Pawello12 Napisano 7 Marca 2010 Napisano 7 Marca 2010 Chce zakupić opony do mojego roweru. Jeżdżę po asfalcie, oraz w lekkim terenie. Czy opony Michelin COUNTRY A/T będą dobre? Na moich obecnych oponach są oznaczenia (50 - 559) 26 X 1.95. Proszę o ewentualne inne, modele opon za podobną cenę (ok. 50 zł).
Phil Napisano 7 Marca 2010 Napisano 7 Marca 2010 Czy opony Michelin COUNTRY A/T będą dobre? Wysoki bieżnik, więc będą się słabo prowadzić na asfaltowych zakrętach.
Pawello12 Napisano 7 Marca 2010 Autor Napisano 7 Marca 2010 A MICHELIN COUNTRY TRIAL 26X1.95? Będą lepsze? I czy to pasuję do mojego roweru?
rockrider Napisano 7 Marca 2010 Napisano 7 Marca 2010 Asfalt, lekki teren to może Kendy SBE? http://www.allegro.pl/item950340504_kenda_small_block_eight_sbe_26x1_95_60tpi_kevlar.html Jeździłem na nich prawie cały sezon i są godne pochwały, tylko w błocie się zapychały PS: Jeśli mają być do ok.50zł to drutówki są tańsze.
Pawello12 Napisano 7 Marca 2010 Autor Napisano 7 Marca 2010 Ich cena jest trochę za wysoka... Jak mówiłem, interesuje mnie ok 50 zł
rockrider Napisano 7 Marca 2010 Napisano 7 Marca 2010 Cena drutówek to ok.60zł więc różnicy 10zł na sztuce - nie tak dużo.
Pawello12 Napisano 7 Marca 2010 Autor Napisano 7 Marca 2010 http://www.allegro.pl/item944193601_michelin_country_trial_26x1_95_od_gilickibike.html Wychodzi ok. 100 zł z przesyłką. W przypadku tej kendy 165 zł. Więc różnica jednak trochę jest.
el_gregorio Napisano 7 Marca 2010 Napisano 7 Marca 2010 Witam! Country Trail to opony terenowe, owszem na suche trasy, ale w terenie, na asfalt kiepsko się nadają, mają jednak dość duże klocki. Do takiej jazdy jak piszesz bierz jakieś semislicki np. - Maxxis Wormdrive http://www.allegro.pl/item946674564_nowa_opona_maxxis_wormdrive_26x1_90_27_tpi.html - Maxxis Oriflame http://www.allegro.pl/item947967431_opona_maxxis_oriflame_26_x_2_0_60tpi_drut_70a.html - Kenda Korba http://www.allegro.pl/item936745003_kenda_kobra_k885_26x2_0_30tpi_super_cena_super.html - Hutchinson Rock and Rock http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_OPONA+ROCK+AND+ROAD__P_53033479-53010001__PZTA_8__PD_53010632.html - Continental Double Fighter http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OPONA+DOUBLE+FIGHTER+II.html?PT=53034936&PZTA=8&HNT=T&PD=53010632&WSZDZ=T Jest oczywiście więcej przykładów tego rodzaju opon, które mają charakter uniwersalny - są dobre na asfalcie i radzą sobie w terenie. Ja jeździłem na Maxxis Wormdrive i zdecydowanie te opony mogę polecić, dają radę w terenie, a są dość ciche i szybkie na asfalcie, brukach itp. Pozdrawiam!
Pawello12 Napisano 7 Marca 2010 Autor Napisano 7 Marca 2010 A co powiecie o tych: http://allegro.pl/item943233025_opony_michelin_hot_super_cena.html http://allegro.pl/item944193512_michelin_country_gravel_26x1_95_od_gilickibike.html http://allegro.pl/item939065063_nowa_opona_michelin_country_dry_2_maly_opor.html http://allegro.pl/item939193346_nowa_opona_michelin_county_mud_26x2_00_okazja.html
kubek20 Napisano 7 Marca 2010 Napisano 7 Marca 2010 Z twoich propozycji najlepsza by chyba była ta 3 , ale na lekki teren i asfalt najlepiej semi slicka kup .
el_gregorio Napisano 7 Marca 2010 Napisano 7 Marca 2010 Piszesz, że jeździsz na asfalcie i w lekkim terenie a pokazujesz linka do downhillowej opony 2,5" i to jeszcze o masie 1kg... (michelin hot) Michelin Country Mud to z kolei jak nazwa wskazuje opony na błoto... Zresztą tak też są opisane w linku... Na asfalt nadaje się owszem Michelin Country Gravel, Dry 2 to opona na szutry (na asfalcie szybko znika bieżnik).
Mod Team durnykot Napisano 7 Marca 2010 Mod Team Napisano 7 Marca 2010 Michelin Hot to opona do cieżkich zastosowań- poza tym waga ok. 1 kg i szerokośc 2,5 sugeruje,że do XC się raczej nie nadaje. Country Gravel- opona na suche warunki,ale trakcją przegrywa z Country Dry. Country Dry- opona w zasadzie tylko na suche warunki, w błocie z trakcją raczej średnio- nie nadaje się na oponę całosezonową. Country Mud to opona na jesień,zimę i wiosnę- na asfalcie opory toczenia są spore. Wczesniej wspomniano Country Trail- to wersja Country Mud na suche warunki- ale dają rade w lekkim błocie. Trwałosć wszystkich opon z serii Country jest dosyć spora ( rzedu 6 tysięcy km),ale waga i opory toczenia nie stoją na wysokim poziomie. Można pomyśleć o Schwalbe Smart Sam http://centrumrowerowe.pl/08710075052/Schwalbe-SMART_SAM_SPORT_Performance_Opona_26x2_1_Czarna_drutowa/Produkt.aspx lub bardzo chwalonym Maxxis Ignitor http://centrumrowerowe.pl/005497/MAXXIS-IGNITOR_26x1_95_60TPI_drut_70a/Produkt.aspx ewentualnie o sprawdzonej Kendzie Karma ( lekka, i całkiem niezła ) http://centrumrowerowe.pl/04810075010/Kenda-KARMA_KEVLAR_26x2_0_DTC_60_TPI/Produkt.aspx El gregorio mnie ubiegł- trochę się z nim nie zgadzam w kwestii Dry2- bieżnik znika i owszem, ale w wersji XCR Dry2- to troche inna opona
sebekfireman Napisano 7 Marca 2010 Napisano 7 Marca 2010 Zobacz opony Authora np. taki model jak Author Wing - tania, trwała, o znośnej wadze i na taki teren jak chcesz będzie odpowiednia.
Pawello12 Napisano 7 Marca 2010 Autor Napisano 7 Marca 2010 Zastanawiam się już tylko nad tymi czterema modelami: Michelin Country Dry 2 Michelin Country AT Michelin Country Trail Michelin Country Mud Postaram się sprecyzować to, jak jeżdżę, bo na początku napisałem tak ogólnie tylko. Po asfalcie jeżdżę całkiem sporo np. do sklepu czy do znajomego. Muszę też zazwyczaj przejechać nim spory kawałek, zanim dotrę do dróg leśnych itp. Kiedy już dotrę, jadę po ubitych leśnych ścieżkach, ale też po korzeniach, szyszkach, piachu, trawie itp. Czasem zdarza mi się trafić na nico cięższy teren. Która z powyższych opon będzie najlepsza dla mnie?
el_gregorio Napisano 7 Marca 2010 Napisano 7 Marca 2010 Jak tak to bierz Country Trail bądź Country Dry, ta druga chyba lepsza na asfalty. Pozdrawiam!
Mod Team durnykot Napisano 8 Marca 2010 Mod Team Napisano 8 Marca 2010 Country AT- bardziej uniwersalna niż Country Trail.
Mod Team bogus Napisano 8 Marca 2010 Mod Team Napisano 8 Marca 2010 Dołączę się do tematu. Mam zamiar w sezonie kupić nowe oponki. Opony do XC, muszą też przeżyć asfaltową jazdę. Teren to głównie szutry, piach, korzenie, no i nieszczęsny asfalt. Na opony mogę przeznaczyć 160 zł. Rozmiar nie mniejszy niż 1.9 cala. Myślałem o Kendach SBE 1.95. I najważniejsze, opony muszą być jak najlżejsze do 530g sztuka. Zależy mi też na odporności na przebicia, więc papierowe opony nie wchodzą w grę.
Mod Team durnykot Napisano 8 Marca 2010 Mod Team Napisano 8 Marca 2010 Maxxis Ignitor http://centrumrowerowe.pl/005502/MAXXIS-IGNITOR_26x1_95_60TPI_70a_zwijana/Produkt.aspx
Andrew Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Jeżeli jeździsz po asfalcie, to musisz wybrać oponę, której bieżnik w środkowej części będzie gęsto upakowany. Inaczej opona będzie błyskawicznie się ścierać. Sugerowałbym zakup: - Maxxis Ranchero - http://www.allegro.pl/item938971622_maxxis_ranchero_26x2_0_60tpi_zwijana.html - Maxxis Crossmark - http://www.allegro.pl/item935222953_opona_mtb_maxxis_crossmark_26_x_2_1_60tpi_70a_570g.html - Maxxis Tomahawk - http://www.allegro.pl/item938971441_opona_maxxis_tomahawk_26x1_95_zwijana.html Kupowanie XC Dry2, MUD, HOT-s i innych to pomyłka - wyrzucenie pieniędzy w błoto, a właściwie gumy w asfalt.
Mod Team durnykot Napisano 8 Marca 2010 Mod Team Napisano 8 Marca 2010 Andrew, XC Dry2 i Ranchero/Crosmark to ta sama liga. Ale coś mi się widzi,że autor tematu ma parcie na Michelina- chociaż, bazując na własnych doświadczeniach, nie wiem czemu.
Andrew Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Andrew, XC Dry2 i Ranchero/Crosmark to ta sama liga. Ale coś mi się widzi,że autor tematu ma parcie na Michelina- chociaż, bazując na własnych doświadczeniach, nie wiem czemu. Kurcze, chodziło mi o AT, a nie XCR :/ XCR też ma drobny bieżnik i dość mocno skoncentrowany w środkowej części. Też mam parcie na XC dry2, bo oponka wydaje się być niezła
Mod Team durnykot Napisano 9 Marca 2010 Mod Team Napisano 9 Marca 2010 Niedługo podzielę się wrażeniami- niestety pogoda wymusza jeżdżenie na XC A/T. Ale gdy suchośc nadejdzie, pojeździmy na Xc Dry2- jeśli będą tak dobre jak XCDry to bedzie miło.
onkiel Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Wormdrive moim zdaniem to wywalona kasa. dwa razy musialem latac detke i strasznie ucieka na piasku jesli jest na przednim kole. przejechalem na nich chyba dwa tygodnie i wywalilem. ja osobiscie nigdy wiecej ich nie kupie.
Poczwar Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Polecam Continental Race King cena ok 50zł(drutowane) Jak dla mnie najlepsze opony, małe opory,w terenie i piasku też dają rade,najgorzej jest w błocie ale i tak są super
YankeZ Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Też miałem z Wormdrive do czynienia: na asfalcie są ok, przyczepne, ciche, niskie opory; na szutrze czy w lekkim terenie też wyrabiały, ale w piachu czy nieco cięższym terenie szybko się poddają, a gdy do tego jeszcze spadnie deszcz... No ale do takiego użytku asfalt/lekki teren myśle że by się mogły sprawdzić A co byś powiedział na Schwalbe Smart Sam? Są uniwersalne i wytrzymałe, a drutowane da się dostać za ~100 zł komplet
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.