Skocz do zawartości

[hamulce] xt słabe hamowanie


blombi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam problem z hamulcami w GT Zaskar Pro 2007.

 

Poprostu dla mnie są mega słabe, z tego co przeczytałem to ten typ ma tzw "gumową klamkę" więc to przebolałem. Oczywiście hamulce odpowietrzyłem oraz zmieniłem olej.

Zatłuściłem klocki w zeszłym sezonie i nic się nie dało już zrobić więc kożystając z okazji zakupiłem podobno dobre klocki metaliczne swisstop, trochę się poprawiło, ale niewiele.

 

Myślę, że może to być wina zbyt małych tarcz z przodu mam założone 160mm (moja waga niestety oscyluje w okolicach 100kg:()

I tutaj moje pytanie jaki upgrade byście zaproponowali do tego zestawu?

Myślę o zmianie tarcz na "lepsze" i większe jakie polecacie?

Czy jeszcze coś można ciekawego z nich wycisnąć?

 

Jeżdżę głównie XC lubię polatać również ostrzej po lesie.

z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdro all:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180 z przodu to moim zdaniem bedzie to czego Ci potrzeba i pod Twoja wage 160 to raczej zbyt malo ( jesli oczywiscie chcesz zostac przy xt i tanim kosztem polepszyc sile ). Mozna sie rowniez zastanowic nad tylem i dac 180 lecz mysle ze z przodu powinno wystarczyc. Jakie masz mocowanie tarcz ? 6 srub czy centerlock ? Jesli shmianowskie to zbyt wiele Ci nie pozostalo no chyba ze zastsujesz adapter na 6 srub to wtedy wybor jest weikszy ale nie stosowalem takiego adaptera wiec ciezko mi sie wypowiedziec na temat sztywnosci takiego setu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy mega słabe? Przy Twojej wadze zastanowił bym sie nad tarczami 180mm, przynajmniej z przodu.

 

To znaczy jak np. zjeżdżam sobie w lesie ścieżką jakąś stromą czuję, że spokojnie mógłbym hamować mocniej a tu dalej nic, o zrobieniu "stoppie" na przednim kole to wogóle już nie mówie:)

Według mnie jak nacisnę na hample mega mocno to na takim osprzęcie powinieniem zrobić OTB a tutaj, żeby fiknąć przez kierkę to musiałbym chyba sam przeskoczyć :icon_wink:

 

Właśnie chcę zmienić tarcze na coś większego i lepszego myślisz że 180 będzie ok czy jeszcze większa może?

Jakie tarcze polecacie do tych hampli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kupujesz 180 mm na przód

2. Kupujesz dobrej jakości klocki metaliczne

 

Jeżeli te zabiegi ci nie pomogą to tylko zmiana na coś mocniejszego :icon_wink:

 

Aha sorry klocki już zakupiłeś. Przejedź około 300 km z porządnymi hamowaniami i sprawdź po tym przebiegu, czy siła ci odpowiada.

Może zatłuszczone coś masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm wieksze to juz raczej nie.. Jaki masz amortyzator? Jak masz centerlocki to xt http://allegro.pl/item934944876_tarcza_shimano_xt_sm_rt79_jak_xtr_3_rozmiary.html badz xtr : http://allegro.pl/item937182049_tarcza_shimano_xtr_160mm_centerlock_disc_tarcze.html

 

Jak zakupione klocki nie sa mocno styrane to daj im troche sie "dostosowac" do nowej tarczy. Jak to nie zda egzaminu to bedzie Cie czekala kosztowniejsza wymiana zwiazana z nowymi hamulcami lub ewentualnie mozesz poszukac metalicznych klockow.

 

Widze mati199 ze mnie ubiegles ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc na początek zmień tarczę z przodu na 180mm, kup shimanowskie, nie ma co cudować z innymi producentami bo to niczego nie zmieni poza wagą, poza tym będziesz potrzebował adapter do zacisku. Dodatkowo przetrzyj klocki drobnym papierem sciernym i odtłuśc nową tarczę odtłuszczaczem lub spirytusem (czystym, nie salicylowym) :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak zrobię:

 

Kupie tarcze XTR 180mm (+ adapter)

Odtłuszcze zamontuje i zobaczymy chociaż za szybko to nie sprawdze bo na razie tylko dłubanie wchodzi w gre i testy bez jazdy :icon_wink: noga w gipsie i naprawa więzadeł w kostce na sezon :icon_wink:

 

Hehe wiem że nie salicylowym :) zestaw do odtłuszczania mam w miare bogaty

 

Amorek mam Rock Shox Reba SL (mod. 2007)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Z roku produkcji roweru wnioskuję, że hamulce to model B765.

 

Co masz na mysli mówiąc, że klamka hamulcowa jest "gumowata". Użytkuję te hamulce od 2008 roku i od początku nie miałem problemów z "gumowatą" klamką. Dodam, że kupiłem je do samodzielnego zmontowania, tj. zacisk, klamka i przewód były oddzielnie (wychodziło około 100 zł taniej, zakupione przez sklep od oficjalnego dystrybutora).

Po montażu hamulców na rowerze oraz dokładnym odpowietrzeniu nie miałem z nimi problemów, po około 200 km klamka dodatkowo się utwardziła i podniosła kiedy dotarły się klocki. Zablokowanie przedniego koła nie stanowi najmniejszego problemu i to przy tarczy 160 mm z grupy na poziomie ALIVIO. Nierzadko przychodziło mi ostro hamować i przód całkowicie wystarczał. Nawet w tak skrajnych sytuacjach jak zjazd z Pradziada (Jesioniki) z prędkością około 80 km/h z sakwami, torbą na kierownicy, ja i rower (grubo ponad 120 kg). Jedyne czego się bałem to złamanie się amora (naprawdę). Tarcza z przodu zrobiła się po ostygnięciu fioletowa, a klocki się spaliły (oryginalne żywiczne).

 

Moja propozycja na ew. rozwiązanie problemu:

 

1. Czy klamka jest gumowa dla przodu i tyłu ?

2. Czy zacisk jest prawidłowo ustawiony ?

3. Czy tłoczki w zacisku nie są zapieczone ?

4. Przełożenie tarcz hamulcowych z klockami z przodu na tył i sprawdzenie czy problem nadal wystepuje. Jeśli tak to raczej masz problem z hamulcem. Nie daj się opiniom, że one już takie są, że klamka jest gumowata bo to jest B765 itd. Jeżeli wszystko jest w porządku to musi działać. Jeśli nadal nie widać przyczyny usterki to wszystko zacznij od początku.

 

Montaż tarcz 180 zwiększy siłę hamowania, odporność na przegrzanie, ale nie spowoduje, że klamka przestanie być "gumowata".

 

P.S. Do odtłuszczania najlepsza jest benzyna ekstrakcyjna lub aceton (aceton jest agresywny dla lakieru i gumy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o "gumowatość" klamki chodzi o to, że jak ją naciskam i zaczyna "łapać" tarczę to spokojnie moge zacisnąć ją jeszcze mocniej o ok 1cm a siła hamowania wcale nie zmienia się radykalnie.

Jak wziąłem od kolegi rower na komplecie hebli XTR i nacisnąłem na klamkę to tam było jak powinno klamka łapie tarczę i od razu rower staje ja też tak chce :P

 

 

Hamulce były odpowietrzone w podobno najlepszym srewisie u nas przez specjalistę więc nie wiem sam.

Jak chodzi o wymianę tarczy to nie wymieniałem ze względu na to, że powodem wymiany klocków było zatłuszczenie a tarczę odtłuściłem najlepiej jak potrafiłem używałem czystego acetonu technicznego, benzyny ekstrakcyjnej jak również samochodowego brake cleanera.

 

Hamulce były w komplecie założone na nowiutkiego Zaskara prosto z kartonu także błąd montażu wykluczam.

Jeśli chodzi o zapieczone tłoczki i ustawinie hamulca to nie wiem nie chcę się sam zabierać za takie rzeczu bo od dawna mam wykryty talent do psucia różnych rzeczy :blink:

zrzucę rower w poniedziałek na serwis do przejżenia wszystkiego i wymiane tarczy na większy xtr

 

 

Bardzo dziękuję wszystkim za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ewidentnie zapowietrzone. To samo miałem w prawym SLX, niby rower nowy i hamulce odpowietrzone, ale klamka działała jak u Ciebie. I dopiero jak sam odpowietrzyłem to łapie od razu po naciśnięciu. Także szoruj do apteki po 2 strzykawki, do motoryzacyjnego po wężyk i olej LHM i jazda:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...