Skocz do zawartości

[amortyzator] Zmiana skoku Foxa F80


Rekomendowane odpowiedzi

Chcę kupić używanego FOXa F100 RLC (lub RL)'08-'09.

Obserwując oferty widzę, że łatwiej i taniej można nabyć model F80.

I tu pytanie - czy da się zwiększyć skok w modelu F80 na 100mm.

 

W niektórych ofertach sklepowych przy modelu F80 jest napisane, że można w serwisie ustawić 100mm.

Ale czy można tak zrobić z tymi, które w opisie nie mają tej wzmianki?

Osoby sprzedające takie amorki na allegro najczęściej nie umieją na to odpowiedzieć.

 

Patrząc na dane podawane przez producenta, to wersje F80 i F100 mają takie same masy, a dopiero F120 jest cięższy.

Czyli wynikałoby, że oba mają jednakową długość górnych goleni, a o skoku decyduje pewnie tulejka dystansowa.

Ale czy jest tak we wszystkich FOXach z serii F?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez zmiany tlumika da sie zwiekszyc skok bodajze tylko do 90mm, ale i tak trzeba przewiercic dziure aby tuleja byla wyzej. Ustawienie tlumika na 100mm skonczyloby sie katastrofa.

 

wiecej w temacie na forum light-bikes.com, ja juz spie :P

 

PS. fw66 co to za SAABina w profilu :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie wiem czy do końca rozwieje Twoje wątpliwości, posiadam FOXa z 2004 roku o skoku 100mm i bez problemu zmieniłem na 80mm. Wiem, bo czytałem to na jakimś anglojęzycznym forum, że w tych rocznikach można zmienić również z 80 na 100 bo w lewej goleni jest ten sam wkład. Tylko bolec trzymający sprężynę zmienia swoje położenie. Jest to na 100% sprawdzone.

Ponieważ miałem podobny problem co Ty w zeszłym roku, chciałem zmienić wysłużonego 2004 na nowszy model, przeryłem się przez instrukcję FOXa i znalazłem informację, że w lewej goleni we wszystkich modelach serii FLOAT jest ten sam wkład, aby zmniejszyć/zwiększyć skok dodaje się lub odejmuje takie plastikowe gówienko (140mm ich nie ma, a 100mm ma dwa) . Co do serii F to nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Instrukcja też jest niejednoznaczna. Zadzwoniłem do jednego z serwisów ale również nie dostałem odpowiedzi, człowiek coś tłumaczył, że nie ma problemów z 80 zrobić 100 ale nie był na 100% pewny. W instrukcji dla serii F ale pod 29cali jest napisane, że skok można zmienić dodając lub odejmując "travel spencer" w lewej goleni. Jednak tuż poniżej na niebiesko jest taki wpis: "An F100 can be lowered in travel to 80mm, but an F80 cannot be increased to 100mm" Wydaje mi się, że dla standardowych 26 cali może być tak samo. Kiedyś na ebayu widziałem bebechy z lewej goleni od F100 i F80 i nie różniły się.

Proponowałbym zadzwonić do autoryzowanego serwisu i się spytał, ewentualnie poszukał kogoś znajomego z F80 i po prostu wyciągnąłbym bebechy z lewej goleni i zobaczył czy są otwory lub plastikowe elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ze sie podepne pod temat ale co zrobic gdy chcialbym z foxa f rl 100 zrobic 80 ? Gdzie mozna kupic taki travel spencer ? Serwisowalem zawsze sam swoje poprzednie amortyzatory ( glownie rock shox ). Niestety fox jest moim pierwszym amorkiem z tej firmy a nie chcialbym go oddawac do serwisu. Wolalbym zrobic to samemu bo na pewno bedzie taniej :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla modeli z rocznika 2004/2005 nie musisz niczego dokupować. Na 100% bo zmieniałem w swoim F100RLC na 80mm z rocznika 2004 a 2005 bebechami się nie różni. Co do nowszych roczników to może być problem, bo w instrukcji jednoznacznie nie jest napisane. Kiedyś na jakimś anglojęzycznym forum przeczytałem, że od 2007 roku zostały zmienione bebechy w lewej goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...