Skocz do zawartości

[opony] Dobre i tanie - co kupić?


Pawello12

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chce zakupić opony do mojego roweru. Jeżdżę po asfalcie, oraz w lekkim terenie. Czy opony Michelin COUNTRY A/T będą dobre? Na moich obecnych oponach są oznaczenia (50 - 559) 26 X 1.95.

Proszę o ewentualne inne, modele opon za podobną cenę (ok. 50 zł).

Napisano

Czy opony Michelin COUNTRY A/T będą dobre?

 

Wysoki bieżnik, więc będą się słabo prowadzić na asfaltowych zakrętach.

Napisano

Witam!

 

Country Trail to opony terenowe, owszem na suche trasy, ale w terenie, na asfalt kiepsko się nadają, mają jednak dość duże klocki. Do takiej jazdy jak piszesz bierz jakieś semislicki np.

- Maxxis Wormdrive http://www.allegro.pl/item946674564_nowa_opona_maxxis_wormdrive_26x1_90_27_tpi.html

- Maxxis Oriflame http://www.allegro.pl/item947967431_opona_maxxis_oriflame_26_x_2_0_60tpi_drut_70a.html

- Kenda Korba http://www.allegro.pl/item936745003_kenda_kobra_k885_26x2_0_30tpi_super_cena_super.html

- Hutchinson Rock and Rock http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_OPONA+ROCK+AND+ROAD__P_53033479-53010001__PZTA_8__PD_53010632.html

- Continental Double Fighter http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OPONA+DOUBLE+FIGHTER+II.html?PT=53034936&PZTA=8&HNT=T&PD=53010632&WSZDZ=T

Jest oczywiście więcej przykładów tego rodzaju opon, które mają charakter uniwersalny - są dobre na asfalcie i radzą sobie w terenie.

Ja jeździłem na Maxxis Wormdrive i zdecydowanie te opony mogę polecić, dają radę w terenie, a są dość ciche i szybkie na asfalcie, brukach itp.

 

Pozdrawiam!

Napisano

Piszesz, że jeździsz na asfalcie i w lekkim terenie a pokazujesz linka do downhillowej opony 2,5" i to jeszcze o masie 1kg... (michelin hot)

Michelin Country Mud to z kolei jak nazwa wskazuje opony na błoto... Zresztą tak też są opisane w linku... Na asfalt nadaje się owszem Michelin Country Gravel, Dry 2 to opona na szutry (na asfalcie szybko znika bieżnik).

  • Mod Team
Napisano

Michelin Hot to opona do cieżkich zastosowań- poza tym waga ok. 1 kg i szerokośc 2,5 sugeruje,że do XC się raczej nie nadaje.

Country Gravel- opona na suche warunki,ale trakcją przegrywa z Country Dry.

Country Dry- opona w zasadzie tylko na suche warunki, w błocie z trakcją raczej średnio- nie nadaje się na oponę całosezonową.

Country Mud to opona na jesień,zimę i wiosnę- na asfalcie opory toczenia są spore.

Wczesniej wspomniano Country Trail- to wersja Country Mud na suche warunki- ale dają rade w lekkim błocie.

Trwałosć wszystkich opon z serii Country jest dosyć spora ( rzedu 6 tysięcy km),ale waga i opory toczenia nie stoją na wysokim poziomie.

Można pomyśleć o Schwalbe Smart Sam

http://centrumrowerowe.pl/08710075052/Schwalbe-SMART_SAM_SPORT_Performance_Opona_26x2_1_Czarna_drutowa/Produkt.aspx

lub bardzo chwalonym Maxxis Ignitor

http://centrumrowerowe.pl/005497/MAXXIS-IGNITOR_26x1_95_60TPI_drut_70a/Produkt.aspx

ewentualnie o sprawdzonej Kendzie Karma ( lekka, i całkiem niezła )

http://centrumrowerowe.pl/04810075010/Kenda-KARMA_KEVLAR_26x2_0_DTC_60_TPI/Produkt.aspx

El gregorio mnie ubiegł- trochę się z nim nie zgadzam w kwestii Dry2- bieżnik znika i owszem, ale w wersji XCR Dry2- to troche inna opona

Napisano

Zastanawiam się już tylko nad tymi czterema modelami:

 

Michelin Country Dry 2

 

Michelin Country AT

 

Michelin Country Trail

 

Michelin Country Mud

 

Postaram się sprecyzować to, jak jeżdżę, bo na początku napisałem tak ogólnie tylko. Po asfalcie jeżdżę całkiem sporo np. do sklepu czy do znajomego. Muszę też zazwyczaj przejechać nim spory kawałek, zanim dotrę do dróg leśnych itp. Kiedy już dotrę, jadę po ubitych leśnych ścieżkach, ale też po korzeniach, szyszkach, piachu, trawie itp. Czasem zdarza mi się trafić na nico cięższy teren. Która z powyższych opon będzie najlepsza dla mnie?

  • Mod Team
Napisano

Dołączę się do tematu.

 

Mam zamiar w sezonie kupić nowe oponki.

Opony do XC, muszą też przeżyć asfaltową jazdę.

Teren to głównie szutry, piach, korzenie, no i nieszczęsny asfalt.

 

Na opony mogę przeznaczyć 160 zł.

Rozmiar nie mniejszy niż 1.9 cala.

 

Myślałem o Kendach SBE 1.95.

 

I najważniejsze, opony muszą być jak najlżejsze do 530g sztuka.

Zależy mi też na odporności na przebicia, więc papierowe opony nie wchodzą w grę.

Napisano

Jeżeli jeździsz po asfalcie, to musisz wybrać oponę, której bieżnik w środkowej części będzie gęsto upakowany. Inaczej opona będzie błyskawicznie się ścierać.

 

Sugerowałbym zakup:

- Maxxis Ranchero - http://www.allegro.pl/item938971622_maxxis_ranchero_26x2_0_60tpi_zwijana.html

- Maxxis Crossmark - http://www.allegro.pl/item935222953_opona_mtb_maxxis_crossmark_26_x_2_1_60tpi_70a_570g.html

- Maxxis Tomahawk - http://www.allegro.pl/item938971441_opona_maxxis_tomahawk_26x1_95_zwijana.html

 

 

 

Kupowanie XC Dry2, MUD, HOT-s i innych to pomyłka - wyrzucenie pieniędzy w błoto, a właściwie gumy w asfalt.

  • Mod Team
Napisano

Andrew, XC Dry2 i Ranchero/Crosmark to ta sama liga.

Ale coś mi się widzi,że autor tematu ma parcie na Michelina- chociaż, bazując na własnych doświadczeniach, nie wiem czemu.

Napisano

Andrew, XC Dry2 i Ranchero/Crosmark to ta sama liga.

Ale coś mi się widzi,że autor tematu ma parcie na Michelina- chociaż, bazując na własnych doświadczeniach, nie wiem czemu.

Kurcze, chodziło mi o AT, a nie XCR :/ XCR też ma drobny bieżnik i dość mocno skoncentrowany w środkowej części. Też mam parcie na XC dry2, bo oponka wydaje się być niezła :icon_wink:

  • Mod Team
Napisano

Niedługo podzielę się wrażeniami- niestety pogoda wymusza jeżdżenie na XC A/T. Ale gdy suchośc nadejdzie, pojeździmy na Xc Dry2- jeśli będą tak dobre jak XCDry to bedzie miło.

Napisano

Wormdrive moim zdaniem to wywalona kasa. dwa razy musialem latac detke i strasznie ucieka na piasku jesli jest na przednim kole. przejechalem na nich chyba dwa tygodnie i wywalilem. ja osobiscie nigdy wiecej ich nie kupie.

Napisano

Polecam Continental Race King cena ok 50zł(drutowane) Jak dla mnie najlepsze opony, małe opory,w terenie i piasku też dają rade,najgorzej jest w błocie ale i tak są super ;)

Napisano

Też miałem z Wormdrive do czynienia: na asfalcie są ok, przyczepne, ciche, niskie opory; na szutrze czy w lekkim terenie też wyrabiały, ale w piachu czy nieco cięższym terenie szybko się poddają, a gdy do tego jeszcze spadnie deszcz...

No ale do takiego użytku asfalt/lekki teren myśle że by się mogły sprawdzić :)

 

A co byś powiedział na Schwalbe Smart Sam? Są uniwersalne i wytrzymałe, a drutowane da się dostać za ~100 zł komplet ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...