gruber69 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Witam! Posiadam w rowerze hamulce Tektro Auriga Comp. Problem z nimi polega na tym, że przy skręcaniu przednia tarcza dzwoni od obcierania o klocki. Po wymianie tarczy na mniejszą 180mm problem nadal występuje (fabrycznie była 203mm). Amortyzator to Manitou Minute 1:00. Samych hamulców nie chciałbym zmieniać. Czy wymiana klocków i tarcz na inne (mniejsze, pływające??) pozwoli pozbyć się uciążliwego dzwonienia? Sprzedawca w jednym ze sklepów doradzał pływające Hope, jednak obawiam się czy nity łączące pająka z powierzchnią roboczą nie będą zachaczać o goleń, gdyż jest tam stosunkowo mało miejsca już w przypadku zwykłych tarcz Tylną tarczę też pragnę zmienić na coś mniejszego. I tu kolejne pytanie: Czy 140mm do jeżdżenia po lasach i raczej niewielkich górkach okaże się wystarczająca? Ważę ok 75kg Proszę o jakieś propozycje tarcz. Na tył zastanawiałem się nad Ashimą. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Mniejsze tarcze to mniejsze dzwonienie, ale siła hamowania i szybkość odprowadzania ciepła maleje. Do twojej wagi 160 na przód i 140 na tył starczy i nie kupuj tych drogich Hope na pajaku ale zainteresuj się Avid G2CS (sprawdź czy klocki i adapter będą pasować [adapter zawsze można podpiłować lub dołożyć podkładki]). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Adapter na tył będę musiał dokupić. Przód powinien chodzić bez adaptera. A czy marka i typ tarcz też mają jakiś wpływ na dzwonienie? Klocki chciałbym wsadzić jakieś metaliczne lub półmetaliczne. Myślę, że powinny z tą tarczą współpracować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Te ultralekkie będą miały większą tendencję wpadania w rezonans i będą dzwonić, ale musisz pamiętać też, że bieżnik opony ma tu duże znaczenie, im agresywniejszy, tym dzwonienie będzie intensywniejsze, nawet na małych tarczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 To dzwonienie występuje praktycznie tylko przy skręcaniu i mocnym pedałowaniu. Nie nasila się na asfalcie. W rowerze oryginalnie był RST Launch T7. Minute ograniczył to zjawisko. Te tarcze Avida także do tanich nie należą. Czy nie warto dołożyć do pływającej Hope chociaż na przód? Chcę znaleźć możliwie najlepsze rozwiązanie i najlepiej zupełnie wyeliminować dokuczliwe dźwięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Obecnie można dostać tarcze Avida G2CS w dość okazyjnej cenie, z tym, że używane. Czym się kierować przy kupnie tarcz używanych i czy w ogóle opłaca się używki kupować. I w dalszym ciągu pozostała bez odpowiedzi kwestia czy Hope Floating są coś warte i czy pozwolą rozwiązać mój problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Powiem ci tak, ostatnio patrzyłem jak pracuje moja 180 na przodzie i mam te same objawy, przy skrętach lekko dzwoni, mnie to absolutnie nie przeszkadza, ale jak chcesz zlikwidować problem to kup sztywniejszy amorek lub zignoruj to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Dzięki .PaVLo. za wybicie z głowy użytkowania tarcz Hope Floating Tak naprawdę nie jest to tarcza pływająca w takim sensie jak to rozumiałem. Powierzchnia robocza nie przemieszcza się względem pająka wzdłuż osi koła więc NIE jest to stricte pływająca tarcza, podchodzi raczej pod patent tarczy dwuczęściowej. Zakup nowego amortyzatora nie wchodzi w grę ze względów finansowych. Czy w przypadku gdybym odczuwał brak mocy w hamulcach Avidy G2CS będą współpracować z klockami metalicznymi? Czy ewentualnie decydować się na jakieś Hope Saw lub Shimano XT (bodajże RT76)? Wszystkie montowane na 6 śrub. A może zainteresować się G3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 to dzwonienie jest spowodowane brakiem sztywności amora, jesli w gre nie wchodzi wymiana to spróboj mocniej zaciskac koło w widelcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Specjalnie wymieniłem zacisk na oś skręcaną i była poprawa. Teraz chcę spróbować mniejszą tarczę bo może się okazać, że jednak dzwonienie ustąpi. A sama tarcza to raczej mały koszt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Plywajace tarcze ci nie pomoga w dzwonieniu, bo ich zalety dopiero podczas zacisnieca klockow mozna odczuc. Tez mialem taki denerwujace dzwonienie, ustalo po zalozeniu sztywnego amora. Dodam ze tarcze, kola i heble zostaly te same Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalj Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Dzwonienie może być również spowodowane luzami w piastach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Uczepiłem się tarcz bo i tak muszę je zmienić a z amorkiem muszę czekać co najmniej do następnego sezonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Większa tarcza to zawsze większe prawdopodobieństwo dzwonienia tarczy. Zniwelować to można kupując: - sztywniejszy amortyzator - amortyzator na sztywną oś - sztywniejsze tarcze(na alu pająku są podobno sztywniejsze- np. nowe XTki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Minute do jakiś wiotkich sprzętów nie należy. A dostałem go po znajomości prawie darmo więc nie narzekam. Po zmianie z RST Launch T7 (który ciągle czeka na szczęśliwego kupca) moje nadgarstki mi dziękują po każdej jeździe. W przyszłości na pewno zmienię na coś sztywniejszego, na co dokładnie nie wiem bo nie wiadomo co jeszcze zdąży się pojawić, ale znając życie utrafię jakąś Rebę albo może nawet Revelationa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Dzięki .PaVLo. za wybicie z głowy użytkowania tarcz Hope Floating Czy w przypadku gdybym odczuwał brak mocy w hamulcach Avidy G2CS będą współpracować z klockami metalicznymi? A może zainteresować się G3? Nie ma sprawy Co do klockow metalicznych to bez problemu działają, sam takie używam. Przed zakupem upewnij się czy powierzchnia robocza tarczy obejmie całe klocki i na odwrót. G3 ma o około 3mm mniejszą (niższą) powierzchnię od G2. Jak masz pod ręką klocki BB5 lub BB7 (juicy) to one idealnie pasują pod tarczę G2. Jeśli nie, to jak wróce do domu to podam ci te dane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Nie myślałeś upuścić trochę płynu z układu? Może masz za dużo i tłoczki są zbyt blisko siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Z rowerem popracuję w następny weekend. Takie mam przynajmniej plany. Za radą .PaVLo. i Andrewa zaopatrzyłem się w tarcze G2. Sprawdzimy co to da. Ilość płynu w układzie także sprawdzę i dostosuję przy okazji robienia serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 nie kombinuj z płynem bo tylko zapowietrzysz hamulce. Kazde tarcze na zakretach brzęcza i jest to tylko spowodowane brakiem szywności amortyzatora i tarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Zapowietrzenie nie będzie miało miejsca. Płyn i tak będę musiał przelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Kazde tarcze na zakretach brzęcza i jest to tylko spowodowane brakiem szywności amortyzatora i tarczy Pierwsze stwierdzenie - bzdura, drubie - jedna z przyczyn ale co maj tarcze do tego??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Niestety nie wiem co ma sztywność tarczy do jej dzwonienia na zakrętach. Wiem tylko, że rozmiar tarczy ma znaczenie. I materiał z jakiego jest wykonana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Jeszcze z rzeczy które może minimalnie wpływać moim zdaniem na takie brzęczenie, to słaby naciąg szprych przez co koło może "pływać" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 No zawsze mozna kupić tarcze z kompozytów ale one sa raczej ... drogie delikatnie mówiąc. Ale wyeliminowały by efekt dzwonienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Niestety nie wiem co ma sztywność tarczy do jej dzwonienia na zakrętach. Wiem tylko, że rozmiar tarczy ma znaczenie. I materiał z jakiego jest wykonana. A większa tarcza dzwoni mocniej, bo jest większa i bardziej się "wygina" na boki w porównaniu do mniejszej, gdzie siły na nią działające są mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.