Krawcowy Napisano 3 Marca 2010 Napisano 3 Marca 2010 Witam Chciałbym wymienić linki oraz pancerze w moim rowerze. Tylko urzekło mnie poprowadzenie tych linek. Mianowicie nie są one na rurze, która jest górną rurą ramy, tylko na tej dolnej ukośnej. I właśnie nie wiem czy tak też się zakłada itp, czy to jest wybryk natury? I ile w końcu muszę kupić pancerza. Wyczytałem, że ok 4m (2m hamulce + 2m przerzutki). I jak z linkami. Bo widziałem, że niektóre linki są sprzedawanie metrycznie, a niektóre odcinkowo. Pozdrawiam Róże to takie kwiatki, a linki w rowerze są prowadzone po rurze. Odi
Fludi Napisano 3 Marca 2010 Napisano 3 Marca 2010 RURZE! RURA! Używanie autokorekty w FireFox'ie boli?! Linki są poprowadzone tak jak sobie to producent ramy zaplanował, nic na to nie poradzisz. A jeśli chodzi o linki to kupujesz sobie 2 pakiety (hamulcowy i przerzutkowy), w którym masz wystarczająco dużo pancerza do docięcia i równie długie linki hamulcowe/przerzutkowe, do tego jeszcze są jakieś zakończenia pancerza i koraliki. Ewentualnie demontujesz to co masz obecnie i idziesz z tym do rowerowego i prosisz o sprzedaż pancerzy o takich jak tam masz długościach, przytną i zarobią Ci końce.
spons92 Napisano 3 Marca 2010 Napisano 3 Marca 2010 Możesz sobie do przerzutek też założyć pancerze od linek hamulcowych (ale linki do przerzutek). Pancerze do hamulców są nieco większe i linka do przerzutek będzie miała nieco więcej miejsca i praca zmiany biegów się poprawi.
Krawcowy Napisano 3 Marca 2010 Autor Napisano 3 Marca 2010 RURZE! RURA! Używanie autokorekty w FireFox'ie boli?! Linki są poprowadzone tak jak sobie to producent ramy zaplanował, nic na to nie poradzisz. A jeśli chodzi o linki to kupujesz sobie 2 pakiety (hamulcowy i przerzutkowy), w którym masz wystarczająco dużo pancerza do docięcia i równie długie linki hamulcowe/przerzutkowe, do tego jeszcze są jakieś zakończenia pancerza i koraliki. Ewentualnie demontujesz to co masz obecnie i idziesz z tym do rowerowego i prosisz o sprzedaż pancerzy o takich jak tam masz długościach, przytną i zarobią Ci końce. Chciałbym kupić linki oraz pancerze przez internet. Cena za zakup w internecie wyszła mi 35zl natomiast w sklepie, sprzedawca zażądał ok 50zl. Co do długości pancerzy, to jednak wolałbym nie używać za wzorca obecnych. Z tego co czytałem w internecie, i widziałem na zdjęciach, moje są znacznie za długie. Czy coś w ten deseń będzie odpowiednie ? http://www.allegro.pl/item936818122_clarks_linka_hamulca_nierdzewna_od_bajkszop_com.html http://www.allegro.pl/item942456812_pancerz_hamulca_clark_s_czarny.html oraz analogicznie do powyższego linka i pancerz do przerzutki.
mlodymisiu886 Napisano 3 Marca 2010 Napisano 3 Marca 2010 poszukaj na: www.cyklotur.com tam maja kompety gotowe na rower.
Fludi Napisano 3 Marca 2010 Napisano 3 Marca 2010 Clarks jest dobrym wyborem, ale zamiast brać to wszystko na sztuki czy na metry, weź sobie jego gotowy pakiet do przerzutek i hamulców.
Artro Napisano 4 Marca 2010 Napisano 4 Marca 2010 Taniej mu wyjdzie kupić na metry. IMHO kupienie tej linki na Allegro to głupota! Linka 3,50zł a wysyłka 14,90! Kup 3 metry tego pancerza, a same linki kup w lokalnym sklepie i zrób sobie system zamknięty Jak? Utnij na wymiar tyle pancerza ile Ci jest potrzebne, a z pozostałej reszty pancerza wyjmij wkład teflonowy i zamontuj w miejscach, gdzie normalnie była goła linka. Jeśli są to pancerze Clark's to podejrzewam, że będzie z tym trochę roboty. Jeśli chcesz to uszczelnić ekstra, to świetnie nadają się do tego rurki termokurczliwe do dostania w każdym elektrycznym za grosze lub Allegro Pozdrawiam
Krawcowy Napisano 4 Marca 2010 Autor Napisano 4 Marca 2010 Co do zestawów to chyba wychodzi ciut drogo. Zestaw do hamulców + zestaw do przerzutek wychodzi w granicach 70 zl. Co prawda nie wiem ile tego tam jest, ale jak wyliczałem na metry to za linki + 4m pancerzy załaciłbym ok 30zl +przesyłka. Na tej drugiej aukcji jest przesyłka za ok 7zl, więc chyba tam kupie. Tylko jeszcze nie wiem czy ten zestaw opłaca się brać czy na mtery.
wikrap1 Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 Możesz sobie do przerzutek też założyć pancerze od linek hamulcowych (ale linki do przerzutek). Pancerze do hamulców są nieco większe i linka do przerzutek będzie miała nieco więcej miejsca i praca zmiany biegów się poprawi. :woot: Nic się nie poprawi. Tyle tylko, że do pancerza łatwiej wejdzie piach, błoto, co zablokuje linkę w pancerzu. Stanowczo NIE polecam takiego rozwiązania. Oryginalnie miałem wszędzie hamulcowe. Po przesiadce na clarksa nie muszę już po każdym treningu czyścić pancerzy i linek. Problemy z błotem się skończyły, Przejeździły jak na razie pół sezonu i zimę bez najmniejszych pęknięć i defektów, po czym stwierdzam, że warto je kupić. Hamulcowe mi za to popękały(seryjne no-name) i zastanawiam się nad jagwire, bo mogę je dość tanio dostać. Hamulcowy do hamulców, przerzutkowy do przerzutek i linki z nierdzewki.
Mod Team Puklus Napisano 22 Marca 2010 Mod Team Napisano 22 Marca 2010 RURZE! RURA! Używanie autokorekty w FireFox'ie boli?! Nie każdy używa firefoxa ... co nie znaczy ze ortografii można nie znać Co do linek i pancerzy jest duża i znacząca różnica w budowie pancerzy dlatego są od przerzutek i od hamulców i wcale nie chodzi o przekrój linki. Budowa pancerza hamulcowego jest spiralna a od przerzutek z prętów wzdłużnych. Najważniejszą kwestią jest uszczelnienie pancerza. Ważnym też aby linka była nierdzewna i całkiem dobrze jak by była pokryta np teflonem. Na pewno nie opłaca sie kupować najtańszych rozwiązań.
wikrap1 Napisano 22 Marca 2010 Napisano 22 Marca 2010 Zgadza się, aczkolwiek spotkałem się też z pancerzem przerzutkowym o spiralnej budowie- Shimano SIS sprzed ładnych paru latek. I na pewno jest to przerzutkowy, a nie hamulcowy, więc wyjątki się zdarzają.
Swisstack Napisano 23 Marca 2010 Napisano 23 Marca 2010 Dodają takie np. do klamkomanetek ST-EF50. Sam takie kupiłem niecały rok temu i pancerze były właśnie ze spiralnym oplotem i na pewno SIS i na pewno przerzutkowe. Pozdrawiam
Janisław Napisano 30 Marca 2010 Napisano 30 Marca 2010 :woot: Nic się nie poprawi. Tyle tylko, że do pancerza łatwiej wejdzie piach, błoto, co zablokuje linkę w pancerzu. Stanowczo NIE polecam takiego rozwiązania. [...] Hamulcowy do hamulców, przerzutkowy do przerzutek i linki z nierdzewki. Co do linek i pancerzy jest duża i znacząca różnica w budowie pancerzy dlatego są od przerzutek i od hamulców i wcale nie chodzi o przekrój linki. Budowa pancerza hamulcowego jest spiralna a od przerzutek z prętów wzdłużnych. Taa: Pancerz przerzutkowy Pancerz hamulcowy Praktycznie miażdżąca różnica, która całkowicie eliminuje hamulcowy z użycia do przerzutek Co do piachu i błota - to jest kwestia tylko i wyłącznie końcówek z uszczelnieniem a nie przekroju pancerza. Nieważne jaki pancerz i linka, jak jest nieodpowiednio zarobiony to będzie łapał syf.
wikrap1 Napisano 30 Marca 2010 Napisano 30 Marca 2010 Miałem hamulcowe i działało, mam przerzutkowe i odnoszę wrażenie, że nie łapię tak często syfu. Końcówki tu i tu bez uszczelnień. Jak ktoś chce sobie dać hamulcowe, to proszę bardzo, ale nie wiem po co.
Wampi Napisano 5 Kwietnia 2010 Napisano 5 Kwietnia 2010 Nie wiem jak w przypadku prowadzenia po dolnej rurze, ale do górnej wystarczy zestaw za ~20 pln. Do hamulca przedniego wystarczy fajka, trochę pancerza i linka najzwyklejsza za 3pln. Do tyłu identycznie, tylko trochę więcej pancerza + ze 3 zipy do przypięcia pancerza do rury + kawałek taśmy izolacyjnej do zaizolowania połączenia pancerza z fajką (bądź też te termokurczliwe coś, co może sam wypróbuję, aczkolwiek taśma jest wystarczająca). Przerzutki: tutaj nie wiem jak sprawa wygląda kiedy linki idą dolną rurą... Ale jak idą górną, to też polecam puścić w całym pancerzu do tylnej przerzutki: zipami do ramy i git. Przednią puszcza się tylko do momentu ostatniej przelotki. Jeśli chodzi o przerzutki same, to dobrym rozwiązaniem są uszczelniane pancerze XTRa za ~70 pln. Jednak myślę, że puszczenie linek przerzutki w pełnym pancerzu będzie równie dobre.
klawiak Napisano 16 Lutego 2011 Napisano 16 Lutego 2011 Witam, Mama male pytanie, posiadam pancerze hamulcowe XTR i zamierzam kupić do nich linki Jagwire Ripcord. Naturalnie pancerze XTR są przystosowane do linek XTR, które posiadaja przekrój 1.6mm. Czy jak zastosuję linki Jagwire o przekroju 1.5mm to taki układ będzie kompatybilny? Jak by co to ma to działać z Avid Single Digit 7. Proszę o szybką pomoc:) Pozdrówko
Fenthin Napisano 16 Lutego 2011 Napisano 16 Lutego 2011 Jak najbardziej. Przecież, jeśli faktycznie XTR ma 1.6mm, a Ripcord 1,5mm, bo powiem szczerze, nie zastanawiałem się nad tym nigdy, wkładasz węższą linkę, więc nie może być problemów.
klawiak Napisano 17 Lutego 2011 Napisano 17 Lutego 2011 Mysle podobnie, ale moja obawa wynika z czego innego. Hamulec przenosi o wiele wieksze sily niz chociazby przezutki. Sily te musi przeniesc pancerz z linka wspolpracujac razem. Gdy bedzie luz między linka i pancerzem moze to nie działać prawidłowo i skutkowac szybkim zużywaniem sie lub co gorsze "gumową" klamką. Miał ktoś podobne doświadczenia? Pozdrawiam
Fludi Napisano 17 Lutego 2011 Napisano 17 Lutego 2011 Jeśli tak bardzo się obawiasz o to, to do kompletu do linek dokup także pancerze Ripcord'a
Fludi Napisano 17 Lutego 2011 Napisano 17 Lutego 2011 Trzeba było ni kupować XTR'ów Ogólnie pancerze i linki XTR jakoś najlepszej opinii nie mają, ja osobiście wolałbym coś Clarks'a, Jagwire albo Alligator
MeridaSub20 Napisano 17 Lutego 2011 Napisano 17 Lutego 2011 jak ostatnio wymieniałem linki i pancerze, to wszystko ciężej mi chodziło ale ponownie zdemontowałem linki i do pancerza puściłem troszkę oleju silnikowego, gdy znów wszystko montowałem to rezultat był super, linki miały zmniejszone tarcie w pancerzu:) Polecam tą metodę z autopsji:P
klawiak Napisano 17 Lutego 2011 Napisano 17 Lutego 2011 dobra.. wezme tego ripcorda, polączem z pancerzem xtr i zobaczymy jak się sprawdzi:) Dam znac czy będzie ok i oczywiście jesli później zrobi się kiszka to tez dam znac:) A w sumie można by zalozyć nowy temat pod dyskusję: jak się ma pancerz shimano 1.6mm w współpracy np z linka jagwire 1.5mm i odwrotnie. Powiem szczerze, że jak podpytałem o to w specjalistycznyn sklepie z maniakami co o tym myslą to tez lekko zdębieli i postanowili potestowac. pozdro
klawiak Napisano 1 Marca 2011 Napisano 1 Marca 2011 Linki jagwire ripcord + pancerz xtr zamontowane. No i niemiła niespodzianka. Przedni ok, ale klamka od tylnego chodzi ciężko i licho wraca, o wiele lepiej było gdy mialem komplet xtr (zaznaczam, że dlugości pancerzy więc i łuki takie same). Kombinowałem z napięciem ramion v-ek i dalej nic. Hmmm.. linki teflonowe, pancerz w środku też teflonowy... takiego zestawu się przeciez nie smaruje... Ale spróbowalem - gęsty olej silikonowy, nie łączący się z wodą, stosowany to smarowania szybko obrotowych mechanizmów np w maszynach do szycia. Naniosłem doslownie odrobinę na linkę na odcinku miedzy klamką a pierwszą przelotką i efekt niesamowity! Łagodniej, lżej nawet niż w hydraulikach! Puszczą mrozy to gnam w teren ale syf ktory móglby to zaburzyć raczej się nie dostanie bo pancerze uszczelnione. Uważam więc, że lepiej smarować ale potwierdzenie to na 100% po kilku jazdach. Pozdr
morcin2 Napisano 7 Marca 2011 Napisano 7 Marca 2011 podobnie z pancerzem Clarks, wymieniłem po 10 latach właśnie na Clarks-a i powiem ze gorzej sie zachowują niż te stare
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.