Skocz do zawartości

[amortyzator] rock shox dart 3


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po kupieniu roweru nie było problemu z regulacją ręczną sprężyny.Po przejechaniu ok. 2000 km aby poluzować musiałem użyć kleszczy,obecnie regulacja jest zablokowana.Jak to naprawić?

Napisano

To jest bolączka tych amortyzatorów.Ja mam Dart-2 i na siłę też próbowałem na lewym goleniu przekręcić regulację kombinerkami no i zerwałem pokrętło.Odkręciłem z tej goleni tą dużą nakrętkę na klucz 24 i amor się rozleciał,więc wkręciłem ją ponownie.

Musiałem niestety wkręcić na siłę śrubę(w miejsce zerwanego pokrętła) która nacięła sobie nowy gwint i tak jeżdżę już około 15ookm.Problem w tym że śruba jest troszkę dłuższa i to wstępnie naprężyło mocniej sprężynę.Dzieje się tak,bo są to dwa plasikowe gwintowane elementy i po czasie się zakleszczają.Muszę się zorientować czy jest możliwość kupienia tej uszkodzonej części,ale jak na razie śmigam z wkręconą śrubą.

Napisano

Ja miałem jeszcze kilka dni temu Dart'a 3 i jakoś takie problemu mimo ponad 5.000km nie zaobserwowałem.

Jak już macie problem z poruszeniem tego, spryskajcie brunox'em do amorków, jak wsiąknie po kilku minutach kręćcie powinien trochę pomóc.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Podepnę się pod temat mając podobny problem.

Dart 3 w moim rowerze ma zaledwie 1100 km przebiegu i początkowo pokrętło regulacji twardości działało bez zastrzeżeń, teraz chodzi bardzo ciężko. Jeszcze w kierunku minus daje się jako tako kręcić, w przeciwnym nie. Palce bolą, z trudem można wykonać jeden obrót. Pomyślałem nawet żeby użyć kleszczy ale nie chcę czegoś urwać. Przy amorze nie było nic grzebane, od nowości traktuję golenie Bronoxem raz na jakiś czas. Co można z tym zrobić - rozebrać, przesmarować czy jak?

Napisano

Podepnę się pod temat mając podobny problem.

Dart 3 w moim rowerze ma zaledwie 1100 km przebiegu i początkowo pokrętło regulacji twardości działało bez zastrzeżeń, teraz chodzi bardzo ciężko. Jeszcze w kierunku minus daje się jako tako kręcić, w przeciwnym nie. Palce bolą, z trudem można wykonać jeden obrót. Pomyślałem nawet żeby użyć kleszczy ale nie chcę czegoś urwać. Przy amorze nie było nic grzebane, od nowości traktuję golenie Bronoxem raz na jakiś czas. Co można z tym zrobić - rozebrać, przesmarować czy jak?

 

Ja wyciągnąłem zawleczkę rozkręciłęm wyciągnąłem elastomer popatrzyłem sobie na niego stwoerdziłem ze niczego nie zwojuję złożyłem i ku mojemu zdziwieniu, blokada działa wyśmienicie:)

 

pzdr

Napisano

Ja wyciągnąłem zawleczkę rozkręciłęm wyciągnąłem elastomer popatrzyłem sobie na niego stwoerdziłem ze niczego nie zwojuję złożyłem i ku mojemu zdziwieniu, blokada działa wyśmienicie:)

U mnie blokada działa jak trzeba, zresztą z pracy amorka jestem zadowolony, tylko ta regulacja...

Ciekawi mnie czy autor wątku - olaff28 - jakoś rozwiązał swój problem, bo zdaje się, że mamy takie same rowery. Zastanawiam się czy jest sens próbować to reklamować w ramach gwarancji. W moim przypadku problem jest taki, że mam do sklepu prawie 100km - za dużo żeby się bujać i dowiedzieć, że ten typ tak ma.

Napisano

Ja tam tym pokrętłem w ogóle się nie bawię, bo to i tak nic nie daje :) Mam pod siebie idealnie dobraną sprężynę. Te pokrętło to chyba tylko dla zabawy zrobili, jeśli ktoś chce mieć miękki lub twardy amor to zmienia sprężynę, bo to kręcenie tym pokrętłem naprawdę nic nie daje.

Napisano

Pokrętło, o którym piszecie reguluje SAG (http://www.forumrowerowe.org/topic/41732-sownik-pojeae-rowerowych/) oraz w niewielkim zakresie "twardość ugięcia". Jeśli regulujesz=kręcisz pokrętłem dobrze by było podnieść przednie koło w powietrze (odciążyć amortyzator), a już na 100% trzeba zejść z roweru. Zakres regulacji to około 2 cm trzeba się sporo nakręcić (w prawą stronę ściskasz sprężynę) aby zmienić położenie górnego oparcia sprężyny z "miękkiej" oznakowaną - na "twardą" oznakowaną + sprężynę.

Jeśli regulacja nie działa (kręci się z wielkim oporem) trzeba to rozebrać (lewą stronę wystarczy) zgodnie z instrukcją i dokładnie obejrzeć element regulacyjny. Jeśli gwint (drobnozwojowy) nie jest uszkodzony to nasmarować gwint w plastiku=regulacji.

http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/dealers/TM_MY08_E.pdf - instrukcja strona 44 rys. 01 pomniejszony w dolnym prawym rogu chodzi o ten element. Wykręcasz go tak jak na rysunku kluczem nasadowym najlepiej 6 kątowym.

Składając to nie zapomnij, że plastikową regulację należy w pierwszej fazie wkręcania użyć dłoni zrobić to uważnie!

Napisano

Ja tam tym pokrętłem w ogóle się nie bawię, bo to i tak nic nie daje ;) Mam pod siebie idealnie dobraną sprężynę. Te pokrętło to chyba tylko dla zabawy zrobili, jeśli ktoś chce mieć miękki lub twardy amor to zmienia sprężynę, bo to kręcenie tym pokrętłem naprawdę nic nie daje.

Hmmm, w moim Darcie kręcenie tym pokrętłem dawało sporo, na pewno było czuć znaczną różnicę pomiędzy skrajnymi położeniami.

 

Xsas - lepiej tego nie można było napisać - dziękuję! Jak znajdę trochę czasu pobawię się z tym.

Napisano

Odblokowałem tą regulację po 2 h zapuszczania brunox'em,plus kombinerki.Teraz do połowy idzie palcami i potem staje.Wszystko to idzie jakoś przeżyć,ale w sobotę wystartowałem w pierwszym swoim maratonie i niestety w szybszym tempie dart 3 przestał działać.

Napisano

Witam,

też miałem problem z RS Dart3. Po jednym sezonie (4000km) zrobił się strasznie twardy.

Nie chciało mi się w nim grzebać bo:

- po pierwsze nie miałem na to czasu i potrzebnych narzędzi

- po drugie jest on na gwarancji (a w gwarancji jest napisane: ....widelce amortyzowane ... podlegają okresowym płatnym przeglądom w serwisach autoryzowanych przez poszczególne marki....)

- po trzecie nie mam doświadczenia w grzebaniu w takim sprzęcie i jak coś się przy okazji spie....rniczy to może to się odbić na bezpieczeństwie podczas jazdy.

 

No więc oddałem go do serwisu. Przegląd + konserwacja + wymiana oleju = 75PLN

 

Tak więc jeżeli masz go jeszcze na gwarancji to oddaj do serwisu:

tu lista autoryzowanych http://www.harfa-harryson.com.pl/new/strony-firmowe/rs-serwisy.php5

Napisano

Ja już mam na Darcie przejechane 4600km i nie narzekam, raz go już serwisowałem i chodzi bardzo dobrze ;) Jest to jeden z najprostszych amortyzatorów, nic nie ma w nim do zepsucia, nic nie ma skomplikowanego, wszystko naprawdę można samemu zrobić.

Napisano

Po poście Xsas'a rozebrałem lewą goleń i przywróciłem Darta po porządku - przeczyściłem i naniosłem odrobinę smaru w miejsce, gdzie plastikowy element styka się ze sprężyną. Operacja zajęła 5 minut, regulacja pracuje jak trzeba. Przy okazji zorientowałem się na jakiej zasadzie to działa ;-). Nie polecam traktowania tego kleszczykami, ani innych siłowych rozwiązań bo ten element regulacyjny jest z tworzywa i można go uszkodzić.

Napisano

To i ja się podłącze... Regulacja działa jak działa... Kręci się a efektów nie widać... Widelec jest dla mnie za twardy... I problem nie leży w rodzaju sprężyny bo mam czarną a moja waga to 73kg więc żółta by się sprawdziła... Jakiś pomysł co z tym zrobić?

Napisano

To i ja się podłącze... Regulacja działa jak działa... Kręci się a efektów nie widać... Widelec jest dla mnie za twardy... I problem nie leży w rodzaju sprężyny bo mam czarną a moja waga to 73kg więc żółta by się sprawdziła... Jakiś pomysł co z tym zrobić?

Ja jestem niestety znacznie cięższy, ale mój kumpel ważący mniej więcej tyle co Ty ustawił mojego Darta pod siebie, zrobił kilkadziesiąt km i sobie chwalił jego pracę. Używasz Brunoxa na golenie?

Napisano

Witam wszystkich.

Posiadam Rock Shox judy sl z 2000 roku.

Są w nim sprężyny w kolorze żółtym o dł 21cm- przy mojej wadze 88 kg są zdecydowanie za miękkie.

Według katalogu do tego modelu żółte - miękkie, czerwone średnie, czarne - twarde.

Chętnie kupię ( lub wymienię za te co posiadam )czerwone lub czarne.

Autoryzowany serwis Rock Shoxa w Lublinie nie jest w stanie niestety mi takich sprowadzić.

Mile widziane sugestie znawców tematu co do koloru optymalnego dla mojej wagi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...