Skocz do zawartości

[przerzutka] Luz na srubie mocujacej x-9


robercik1904

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! Nie dawno w moim rowerze pojawiła sie znów przerzutka x-9, ma moze maksymalny przebieg 4km, i dzis zauważylem luzy na srubie mocujacej :thumbsup:

Gdy przerzutka jest na wysokich biegach i jest napieta tego nie widac, ale gdy zrzuce na 1-9 to przerzutka na śrubie mocujacej ma luz!!

Próbowalem wykrecic i wkrecic przerzutke jeszcze raz ale moge ja dakrecic maksymalnie do szarego progu, a do tej czarnej czesci juz nie dochodzi. Wynikiem tego problemu jest lciutko krywe ustawienie przerzutki :thanks:

 

Da sie cos z tym zrboic??? Czy to jest wina haka??? Hak jest nowy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowalem wykrecic i wkrecic przezutke jeszcze raz ale moge ja dakrecic maksymalnie do szarego progu, a do tej czarnej czesci juz nie dochodzi. Wynikiem tego problemu jest lciutko krywe ustawienie przezutki sad.gif

 

Da sie cos z tym zrboic??? Czy to jest wina haka??? Hak jest nowy!!

 

Nie mam dostępu do instrukcji montażu tej przerzutki, ale czy przypadkiem nie posiada ona śruby regulującej odstęp kółek od kasety? W przerzutkach Shimano jest to śruba regulacyjna B. Być może przerzutka jest niewłaściwie założona i pomiędzy hakiem i korpusem przerzutki znajduje się właśnie ta śruba? Spróbuj poluzować mocowanie i odgiąć przerzutkę maksymalnie do tyłu - zobacz, czy wtedy nie "wskoczy" na właściwe miejsce. Jeśli tak, to rozwiązałeś problem, ale czeka Cię ponowna regulacja. Z drugiej strony, gdyby istotnie tak było, to już teraz powinieneś mieć problem ze zmianą przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda X9 tak ma- to wartośc dodana do tej przerzutki.

Czyli twierdzisz ze to normalne??? Moja poprzednia x-9 z przebiegiem 4tys/km i miała o wiele mniejszy luz od tej która jest nowa!!!

 

Może źle to napisałem, przerzutka jest dokręcona na maxa, lecz nie styka sie ona z tym czarnym ogranicznikiem do przerzutki i miedzy hakiem a śruba przerzutki jest szczelina a dalej już się nie da dokręcić bo jest już próg śruby takie wzniesienie.

 

Wrzuciłem foty przerzutki http://picasaweb.google.com/robercikLSTR/X9#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie twierdzę ,że Twój przypadek jest normalny. Ale ,jak sam zauważyłeś, Sramowskie X9 i X7 po wkręceniu do haka mają luz na śrubie mocującej. Zastanawia mnie jednak ten odstęp miedzy przerzutką a hakiem - u mnie nigdy tak nie było ( a na SRAMie jeżdże od 12 lat ).

Przerzutka jest nowa?

Może to głupio zabrzmi,ale wygląda,jakbyś mial za długą śrubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nowa nie jezdzona byla montowana w serwisie w ktorym ja kupowalem dlatego tak późno to zauwazylem, a sruba jest wkrecona na maxa i nie jest za dluga tylko później juz nie ma gwintu na srubie tylko jest ten próg i dalej wkrecic nie mozna stad ten odstep... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten luz jest normalny u Srama i nie ma żadnego wpływu na precyzję zmiany biegów, poza tym przerzutki te w zależności od położenia ustawiają sie pod lekkim kątem względem kasety, np na najniższym biegu tył wózka przerzutki "odstaje" lekko na zewnątrz natomiast na najwyższym biegu jest na odwrót czyli przód odstaje lekko na zewnątrz, ma to na celu lepsze ustawienie przerzutki względem korby przez co poprawia sie nieco linia łańcucha oraz zmiana biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam x-7 i też jest luz na śrubie. Na początku mnie to dziwiło. Próbowałem dokręcić mocniej, aby ten luz zlikwidować i mi się nie udało. Chciałem zrobić z puszki po Coli podkładkę, aby ten luz zniknął, ale przerzutka działa bardzo dobrze, więc się już w to nie bawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten luz jest normalny u Srama i nie ma żadnego wpływu na precyzję zmiany biegów, poza tym przerzutki te w zależności od położenia ustawiają sie pod lekkim kątem względem kasety, np na najniższym biegu tył wózka przerzutki "odstaje" lekko na zewnątrz natomiast na najwyższym biegu jest na odwrót czyli przód odstaje lekko na zewnątrz, ma to na celu lepsze ustawienie przerzutki względem korby przez co poprawia sie nieco linia łańcucha oraz zmiana biegów.

 

Dokładnie tak, jest u mnie jak to napisałeś, na biegach od 1 do 7 wózek jest prosty dopiero na biegach 8-9 dolne kółeczko wózka odchodzi delikatnie w prawo( stojąc tyłem od roweru), i luz na przerzutce czuć dopiero jak walne na 1-9 a łańcuch wtedy zwisa, wiec przerzutka nie jest napięta. A gdy jest napięta jest cholernie sztywna, nie czuć żadnego luzu i rewelacyjnie zmienia. Tylko zdziwił właśnie mnie ten luz gdyż miałem już x-9 lecz z długim wózkiem i takie coś nie występowało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Odi, szczelina między hakiem a przerzutką raczej nie powinna mieć miejsca. W moich dwóch rowerach ( w obu przypadkach SRAM ) przerzutka ściśle przylega do haka. Z drugiej strony Robercik, wydaje mi się,że masz za nisko wózek- wg SRAMa odległosć między górnym kółeczkiem a zębami kasety powinna wynosić 5-6 mm - u Ciebie jest chyba więcej. Napisałeś ,że w pewnym położeniu zwisa łańcuch- czy miałeś na myśli sytuację,gdy z przodu i z tyłu dasz na najmniejsza zębatkę? Jeśli tak , to coś dalej jest nie tak- łąńcuch nie może zwisać w żadnym położeniu.

Czy masz jeszcze starą X9? Jeśli ona nie miała tej szczeliny , a nowa ma, to porównałbym te obydwie- gdzieś musi byc róznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wez tez pod uwage to, ze haki roznych producentow roznia sie od siebie, niektore sa zupelnie plaskie, a niektore sa lekko podfrezowane wokol gniazda na srube przerzutki, mysle ze SRAM swiadomie to tak zaprojektowal, zeby przypadkiem nie wyniknely problemy z montazem przerzutek w niektorych ramach.

 

 

ps.sory za brak PL znakow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak walne na 1-9 a łańcuch wtedy zwisa, wiec przerzutka nie jest napięta.

Czy nie masz czasem za długiego łańcucha, jeśli nie jest napięta (pomimo tego że na nieużywanym przełorzeniu)?

 

 

Miałem x.9 05, mam x.9 09 - na obydwu był ten luz. To ponoć też jedna z zalet sram'a względem shimano. Odstęp przerzutki od haka też mam (jakby ściśle przylegała to by się nie mogła ruszać na boki...), ale mam wrażenie że ciuteńke mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odi, szczelina między hakiem a przerzutką raczej nie powinna mieć miejsca. W moich dwóch rowerach ( w obu przypadkach SRAM ) przerzutka ściśle przylega do haka. Z drugiej strony Robercik, wydaje mi się,że masz za nisko wózek- wg SRAMa odległosć między górnym kółeczkiem a zębami kasety powinna wynosić 5-6 mm - u Ciebie jest chyba więcej. Napisałeś ,że w pewnym położeniu zwisa łańcuch- czy miałeś na myśli sytuację,gdy z przodu i z tyłu dasz na najmniejsza zębatkę? Jeśli tak , to coś dalej jest nie tak- łąńcuch nie może zwisać w żadnym położeniu.

Czy masz jeszcze starą X9? Jeśli ona nie miała tej szczeliny , a nowa ma, to porównałbym te obydwie- gdzieś musi byc róznica.

 

To poluzować śrubę od napięcia przerzutki?? skoro twierdzisz ze jest za duża odległość i jak to zmierzyć?? Jest teraz mniej więcej wkręcona w połowie a to jest średni wózek, poprzednia x-9 tez miała taka szczelinę ale to była wersja z długim wózkiem która wkręciła mi sie w szprychy i nawet po tym incydencie nie miała takich luzów jak ta, był prawie wcale nie wyczuwalny. Przerzutka została sprzedana, ale kolega tez ma x-9 w specu i u niego tez wystapuje taka szczelina lecz luzów nie ma :/

 

Łańcuch zwisa gdyż jest to średni wózek, i jakbym skrócił tak łańcuch żeby na dwóch najmniejszych zębatakach nie zwisał to byłby po prostu z krotki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ciągnąc temat dalej postanowiłem sprawdzić przy innych egzemplarzach i stwierdzam, że w każdym szpara mniejsza lub większa występuje. Moja poprzednia X-7:

img6460f.th.jpg

 

X-7 brata:

img5893e.th.jpg

img5895.th.jpg

 

 

Specjalnie w obu rowerach (X-7 brata i moja X-9) zrzuciłem łańcuch na 1/9 i rzeczywiście luz na śrubie mocującej występuje i jest dosyć spory. Domyślam się że w starej przerzutce mogłeś nie zwracać na to uwagi, a przyszła nowa, zacząłeś się bawić, doszukiwać no i znalazłeś :icon_confused: Jednak jeśli będzie działać poprawnie to nie ma czym się przejmować. Niestety taki sprzęt się w tych czasach robi. Mnie też wkurza, że fabrycznie nowe klamki w Juicy 7 mają duże luzy w każdej płaszczyźnie :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za bardzo w nich wierzysz, być dystrybutorem, a posiadać wiedzę, to nie to samo :)

 

Co do samej przerzutki, widocznie w fabryce ktoś ustawił maszynę tak, że ta częćć śuby bez gwintu była/jest o jakieś +/- 1 mm za długa, tak to już jest jak z powodu cięcia kosztów przenosi się produkcję, jakieś 3 lata temu Sram wypuścił serię zbyt mocno zakutych łańcuchów 970/990 (ciężko pracowały na sworzniach) , bo ktoś źle ustawił maszynę ...

 

PS

Luz w X-9 używanej przez mojego syna , mierzony szczelinomierzem = 0.9 mm. , w dodatku zaraz po zakupie zatarło się łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...