olaff28 Napisano 27 Lutego 2010 Napisano 27 Lutego 2010 Po kupieniu roweru nie było problemu z regulacją ręczną sprężyny.Po przejechaniu ok. 2000 km aby poluzować musiałem użyć kleszczy,obecnie regulacja jest zablokowana.Jak to naprawić?
cichy66 Napisano 27 Lutego 2010 Napisano 27 Lutego 2010 To jest bolączka tych amortyzatorów.Ja mam Dart-2 i na siłę też próbowałem na lewym goleniu przekręcić regulację kombinerkami no i zerwałem pokrętło.Odkręciłem z tej goleni tą dużą nakrętkę na klucz 24 i amor się rozleciał,więc wkręciłem ją ponownie. Musiałem niestety wkręcić na siłę śrubę(w miejsce zerwanego pokrętła) która nacięła sobie nowy gwint i tak jeżdżę już około 15ookm.Problem w tym że śruba jest troszkę dłuższa i to wstępnie naprężyło mocniej sprężynę.Dzieje się tak,bo są to dwa plasikowe gwintowane elementy i po czasie się zakleszczają.Muszę się zorientować czy jest możliwość kupienia tej uszkodzonej części,ale jak na razie śmigam z wkręconą śrubą.
Fludi Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 Ja miałem jeszcze kilka dni temu Dart'a 3 i jakoś takie problemu mimo ponad 5.000km nie zaobserwowałem. Jak już macie problem z poruszeniem tego, spryskajcie brunox'em do amorków, jak wsiąknie po kilku minutach kręćcie powinien trochę pomóc.
olaff28 Napisano 2 Marca 2010 Autor Napisano 2 Marca 2010 Spryskałem brunox'em ,ale nic nie pomogło .Boje się na siłę odkręcić,żeby nie urwać tak jak pisał cichy66.
supergdynia Napisano 4 Marca 2010 Napisano 4 Marca 2010 w moim darcie 3 to w ogole ta regulacja nic nie zmienia oO.No ale tego mozna bylo sie spodziewac.Czas zmiany na rebe.
Fludi Napisano 4 Marca 2010 Napisano 4 Marca 2010 Może nie działa, dlatego, że jesteś lekki, a masz za twardą pod siebie sprężynę. Pomyślałeś o tym?
ktotek Napisano 3 Maja 2010 Napisano 3 Maja 2010 Podepnę się pod temat mając podobny problem. Dart 3 w moim rowerze ma zaledwie 1100 km przebiegu i początkowo pokrętło regulacji twardości działało bez zastrzeżeń, teraz chodzi bardzo ciężko. Jeszcze w kierunku minus daje się jako tako kręcić, w przeciwnym nie. Palce bolą, z trudem można wykonać jeden obrót. Pomyślałem nawet żeby użyć kleszczy ale nie chcę czegoś urwać. Przy amorze nie było nic grzebane, od nowości traktuję golenie Bronoxem raz na jakiś czas. Co można z tym zrobić - rozebrać, przesmarować czy jak?
bugz Napisano 3 Maja 2010 Napisano 3 Maja 2010 Podepnę się pod temat mając podobny problem. Dart 3 w moim rowerze ma zaledwie 1100 km przebiegu i początkowo pokrętło regulacji twardości działało bez zastrzeżeń, teraz chodzi bardzo ciężko. Jeszcze w kierunku minus daje się jako tako kręcić, w przeciwnym nie. Palce bolą, z trudem można wykonać jeden obrót. Pomyślałem nawet żeby użyć kleszczy ale nie chcę czegoś urwać. Przy amorze nie było nic grzebane, od nowości traktuję golenie Bronoxem raz na jakiś czas. Co można z tym zrobić - rozebrać, przesmarować czy jak? Ja wyciągnąłem zawleczkę rozkręciłęm wyciągnąłem elastomer popatrzyłem sobie na niego stwoerdziłem ze niczego nie zwojuję złożyłem i ku mojemu zdziwieniu, blokada działa wyśmienicie:) pzdr
ktotek Napisano 4 Maja 2010 Napisano 4 Maja 2010 Ja wyciągnąłem zawleczkę rozkręciłęm wyciągnąłem elastomer popatrzyłem sobie na niego stwoerdziłem ze niczego nie zwojuję złożyłem i ku mojemu zdziwieniu, blokada działa wyśmienicie:) U mnie blokada działa jak trzeba, zresztą z pracy amorka jestem zadowolony, tylko ta regulacja... Ciekawi mnie czy autor wątku - olaff28 - jakoś rozwiązał swój problem, bo zdaje się, że mamy takie same rowery. Zastanawiam się czy jest sens próbować to reklamować w ramach gwarancji. W moim przypadku problem jest taki, że mam do sklepu prawie 100km - za dużo żeby się bujać i dowiedzieć, że ten typ tak ma.
slowik93 Napisano 4 Maja 2010 Napisano 4 Maja 2010 Ja tam tym pokrętłem w ogóle się nie bawię, bo to i tak nic nie daje Mam pod siebie idealnie dobraną sprężynę. Te pokrętło to chyba tylko dla zabawy zrobili, jeśli ktoś chce mieć miękki lub twardy amor to zmienia sprężynę, bo to kręcenie tym pokrętłem naprawdę nic nie daje.
Xsas Napisano 4 Maja 2010 Napisano 4 Maja 2010 Pokrętło, o którym piszecie reguluje SAG (http://www.forumrowerowe.org/topic/41732-sownik-pojeae-rowerowych/) oraz w niewielkim zakresie "twardość ugięcia". Jeśli regulujesz=kręcisz pokrętłem dobrze by było podnieść przednie koło w powietrze (odciążyć amortyzator), a już na 100% trzeba zejść z roweru. Zakres regulacji to około 2 cm trzeba się sporo nakręcić (w prawą stronę ściskasz sprężynę) aby zmienić położenie górnego oparcia sprężyny z "miękkiej" oznakowaną - na "twardą" oznakowaną + sprężynę. Jeśli regulacja nie działa (kręci się z wielkim oporem) trzeba to rozebrać (lewą stronę wystarczy) zgodnie z instrukcją i dokładnie obejrzeć element regulacyjny. Jeśli gwint (drobnozwojowy) nie jest uszkodzony to nasmarować gwint w plastiku=regulacji. http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/dealers/TM_MY08_E.pdf - instrukcja strona 44 rys. 01 pomniejszony w dolnym prawym rogu chodzi o ten element. Wykręcasz go tak jak na rysunku kluczem nasadowym najlepiej 6 kątowym. Składając to nie zapomnij, że plastikową regulację należy w pierwszej fazie wkręcania użyć dłoni zrobić to uważnie!
ktotek Napisano 4 Maja 2010 Napisano 4 Maja 2010 Ja tam tym pokrętłem w ogóle się nie bawię, bo to i tak nic nie daje Mam pod siebie idealnie dobraną sprężynę. Te pokrętło to chyba tylko dla zabawy zrobili, jeśli ktoś chce mieć miękki lub twardy amor to zmienia sprężynę, bo to kręcenie tym pokrętłem naprawdę nic nie daje. Hmmm, w moim Darcie kręcenie tym pokrętłem dawało sporo, na pewno było czuć znaczną różnicę pomiędzy skrajnymi położeniami. Xsas - lepiej tego nie można było napisać - dziękuję! Jak znajdę trochę czasu pobawię się z tym.
olaff28 Napisano 4 Maja 2010 Autor Napisano 4 Maja 2010 Odblokowałem tą regulację po 2 h zapuszczania brunox'em,plus kombinerki.Teraz do połowy idzie palcami i potem staje.Wszystko to idzie jakoś przeżyć,ale w sobotę wystartowałem w pierwszym swoim maratonie i niestety w szybszym tempie dart 3 przestał działać.
Grazio Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Witam, też miałem problem z RS Dart3. Po jednym sezonie (4000km) zrobił się strasznie twardy. Nie chciało mi się w nim grzebać bo: - po pierwsze nie miałem na to czasu i potrzebnych narzędzi - po drugie jest on na gwarancji (a w gwarancji jest napisane: ....widelce amortyzowane ... podlegają okresowym płatnym przeglądom w serwisach autoryzowanych przez poszczególne marki....) - po trzecie nie mam doświadczenia w grzebaniu w takim sprzęcie i jak coś się przy okazji spie....rniczy to może to się odbić na bezpieczeństwie podczas jazdy. No więc oddałem go do serwisu. Przegląd + konserwacja + wymiana oleju = 75PLN Tak więc jeżeli masz go jeszcze na gwarancji to oddaj do serwisu: tu lista autoryzowanych http://www.harfa-harryson.com.pl/new/strony-firmowe/rs-serwisy.php5
jasskulainen Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 tez mam darta i ta regulacja dziala dosc topornie chyba juz te amory tak maja ... blokada dziala ok , ale regulacja prawie wcale
kubek20 Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Praktycznie wszystkie amory tak mają np. suntoury i rst (mi w rst tylko po użyciu kombinierek to pokrętło się kręci)
slowik93 Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Ja już mam na Darcie przejechane 4600km i nie narzekam, raz go już serwisowałem i chodzi bardzo dobrze Jest to jeden z najprostszych amortyzatorów, nic nie ma w nim do zepsucia, nic nie ma skomplikowanego, wszystko naprawdę można samemu zrobić.
ktotek Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Po poście Xsas'a rozebrałem lewą goleń i przywróciłem Darta po porządku - przeczyściłem i naniosłem odrobinę smaru w miejsce, gdzie plastikowy element styka się ze sprężyną. Operacja zajęła 5 minut, regulacja pracuje jak trzeba. Przy okazji zorientowałem się na jakiej zasadzie to działa ;-). Nie polecam traktowania tego kleszczykami, ani innych siłowych rozwiązań bo ten element regulacyjny jest z tworzywa i można go uszkodzić.
Michalbiker Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Mój dart im więcej ma przejechane, tym lepiej pracuje
Lextalionis Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 To i ja się podłącze... Regulacja działa jak działa... Kręci się a efektów nie widać... Widelec jest dla mnie za twardy... I problem nie leży w rodzaju sprężyny bo mam czarną a moja waga to 73kg więc żółta by się sprawdziła... Jakiś pomysł co z tym zrobić?
ktotek Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 To i ja się podłącze... Regulacja działa jak działa... Kręci się a efektów nie widać... Widelec jest dla mnie za twardy... I problem nie leży w rodzaju sprężyny bo mam czarną a moja waga to 73kg więc żółta by się sprawdziła... Jakiś pomysł co z tym zrobić? Ja jestem niestety znacznie cięższy, ale mój kumpel ważący mniej więcej tyle co Ty ustawił mojego Darta pod siebie, zrobił kilkadziesiąt km i sobie chwalił jego pracę. Używasz Brunoxa na golenie?
Lextalionis Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 Czasem używam Brunoxa ale amortyzator ma tak od nowości...
slowik93 Napisano 9 Maja 2010 Napisano 9 Maja 2010 Lextalionis tylko wymiana sprężyny na żółtą może pomóc
Radar1977 Napisano 10 Maja 2010 Napisano 10 Maja 2010 Witam wszystkich. Posiadam Rock Shox judy sl z 2000 roku. Są w nim sprężyny w kolorze żółtym o dł 21cm- przy mojej wadze 88 kg są zdecydowanie za miękkie. Według katalogu do tego modelu żółte - miękkie, czerwone średnie, czarne - twarde. Chętnie kupię ( lub wymienię za te co posiadam )czerwone lub czarne. Autoryzowany serwis Rock Shoxa w Lublinie nie jest w stanie niestety mi takich sprowadzić. Mile widziane sugestie znawców tematu co do koloru optymalnego dla mojej wagi.
Artwro Napisano 11 Maja 2010 Napisano 11 Maja 2010 Z tego co wiem żółta jest do 75 kg,polecam harfa harryson wrocław mają wszystko,nowa sprężyna do rs dart 3 ok 60pln+wysyłka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.