ptx Napisano 6 Marca 2010 Napisano 6 Marca 2010 dlaczego rzadko spotykamy przełożenia 36x13T ,32x12T i podobne.daje nam to prawie taki sam współczynnik co 42x15T lub 48x17T przy równoczesnym obniżeniu wagi napędu. http://www.surplace.fr/ffgc/ swego czasu dura ace posiadało w ofercie kompletna grupę torowa o takich przełozeniach. http://prollyisnotprobably.com/2009/11/compact_gearing.php
KubaRozpruwacz Napisano 6 Marca 2010 Napisano 6 Marca 2010 Nie znajde teraz linka, niestety, ale sa badania dowodzace, ze wieksze zebatki to wieksza efektywnosc napedu. Wynika to mniej wiecej z tego, ze lancuch sie mniej zagina na wiekszej krzywiznie. Mozliwe ze mam to gdzies na dysku, postaram sie znalezc.
emulov Napisano 6 Marca 2010 Napisano 6 Marca 2010 Temat już był wałkowany. Masz tu zrzut ze strony Sheldona Browna:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.