slv7 Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 Posiadam obręcze Alex Rims ACE-17 i założyłem opony Kenda Small Block 8. Opony nierównomiernie leżą w obręczy (szczególnie tylnia). W trakcie jazdy odczuwalne jest bicie tylniego koła i to najbardziej mi przeszkadza. Bieżnik tego koła w jednym miejscu bije delikatnie w prawo. Czytałem rady na innych stronach: próbowałem jazdy na niedopompowanym kole, smarowania boków opony wodą z płynem do mycia naczyń - nic nie pomogło.
wikrap1 Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 Ale w końcu obręcz jest prosta, czy nie? Produkty Kendy krzywe raczej być nie powinny. Jeśli to drutówka, to może się skrzywiła/złamała?
.PaVLo. Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 Obróć rower do góry kołami, spuść powietrze do około 1Bar i dłońmi podprostuj tą nierówność. Ja ostatnio sporo bawiłem się z równym ułożeniem Nobby Nic 2.1, ale i tak nie jest tak jak bym chciał ... taki urok niektórych opon.
mucios92 Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 Również tak miałem po założeniu swojej CST jednak tak jak napisał PaVLo trochę zabawy w formowanie i powinno być dobrze ;]
krzysiekmz Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 Napompowac do tego 1bar i przejechac sie kolo domu. Opona sama sie ulozy, potem dopompowac do prawidlowego cisnienia. Oczywiscie zakladajac, ze obrecze/opony nie sa uszkodzone. Pozdrawiam.
slv7 Napisano 28 Lutego 2010 Autor Napisano 28 Lutego 2010 Obręcze opony nie są uszkodzone, obracają się równiuteńko. Opona jest zwijana, nie drutowana. Jutro postaram się zastosować Wasze rady i podam efekty. W innych miejscach dowiedziałem się, że opona powinna sama uformować się w trakcie pierwszych kilkunastu kilometrów. Spróbuję też napompować ją do 8 bar, a następnie zmniejszyć ciśnienie do roboczego, czyli 2-5 bar. Dzięki za rady!
.PaVLo. Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 ABSOLUTNIE nie próbuj pompować 8BAR, bo ją zniszczysz, 8 będzie zabójcze o ile wcześniej nie eksploduje .
Cuberider Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 Sprawdź też opaskę na obręczy bo jak się gdzieś podwinęła to nie ma szans na dobre ułożenie opony Pozdrówki
slv7 Napisano 1 Marca 2010 Autor Napisano 1 Marca 2010 Też na początku obwiniałem za to opaskę jednak wygląda na to, że jest rozłożona na obręczy równomiernie. Co do ciśnienia w oponie, żeby była bezpieczna musi wytrzymać dużo wyższe ciśnienie, nawet rzędu 20 bar. Polecam obejrzeć film http://www.youtube.com/watch?v=i7xHQ-soQkc Zresztą jeśli wszystko zawiedzie postaram się napompować oponę takim ciśnieniem (oczywiście tylko na chwilę, nie mam zamiaru na takiej jeździć). Jeśli eksploduje napiszę o tym na forum Tymczasem zmykam do garażu...
detonator Napisano 1 Marca 2010 Napisano 1 Marca 2010 20 BAR ?! to nie ma bata, eksploduje:) Jeszcze raz załóż oponę, wsadź dętkę i powoli pompuj jednocześnie ugniatając oponę na całym jej obwodzie. Dodatkowo możesz korygować jej położenie ( przy bardzo niskim ciśnieniu) zwracając uwagę na boczne, poprzeczne prążki, które powinny równo wystawać poza krawędź obręczy. Faktem jednak jest, że nie które opony po prostu są trochę źle zrobione i poprawne ułożenie ich jest praktycznie niemożliwe.
Wroner Napisano 1 Marca 2010 Napisano 1 Marca 2010 Btw to czym zamierzasz napompować to koło ciśnieniem rzędu 20BAR?
slv7 Napisano 1 Marca 2010 Autor Napisano 1 Marca 2010 Nigdzie nie napisałem, że mam zamiar zadać oponie ciśnienie 20bar. Napisałem, że dobre opony są w stanie oprzeć się tak wysokiemu ciśnieniu i podałem link do filmiku, gdzie pokazany jest proces produkcji opon wraz z ich kontrolą jakości. Była to moja odpowiedź na sugestię 'pavlo' jakoby opona miała wystrzelić już przy 8bar. Jednak rozumiem Wasze zdziwienie, bo nie czytając mojej wcześniejszej wypowiedzi można było odnieść wrażenie, że jestem aż tak szalony, żeby rozsadzić swoją oponę Przechodząc do rzeczy (właśnie wróciłem z garażu: ) w końcu udało mi się uzyskać perfekcyjne rozłożenie opony! Odwróciłem rower tak jak poradził 'pavlo', następnie płynem do mycia naczyń (nierozcieńczanym) nasmarowałem bardzo dokładnie obejmy opony i delikatnie krawędzie felgi. W końcu napompowałem oponę do 8bar (na szczęście nie eksplodowała). Przy ciśnieniu 7bar elementy obejmy schowane głębiej w feldze wyszły na zewnątrz i całość bardzo ładnie się wyrównała. Pozostało mi tylko obniżyć ciśnienie do zalecanego dla tej opony (2-5.6bar), ja zostawiłem przy 5bar. Dziękuję za Waszą pomoc. Problem rozwiązany.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.