Skocz do zawartości

[linki,pancerze] wymiana linek i pancerzy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Chciałbym wymienić linki oraz pancerze w moim rowerze. Tylko urzekło mnie poprowadzenie tych linek. Mianowicie nie są one na rurze, która jest górną rurą ramy, tylko na tej dolnej ukośnej. I właśnie nie wiem czy tak też się zakłada itp, czy to jest wybryk natury? I ile w końcu muszę kupić pancerza. Wyczytałem, że ok 4m (2m hamulce + 2m przerzutki). I jak z linkami. Bo widziałem, że niektóre linki są sprzedawanie metrycznie, a niektóre odcinkowo.

 

Pozdrawiam

 

Róże to takie kwiatki, a linki w rowerze są prowadzone po rurze.

Odi

Napisano

RURZE! RURA! Używanie autokorekty w FireFox'ie boli?! :blink:

Linki są poprowadzone tak jak sobie to producent ramy zaplanował, nic na to nie poradzisz. A jeśli chodzi o linki to kupujesz sobie 2 pakiety (hamulcowy i przerzutkowy), w którym masz wystarczająco dużo pancerza do docięcia i równie długie linki hamulcowe/przerzutkowe, do tego jeszcze są jakieś zakończenia pancerza i koraliki.

Ewentualnie demontujesz to co masz obecnie i idziesz z tym do rowerowego i prosisz o sprzedaż pancerzy o takich jak tam masz długościach, przytną i zarobią Ci końce.

Napisano

Możesz sobie do przerzutek też założyć pancerze od linek hamulcowych (ale linki do przerzutek). Pancerze do hamulców są nieco większe i linka do przerzutek będzie miała nieco więcej miejsca i praca zmiany biegów się poprawi.

Napisano

RURZE! RURA! Używanie autokorekty w FireFox'ie boli?! :)

Linki są poprowadzone tak jak sobie to producent ramy zaplanował, nic na to nie poradzisz. A jeśli chodzi o linki to kupujesz sobie 2 pakiety (hamulcowy i przerzutkowy), w którym masz wystarczająco dużo pancerza do docięcia i równie długie linki hamulcowe/przerzutkowe, do tego jeszcze są jakieś zakończenia pancerza i koraliki.

Ewentualnie demontujesz to co masz obecnie i idziesz z tym do rowerowego i prosisz o sprzedaż pancerzy o takich jak tam masz długościach, przytną i zarobią Ci końce.

 

Chciałbym kupić linki oraz pancerze przez internet. Cena za zakup w internecie wyszła mi 35zl natomiast w sklepie, sprzedawca zażądał ok 50zl.

Co do długości pancerzy, to jednak wolałbym nie używać za wzorca obecnych. Z tego co czytałem w internecie, i widziałem na zdjęciach, moje są znacznie za długie.

Czy coś w ten deseń będzie odpowiednie ?

http://www.allegro.pl/item936818122_clarks_linka_hamulca_nierdzewna_od_bajkszop_com.html

http://www.allegro.pl/item942456812_pancerz_hamulca_clark_s_czarny.html

 

oraz analogicznie do powyższego linka i pancerz do przerzutki.

Napisano

Taniej mu wyjdzie kupić na metry.

 

IMHO kupienie tej linki na Allegro to głupota! Linka 3,50zł a wysyłka 14,90! :(

 

Kup 3 metry tego pancerza, a same linki kup w lokalnym sklepie i zrób sobie system zamknięty

 

Jak?

 

Utnij na wymiar tyle pancerza ile Ci jest potrzebne, a z pozostałej reszty pancerza wyjmij wkład teflonowy i zamontuj w miejscach, gdzie normalnie była goła linka. Jeśli są to pancerze Clark's to podejrzewam, że będzie z tym trochę roboty. Jeśli chcesz to uszczelnić ekstra, to świetnie nadają się do tego rurki termokurczliwe do dostania w każdym elektrycznym za grosze lub Allegro :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Co do zestawów to chyba wychodzi ciut drogo. Zestaw do hamulców + zestaw do przerzutek wychodzi w granicach 70 zl. Co prawda nie wiem ile tego tam jest, ale jak wyliczałem na metry to za linki + 4m pancerzy załaciłbym ok 30zl +przesyłka.

 

Na tej drugiej aukcji jest przesyłka za ok 7zl, więc chyba tam kupie. Tylko jeszcze nie wiem czy ten zestaw opłaca się brać czy na mtery.

  • 3 tygodnie później...
Napisano
Możesz sobie do przerzutek też założyć pancerze od linek hamulcowych (ale linki do przerzutek). Pancerze do hamulców są nieco większe i linka do przerzutek będzie miała nieco więcej miejsca i praca zmiany biegów się poprawi.

:huh::o:woot::laugh:

 

Nic się nie poprawi. Tyle tylko, że do pancerza łatwiej wejdzie piach, błoto, co zablokuje linkę w pancerzu. Stanowczo NIE polecam takiego rozwiązania. Oryginalnie miałem wszędzie hamulcowe. Po przesiadce na clarksa nie muszę już po każdym treningu czyścić pancerzy i linek. Problemy z błotem się skończyły, Przejeździły jak na razie pół sezonu i zimę bez najmniejszych pęknięć i defektów, po czym stwierdzam, że warto je kupić. Hamulcowe mi za to popękały(seryjne no-name) i zastanawiam się nad jagwire, bo mogę je dość tanio dostać.

 

Hamulcowy do hamulców, przerzutkowy do przerzutek i linki z nierdzewki.B)

  • Mod Team
Napisano

RURZE! RURA! Używanie autokorekty w FireFox'ie boli?! :D

Nie każdy używa firefoxa ... co nie znaczy ze ortografii można nie znać :D

 

Co do linek i pancerzy jest duża i znacząca różnica w budowie pancerzy dlatego są od przerzutek i od hamulców i wcale nie chodzi o przekrój linki. Budowa pancerza hamulcowego jest spiralna a od przerzutek z prętów wzdłużnych. Najważniejszą kwestią jest uszczelnienie pancerza. Ważnym też aby linka była nierdzewna i całkiem dobrze jak by była pokryta np teflonem.

 

Na pewno nie opłaca sie kupować najtańszych rozwiązań.

Napisano

Zgadza się, aczkolwiek spotkałem się też z pancerzem przerzutkowym o spiralnej budowie- Shimano SIS sprzed ładnych paru latek. I na pewno jest to przerzutkowy, a nie hamulcowy, więc wyjątki się zdarzają.:)

Napisano

Dodają takie np. do klamkomanetek ST-EF50. Sam takie kupiłem niecały rok temu i pancerze były właśnie ze spiralnym oplotem i na pewno SIS i na pewno przerzutkowe.

 

Pozdrawiam

Napisano

:huh::o:woot::wallbash:

 

Nic się nie poprawi. Tyle tylko, że do pancerza łatwiej wejdzie piach, błoto, co zablokuje linkę w pancerzu. Stanowczo NIE polecam takiego rozwiązania.

[...]

Hamulcowy do hamulców, przerzutkowy do przerzutek i linki z nierdzewki.:down:

Co do linek i pancerzy jest duża i znacząca różnica w budowie pancerzy dlatego są od przerzutek i od hamulców i wcale nie chodzi o przekrój linki. Budowa pancerza hamulcowego jest spiralna a od przerzutek z prętów wzdłużnych.

Taa:

Pancerz przerzutkowy

Pancerz hamulcowy

Praktycznie miażdżąca różnica, która całkowicie eliminuje hamulcowy z użycia do przerzutek :woot:

 

Co do piachu i błota - to jest kwestia tylko i wyłącznie końcówek z uszczelnieniem a nie przekroju pancerza. Nieważne jaki pancerz i linka, jak jest nieodpowiednio zarobiony to będzie łapał syf.

Napisano

Miałem hamulcowe i działało, mam przerzutkowe i odnoszę wrażenie, że nie łapię tak często syfu. Końcówki tu i tu bez uszczelnień. Jak ktoś chce sobie dać hamulcowe, to proszę bardzo, ale nie wiem po co.

Napisano

Nie wiem jak w przypadku prowadzenia po dolnej rurze, ale do górnej wystarczy zestaw za ~20 pln.

 

Do hamulca przedniego wystarczy fajka, trochę pancerza i linka najzwyklejsza za 3pln. Do tyłu identycznie, tylko trochę więcej pancerza + ze 3 zipy do przypięcia pancerza do rury + kawałek taśmy izolacyjnej do zaizolowania połączenia pancerza z fajką (bądź też te termokurczliwe coś, co może sam wypróbuję, aczkolwiek taśma jest wystarczająca).

 

Przerzutki: tutaj nie wiem jak sprawa wygląda kiedy linki idą dolną rurą... Ale jak idą górną, to też polecam puścić w całym pancerzu do tylnej przerzutki: zipami do ramy i git. Przednią puszcza się tylko do momentu ostatniej przelotki.

 

Jeśli chodzi o przerzutki same, to dobrym rozwiązaniem są uszczelniane pancerze XTRa za ~70 pln. Jednak myślę, że puszczenie linek przerzutki w pełnym pancerzu będzie równie dobre.

  • 10 miesięcy temu...
Napisano

Witam,

Mama male pytanie, posiadam pancerze hamulcowe XTR i zamierzam kupić do nich linki Jagwire Ripcord. Naturalnie pancerze XTR są przystosowane do linek XTR, które posiadaja przekrój 1.6mm. Czy jak zastosuję linki Jagwire o przekroju 1.5mm to taki układ będzie kompatybilny? Jak by co to ma to działać z Avid Single Digit 7. Proszę o szybką pomoc:)

Pozdrówko

Napisano

Jak najbardziej. Przecież, jeśli faktycznie XTR ma 1.6mm, a Ripcord 1,5mm, bo powiem szczerze, nie zastanawiałem się nad tym nigdy, wkładasz węższą linkę, więc nie może być problemów.

Napisano

Mysle podobnie, ale moja obawa wynika z czego innego. Hamulec przenosi o wiele wieksze sily niz chociazby przezutki. Sily te musi przeniesc pancerz z linka wspolpracujac razem. Gdy bedzie luz między linka i pancerzem moze to nie działać prawidłowo i skutkowac szybkim zużywaniem sie lub co gorsze "gumową" klamką. Miał ktoś podobne doświadczenia? Pozdrawiam

Napisano

jak ostatnio wymieniałem linki i pancerze, to wszystko ciężej mi chodziło ale ponownie zdemontowałem linki i do pancerza puściłem troszkę oleju silnikowego, gdy znów wszystko montowałem to rezultat był super, linki miały zmniejszone tarcie w pancerzu:)

Polecam tą metodę z autopsji:P

Napisano

dobra.. wezme tego ripcorda, polączem z pancerzem xtr i zobaczymy jak się sprawdzi:) Dam znac czy będzie ok i oczywiście jesli później zrobi się kiszka to tez dam znac:) A w sumie można by zalozyć nowy temat pod dyskusję: jak się ma pancerz shimano 1.6mm w współpracy np z linka jagwire 1.5mm i odwrotnie. Powiem szczerze, że jak podpytałem o to w specjalistycznyn sklepie z maniakami co o tym myslą to tez lekko zdębieli i postanowili potestowac.

pozdro

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Linki jagwire ripcord + pancerz xtr zamontowane. No i niemiła niespodzianka. Przedni ok, ale klamka od tylnego chodzi ciężko i licho wraca, o wiele lepiej było gdy mialem komplet xtr (zaznaczam, że dlugości pancerzy więc i łuki takie same). Kombinowałem z napięciem ramion v-ek i dalej nic. Hmmm.. linki teflonowe, pancerz w środku też teflonowy... takiego zestawu się przeciez nie smaruje... Ale spróbowalem - gęsty olej silikonowy, nie łączący się z wodą, stosowany to smarowania szybko obrotowych mechanizmów np w maszynach do szycia. Naniosłem doslownie odrobinę na linkę na odcinku miedzy klamką a pierwszą przelotką i efekt niesamowity! Łagodniej, lżej nawet niż w hydraulikach! Puszczą mrozy to gnam w teren ale syf ktory móglby to zaburzyć raczej się nie dostanie bo pancerze uszczelnione. Uważam więc, że lepiej smarować ale potwierdzenie to na 100% po kilku jazdach.

Pozdr

Napisano

podobnie z pancerzem Clarks, wymieniłem po 10 latach właśnie na Clarks-a i powiem ze gorzej sie zachowują niż te stare

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...