Skocz do zawartości

[przerzutki, manetki] Dobór komponentów SRAM i Shimano?


swierzak1

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie krótka piłka. Będę niedługo wymieniał napęd i zastanawiałem się nad Sram-em X.5, Shimano SLX i tegorocznym Deore. Mam do wymiany manetki i tylną przerzutke... Kasete już mam wybraną i będzie to Deore XT CS-m770, łańcuch z tej samej grupy no ewentualnie przy niedogodnościach finansowych kaseta SLX. Sram X.7 wygląda trochę drogo i za tą cene miałbym XT więc nie wchodzi w gre. Proszę o rady i jeśli trzeba zmiany...

 

Mój napęd teraz przedstawia się tak:

 

-Przerzutka tył: Shimano Deore (przekleństwo, obija korpusem o rame przy wybojach, trudna do wyregulowania, nieprecyzyjna)

 

-Przerzutka przód: Shimano Deore LX Top Swing (tutaj wszytko jest ok)

 

-Korba: Shimano Deore LX FC-m582 (tu też kompletnie nie mam nic, tym bardziej że jest nowa)

 

-Łańcuch: Shimano HG-40 8-rzędowy (wiadomo pójdzie do wymiany na 9 rzędów)

 

-Kaseta: Shimano Alivio CS-hg40 (tu jest też dobrze ale pójdzie w niepamięć z powodu wymiany na 9 rzędów)

 

-Klamko-manetki: Shimano Alivio (też wymiana na 9 rzędów)

 

Co by tu pozmieniać aby była szybkość i precyzja jak w Gillette ale za rozsądną cene?? Zależało mi na przerzutce SRAM na tył ponieważ nie obija tak przy wybojach jak wynika z moich obserwacji a i słyszałem głosy że łatwiej ją wyregulować i cechują się wyższą precyzją działania na dłuższą metę... Proszę o propozycje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, oglądałem nie testowałem, że SRAM na tył gro i bucy, ale pracuje bardziej agresywnie. Niektórzy to lubią. Wybór jak zwykle należy do Ciebie. Idź po trupach w kasetę XT, bo dobra sprawa ona jest i masowo wygląda ciekawie. Łańcuch to jeden grzyb, że tak powiem. Wszelkie spory czy jeden przeżyje 1000 czy 1020 km są nonsensowne. Tu trzeba by specjalisty z materiałoznawstwa i porządnego laboratorium. U mnie w łańcuchu SRAMa było źle sklepane ogniwko przez co łańcuch skakał na kasecie. Naprawiłem we własnym zakresie i działa :D Tyle z mojej strony.

 

Pozdrówko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem podobny zestaw - przerzutkę tył deore i klamkomanetki alivio, ale postanowiłem zmienić na srama : przerzutkę X.5 i gripy X.7. na razie przerzutka tańsza aby zobaczyć jak sram będzie działał.

U mnie shimano po przebiego ok 5000 oceniam przeciętnie, ale nie jest to też wysoka grupa sprzętowa. Chciałem spróbować czegoś nowego, stąd sram.

PS.

Tylko, że ja jeżdżę na 8, nie widzę potrzeby zmiany na 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vieri ja właśnie wolałbym bardziej agresywną zmianę biegów bo po tej mojej plastelinowej Deore chcę coś zdecydowanie precyzyjniejszego i szybszego... A słyszałem że SRAM właśnie ma te cechy. Zawsze jeździłem na Shimano a teraz wzięła mnie ochota na SRAM-a ale gdy zobaczyłem ceny odpowiednika SLX czyli X.7 to mi ręka spadła z myszki :( Właśnie dlatego zainteresowałem się X.5 bo nie kosztuje aż tak wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wybór pomiędzy SLX, Deore, X-5 byłby dla mnie prosty.

Zdecydowanie SLX, najlżejszy z wymienionych, niewiele droższy w gruncie rzeczy od Deore (poza korbą),

jest to również w hierarchii najwyższa grupa z wymienionych.

 

Co do brutalności zmiany biegów to nie będę może całkowicie obiektywny w ocenie,

ale użytkuję XT Shadow i jeśli ona zrzuca łagodnie to nie wiem co Sram robi z łańcuchem.

 

Jeździłem na osprzęcie Sram X-7 i wrażenia na mnie nie zrobił.

Szczególnie nie podeszły mi Triggery.

 

P.S. Shadow nie obija się o tylne widełki, a w Sramie tak samo jak w Shimano łańcuch mimo wszystko lata góra dół.

Nie jest to wina przerzutek czy łańcucha, po prostu nie da się tego w żaden sposób wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecano Ci, być "szedł" po trupach w kasetę XT. Wg mnie, o ile nie masz kasety z aluminiowym bębenkiem, nie warto. Kultura zmiany biegów w wyższych grupach aż tak diametralnie nie rózni się wg. mnie od tzw. średniej półki. Miałem kasetę deore (CS-HG50-9) i łańcuch z tejże grupy (CN-HG53 chyba), a teraz mam łańcuch i kasetę Sram x.0 i diametralnej różnicy, która usprawiedliwiałaby taki skok cenowy, nie czuję.

Pytałeś o X.5. Za swoja cenę to jest to świetna przerzutka. Miała takową moja druga połówka. Działało to z triggerami X.9 i jakość pracy i kultura zmiany biegów nie odbiegała znacznie od używanego przeze mnie wówczas X.9. Wielki minus X.5 to jego masa. Waży naprawdę sporo. Do tego wygląda niezbyt estetycznie. Niby kształt ten sam co wyższe grupy, ale widać, że na niej oszczędzano. Slady łącznia form, itp..

Ze sramem jest też problem manetek. Jeśli lubisz gripy, to luz. Ponoć są dobre. Osobiście nie używałem, więc nie wiem. Natomiast jeśli bliższy twemu sercu jest jedyny słuszny sposób zmiany biegów :( czyli machanie kciukiem oferta srama jest bidna. Wszystkie triggery maja gigantyczny jałowy skok dźwigienki. Dopiero w grupach x.0 i x.9 od rocznika 2009 zmiana jest miła, precyzyjna i szybka dzięki technologii „zero loss travel”.

Uważam, że w tej cenie, najlepszym wyborem byłby komplecik SLX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jako żeby nie tworzyć nowego tematu moje wątpliwości co do napędu który składam zapytam tutaj... Mianowicie mam złożoną taką konfigurację:

 

-przerzutka przód: Shimano Deore XT FD-M771

 

-przerzutka tył: Shimano Deore XT Shadow RD-M772 SGS

 

-kaseta: Shimano Deore XT CS-M770 11-32

 

-łańcuch: Shimano Deore XT HG-93

 

-korba: Shimano Deore LX FC-M582

 

-manetki: Shimano Deore XT SL-M770

 

Tak wiem sporo lepiej niż wspomniane X.5 czy Deore :D Jednak warto było poczekać...

 

Moje pytania brzmią:

 

1. Czy warto dołożyć do tylnego XTRa RD-M971 SGS kosztem przedniej przerzutki czy ten XT Shadow w zupełności starczy? Teraz mam na przodzie starego LX FD-M580 dosłownie jednosezonowego... Nie przejechał zbyt wiele... ??

 

2. Czy tylny XTR non-shadow będzie bić o tylne widełki ramy tak jak moje stare Deore? Słyszałem że przerzutki w technologii Shadow są pozbawione tej niedogodności... I czy jeśli by bił to można to jakoś zniwelować?

 

Dziękuje za odpowiedzi :icon_redface:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto, bo różnica w cenie i tak jest spora.

Normalny XTR też będzie bił o ramę tak samo jak Deore.

 

Różnica w cenie jak dla mnie jest do zaakceptowania bo to ok. ~70zł...

 

A w tym XTR-rze nie ma czasem już mocniejszej sprężyny niż w plastikowej zabawkowej Deore? A jeśli już będzie bić to czy idzie z tym problemem coś zrobić? Jakaś opaska neoprenowa na tylne widełki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to forum jest jakieś takie mało pomocne... Piszę już po raz któryś i sytuacja się powtarza. Ktoś da krótką odpowiedź na długie pytanie i z reguły na tym się kończy :D Mógłbym prosić o zabranie głosu kto jeździ na takim XTR-rze? Mam nadzieje że trochę żywiej odpowiecie w końcu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...