Larry Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Witam Waga 78 kg, jazda głównie teren (lekki, ale czasami zdarza się wyjazd w góry albo jazda w deszczu) oraz dużo szosa (przyda się blokada, ale nie potrzebuję manetki) Poszukuję amortyzatora za ok. 250 zł. Amortyzator może być nowy lub używany, ale tylko w dobrym stanie. Jak się orientowałem najlpesze w tej cenie to Dart 3 i Suntour XCR LO. Ten pierwszy używany: http://allegro.pl/item935449380_amortyzator_rock_shox_dart_3_iii_stan_bdb.html drugi mogę mieć nowy, np ten: http://allegro.pl/item938934418_sr_suntour_xcr_lo_100mm_bez_pivotow_lampka_gratis.html Co z nich wybrać. A może macie jeszcze jakieś inne propozycje. Zastanawiałem się nad Raidonem, ale na Allegro nie ma używek, a nowe zaczynają się od 380 zł. Warto dopłacić? (raczej nie będę miał więcej hajsu, ale pytam prewencyjnie) Pzdr
Andrew Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 brałbym darta. lepsze uszczelki i chrom na goleniach to wazna rzecz.
Larry Napisano 2 Marca 2010 Autor Napisano 2 Marca 2010 Ten dart ma tłumienie olejowe? Nie będzie dla mnie za twardy? Odczuję różnicę po przesiadce z XCT?
Logith Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Pod taką wage tyko dart3 78 + 10 kg rower = 88 kg dart jak najbardziej. Miałęm XCR'a w starym rowerze, XCR wymieniłem po 1500 km na darta 3 i było trochę lepiej. Nie jest to szczyt techniki i cieszę się, że się tego i tego pozbyłem. Różnicy wielkiej nie będzie. Dopiero jak się przesiądziesz na Lepszą wersję Tory / Recona/ Rebę / Foxa / R7 / to odczujesz różnicę. Z dwojga złego bierz Dart'a 3 ! ;-) Pozdrawiam, Logith
Larry Napisano 2 Marca 2010 Autor Napisano 2 Marca 2010 Jako, że opinie zarówno jednym jak i drugim nie są zbyt pochlebne, to może coś innego? P.s. jaka jest różnica między Dartem 2, a 3?
Mod Team bogus Napisano 2 Marca 2010 Mod Team Napisano 2 Marca 2010 Dart 2 jest cięższy ze względu na inne bebechy. Jeżeli chodzi o moją opinię to warto dopłacać do Raidona. Ja mówię Dartowi NIE. Poza tym opinii Dart vs. XCR jest mnóstwo, więc raczej powinieneś bez problemu wybrać. Dopóki te dwa amortyzatory będą produkowane pojawiać się będą dylematy co wybrać.
Logith Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Jeżeli dart czy XCR to Dart. Jeżeli Dart 2 czy 3 to Dart 3. Oczywiście, można dopłacić do Raidona, ale można zamiast raidona to dopłacić trochę więcej i kupic Epicona lub Torę. ..albo do Tory dopłacić i kupić Rebe lub Recona.. .. tak można w nieskończoność. XCR jest pod lekkiego jeźdźca, tak do 60 kg. Później Dart ale to zależne od sprężyny jaka w nim jest.
bartolinii Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Z dartem jest ten problem że może wyciekać olej spod regulacji tłumienia powrotu
Logith Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Z dartem jest ten problem że może wyciekać olej spod regulacji tłumienia powrotu A z XCR'em taki, że po 1500 km dostaje luzów mając nawet słaby hamulec przedni.
amoniak Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Obydwa amorki to dolne stany średnie. Dart mnie szczerze mówiąc mierzi XCR pracuje lepiej ale to Suntour a nie rock shox Dart przejął po poprzedniej serii Judy wszystkie wady ma tylko jedną zaletę i to tylko dla niektórych Ma naklejkę Rock shox i kosztuje niewiele. Imo żadna zaleta Wszystko zależy jakie przebiegi robisz Jeśli sporo to dozbieraj i kup sobie raidona albo torę ze wskazaniem na raidona bo lepiej pracuje i jest lżejszy Jeśli twoje roczne przebiegi nie przekraczają 3 kkm to kup albo jeden albo drugi amor z tym że kup nowy. Używki sobie daruj Jeden i drugi pracuje podobnie. Trochę lepiej niż xct
Larry Napisano 2 Marca 2010 Autor Napisano 2 Marca 2010 Czyli z tych dwóch lepiej wziąć dowolny, tylko nowy. Czy ten Raidon będzie OK: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=937911730
amoniak Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Zmęczony jestem to bzdury piszę nie chodziło mi o Raidona ale o EPICONA Epicona można porównać do Tory tu masz trochę droższego http://allegro.pl/item933504313_suntour_epicon_lo_tylko_1670_g_120_skoku_wawa.html to ze ma 120 skoku to pryszcz - przekładając podkładeczki mozesz go skrócić nawet do 80 mm instrukcje wideo masz na stronie producenta na aukcji powypisywane śą różńe bajki wieć spobie przejrzyj ten topic http://www.forumrowerowe.org/topic/35879-amortyzatorsuntour-epicon-lod/page__st__40
Larry Napisano 2 Marca 2010 Autor Napisano 2 Marca 2010 5 stówek to jednak trochę dużo. Raidon za 4 stówki to max jaki mogę wydać. Tak więc dylemat: Dart 3 vs. XCR-LO vs. Raidon (duży minus - cena)
Logith Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Jeszcze raz powiem, jeździłem na jednym i drugim, z raidonem miałem krótko do czynienia i jeździłem na nim chwilę. XCR kiedy kupowałem był nowością, i każdy krzyczał jakie to super.. po 1500 kilometrach (jazda głównie po terenie utwardzonym) poszedł na śmietnik - allegro. Szczerze to nawet blokada nie blokowała go dobrze, bo po zaciągnięciu jej dalej się uginał, regulacja to też mit pokrętła nie dało się ruszyć, potem na siłę kombinerkami to kręciło się nie robiąc nic. Dart 3 miał blokadę i lepsze chromowane golenie. Blokada działała znacznie lepiej, pokrętło tak samo działało jak w XCR, ale tutaj na dole jest rebound ( żółwik i królik) więc już "coś" jest Dart 3 został sprzedany z rowerem, zrobiłem nim mniej kilometrów, lecz znacznie lepiej pracował a ważę prawie tyle co Ty. O raidone wiele słyszałem, pierwszy minus to suntour, drugi - no niby po 1000 km golenie się wycierają z anody (po 500- 800 km czarna anoda starła się w XCR - ale nie wiedziałem co to burnox deo ) Tyle ode mnie. Mam porównanie co do tych dwóch, historia traumatyczna i wolę do niej nie wracać, teraz mam nowego Recona Race i jest znacznie lepiej
Logith Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Tu już gorzej, bo to dwa różne amortyzatory pod względem budowy. Teoretycznie lepszy raidon - bo powietrzny.. ale to suntour, musisz mieć pompkę by ustawić go pod siebie. Dart 3 z tą najczęściej spotykaną sprężyną jest jakby pod Twoją wagę. Podaj dokładne linki z dartem i raidonem.
Larry Napisano 2 Marca 2010 Autor Napisano 2 Marca 2010 http://allegro.pl/item937911730_sr_suntour_raidon_r_l_air_100mm_mod_2008_super.html (za 400 zł) http://allegro.pl/item938069088_uzywany_rock_shox_dart_3_przesylka_gratis.html
Logith Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Do raidona musisz doliczyć cenę pompki, by go pod siebie ustawić. ( + 60 zł) Jeżeli raidon do 400 zł to za ok. 300 zł kupisz nowego darta 3 z pełną gwarancją, używanego lepiej nie brać.
Mod Team bogus Napisano 2 Marca 2010 Mod Team Napisano 2 Marca 2010 Poszukaj Raidona bez manetki, będzie tańszy o jakieś 30 zł. Jeśli ma jakiś zaprzyjaźniony serwis to pompka tymczasowo może być pożyczana. Aktualnie nie ma go na allegro, ale za niedługo pewnie pojawi się. Mój Raidon ma ponad 2000 km i żadnego śladu zużycia powłoki na goleniach górnych nie ma.
tomek33 Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 A ja ważę 55 kg i zastanawiam się co wybrac. Czy amor suntour XCR (nowy) czy rock shox dart 3 (używany) czy moze Rst omega TnL lub RL (nowy) a moze bombera z przebiegiem 30 tys.? A moze zupelnie cos innego w kwocie do 250 zł?
YankeZ Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Ja właśnie zajeżdżam XCR'a i choć nie jest to szczyt techniki, to wyrabia w terenie przy normalnej jeździe (ważę 67kg). Myślę że mogę Ci go polecić O Darcie 3 niech się wypowiadają inni bo niestety nie miałem z nim do czynienia, a wydaje się być nieco lepszą propozycją od suntour'a, choć nie jestem pewien czy pod Twoją wagą by odpowiednio pracował.
Micusek Napisano 16 Marca 2010 Napisano 16 Marca 2010 Ja mam XCR od roku, przejeździłem myślę max 500 km, no ale ja dopiero "początkujący" rowerzysta, w tym roku mam zamiar poprawicz kolegą wynik W każdym razie po przesiadce z makrokesza pozczułem że na rowerze, a właśnie dzięki amorkowi , płynę Ważę z 55 kg i fajnie się ugina, raz miałem okazję go dobic, ale myslę że jeszcze miał z 1 cm zapasu. ogółem jako amor z niższej półki polecam, uprzedzam tylko że pokrętło do regulacji twardości można o kant du...żego stołu rozbić, natomiast blokada działa dobrze - minimalnie się ugina z takim stuknięciem przy mocniejszej próbie wbicia go w podłogę.
netta1987 Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 ja mam pytanie odnoście Rock Shox Dart 3 z pop lock jaki jest skok po zablokowaniu bo u mojej dziewczyny po zimie zrobiło się jakieś 2-3cm to chyba za dużo
Poczwar Napisano 17 Marca 2010 Napisano 17 Marca 2010 U mnie skok po zablokowaniu wynosi ok.1cm PoZdRo
adii22 Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Mogę Ci polecić z czystym sumieniem XCR ale jeszcze lepiej będzie jak dozbierasz do czegoś Toropodobnego tudzież innego na wiatr. A co do XCR jeżeli komuś przeszkadza, że po zablokowaniu jest jeszcze jakiś skok, jest na to prosty patent. Mianowicie podważamy wajchę od blokady i ją zdejmujemy. Montujemy ją o kilka stopni bardziej przekręconą w prawo - po prostu ją wciskamy. U mnie tak zrobiłem i jestem zadowolony Bo w końcu działa taki manewr, że przekręcam blokadę o połowę i mam twardszy amortyzator - to tak na chłopski rozum.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.