Skocz do zawartości

[rower] a drgania przenoszone na kręgosłup


rookie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie

Po 16 latach eksploatacji Bottecchia nadszedł czas na zmianę. Mam jednak problemy z kręgosłupem i zalecenia żeby pozycja była możliwie mało pochylona i drgania na lędźwiach oczywiście jak najmniejsze. Mój budżet to 2.000 i rozważałem takie bicycle ale z opcją dodatkowej amortyzacji - sztycą:

 

Acid Pig za 2040,-

Avalanche 2.0 Disc by GT 2009 za 1900,-

Mongoose Amasa Comp 2007 za 2000,-

Avalanche 2.0 Disc GTw by GT 2009 za 2000,-

Wahoo Disc Gary Fisher 2010 za 2060,-

Ultra Fire KTM 2009 za 2300,-

 

ale jest też ERA 1 by Author 2008 z amortyzacją tylną za 3000,-, pytanie tylko czy warto dorzucić do niego tyle kasy

i czy będzie to dużo skuteczniejsze w redukcji drgań niż tańszy rowerek ze sztycą.

 

Poradźcie proszę?

Napisano

Na każdym z tych rowerów pozycja będzie pochylona.Musiałbyś zainteresować się rowerem do trekkingu albo wręcz do jazdy miejskej.Co do drgań to zawsze będą one występować,w mniejszym lub większym stopniu.

Przy napietym budżecie dałbym sobie spokój z Authorem,którego wymieniłeś.Przy niskiej cenie producent musiał gdzieś zaoszczędzić.No chyba,że zachorowałeś na fulla i musisz go mieć :)

Napisano

Ja mam GT Avalanche 2.0 2009 (bez tarcz) i jestem zadowolony ,co do pozycji na rowerze to wydaje mi się ,że jest ona dość wygodna , ale to jednak są rowery do jazdy w terenie. Jeżeli chciałbyś być wyprostowany na rowerze no to niestety tak jak kolega wyżej pisał rower trekkingowy albo do jazdy miejskiej. Mnie nigdy plecy na GT nie bolały. Rower dla mnie wygodny , ale ja jestem młody i mnie nie ma , co boleć ;]

Napisano
ale jest też ERA 1 by Author 2008 z amortyzacją tylną za 3000,-, pytanie tylko czy warto dorzucić do niego tyle kasy

i czy będzie to dużo skuteczniejsze w redukcji drgań niż tańszy rowerek ze sztycą

Odpowiedź brzmi, na tym rowerze pozycja będzie dosyć wyprostowana, niewątpliwie tylne zawieszenie tłumi drgania dużo lepiej niż jakiekolwiek sztyca (a zawieszenie o takim skoku można ustawić miękko),do tego cena atrakcyjna, więc warto :)

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Miejski odpada bo chcę po terenie troszkę pośmigać, wiem że będę pochylony ale jeśli kupię ramę rozm M (mam 180 wzrostu, 88kg i też jestem młody raptem 35 ;o) to już chyba bardziej będę w pionie (przynajmniej na brata bianchim tak jest w porównaniu do mojej 16letniej bottecchii z większą ramą ;o) Generalnie chodzi mi o to czy full wyeliminuje dużo bardziej drgania niż amortyzowana sztyca np przy jeździe po nierównej kostce (tzw kocich łbach) lub polnej drodze. Tak sobie teraz pomyślałem że chyba full amortyzuje też przy jeździe na stojąco a sztyca nie, zgadza się?

A rowerki o których piszę są z rower.com.pl po przecenach stąd właśnie te. Chciałem z tarczami hydraulicznymi ale chyba ciężko będzie w tej cenie... Ta era jest full susp ale czy nie traci mocno na osprzęcie nie mam pojęcia, jest przeceniona z 4800 na 3000 stąd moje zainteresowania tym bikiem... /niestety nie mogę wkleić linka do bike'a/

Pozdrawiam

Napisano

Era z 2008 roku, to powinna być ta:

http://www.author.cz/kola/katalog/&aid=1085&cid=1090&pid=603587

Jeśli tak to w tej cenie porządny dobrze wyposażony rower.

Jednak zdecydowanie rama L, ponieważ rama tego typu już z racji wysokiego amortyzatora wymusza wyprostowaną pozycję , nie można jej wprost porównywać do ramy hardtaila z amortyzatorem o skoku 80/100 mm o podobnym rozmiarze.

Napisano

Ostatnio kupowałem rower na rower.com.pl (Activa) wszystko super, ale pierw upewnij się czy rowery które Ciebie interesują są jeszcze, w wybranym kolorze i rozmiarze. Z doświadczenia wiem, że nie jest to takie łatwe :)

Wątpię by był jeszcze ten Author w takiej cenie :)

Napisano

no tak, może go już nie być, jutro zadzwonię...

Rulez - czyli mam się sugerować w hardtailach ramą M (18") a w fullach L (19"-20" czy też może być dla mnie 18")? mam dokładnie 179cm.

Rozumiesz - chciałbym być bardziej w pionie niż poziomie ;o) Bo skąd wiedzieć jak daleko jest siodełko od kierownicy?

mongoose teocali comp 2007 za 2600 warto? Z tym że jest tylko w rozm M (jeśli jeszcze jest...)

albo mongoose otero elite full ale na sprężynie cena 2600?

albo Giant Yukon FX 2 2009r 19" za 2600?

 

Bo chyba poszukam fulla...

na to szkoda pewnie kasy decathlon

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Masz rozstrzal kolego... Od krotkoskokowych sztywniakow do XC (80-100mm) do przyciezkawego rowerku FS 130/130mmm

 

Rozumiem ze chcesz dac ulge swoim juz nie nastoletnim plecom ale odpowiedz sobie najpierw na pytanie czego oczekujesz od potencjalnego roweru?

 

Bo przebijasz sie (sprzetowo) przez baaaardzo szerokie spektrum pomijajac tylko dosc skraje odminay kolarstwa typu EN/FR/DH/DJ...

 

Rozumiesz - chciałbym być bardziej w pionie niż poziomie ;o) Bo skąd wiedzieć jak daleko jest siodełko od kierownicy?

 

To nie czarna magia. Wyczytac to mozna z geometrii ramy. Poszukujesz wartosci tzw-nej wirtualnej dlugosci gornej rury ramy czyli odleglosci od srodka kompletu sterowego do srodka sztycy na poziomie zamocownia siodla. Bedzie to faktyczna odleglosc miedzy siodlem i kiera o jaka bedziesz sie musial dogiac lub naprostowac.

 

 

 

 

Szacunek...

I.

Napisano

no i jeszcze znalazłem

 

Hai Bike Aggressor RC Model: 2008 za cenę 2.990


  •  
  • Rama: Alu 6061
  • Amortyzator przedni: Rock Shox Dart 2, 100m lockout
  • Amortyzator tylni: SR Suntour Epicon, 100m lockout
  • Hamulce: hydrauliczne Avid Juice 3 Disc
  • Tarcze: Avid 180/160 mm
  • Manetki: Shimano Deore 27-biegowe
  • Przerzutka przednia: Shimano Deore LX Dual Pull
  • Przerzutka tylnia: Shimano XTR RD-M971
  • Korba: Shimano FC-M443 44-32-22 Octalink
  • Kaseta: 9 biegowa Deore 32-11
  • Koła: Taurus 2000, dwukomorowe
  • Opony: XLC Hannibal 2,1
  • Łańcuch: Shimano CN-HG 53
  • Pedały: metalowe
  • Siodełko: XLC
  • Sztyca: XLC
  • Kierownica: XLC
  • Mostek: XLC
  • Chwyty: XLC
  • Stery: VP Cane Creek
  • Rozmiary: 47 cm, 52 cm, 56 cm

 

i Kellys Beast Model: 2008 za 2.200


  •  
  • rama Aluminum FS
  • rozmiary ram 15.5" / 17.5" / 19.5" / 21.5"
  • widelec RST Gila Plus TnL (Turn&Lock), 120mm, oil /coil+MCU / Lockout
  • stery RITCHEY Logic Zero integrated
  • suport TRUVATIV Power Spline
  • korby TRUVATIV ISOflow Power Spline (44x32x22T)
  • przerzutka przód Shimano Deore M531
  • przerzutka tył Shimano Deore LX M581
  • manetki Shimano Deore SL-M530 Rapidfire Plus
  • ilość biegów 27
  • kaseta Shimano CS-HG50-9 (11-32T)
  • łańcuch Shimano CN-HG53
  • hamulce TEKTRO
  • dżwignie hamulcowe TEKTRO
  • linki hamulcowe JAGWIRE STS (StainlessSlick)
  • piasty Shimano Deore
  • szprychy stainless steel
  • obręcze Kellys Draft
  • opony MAXXIS 1.95 Ignitor
  • wspornik kierownicy RITCHEY OS(31.8)
  • kierownica KBIX PRO-Comp OS(31.8)
  • chwyty Kellys PRO-Drive gel
  • sztyca RITCHEY
  • siodło Prologo Choice ProRail gel
  • pedały VP alloy / steel
  • amortyzator tył DNM AO-30RC, air / Lockout
  • akcesoria CAT EYE reflector set
  • waga kg 14,92 (19.5")

 

Jutro sprawdzę które z tych co podałem są dostępne... najlepszy z nich to author era1 ? A ten Hai Aggressor - co to za firma?

 

ech, bo raczej skłaniam się ku fullowi ale z drugiej strony chciałbym nie kupic lipy... Choć trooochę w tym magii jest, przyznam ;o)

Nie jeżdżę w wyścigach tylko rekreacyjnie a z tego co się przesiadam to każdy będzie dobry... ale niektóre lepsze...

 

rower który kupię zapewne posłuży kolejne "parę" lat więc może lepiej dołożyć trochę kasy...

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Jak jezdzisz rekreacyjnie to szukaj czegos w granicach 120/120mm

 

No i niestety za 3 klocki to nie spodziewaj sie wystrzalow. Rowerki ktore zapodales maja niezgorzse ramy, mozliwy ospzret ale to co bedzie kosztowac najwiecej w apgrejdzie - amory i tlumiki - juz raczej ekhem... nierewelacyjne.

 

Potencjalnie lepszym rozwiazeniem moze byc uzywka lub rozwazenie sprowadzenia czegos z Niemiec lub UK.

 

A co do rozmiarow to skoro pozycja wyprostowana jest dla Ciebie priorytetem przyjzyj sie geometrii i szukaj czegos w okolicy 580mm wirtulanej gornej rury plus sztyca bez seat back'u i krotki mostek. Ja tak jak Ty mam 179cm wzrostu, aktualnie rame o wirtualnej gornej rurze 585mm ale do tego mostek 90mm i sztyce z seat backiem. Sztywaniaka mialem z tym samym mostem i sztyca ale za to rama byla o 22mm dluzsza. Teraz mam krotsza rame gdyz i rowerek bardziej do zabawy przeznaczony.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Faktycznie po erze authora ani śladu. A po rozmowie z małżonką mają być dwa rowery a nie jeden - dwa w cenie jak za jeden fullowy...

Tak więc wychodzi że po ustaleniu co jest w sklepach a czego nie ma mój dylemat sprowadza się do wyboru pomiędzy

GT Avalanche 2.0 Disc 2009 w cenie 1.894 zł. wg specyfikacji

 


  •  
  • Rama: GT Triple Triangle design 6061 butted aluminum with hydroformed downtube, zero stack headtube. Disc compatible with removeable der. Hanger
  • Widelec: Rock Shox Dart 2, with turn key lock-out
  • Korba: Shimano FC-M311 42/32/22
  • Suport: Shimano Octalink Cartridge Sealed
  • Pedały: ATB Resin body, Steel cage, toe clip compatible
  • Przerzutka - przód: Shimano M -330
  • Przerzutka - tył: Shimano Deore SLX
  • Manetki: Shimano Alivio 8 speed rapidfire shifters
  • Kaseta: Shimano Eight Speed, 11-32 ratio
  • Łańcuch: IG-31
  • Obręcze: Alloy double wall ATB
  • Opony: Kenda Nevegal, 26 x 2.1
  • Piasta - przód: Alloy QR for Disc
  • Piasta - tył: Shimano 8 speed Cassette with QR for Disc
  • Szprychy: Stainless steel 14 gauge
  • Nyple: Brass CP
  • Hamulec - przód: Tektro Auriga comp, dual piston cold forged
  • Hamulec - tył: Tektro Auriga comp, dual piston cold forged
  • Klamki: Tektro
  • Kierownica: Alum. 20 mm Rise, 6 degree bend, anatomically sized
  • Mostek: GT ATB, threadless 25 degree rise with four bolt alum face plate
  • Gripy: GT Dual Density ATB
  • Stery: Tange Seiki system for 1 1/8
  • Siodełko: WTB Speed V
  • Wspornik siodełka: Alloy Micro adjust
  • Zacisk: GT Forged Alum QR

lub Mongoose Amasa Elite za 2.099

  • RAMA: Flat Top Tube Technologies All Mountain 6061 Alloy
  • WIDELEC: Rock Shox Tora 289 U-Turn
  • KORBA: Shimano M442
  • SUPORT: Shimano S25 Octalink
  • PEDAŁY: Mongoose alloy platform
  • PRZERZUTKA PRZÓD: SRAM X-7
  • PRZERZUTKA TYŁ: SRAM X-7
  • MANETKI: SRAM X-7
  • KASETA: SRAM PG-950
  • ŁAŃCUCH: KMC Z-9200
  • OBRĘCZE: WTB SpeedDisc
  • OPONY: Kenda 26x2.1 Nevegal
  • PRZEDNIA PIASTA: Shimano M475
  • TYLNA PIASTA: Shimano M475
  • SZPRYCHY: Stal nierdzewna, czarne
  • NIPLE: Brass UCP
  • PRZEDNI HAMULEC: Tektro Auriga Comp hydraulic disc
  • TYLNY HAMULEC: Tektro Auriga Comp hydraulic disc
  • KLAMKI HAMULCOWE: Tektro Auriga Comp
  • KIEROWNICA: Mongoose alloy
  • WSPORNIK KIEROWNICY: Mongoose
  • UCHWYTY: Mongoose No-Flange
  • STERY: Ritchey Logic Zero
  • SIODŁO: WTB Pure V Race
  • WSPORNIK SIODŁA: M-logo alloy
  • ZACISK W SZTYCY PODSIODŁOWEJ: Alloy QR

 

Poradźcie proszę co wybrać i czy sztyca amortyzująca ma sens. Rozmiar ramy w obu przypadkach byłby L.

Dziękuję z góry za pomoc.

Napisano

:(:laugh: :laugh: :laugh:

 

Rulez pomóż proszę rozszyfrować mi tę tabelkę bo może rozm. L w Mongoosie nie spełni moich oczekiwań co do pozycji "bardziej pion". Który z tych wymiarów jest odległością siodełka od kierownicy?

 

PRODUCT GEOMETRIES

FRAME SIZE:

HEAD TUBE ANGLE:

SEAT ANGLE:

CHAINSTAY LENGTH:

STANDOVER HEIGHT:

HORIZ. TOP TUBE LENGTH:

SEAT TUBE LENGTH:

HEAD TUBE LENGTH:

BOTTOM BRACKET HEIGHT:

FORK OFFSET:

WHEELBASE:

 

 

Medium

71° °

73° °

16.5in (420mm)

29in (736.9mm)

23in (585mm)

18in (457mm)

4.7in (120mm)

11.5in (293mm)

1.5in (38.6mm)

41.4in (1052.4mm)

 

Large

71° °

73° °

16.5in (420mm)

30.8in (781.4mm)

23.8in (605mm)

20in (508mm)

5.7in (145mm)

11.5in (293mm)

1.5in (38.6mm)

42.3in (1073.3mm)

 

Może w przypadku Mongoosa powinien być rozm M... Bo w rozmowie ze sprzedawcą usłyszałem że rama w GT dla mnie będzie lepsza L-ka - i tak będę wyprostowany bardziej niż np w KTMie czy Treku.

Napisano

5 pozycja od góry to długość górnej rury mierzony horyzontalnie "HORIZ. TOP TUBE LENGTH", żaden nie jest odległością siodełka od kierownicy, do tego trzeba by znać setback sztycy oraz długość mostka.

 

Jeśli weźmiesz L to górna rura ma 605 mm horyzontalnie a w KTM Ultra 19" górna rura 592 mm horyzontalnie, więc nieh ten sprzedawca się podszkoli :)

Napisano

Czy to GT Mongoose czy Schwinn to te rowery w rozmiarze L są "duże", a jesli dodatkowo chcesz byc w miarę wyprostowany to są już zdecydowanie za duże :) Pierwszego kupiłem ... xl bo i wysłużony rower był 21,5" i sprzedawca też taki mi doradził - wielkie dzięki... Schwina kupiłem juz L ale to wciąz było za dużo, teraz mam 18" i jest idealnie co nie oznacza ze pozycja jest wyprostowana ( wzrost 180 z groszem ). Jak nie chcesz za duzo wkładać w dopasowanie kiery, sztycy itd to szukaj roweru z górna rura 585-595 z w miare wysoka główka, krótkim mostkiem np 90 mm i raczej z gieta kierownicą.

Napisano

Wielkie dzięki... :thanks:

2 cm różnicy to chyba nie tak dużo, a że jest tylko Lka więc najwyżej będę śmigał w obcasach :thumbsup::P :P

  • Mod Team
Napisano

2 cm różnicy to chyba nie tak dużo

 

 

 

I tutaj kolego baaardzo sie mylisz. 2mm to nie jest duza roznica. Ale 2cm to juz naprawde duzo...

 

I obcasy tu nie pomoga. Predzej wydluzenie kregoslupa...

 

Ale w koncu to nie mnie beda plecy bolaly :thumbsup:

 

Szacunek...

I.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...