Gazda Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 Chciałbym przeserwisować swojego XCR'a LO. Zastanawiam się jednak jakiego smaru użyć, żeby napchać go do środka, na sprężyny, etc. Kiedyś czytałem taki fajny temat, ale znaleźć nie umiem. Gdzieniegdzie piszą że dobra jest wazelina techniczna. Od razu zaznaczam, że nie chciałbym wydawać kupy kasy na smary dedykowane drogich firm .. Pozdrawiam
Andrew Napisano 1 Marca 2010 Napisano 1 Marca 2010 Motorex Bike Grease. 150g za około 22zł na allegro.
afly Napisano 1 Marca 2010 Napisano 1 Marca 2010 Nie stosuj wazeliny technicznej! próbowałem i naprawdę nie polecam.
detonator Napisano 1 Marca 2010 Napisano 1 Marca 2010 Motorex Bike Grease faktyczie bardzo dobry i wydajny smar, również go stosuję choć ostatnio serwisowałem sprężynowego Pika i szkoda mi było dać na zwoje sprężyny w/w smar. Dałem więc zwykły ŁT, bo tego motorexa musiał bym tam zużyć z 20gram:) Natomiast na wszelkie inne części i podzespoły w amortyzatorze, kładę motorexa ( o-ringi, gwinty itp.)
Gazda Napisano 1 Marca 2010 Autor Napisano 1 Marca 2010 Czyli co, uszczelki, gwinty, i inne pierdółki motorexem, a sprężyny ŁT-43 ? tak?
pawel1315 Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Czyli co, uszczelki, gwinty, i inne pierdółki motorexem, a sprężyny ŁT-43 ? tak? Tak jest najbardziej opłacalnie, a efekt ten sam. Jak chcesz możesz również sprężynę posmarować motorexem, ale drogo Cię to wyniesie. Różnicy nie odczujesz.
Mod Team Puklus Napisano 4 Marca 2010 Mod Team Napisano 4 Marca 2010 Ja zawsze smarowałem pospolitym łt 43. Swego czasu brat przyniósł jakiś smar do łożysk odporny na działanie wysokich temp. tak to smar do łożysk. Na początku pożałowałem wyboru bo amor stał sie bardziej zmulony, takie miałem odczucie. Ale jak go wywaliłem na -20 stopni to nie stwardniał ani troszkę i pracował tak samo w ciepłym garażu jak i na mrozie.
Gazda Napisano 20 Marca 2010 Autor Napisano 20 Marca 2010 Rozebrałem na części pierwsze cały amortyzator, stary (i jaki śmierdzący!) smar wyczyściłem, uszczelki, podkładki koło małej sprężynki i kapsle w dużej, tłumik - posmarowałem motorexem, na główną sprężynę wywaliłem sporo, sporo ŁT-43. Wszystko pięknie, skręciłem górne golenie, i próbuję włożyć je w dolne .. ii? coś blokuje. Patrzę jakieś cypelki w dolnych goleniach, myślę wcisnę te górne. No i wcisnąłem, skręciłem i sprawdzamy. Amortyzator strasznie ciężko chodzi, nie potrafię praktycznie własnym ciężarem zgiąć. SAG'u wogóle nie ma. Co zrobiłem źle?
borscik2 Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Witam! Chciałbym kupić sobie smar do amortyzator SR SOUNTOR XCM. Dobrze by było zeby był w miarę tani i wydajny. I żeby go używać tylko na smarowanie goleni bo w rozkręcanie na razie nie chce sie bawić Co polecacie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.