egpaulus Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Witam! Teraz przyszedł czas na drugi rower z ebecnie składanych przeze mnie:) Poprzedni projekt tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/63651-10749g-idworx-special-marathon/ Może zacznę na rozluźnienie od tego jak to wszystko powstawało: http://www.youtube.com/watch?v=0dSQiUquhmQ Znowu miało być dość budżetowo i jak najlżej, no i miało to wszystko fajnie wyglądać. Plan na ten rower to zejście poniżej 10kg:) Mam nadzieje że w tym sezonie mi się to uda Poniżej kilka zdjęć: Więcej na: http://picasaweb.google.com/egpaulus3/KellySMobster10421# I opis z linkami to części ważonych na wadze z dokładnością do 1g: Bar Ends (Rogi): WCS - 92g Bar Plugs (Korki do kierownicy): WCS - z kierownicą Brake (Front) (Hamulec przedni): Shimano XT M760 (razem z tarczą XT i nakrętką CL) - 425g + 145g Brake (Rear) (Hamulec tylny): Shimano XT M760 (razem z tarczą XT i nakrętką CL) - 461g + 139g Cables (Pancerze i linki): Accent - 49g Cassette (Kaseta): Sram PG-990 - 271g Chain (Łańcuch): Shimano XTR - 256g Crankset (Korby): Shimano XT (razem z suportem, alu bolts) - 866g Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Shimano XT (alu bolts) - 168g Derlr (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano XTR (alu bolts) - 192g Fork (Widelec): Manitou Black Super TPC - 1680g Frame (Rama): Kelly's Mobster (hak+zacisk sztycy+4xProBolt) - 1545g Grips (Gripy): Ritchey WCS - 41g Handlebar (Kierownica): KBIX 25,4 + korki - 158g Headset (Stery): FSA + grzybek BOP (alu bolt-tuned 6g) -55g + 6g Pedals (Pedaly): Shimano XT - 353g Seat (Siodlo): San Marko SKN - 263g Seatpost (Sztyca): Ritchey WCS - 238g Shifters (Manetki): Shimano XT DC - razem z hamulcami Skewers (Zaciski kol): Dartmoot bolt-on - 68g Spacers (Podkladki pod mostek): Token - 19g Stem (Mostek): KBIX - 138g Tire (Front) (Opona przednia): Maxxis Flyweight 330 - 325g Tire (Rear) (Opona tylna): Maxxis Flyweight 330 - 326g Tubes (Detki): Maxxis Ultralight - 256g Wheel Front (Kolo przednie): Mavic Crossride - 927g Wheel Rear (Kolo tylne): Mavic Crossride - 1048g Rower w całości wyszedł mnie 3300zł więc założenie budżetowości jak najbardziej zostało spełniona:) Rower modyfikowany przeze mnie od 2 lat ciągle coś się w nim zmienia no i najbliższe plany: Mostek i kierownica: Zeszłym sezonie jeżdżony z BOPlighem 31,8 niestety wychodził on tylko 3g mniej niż KBIX więc niby w tym sezonie gorsze komponenty ale na wadze wiele to nie zaważyło:D Jakieś budżetowe propozycję? Pedały: na dniach powinny być Exustary E-PM25 Koła: Najwięcej można na nich zyskać i obecnie wagę zestawu starają się ratować opony ale jakieś propozycje mile widziane:) Jakieś propozycje na urwanie kilku gramów? Oczywiście tak żeby nie tracić na funkcjonalności i niezawodności sprzętu? Jak będą jakieś uwagi to proszę pisać! Aha i przy okazji kupcie tą korbę bo nie mam za co kupić Exustarów:( http://allegro.pl/item944508588_korba_shimano_deore_xt_fc_m760_teraz_najtaniej.html dla forumowiczów wysyłka gratis. To tyle jeśli chodzi o autoreklamę;p Pozdrawiam i zachęcam do komentowania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Kierownica - KCNC Darkside, 25,4/600 ~132g, 75zł Siodło - Boplight za 140zł jest lekki, tani i nawet wygodny Dętki - Flyweighty bo i tak przy tych oponach grubość dętki nie robi większej różnicy Hample - o ile nie jesteś specjalnie przywiązany do DC, lekkie hample pokroju Elixirów + lekkie tarcze pod 6 śrub + gripshifty dadzą około 300-400g zysku. Koła - Novatec D711/712/ + ZTR Alpine (są po 200zł w CRC) + Sapim laser ~ 1385g za 1025zł + zaplot. Także spokojnie 1200g można urwać, a wtedy będzie już lekko Obyś tylko kupował z rozsądkiem i nie przesadził z czerwonymi dodatkami bowiem teraz jest "akurat". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
egpaulus Napisano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Do DC jestem niestety przywiązany:) I ten system akurat bardzo mi leży! Koła dość ciekawe i to chyba jest opcja do najpoważniejszego przemyślenia A co w tym rowerze Twoim zdaniem jest nie kupione z rozsądkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Na tylnym kole zejdziesz maksymalnie 40 gram, ale na przednim spokojnie ze 100 gram wagi urwiesz. Na rogach urwiesz 20-30 gram, chwyty 2x lżejsze też się spokojnie znajdą. Na mostku też by się kolejne 20 gram urwało + ~15gram jakbyś dał karbonowy dystans. I jeszcze jakieś 40gram może zyskałbyś skracając ten komin co Ci wystaje nad mostkiem. A prezentuje się bardzo fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Kurde, tak powinien być przestawiony każdy projekt! Naprawdę, szacuneczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 (edytowane) I jeszcze jakieś 40gram może zyskałbyś skracając ten komin co Ci wystaje nad mostkiem. 5 cm sterówki alu waży 22 gram w nowych Rock Shoxach, więc tu byłoby z - 5 g, a odejmując niepotrzebną już podkładkę - ~10g. Edytowane 6 Marca 2010 przez goldbloom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 A co w tym rowerze Twoim zdaniem jest nie kupione z rozsądkiem? Źle zrozumiałeś przesłanie mojej wypowiedzi tak jak mówiłem teraz jest w porządku (oczywiście chodzi mi o kolorystykę), wszystko ładnie się komponuje. Jeżeli pójdziesz dalej w czerwień (np. piasty) rower imho straci na prezencji... Ale wiadomo, są gusta i guściki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emorider Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 fajne fotki... bardzo ładny rower choć siodło i opony mi tu nie pasują! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
egpaulus Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Chciałbym prosić moderatora o zmianę pierwszego zdjęcia na: http://lh6.ggpht.com/_fIsD7wdyZjM/S5Nw_dodBNI/AAAAAAAABos/Oof2oFzIhDE/IMG_2657.JPG miskov17: jeśli chodzi o więcej czerwieni, to myślę że piasty to przesada ale nyple jeszcze jak najbardziej tak:) Co do kół to myślałem nad: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=296_38_102_128_301&products_id=3844 ale te co podałeś wychodzą lżej ale jak z wytrzymałością - ważę 70kg. emorider: czemu akurat opony i siodełko? A co myślicie o rogach Smica do tego roweru? -> miałem kupić czerwone smici ale bałem się przesady:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 też chyba bałbym się zakladać czerwonych rogów... piszesz o kierownicy. BBB fibertop to 105g za cenę ok 120pln. mostek jakaś Smica/Boplight. za 200pln masz -ok70g piasta D711 polecona przez Miskova... troche taniej przy tym troche też lżej wychodzi Boplight Race Disc ( realnie 136-7g ). tak to u mnie wygląda Bl z przodu D712 z tyłu. wyglądają praktycznie jak komplet. mocowanie tarczy wygląda troszke inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProKreator Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 I jeden i drugi projekt bomba. Prezentacja, montaż i zdjęcia urywają tyłek. Widać pasję. Pięknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emorider Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Siodło po prostu wizualnie mi odstaje od reszty, a opony... no cóż - niezawodnością nie grzeszą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
egpaulus Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 emorider: no niby tak, ale ja raczej jeździłem zaszły sezon praktycznie cały na nich i nie były to asfaltówki, tylko raczej Gorce (Turbacz z Rabki do Krościenka), Beskid wyspowy (Luboń, Mogielica itp) i dało się jeździć No i przeżycia dużo fajniejsze niż na jakiejś oponie z bieżnikiem;p jak potem przejechałem się na Continentalach Explorer to przyznam się prawie że odleciałem różnica znaczna ale ja lubię bawić się na tych Flyweightach dostarczają tylko dodatkowych atrakcji:)... Co do siodła hmm... się w sumie podoba, ale widzę tam jakiegoś SLR-a choć ceny trochę mnie przerażają=D Co do zdjęć to u mnie właśnie ostro sypie więc pewnie zrobię sesje z tym rowerem jeszcze raz =D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 8 Marca 2010 Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 (edytowane) [quote name='egpaulus' dateRowererk spoczko , tylko te żółte akcenty kompletnie rozwalają efekt końcowy. Ani Opony ani koła nie pasują. Ja zdrałbym naklejki Crossride i wrzucił jakieś czarne oponki , z białymi acentami. Edytowane 8 Marca 2010 przez Mendoza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
egpaulus Napisano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) hmmm... po przeliczeniu tegorocznego budżetu muszę stwierdzić że w tym roku do wymiany pójdą tylko: pedały, siodło i rogi to powinno dać jakieś 230g. No cóż poniżej 10kg niestety się nie uda zejść ale myślę że jak uda mi się podratować fundusze to wjadą tu koła zaproponowane przez miskov17. No i może zdecyduje się na Rockety bo w Idworxie na gripach zaczyna mi się przyjemnie jeździć No i hamulce ale co lepsze? Marty czy zaproponowane Elixiry? Ha apropo czerwonych dodatków to Novateci które docelowo wchodzą w skład tych kół udało mi się znaleźć czerwone lub białe więc co lepsze?;p Myślicie że czerwone piasty i nyple to będzie już "wieś tańczy i śpiewa"?... Ha! tym bardziej mam ochotę zmieniać te części i nie mogę się doczekać bo pewnie wylądują one tutaj: http://picasaweb.google.com/egpaulus3/FeltQ80012162g# nie jest z tego roweru "maniak lekkości" ale lądują tu części które wyrzucam z tych dwóch. A jak wyobrażam sobie Felta z crossridami i XT DC to się tylko uśmiecham:) Edytowane 9 Marca 2010 przez egpaulus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Ciemny - > czarny / szary novatec tył Bialy/srebrny - > Przod Tak zeby zamienic kolorami tył z przodem, gdyz hak jest jasny, przod roweru ciemny. Powinno wygladac dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
egpaulus Napisano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Co do amora to najlżejszy też on nie jest ale znowu najlżejszego też bym nie chciał chodzi mi po głowie: http://www.allegro.pl/item941109155_marzocchi_marathon_corsa_sl_wc_2008_51_taniej.html albo http://www.allegro.pl/item948101634_amortyzator_marzocchi_marathon_race_powystawowy.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 apropo czerwonych dodatków to Novateci które docelowo wchodzą w skład tych kół udało mi się znaleźć czerwone lub białe więc co lepsze? ale te piasty są chyba malowane. kolor nie wyglądją tak ładnie jak w przypadku anody:/ Marathon Race to sprzęt jeszcze z czasów gdy mackoki były dobrymi amortyzatorami nowe amory spod tego znaku zdecydowanie odradzam. sam mam, kilku kolegów ma. na l-b był też temat o Corsie i tym co się z nią dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.