thrawn Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Witam Projekt zakładał budowę maszyny ważącej mniej, niż 11kg (hardtail). Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano SLX +adapter 160mm 342,5g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano SLX +adapter 160mm 364,5g Cables: (Pancerze) Shimano i Accent 46,0g Cassette: (Kaseta) Shimano SLX 11-32 276,0g Chain: (łanńuch) Shimano HG-73 + spinka Sram 282,0g Crankset: (Korby) Shimano SLX 175mm 884,0g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano SLX top swing 147,0g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano SLX SGS 256,0g Fork: (Widelec) Rock Shox Reba Race 2008 (nabita gwiazdka) 1648,0g Frame: (Rama) Fuji Tahoe Pro (L) ze sterami Accent HSI-S01 1985,0g Grips: (Gripy) Author AGR-F750 (bez korków) 20,0g Handlebar: (Kierownica) Dangerous Mike 25,4mm 149,5g Pedals: (Pedały) Accent Lithium 264,0g Rotors: (Tarcze) Alligator Wind Cutter + śruby 213,0g Seat: (Siodło) Velo Carbon 210,5g Seatpost: (Sztyca) Ritchey Pro 350mm 31,6mm 270,5g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent Slim 34,9mm 18,5g Shifters: (Manetki) Shimano SLX (z linkami) 290,5g Skewers: (Zaciski koł) BBB Wheelfixed 69,5g Spacers: (Podkładki pod mostek) Carbon 10mm 5,5g Stem: (Mostek) Boplight 120mm (2 śrubki alu) 124,5 Tire (Front): (Opona przednia) Kenda Karma Kevlar 2,0 493,0 Tire (Rear): (Opona tylna) Kenda Karma Kevlar 2,0 497,0 Top Cap: (Top cap) Accent 15,5g Tubes: (Dętki) Maxxis Ultralight Schraeder 250,0g Wheel Front: (Koło przednie) 759,0g -Hub: (Piasta) Novatec -Rim: (Obręcz) Sun Ringle Equalizer 21 -Spokes: (Szprychy) ? -Nipples: (Nyple) ? -Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna Wheel Rear: (Koło tylne) 1001,5g -Hub: (Piasta) Novatec -Rim: (Obręcz) Sun Ringle Equalizer 21 -Spokes: (Szprychy) ? -Nipples: (Nyple) ? -Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna Misc : (Inne) Opaski, plastiki, podkładki, błoto 8,0g SUMA: 10891,0g (ważone na wadze o dokładności 0,5g) Wszystkie części ważyłem osobiście. Większość zdjęć jest w galerii. Z najbliższych planów to wreszcie rower wypróbować i jakieś czarne rogi, bo srebrne Smica nie pasują kompletnie. Zdjęcia maszyny: Galeria Fuji Pozdrawiam Thrawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Bardzo ładna maszynka i wszystko fajnie na SLX złożone Jeśli chodzi o rogi to pomyśl nad Accent'ami Airplane Pro, ważą 69 gram po przycięciu korków, a jeszcze można spokojnie do ~66 gram zejść. I są co najważniejsze czarne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 A dziękuję bardzo. Własnie sobie poszukałem na necie jak te accenty wyglądają i praktycznie identyczne jak smica tylko roznią się kolorem i napisem (no i ciut więcej ważą), więc alternatywa bardzo fajna. Rower utyje ale bez rogów chyba nie będe potrafił jeździć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Kilka nowych fotek dodane (pod tym samym linkiem co poprzednie). Niektórzy użytkownicy forum znajdą w tym projekcie swoje stare części, sprzedane mi w dobrych cenach. Dla wszystkich Rower pewnie utyje o jakieś rogi, chyba nie potrafię bez nich jeździć. Wszelkie uwagi na temat projektu mile widziane, nie będę się obrażał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo07 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Wszelkie uwagi na temat projektu mile widziane, nie będę się obrażał no to ja mam parę uwag:) po pierwsze zrób coś z tymi pancerzykami - bo wprowadzają chaos w kokpicie, po drugie nie wycinaj za dużo alu bo ci się rama poskłada, po za tym lux maszyna:]ps czekam na starty spod świateł; pozdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 No właśnie nie mam czym tych pancerzyków poskracać. Kiedyś rzezałem szlifierką kątową ale to chyba malo profesjonalnie. Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Fajna maszynka. Nie myślałeś nad pedałami SPD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Hejka Myśleć to myślałem zwłaszcza od zeszłego maratonu we Wrocku kiedy to na dziurach spadłem z pedałów i wpadłem w pole ziemniaków. Problemem jest znalesc na mnie wygodne buty, mam jakąś krzywą stopę chyba. Chociaz w decathlonie jakieś były bodajże ok. Rower poskładany to mozna zbierać kasę na buty i pedały. Może się na tym nie zabiję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo07 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Fajna maszynka. Nie myślałeś nad pedałami SPD? kolega Thrawn...boi się że się przewróci:D jakby na platformach gleby nie zaliczył:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 No właśnie nie mam czym tych pancerzyków poskracać. Kiedyś rzezałem szlifierką kątową ale to chyba malo profesjonalnie. Jakieś sugestie? Kazdy w miare przyzwoity przecinak do drutu. Wizualnie rower fajnie sie prezentuje, ciekawa rama (ksztalt) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 To ja miałem jakiś kiepski przecinak, bo paskudnie zmiażdżył mi tą rurkę w środku. Rama niestety jak na dział ,,Mania lekkości" jest okropnie ciężka. Miałem w ręce ostatnio NoSaint Max Ari to waży połowę tego co moja. Ehh marzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 No połowy raczej ważyć nie będzie Aluminiową ramkę do 1500 gram jeszcze się znajdzie, poniżej to już tylko carbon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 No tak tylko Ari to właśnie carbon i wg producenta waży 992g. Jestem skłonny w to uwierzyć bo wazylismy Angela czarnego i waga zgadzała się z deklarowaną co do grama. Ale na tak wylajtowanej ramie to ja bym się bał chyba jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Aluminiową ramkę do 1500 gram jeszcze się znajdzie, poniżej to już tylko carbon A slyszal Wasc o scandium np scott RC Team Issue rozmiar L nieco ponad 1100g? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Aluminiową ramkę do 1500 gram jeszcze się znajdzie, poniżej to już tylko carbon Taa, kto cię tego uczył ? No Saint Luzifer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 A tak w temacie luzifera, nie wiecie czy to jeszcze produkują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 (edytowane) Ani o lucyferku, ani skandium nie słyszałem By najmniej to są jak sądzę ramki tak wylajtowane, że pewnie tylko zawodnicy koło ~60kg mogą je ujeżdżać... Do tego ani ja, ani zapewne też thrawn, jakbyśmy zmieniali ramkę to na coś co będzie służyć trochę dłużej niż jeden sezon, bo się zaczęły w niej pojawiać jakieś mikropęknięcia... Edit... P.S. Hmmm lucyferek jak go tak teraz zlukałem, no cóż miażdży Chyba muszę się tym skandium zainteresować... A ta ramka, jako, że jestem z Częstochowy-miasta świętej wierzy bardzo by mi się ładnie z klimatem miasta komponowała Edytowane 8 Marca 2010 przez Fludi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Lucyfer to cacuszko Nie wiem ile wazysz Fludi ale ja po zimie 88kg i trochę bym się bał jeździć na ramie grubiści puszki od coca coli Ale ta moja rama mogłaby być jednak lżejsza, kowadło straszne. Za to ładna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Teraz ~76kg, w sezonie ~70kg. Więc powinienem się nadać Nie powiem, bardzo mnie ta ramka zainspirowała... No w tym roku plany na rower są już w sumie zamknięte i nie uwzględniają wymiany ramy kupionej w ubiegłym sezonie, ale po zakończeniu tego sezonu chyba będę się musiał poważnie zastanowić między zakupem szosówki, a zaprowadzeniem porządku grzechu w mieście świętej wierzy... Chociaż wiem, że kilka Angel'i się buja po mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Mam ten sam problem o ile mozna to tak nazwać . Fame Fuj(i) kupilem chyba z rok temu i sie kurzyła i była piekna, dopóki nie pojechałem oglądać saintów. Normalnie fantastyczne są. Ale zmieniać ramę dopiero zbudowanej maszyny to trochę lipa . Jak uda mi się w tygodniu wyrwać w jakiś dzień wcześniej z roboty to jedziemy z kobitą do lemonbike`a kupić jej ramę Angela czarnego. Mniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 Tak tak Fludi dla Ciebie i tego miejsca to tylko luzifer :) Tak zeby jakas rownowaga w przyrodzie panowala.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 (edytowane) Dla mnie mogłaby być nawet to ramka jak Angel, mogłaby nawet być cięższa... Ale chodzi o tą nazwę Luzifer No to się już pouczyłem dzisiaj na jutrzejsze koło... Edit: Kurde, nie widziałem... Dokładnie chris, równowaga być musi. Do ramy jeszcze specjalnie bym sobie na inkdivudal bym sobie zamówił ładną, czarną koszulkę z "delikatnie wyeksponowaną" nazwą modelu... No, ale to już plan niestety na końcówkę roku Żeby tylko udało się mi dostać tą ramkę... Edytowane 8 Marca 2010 przez Fludi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 A na nocne wypady takie świecące róźki na głowę na baterie . Mnie też o nazwę chodzi, Angel choć piękny to nazwa mi nie pasuje, aniołkiem to ja nie jestem. No i ten materiał, scandium, od kiedy się o nim dowiedziałem chciałem z tego ramę. Fludi, jak ja miałem się uczyć to pamietam dziwnym trafem jakoś zamiast 5 minut ze 2h schodziło na forum i nie miałem pojęcia kiedy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thrawn Napisano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 No i stało się - Fuj(i) przytył. Rogi Boplighta przykręcone więc na pokładzie jest 56,5g więcej. Za to komfort podróżowania wzrósł bardzo. Hamulce SLX po małym zabiegu polegającym na dotłoczeniu odrobiny oleju przy zamkniętym zbiorniczku wyrównawczym, działają bardzo sympatycznie. Już nie ma sytuacji, że można sobie klamką przyciąć palce do kiery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 18 Marca 2010 Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 (edytowane) Skand w Luziferze to bardziej chwyt marketingowy jak rzeczywisty materiał. Roczne wydobycie tego pierwiastka w 2008 roku wyniosło 0,4 tony (sic!). Zatem musi go być w stopie z którego wykonano ramę jakiś pierdzilion cyfr po przecinku. Edytowane 18 Marca 2010 przez Gothic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.