modliha Napisano 3 Marca 2010 Napisano 3 Marca 2010 No właśnie sam teraz stoję przed wyborem... Fat Albert 2,25 czy Crossmark Maxxis`a .... Jeżdżę mocne enduro z lekki Freeeride i teraz , Maxxis wąski jest, ale czy aż tak abym się bał w nich jechać, czy lepiej Fat Alberta bo dobrze trzyma się drogi ?? Składam koła od podstaw więc zależy mi też na wadze. Piasty mam Hope Pro 2, nyple i szprychy DT, przy czym szprychy 2.0-1.8 . Obręcze XM 719 disc Mavic`a. Koła potrzebuje do jazdy po mieście i do WSZECHSTRONNEJ jazdy po górach. Na podjeździe chcę w miarę lekko wśliznąć się na szczyt ale w dół lubię poszaleć (nie dropy czy hopy, ale wybicia z korzeni, jakieś rowy suche czy kłody ). Proszę o opinię jaki rodzaj opon wybrać - bo szkoda złożyć fajne koła i zepsuć je oponą . Osobiście jestem za Maxxisem - teraz używam Advantage 2,4 ale właśnie nowe koła składam i chce aby były lekkie, ale mój ziomal z bika i Przyjaciel Mortis (obecny na forum) namawia mnie na Fat Alberta i co które wybrać ?
paweu Napisano 3 Marca 2010 Napisano 3 Marca 2010 Na początek małe sprostowanie: little albert 2,1" albert 2,25" fat albert 2,35" Patrząc na crossmarki wydają się być dużo delikatniejsze (w końcu węższe) i z mimo wszystko niezbyt agresywnym bieżnikiem w stosunku do albertów. Jeżeli bardziej zależy Ci na dobrej przyczepności w górach niż na lekkiej jeździe w mieście weź alberty, które osobiście mogę polecić do jazdy w terenie. Jako kompromis w stronę masy możesz też założyć little alberty (2,1)
Andrew Napisano 3 Marca 2010 Napisano 3 Marca 2010 Porównujesz 2 opony o skrajnie różnych zastosowaniach. Widzę, że potrzebujesz Maxxisa Ardenta - genialna opona!
bodziekk Napisano 4 Marca 2010 Napisano 4 Marca 2010 Na początek małe sprostowanie: little albert 2,1" albert 2,25" fat albert 2,35" Już nie. Od zeszłego roku jest nowy Fat Albert występujący w szerokościach 2.25 i 2.4, dodatkowo z podziałem na przód i tył. A od obecnego roku jest z kolei Albert o szerokościach 2.1, 2.25 i 2.35. Ten Albert nawiasem mówiąc wygląda mi na starego Fat Alberta, ale w rozmiarze 26" występuje tylko z drutem.
modliha Napisano 4 Marca 2010 Autor Napisano 4 Marca 2010 Porównujesz 2 opony o skrajnie różnych zastosowaniach. Widzę, że potrzebujesz Maxxisa Ardenta - genialna opona! Myślałem o Ardencie też przez jakiś czas ale nie ma za wiele opini na temat tej opony. Czy ktoś używał Ardenta i może się jeszcze wypowiedzieć ?
Andrew Napisano 4 Marca 2010 Napisano 4 Marca 2010 No właśnie ja miałem ardenta - świetna opona, bardzo dobrze trzyma się trawy, ściółki leśnej, dróg gruntowych. Daje radę na asfalcie - nie stawia dużych oporów. I co najważniejsze - jest naprawdę lekka (650g)
czarnaMAMBA Napisano 4 Marca 2010 Napisano 4 Marca 2010 Crossmarki do enduro??? Powodzenia. To opona na szuter.
detonator Napisano 5 Marca 2010 Napisano 5 Marca 2010 A może kenda nevegal 2.35 ?? Opona waży około 730-740 gram. Jak dla mnie- to ma rewelacyjne trzymanie. W beskidach używałem jej nie raz, także polecam. Na asfalcie ma gigantyczny opór ale to opona w teren
modliha Napisano 5 Marca 2010 Autor Napisano 5 Marca 2010 A może kenda nevegal 2.35 ?? Opona waży około 730-740 gram. Jak dla mnie- to ma rewelacyjne trzymanie. W beskidach używałem jej nie raz, także polecam. Na asfalcie ma gigantyczny opór ale to opona w teren Teraz używam Advantage 2.4 Maxxis`a i koniecznie chce coś lżejszego i mniejszego bo opory toczenia są wielkie. Ardent VS Fat Albert .... Chyba teraz takie starcie będzie. 650 g to podobnie do Fat, a jeździł ktoś na obu aby różnice odczuć ?
Andrew Napisano 5 Marca 2010 Napisano 5 Marca 2010 No rzeczywiście lajt No pewnie że lekka. Chyba nie widziałeś jaki ta opona ma wielki balon...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.