Skocz do zawartości

[koło] Nierównomierne rozłożenie opony + bicie koła


slv7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam obręcze Alex Rims ACE-17 i założyłem opony Kenda Small Block 8. Opony nierównomiernie leżą w obręczy (szczególnie tylnia). W trakcie jazdy odczuwalne jest bicie tylniego koła i to najbardziej mi przeszkadza. Bieżnik tego koła w jednym miejscu bije delikatnie w prawo. Czytałem rady na innych stronach: próbowałem jazdy na niedopompowanym kole, smarowania boków opony wodą z płynem do mycia naczyń - nic nie pomogło.

Napisano

Ale w końcu obręcz jest prosta, czy nie? Produkty Kendy krzywe raczej być nie powinny. Jeśli to drutówka, to może się skrzywiła/złamała?

Napisano

Obróć rower do góry kołami, spuść powietrze do około 1Bar i dłońmi podprostuj tą nierówność. Ja ostatnio sporo bawiłem się z równym ułożeniem Nobby Nic 2.1, ale i tak nie jest tak jak bym chciał ... taki urok niektórych opon.

Napisano

Napompowac do tego 1bar i przejechac sie kolo domu. Opona sama sie ulozy, potem dopompowac do prawidlowego cisnienia. Oczywiscie zakladajac, ze obrecze/opony nie sa uszkodzone.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Obręcze opony nie są uszkodzone, obracają się równiuteńko. Opona jest zwijana, nie drutowana. Jutro postaram się zastosować Wasze rady i podam efekty. W innych miejscach dowiedziałem się, że opona powinna sama uformować się w trakcie pierwszych kilkunastu kilometrów. Spróbuję też napompować ją do 8 bar, a następnie zmniejszyć ciśnienie do roboczego, czyli 2-5 bar. Dzięki za rady!

Napisano

Też na początku obwiniałem za to opaskę jednak wygląda na to, że jest rozłożona na obręczy równomiernie. Co do ciśnienia w oponie, żeby była bezpieczna musi wytrzymać dużo wyższe ciśnienie, nawet rzędu 20 bar. Polecam obejrzeć film http://www.youtube.com/watch?v=i7xHQ-soQkc

 

Zresztą jeśli wszystko zawiedzie postaram się napompować oponę takim ciśnieniem (oczywiście tylko na chwilę, nie mam zamiaru na takiej jeździć). Jeśli eksploduje napiszę o tym na forum :D Tymczasem zmykam do garażu...

Napisano

20 BAR ?! to nie ma bata, eksploduje:)

Jeszcze raz załóż oponę, wsadź dętkę i powoli pompuj jednocześnie ugniatając oponę na całym jej obwodzie.

Dodatkowo możesz korygować jej położenie ( przy bardzo niskim ciśnieniu) zwracając uwagę na boczne, poprzeczne prążki, które powinny równo wystawać poza krawędź obręczy.

Faktem jednak jest, że nie które opony po prostu są trochę źle zrobione i poprawne ułożenie ich jest praktycznie niemożliwe.

Napisano

Nigdzie nie napisałem, że mam zamiar zadać oponie ciśnienie 20bar. Napisałem, że dobre opony są w stanie oprzeć się tak wysokiemu ciśnieniu i podałem link do filmiku, gdzie pokazany jest proces produkcji opon wraz z ich kontrolą jakości. Była to moja odpowiedź na sugestię 'pavlo' jakoby opona miała wystrzelić już przy 8bar. Jednak rozumiem Wasze zdziwienie, bo nie czytając mojej wcześniejszej wypowiedzi można było odnieść wrażenie, że jestem aż tak szalony, żeby rozsadzić swoją oponę :D

 

Przechodząc do rzeczy (właśnie wróciłem z garażu: ) w końcu udało mi się uzyskać perfekcyjne rozłożenie opony!

 

Odwróciłem rower tak jak poradził 'pavlo', następnie płynem do mycia naczyń (nierozcieńczanym) nasmarowałem bardzo dokładnie obejmy opony i delikatnie krawędzie felgi. W końcu napompowałem oponę do 8bar (na szczęście nie eksplodowała). Przy ciśnieniu 7bar elementy obejmy schowane głębiej w feldze wyszły na zewnątrz i całość bardzo ładnie się wyrównała. Pozostało mi tylko obniżyć ciśnienie do zalecanego dla tej opony (2-5.6bar), ja zostawiłem przy 5bar.

 

Dziękuję za Waszą pomoc. Problem rozwiązany.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...