Skocz do zawartości

[Damper] Orientacja Manitou Swinger X4


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie co do tłumika Manitou Swinger X4, a dokładnie o jego położenia względem ramy, czy ma to jakieś znaczenie?? Dokładnie chodzi o to że tłumik w takiej pozycji w jakiej go sobie wyobrażałem, będzie przy około 5.5 cm skoku tłoka uderzał o ramę:

http://picasaweb.google.pl/kubus181818/DropBox#5442280021560210210

 

Z kolei w takim położeniu nie mieści się dźwignia SPV i musiałbym ją odkręcić...

http://picasaweb.google.pl/kubus181818/DropBox#5442280085955152354

 

W takim razie czy tłumik może być umieszczony tak:(Zaznaczam że w instrukcji nic nie znalazłem, może kiepsko czytałem, zdjęć na internecie też nie ma ...)

 

http://picasaweb.google.pl/kubus181818/DropBox#5442280140584222114

 

Czy ma to jakieś znaczenie? Czy może jest dowolność w odwracaniu/przekręcaniu tłumików Manitou?

 

Pozdrawiam

 

P.S.Jutro idę dorobić do niego tulejki, dlatego nie mogę sprawdzić dokłądnie w jakiej pozycji będzie pasował...

Napisano

Ok, dzięki Panowie, już się przestraszyłem że nowy tłumik pójdzie na sprzedaż :) Pytanie może głupie, ale wszystkie katalogowe zdjęcia pokazują go w odwrotnej pozycji, a np przednie amortyzatory nie lubią pracować do góry nogami.

 

Pozdrawiam

 

P.S.A to przy okazji...Wyczytałem w instrukcji że do regulacji komory SPV X4 trzeba mieć jakiś specjalny adapter na wentyl, tymczasem wygląda na to że jest to standardowy okrągły gwint jak od każdej rowerowej pompki...tylko czy to prawda o tym azocie w komorze o którym mówią w instrukcji? Czy można zaingerować w objętość komory zwykłym powietrzem? Czy trzeba to robić w serwisie Manitou(instrukcja znów tak zaleca...)

Napisano

Do tej komory pompujesz powietrze w celu ustawienia sagu, komora SPV jest zamknięta, moc "zmulania" ustawiasz wajchą :)

Komorę powietrzną można chyba zmniejszać/zwiększać kluczem, a wentyl jest właśnie na nakrętce słuzącej do regulacji.

Napisano

OO nie mogę się zgodzić :) W mojej X4 są dwa wentyle, jeden od komory powietrznej, a drugi, ten czerwony, właśnie od regulacji ciśnienia komory SPV, która podobno fabrycznie jest napompowana do 100 PSI azotem...Chyba że się mylę :)

Napisano

Możliwe, musiał bym przestudiować instrukcję, ale nie ma problemu, azotem mogą nabiś w bardzo wielu zakładach wulkanizacyjnych, pod warunkiem założenia końcówki od pompki do amorów, żeby nie nastąpił ubytek przy rozłączaniu.

Napisano

w tym x4 mozna ustawić progowe ciśnienie spv a potem zwiększać jego wartość co 20 psi. czyli przy wyjsciowym minimalnym 50 psi jest 50/70/90/110 psi. w x3 ustawienie komory spv jest predefiniowane fabrycznie i można wyjsciową wartość zmieniać w serwisie.

Napisano

Ok, a powie mi ktoś jeszcze co to jest to czerwone pokrętło narzędziowe przy wentylu komory SPV? Instrukcja określa to jako "regulator poziomu", nie wiem czy czasami nie odnosi się do regulacji kompresji, ale nic o tym nie widzę aby było napisane :icon_mrgreen:

Napisano

Regulacja objętości komory (przez wkręcenie zmniejszasz objętość), a jak zmniejszasz objętośc to automatycznie zwiększasz ciśnienie wewnątrz.

Napisano

Tak, wczytałem się dokładniej i czerwona śruba służy faktycznie regulacji objętości komory SPV, przez co można 4-stopniowa zmieniać kompresję w końcowych 50% skoku tłoka...nie wiem po co to, pewnie ustawię na "średnio"

 

Już wiem wszystko :whistling:

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Regulacja objętości komory służy do regulacji "progresji" uginania zawieszenia.

Mniejsza objętość to bardziej progresywna praca. Tłumik będzie twardszy pod koniec skoku. Większa to z kolei bardziej liniowa praca. Oczywiście przy założeniu, że ustawimy takie samo ciśnienie przy różnych objętościach, bo ciśnienie można ustawić niezależnie od objętości komory.

Mam nadzieję, że nie zakręciłem za bardzo:thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...