Skocz do zawartości

[linki, pancerzyki] wymiana i regulacja przerzutki


seker1995

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Po ostatnim czyszczeniu roweru (korby,łańcucha,przerzutek i kasety) musiałem oczywiście wyregulować przerzutki. Z tylną nie było problemu, natomiast z przednią jest taki problem, że po wyregulowaniu, dobrym wyregulowaniu (potwierdził brat :icon_mrgreen:), na wyższą przerzutkę strasznie ciężko się przełącza. Więc kupiłem już nowe linki i panczerzyki i za niedługo będę się brał do zmiany, ale problem chyba nie tkwi tylko w tym. Mianowicie od spodu ramy na samym dole jest przymocowana taka plastikowa prowadniczka, przez którą idą linki od przerzutek.

 

I teraz właśnie mam takie pytanie: Czy można to wymienić i czy trudno to dostać, w jakich mniej więcej jest to cenach, czy są tego różnie rodzaje/rozmiary i czy ma to jakąś swoją specjalną nazwę, czy jak gościowi wytłumaczę to będzie wiedział o co chodzi?

 

To by było na tyle :)

 

Z góry dziękuję za pomoc i szybką odpowiedź!

 

Bartek

Napisano

Ślizgacz, w drugim rowerze mam i nie wymieniałem od 10 lat jedynie co przepłukałem przy wymianie linek. Problem wrzucania na blat może powodować manetka, u mnie przynajmniej tak kiedyś było, aby wrzucić z przodu na 3 musiałem dwa razy podciągnąć cynglem linkę by wskoczyło, winą był mróz i syf po zimie.

Napisano

kubek Tak o to właśnie chodzi :)

 

TocaS No ja też tego nigdy nie wymieniałem a rower 10 lat na pewno ma :) Widzę, że drogie to nie jest więc można wymienić. Co do manetek to mam klamkomanetki shimano deore wyglądają na solidne. Były osobno dokupowane i wcześniej z nimi kłopotu nie było. Rower cały czas stał w piwnicy więc mróz raczej nie, a poza tym działo się tak już przed zimą... I również przed zimą czyściłem przerzutkę i pancerzyki, chociaż pancerzyki nie do końca dokładnie. A co do mojego przypadku to u mnie nie trzeba wciskać dwa razy tylko raz, ale czasami tak mocno, że muszę prawą ręką zmieniać ;)

 

W takim razie mam jeszcze jedno pytanie :) : Czy jest jakaś osłonka na ten ślizgacz, żeby się ten syf tam nie pchał podczas jazdy? Czy po prostu mam ją sam zaprojektować :)

 

:EDIT:

A tak w ogóle to nie wiem co to za kretyn to zaprojektował, że od dołu to jest takie odsłonięte .....

Napisano

Jeżeli jest problem z wrzuceniem przerzutki na blat to linkę właśnie trzeb naciągnąć, gdyby była za mocno naciągnięta to problem występowałby prędzej zrzuceniem na koronkę drugą, potem jeszcze można odkręcić trochę śrubę która odpowiada za wychył prowadnicy po za korbę. Spowolnienie zmiany biegu może być spowodowane przez zabrudzone pancerza, ale przeważnie przy redukowaniu biegów. Upewnij się też, że przerzutka jest na odpowiedniej wysokości i równolegle zamontowana do linii blatów. Co do tego ślizgacza to u mnie tam śnieg zalegał z błotem, a przednia przerzutka nie robiła z tego problemu moim zdaniem nie ma chyba sensu robić tam jakąś osłonę. Ważniejsze jest aby syf nie dostawał się do pancerzy.

  • Mod Team
Napisano

To że na odpowiedniej wysokości nie musi być jednoznaczne z tym, że prawidłowo. Minimalna zmiana kąta przerzutki może mieć ogromne znaczenie. Sam długi czas jeździłem z kiepsko działającą przerzutką, nawet już do serwisu z lenistwa chciałem się wybrać, ale któregoś razu poluzowałem przerzutkę, zacząłem kombinować i po 15 minutach śmigała idealnie. A jeśli nie kąt jest przyczyną to śrubka ograniczająca wychylenie przerzutki na zewnątrz. W takim przypadku musisz ją trochę wykręcić.

Napisano

No to widzę, że pozostaje mi poczekać trochę aż będzie lepsza pogoda i się trochę z tym pobawić :)

 

Dzięki za pomoc :)

 

Pozdrower!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...