Misiekbp Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Witam ! Mam taki maly alez denerwujący problem, mam hamulce tarczowe i problem tkwi w tylnim hamulcu alez gdy chce zahamowac tak zeby zablokowalo mi kolo (robienie hampli) to jest bardzo cięzko i tzreba nacisnac hamulec z calej sily zeby mi chociaz troche zablokowalo kolo jestem niestety bardzo slaby na temat roweru... A jezeli chodzi o przedni hamulec to bez problemu hamuje, a wiec pomóżcie co mam zrobic zeby bylo tak ze delikatnie nacisne hamulec i zebym mial kolo zablokowane ?? Raz jechałem u kolegi na rowerze to lekkie musniecie hamulcem i juz kolo zablokowane jest ja też tak bardzo chce bo czasem lubie zrobic hampla, popisac sie na moim nowy koffanym hexagonie v6. Prosze pomóżcie Z gory bardzo dziekuje za pomoc PozdRawiam... Michal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 no, cienki to jesteś nie tylko w temacie roweru, ale też w temacie języka polskiego. Na przyszłość postaraj się bardziej składnie pisać, bo "to" powyżej, wygląda jak słowotok nastolatka do kolegi na ulicy. "hampel" to nie zatrzymanie tylnego koła tylko inne, potoczne określenie na hamulec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Zbliż klocki bardziej do tarczy, masz regulację poprzez naciąg linki, również regulacja tłoczka nieruchomego jest poprzez klucz imbusowy, jak to niewiele da to odkręc zacisk i ustaw go równolegle względem tarczy, jak masz instrukcję to tam pisze ze odległosc klocków od tarczy powinna wynosić około 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekbp Napisano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Troche nie bardzo rozumiem ale postaram sie cos poszperac moze dojde do czegos z twoją instrukcja Dziękuje i pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brooce Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Szczerze mówiąc, jeśli nie wiesz o co chodzi Aflemu, to możę lepiej sam się do tej naprawy nie zabieraj... lepiej daj komuś bardziej doświadczonemu. Hamulec po prostu niewyregulowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekbp Napisano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 wzielem rower do domu do pokoju zeby zobaczyc o co chodzi z tym hamulcem sa 2 klocki to kazdy wie jest ruchomy i nie ruchomy ten nieruchomy wyregulowalem zeby nie ocieral jest dobrze ale ten ruchomy jest za daleko od tarczy czy ktos by mi mogl wyslac tu jakies zdjecie tego hamulca i zaznaczone na tym zdjeciu zeby bylo co mam przekrecic zeby to wyregulowac bo jezdzic sie nie da zabardzo tzn da sie ale mnie to denerwuje a zanim bym oddal do servisu to by troche minelo a w weekend jade z kuplami na wycieczke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herrscher Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Dołączam się do kolegi. Mam świeżo zakupionego V6 i nie mogę wyregulować hamulców. Jak nie ocieranie to słabe hamowanie i tak w kółko. Miło byłoby gdyby ktoś wrzucił jakąś instrukcje bądź schemat po długich poszukiwaniach w necie nie znalazłem nic konkretnego co do Tektro IO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekbp Napisano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 o siema ja juz spedzam wieczor nad moim rowerkiem i powiem ci ze robie postepy z tylnim hamulcem zobacze jak sie to jutro na drodze sprawdzi naciaglem linke bardziesz ciebie nie zrozumialem to ociera czy masz tak jak ja ze musisz bardzo mocno hamulec nacisnol zeby zaczol hamowac ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Przede wszystkim jaki to hamulec(hydrauliczny,mechaniczny)może podaj nazwę,symbol.Bo cóż będzie za pomoc i tłumaczenie jak np. odpowietrzyć hamulec jak będzie typu mechanicznego.Daj sobie pomóc,ale jeśli nie czujesz się na siłach, daj to komuś kto się na tym lepiej zna(bez urazy)ale przy małej wiedzy technicznej może być tak,że za chwilę może już wcale nie być hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekbp Napisano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 To jest hamulec tarczowy Tektro IO disc brake z tym ze sie nie znam na rowerach to wiem i sie nie obrazam nic z tych zeczy poprostu chcial bym dojsc sam bo zeby czegos sie nauczyc to trzeba sprobowac a zanim moja starsz sie skapnie ze ja prosze o pieniadze na regulacje to miną lata (w przenosni) POzdrawiam Rozwiazalem sowj problem wlasna intuicja zadzialalo to ze naciglem linke i teraz delikatnie naciskam raczke od hamulca i juz kolo zablokowane mimo tp bardzo dziekuje i jestem wdzieczny tym co chcieli pomoc pozdro dla was !!!!!!!!!! i zycze wszystkim ktorzy maja problemy z rowerami zeby je jak najszybciej i jak najlepiej rozwiazali tez jak cos bede wiedzial na forum to zawsze pomoge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Może to Ci trochę pomoże? http://www.tektro.com/04suport/pdf/Novela-English.pdf tak na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati123 Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Powiem ci ze jeździłem na tych tektro około 1 tys km i to porażka wiec wymontuj je sprzedaj kup jakieś avidy czy coś!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekbp Napisano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 nie wiem zobcze jak sie beda sprawowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 27 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2010 Powiem ci ze jeździłem na tych tektro około 1 tys km i to porażka wiec wymontuj je sprzedaj kup jakieś avidy czy coś!! A ja Ci powiem że jeżdżę na nich już 1400km+ i hamują lepiej niż hydrauliki Tektro Auriga - biorąc pod uwagę fabryczne klocki, wykonane z tego samego materiału. Ważę 84kg i nie mam problemu z zablokowaniem przedniego koła - ale o to w tarczach nie chodzi. Wiele ale to bardzo wiele zależy od regulacji, nie są to moje pierwsze tarczówki, ale zanim jakiś model spiszę na straty spędzam nad nim naprawdę sporo czasu aby znaleźć to optymalne ustawienie, i nie zgodzę sie z tym, że są to słabe hamulce, gorzej wiem że wypadają Promax`y, Assess (z mechaników), przy pierwszej regulacji spędziłem 30min - metoda prób i błedów, potem każda kolejna regulacja była o wiele krótsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herrscher Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Aby nie tworzyć osobnego tematu, mój problem przedstawię tutaj. Otóż dotyczy on złego ustawienia tarczy względem hamulca. Koło jest zamocowane w uchwytach maksymalnie, tak że tarcza wchodzi w hamulec do końca trąc o obudowę: Widać, że oś jest już sporo wysunięta: Nie wiem co w takiej sytuacji zrobić. Hamulec nie działa skutecznie, a mocowanie koła "wisi na włosku". Ktoś mógłby poradzić co w takiej sytuacji mam zrobić? Potrafi ktoś wyjaśnić do czego służą śruby 2 i 3? : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 1. Koło musi pewnie być zamontowane, i hamulec nie powinien wpływać na mocowanie koła. 2. Czy tarcza i adapter jest odpowiedni do rozmiaru tarczy? 3. Jak możesz zrób zdjęcie jak masz zacisk zamontowany do ramy. 4. Te dwie śruby chyba "rozkręcają zacisk", na pewno nie służa do regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herrscher Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Myślę, że adapter jest odpowiedni, ponieważ z przodu również mam te same hamulce i leżą idealnie. Może podłożenie podkładek załatwiłoby sprawe, a koło weszłoby głębiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Zrób zdjęcie całego adaptera bo coś mi się wydaje że powinien być odwrotnie zamontowany, albo jest to adapter na przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herrscher Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Rower jest położony do góry kołami Tylny hamulec: Przedni hamulec: Jest jakaś różnica pomiędzy przednim a tylnym adapterem? (pytam bo jestem "zielony" w tych sprawach ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Tak, pomiędzy przednim i tylnim adapterem jest rożnica, czy one u Ciebie nie są takie same? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Czy tylko mi się wydaje, czy oba adaptery są przykręcone do góry nogami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herrscher Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Zmierzyłem mniej więcej długość adaptera i wygląda na to, że jest różnica ~5mm. EDIT podkreślam, że rower jest postawiony do góry kołami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Masz odwrotnie założony adapter. Odkręć adapter od ramy i od zaciski i przekręć go o 180* tak żeby ten wyższy koniec był bliżej osi koła. Tak to ma wyglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herrscher Napisano 28 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2010 Dzięki wielkie! Koło weszło do końca a tarcza siedzi idealnie w adapterze Teraz kwestia regulacji i będzie gotowy do jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herrscher Napisano 16 Marca 2010 Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 By nie tworzyć nowego tematu napiszę tutaj. Otóż mój tylny hamulec ciężko hamuje (klamka hamulcowa ciężko się naciska). Co może być tego przyczyną? Może źle założony pancerz powoduje zbyt silne tarcie linki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.