RysStepowy Napisano 6 Marca 2010 Napisano 6 Marca 2010 Jako że to mój pierwszy post na tym forum to chciałbym się przywitać po kolarsku zatem "Szimano". A teraz do rzeczy - jako że stałem się szczęśliwym posiadaczem nienowego już Cannondale'a Super V-600 w praktycznie idealnym stanie, a wcześniej pomykałem na sztywniaku zaczęło mi doskwierać bujanie fulla. Wiem, wiem muszę się nauczyć pedałować, zmienić odrobinę mentalność kolarską itp. Mam założonego Foxa Vanille który nie ma blokady, jest sprężynowy, nienowy no i żadna regulacja nie pomaga. Bike po prostu buja. I pytanko: jest jakaś metoda żeby damperem nowej generacji to zniwelować? Może jakiś powietrzny odpowiednik z blokadą lub jakimś magicznym systemem? Myślałem o np. Epiconie Suntoura. Będę wdzięczny za wszelkie rady. A i jeszcze jedno: odktryłem że mój Fatty po zablokowaniu ma luz góra - dół. Da się coś z tym zrobić? Mam jako takie doświadczenie warsztatowe ale z drugiej strony zdaję sobie sprawy ze "Grubcio" jest dosyć specyficznym i raczej wymagającym widelcem. Będę wdzięczny za wszelkie rady. Pozdrawiam.
n3mo Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Witam. Jednozawias zawsze będzie bujał, jak każdy full zresztą - opinie o "niebujających" wymyślnych systemach można spokojnie uznać za fantazje ich właścicieli. Najprostszy sposób na poprawę sytuacji to oczywiście dobry damper. Epicona sobie daruj, poza tym że jest tani nie ma żadnych zalet. Najtańszym sensownym wyborem jest Fox Float R, ciut lepszy będzie RP2 (regulacja PP), w nic droższego nie ma sensu się pchać przy tej ramie. Oba (Float R i RP2) są dostępne w wyprzedaży w ChainReactionCycles, kosztują niewiele więcej od Epicona a jakością działania wyprzedzają go o lata świetlne. Poobserwuj też Allegro, czasem coś ciekawego się trafia. Różnica w stosunku do starego Vanilla będzie spora, nie mówiąc o masie.
RysStepowy Napisano 8 Marca 2010 Autor Napisano 8 Marca 2010 Dzięki wielkie za odpowiedź, chyba skłonie się w stronę RP2 przy tym kursie wychodzi 430 PLN (49 Funtów taniej niż R)
tobo Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 jesli tenże cannon jest wiekowy to sprawdź dobrze jaka jest długość tłumika a do tego zmierz skok tłoka. w zamierzchłych czasach producenci stosowali dziwaczne długości, w rowerach tego typu montowali dosyć krótkie tłumiki o małym skoku. to jaki tłumik zastosujesz zależy od tego jakie bujanie chcesz wyeliminować. jeśli chcesz pozbyć się go całkowicie np w czasie jazdy asfaltowej, to wtedy lepiej tłumik z pełną blokadą np typu radium rl. jeśli chcesz uspokoić trochę zawieszenie to wtedy wspomniany fox lub manitou swinger 3way air.
RysStepowy Napisano 9 Marca 2010 Autor Napisano 9 Marca 2010 Rower jest z 2002 lub 2001 roku, najbardziej dokucza mi bujanie na asfalcie. Oczywiście zrobię tak jak radzisz zmierzę skok tłoka. Dzięki za fachowe rady .
RysStepowy Napisano 5 Lipca 2010 Autor Napisano 5 Lipca 2010 Po dogłębnym zastanowieniu i rozbiciu skarbonki kupiłem Manitou Swinger Air 4 Way. Mam nadzieje ze to dobry wybór.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.