Skocz do zawartości

[tylne koło] nie napędza się

Vistren

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Na wstępie chciałbym w razie co przeprosić za to jak to jest zły dział albo coś i proszę o wyrozumiałość.... Mam pewien problem z tylnym kołem w rowerze (nie znam się dokładnie na częściach w rowerach nie wiem dokładnie jak się nazywają ale postaram się to dobrze wyjaśnić na czym polega mój problem). Otóż gdy napędzam rower tylne koło nie reaguje na ruchy pedałów kręci się wszystko normalnie jak gdybym pedałował do tyłu... Po ściągnięciu koła z ramy dostrzegłem, że te zębatki tylne te całe kółeczko się obraca(kręci) jak by coś w środku w kole nawaliło jakieś łożysko lub coś bo normalnie wiem że nie mają prawa się same te zębatki obracać. Proszę o odpowiedź albo jakąś podpowiedź co może być grane jak coś zadawajcie pytania, postaram sie odpowiedzieć na nie. Pozdrawiam.

post-127273-1267895434,05_thumb.jpg

Napisano

Jeśli obracają się wszystkie zębatki razem to najprawdopodobniej padł bębenek. Skoro nie masz zajawki na mechanika to pewnie nie masz też przynajmniej części narzędzi niezbędnych do dokładnego zbadanie sprawy. Najpewniej powinieneś się z tym udać do serwisu, ale jeśli chcesz się za to zabrać samemu to forum na pewno pomoże.

Napisano

Raczej udam się do jakiegoś serwisu... A drogi jest taki bębenek? Ile by to mogło kosztować wszystko łącznie?

Napisano

Mam identyczną piastę i ten sam problem, i wydaje mi się, że zapadki w bębenku posklejały się od niskiej temperatury, ponieważ problemy z piasta zaczęły się po pierwszym mrozie. Na piaście zrobiłem ledwie 2kkm opłaci się dać koło do serwisu żeby nałożyli nowy smar czy lepiej kupić nową piastę i dać koło do przeplecenia?

Napisano

Znałem przypadki gdzie posklejały się od niskiej temperatury ale po włożeniu roweru do ciepłego pomieszczenia zapadki puściły.

Co do rozbierania bębenka był temat:

http://www.forumrowerowe.org/topic/62602-bebenek-jak-rozkrecic/