Rychlapl Napisano 16 Marca 2010 Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Poison E605 bodajże od 2008 roku jest raczej ciężki. Jak dostałem w 2009 nówkę z wymiany gwarancyjnej w rozmiarze 19 to ważyła około 1700 gram o ile dobrze pamiętam. Tym, że ją połamałem to się nie przejmuj, bo zdolny jestem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Marca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Egoist w rozmiarze 20" to ok. 1,7 kg ( Velo jak zwykle " nieznacznie" zaniża wagę). Więc zysk niewielki. No i sztyca odrobinę grubsza. A nowe ,białe malowanie Egoista jest , w mojej opinii, niezbyt udane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 No właśnie to około... Kwestia czy to jest na + czy - od tej wartości w przypadku zarówno E605 jak i Egoist'a. Mnie się właśnie to białe malowanie podoba, nie podoba się mi tylko ten dodatek niebieskiego. Chyba rzeczywiście sztyce muszę do nowej ramy odpuścić wszystkie ramki, które się mi podobają mają grubsze rurki, więc jednak nie ma sensu w to teraz inwestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 Czas na nową rozpiskę, bo wymianie uległ napęd kaseta XT, a łańcuch XTR, do tego zmieniając napęd w związku ze zmianą linki tylnej przerzutki miałem okazję konkretnie zważyć manetki, przerzutkę i linki z pancerzami. Bar Ends: Accent Airplane Pro - 69 gram Bar Plugs: Acent Light - 3 gram Bottle Cage: Author ABC-30 - 42 gram Bottle Cage: Kelly's Squad - 44 gram Brake (Front): Avid Juicy 7 160mm - 413 gram Brake (Rear): Avid Single Digit 7 185 gram Brake Levers: Avid Speed Dial - 90 gram Cables: szacunkowo - 150 gram Cassette: Shimano XT CS-M770 11-32 - 264 gram Chain: Shimano XTR CN-7701 + SRAM PowerLink - 266 gram Crankset: Shimano SLX FC-M660 + Shimano SM-BB70 - 802+93= 895gram Derlr (Front): Shimano SLX FD-M661 - 168 gram Derlr (Rear): Shimano SLX RD-M662-SGS - 260 gram Fork: Rock Shox SID Race - 1450 gram Fork Remote: Rock Shox Pushloc - 65 gram Frame: Kross Level A6 2009 20" - 1910 gram Grips: Accent Light - 26 gram Handlebar: Truvativ Stylo Race - 188 gram Headset: Accent Airplane - 71 gram Pedals: Shimano PD-M540 - 352 gram Seat: San Marco Blaze - 281 gram Seatpost: PRO lt - 297 gram Seatpost clamp: Kross noname - 17 gram Shifters: Shimano SLX SL-M660 - 265 gram Skewers: Dartmoor Bolt 31+37 = 68 gram Spacers: Accent Carbon 15mm - 9 gram Starnut: Accent Airplane - 9 gram Stem: Truvativ XR 5A 110L - 178 gram Tire (Front): Schwalbe Smart Sam - 612 gram Tire (Rear): Schwalbe Smart Sam - 614 gram Top Cap: Accent Airplane - 16 gram Tubes: Maxxis Ultralight x2 = 250 gram Wheel Front: 834 gram -Hub: DT Swiss Onyx disc - 197 gram -Rim: Mavic XC 717 disc - 395 gram -Spokes: DT Swiss Competition x32 - 191gram -Nipples: DT Swiss mosiądz x32 - 31 gram -Rim tape: Panaracer Poli-Lite - 20 gram Wheel Rear: 1190 gram -Hub: Novatec NT-802 - 398 gram -Rim: Alexrims X2100 - 540 gram -Spokes: CN SPOKE STD14 x32 - 230 gram -Nipples: CN SPOKE SN12 x32 - 27 gram -Rim tape: nieznana - 5 gram Razem: 11550 gram Misc: Neopren: Kross - 20 gram Computer: Sigma BC 2006 DTS - 55 gram Front Light: Cateye HL-EL530 - 207 gram Rear Light: Cateye TL-LD170-R - 65 gram Razem: 11897 gram Ogólnie nie jestem pewien, ale coś mi mąci w tej rozpisce z wagą, bo chyba wychodzi nie do końca taka jak powinna... Co gorsza nie wiem co i czy na plus czy minus wagi Teraz pozostaje mi tylko czekać na przypływ gotówki - nowe oponki i przerzutki, bo na tylne koło i hamulec przyjdzie mi poczekać niestety trochę dłużej niż planowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Noom, w sumie jak kupisz Rocket Ron 2.1 z tego roku to powinieneś mieć prawie 400gram mniej, to gigantycznie dużo jeżeli bierzemy pod uwagę masę rotacyjną jak i ogółem wagę roweru. Wg mnie wymiana przerzutek jest bezsensowna (chyba, że już swoje przejechały), bardziej opłaca się teraz kupować obręcz np xc 717, piaste Novatec NT D712SB(lub coś pokrewnego ale najlepiej na 32otw) np wersje białą oraz szprychy competition czarne i nyple czerwone alu np polyax. Zbiłbyś na tylnym kole bardzo dużo(koło tylne będzie pewnie ważyć poniżej 900gram) i to wcale nie takim sporym kosztem. Natomiast przerzutki Ci jeszcze pochodzą ten sezon i np wymieniłbyś je na dopiero na 2011. tutaj możesz zobaczyć jak się prezentują białe piasty novateca: LINK Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez Anemia221 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 No to Rocket Ron'y po miesiącu czasu, z pewnymi perypetiami w końcu zawitały w rowerze. Planowałem co prawda początkowo zakup, wersji Evo, ale jednak wybrałem Perfomance, bo nie chcę w połowie sezonu za 2-3 miesiące kupować kolejnego kompletu opon. W między czasie musiałem także wymienić jeszcze wkład suportu i największą koronkę korby. Na koronce straciłem 10gram, ale na suporcie zyskałem, także pod tym względem akurat zostaję na 0. A poniżej prezentuję nową rozpiskę roweru: Bar Ends (Rogi): Accent Airplane Pro - 69 gram Bar Plugs (Korki kierownicy): Accent Light - 3 gram Bottle Cage (Koszyk): Author ABC-30 - 42+2 =44 gram Bottle Cage (Koszyk): Kelly's Squad - 44+2 = 46 gram Bottom Bracket (Wkład suportu): Accent BB-EX Pro - 100 gram Brake (Front) (Hamulec przedni): Avid Juicy 7 160mm - 413 gram Brake (Rear) (Hamulec tylny): Avid Single Digit 7 175+50= 225 gram Brake Levers (Klamki hamulca): Avid Speed Dial - 90 gram Cables (Linki i pancerze): nieznane szacunkowo - 150 gram Cassette (Kaseta): Shimano XT CS-M770 11-32 - 264 gram Chain (Łańcuch): Shimano XTR CN-7701 - 266 gram Computer (Licznik): Sigma BC 2006 DTS - 55 gram Crankset (Korba): Shimano SLX FC-M660 - 792 gram Derlr (Front) (Przednia przerzutka): Shimano SLX FD-M661 - 168 gram Derlr (Rear) (Tylna Przerzutka): Shimano SLX RD-M662-SGS - 263 gram Fork (Amortyzator): Rock Shox SID Race - 1451 gram Fork Remote (Blokada amortyzatora): Rock Shox Pushloc - 65 gram Frame (Rama): Kross Level A6 2009 20" - 1910 gram Grips (Chwyty kierownicy): Accent Light - 26 gram Handlebar (Kierownica): Truvativ Stylo Race - 188 gram Headset (Stery): Accent Airplane - 71 gram Neopren (Neopren): Kross - 20 gram Pedals (Pedały): Shimano PD-M540 - 352 gram Seat (Siodło): San Marco Blaze - 281 gram Seatpost (Sztyca): PRO lt - 297 gram Seatpost clamp (Zacisk sztycy): Kross noname - 17 gram Shifters (Manetki): Shimano SLX SL-M660 - 270 gram Skewers (Zaciski kół): Dartmoor Bolt 31+37 = 68 gram Spacers (Podkładki): Accent Carbon 15mm - 9 gram Starnut (Gwiazdka): Accent Airplane - 9 gram Stem (Mostek): Truvativ XR 5A 110L - 178 gram Tire (Front) (Opona przednia): Schwalbe Rocket Ron Perfomance 26"x2.1 - 451 gram Tire (Rear) (Opona tylna): Schwalbe Rocket Ron Perfomance 26"x2.1 - 458 gram Top Cap (Kapsel sterów): Accent Airplane - 16 gram Tubes (Dętki): Maxxis Ultralight 125+125 = 250 gram Wheel Front (Przednie koło): 834 gram -Hub (Przednia piasta): DT Swiss Onyx disc - 197 gram -Rim (Obręcz): Mavic XC 717 disc - 395 gram -Spokes (Szprychy): DT Swiss Competition x32 - 191gram -Nipples (Nyple): DT Swiss mosiądz x32 - 31 gram -Rim tape (Opaska na obręcz): Panaracer Poli-Lite - 20 gram Wheel Rear (Tylne koło): 1190 gram -Hub (Tylna piasta): Novatec NT-802 - 398 gram -Rim (Obręcz): Alexrims X2100 - 540 gram -Spokes (Szprychy): CN SPOKE STD14 x32 - 230 gram -Nipples (Nyple): CN SPOKE SN12 x32 - 27 gram -Rim tape (Opaska na obręcz): nieznana - 5 gram Suma: 11259 gram Anemia221 tylne koło cały czas mi chodzi po głowie, bardziej niż napęd, ale niestety, że w związku z jego wymianą muszę wywalić na jeden raz tysiaka, to boli mi to trochę po kieszeni. Jak tylko uzbiera się tyle wolnej kasy to na pewno zawita u mnie kółko i hampel takie jak z przodu, tylko w szprychy zainwestuję jednak Super Comp, a nie Competition. A przerzutki niby jeszcze trochę utrzymają (mają już trochę ponad 10.000km), ale praca tylnej nie zadawala mnie w pełni i dlatego myślę nad jej zmianą. Zresztą starą popchnę na allegro, za parę groszy, więc sama przerzutka, aż tak wiele też mnie kosztować nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anemia221 Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Anemia221 tylne koło cały czas mi chodzi po głowie, bardziej niż napęd, ale niestety, że w związku z jego wymianą muszę wywalić na jeden raz tysiaka, to boli mi to trochę po kieszeni. Jak tylko uzbiera się tyle wolnej kasy to na pewno zawita u mnie kółko i hampel takie jak z przodu, tylko w szprychy zainwestuję jednak Super Comp, a nie Competition. A przerzutki niby jeszcze trochę utrzymają (mają już trochę ponad 10.000km), ale praca tylnej nie zadawala mnie w pełni i dlatego myślę nad jej zmianą. Zresztą starą popchnę na allegro, za parę groszy, więc sama przerzutka, aż tak wiele też mnie kosztować nie będzie Nooo, co do przerzutki to zrobiłem podobnie przyznam się szczerze, udało mi się "rozgraconego" SLX'a sprzedać za 70zł, a nowa XT wyniosła mnie 140zł także niewiele dopłaciłem a mam nowy sprzęt na kolejny sezon, może nawet dwa. Zawsze zakładałem ze nie sprzedam tej starej, kółka to były w kiepskim stanie.. i na dodatek latały na 5mm w poziomie ;p sprężyna też nie świeża(gdzieś tak spokojnie 10tys km przejechała od czerwca 09) także widziałem tylko przyszłość w formie kupujemy nowe a stare zostaje w piwnicy, a wtedy - 140zł na minusie Także podsumowując poszukaj naiwnego kupca na "legendarnego SLXa, który pracuje lepiej niż wszystkie inne" i z odwagą kup coś nowego no i zawsze to kilkadziesiąt gram mniej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Na razie to ja muszę wygospodarować ogólnie trochę czasu żeby móc się przejechać bo przez magisterki, ciężko z tym, a później będę szukał funduszy na inwestycje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ilicz Napisano 18 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 Co do koloru kół,to już rzecz gustu: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=3772 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2011 Bar Ends (Rogi): Accent Airplane Pro - 69 gram Bottle Cage (Koszyk): Author ABC-30 - 42+2 =44 gram Bottle Cage (Koszyk): Kelly's Squad - 44+2 = 46 gram Bottom Bracket (Wkład suportu): Accent BB-EX Pro - 100 gram Brake (Front) (Hamulec przedni): Avid Juicy 7 - 283 gram Brake (Rear) (Hamulec tylny): Avid Juicy 7 - 331 gram Brake Discs: (Tarcze hamulcowe): 2x Avid G2 Clean Sweep 160mm = 237 Cables (Linki i pancerze): możliwe, że Jagwire, ale chyba jakiś noname to jest- 95 gram Cassette (Kaseta): Shimano XT CS-M770 11-32 - 264 gram Chain (Łańcuch): Shimano XTR CN-7701 - 266 gram Crankset (Korba): Shimano SLX FC-M660 - 792 gram Derailleur Front (Przednia przerzutka): Shimano XTR FD-M971 - 149 gram Derailleur Rear (Tylna przerzutka): Shimano XTR RD-M970-GS - 197 gram Fork (Amortyzator): Rock Shox SID Race - 1451 gram Fork Remote (Blokada amortyzatora): Rock Shox Pushloc - 55 gram Frame (Rama): Kross Level A6 2009 20" - 1910 gram Grips (Chwyty kierownicy): Accent Light - 26 gram Handlebar (Kierownica): Accent Scandium - 117gram Headset (Stery): Accent Airplane - 71 gram Pedals (Pedały): Shimano PD-M540 - 352 gram Seat (Siodło): San Marco Blaze - 281 gram Seatpost (Sztyca): PRO lt - 297 gram Seatpost clamp (Zacisk sztycy): Kross noname - 17 gram Shifters (Manetki): Shimano XT SL-M770 (XTR mode) - 235 gram Skewers (Zaciski kół): Dartmoor Bolt 31 + AGANG 113 = 144 gram Spacers (Podkładki): Accent Carbon 15mm - 9 gram Starnut (Gwiazdka): Accent Airplane - 9 gram Stem (Mostek): Accent Airplane 5A 110L - 118 gram Tire (Front) (Opona przednia): Schwalbe Rocket Ron Perfomance 26"x2.1 - 451 gram Tire (Rear) (Opona tylna): Schwalbe Rocket Ron Perfomance 26"x2.1 - 458 gram Top Cap (Kapsel sterów): Accent Airplane - 16 gram Tubes (Dętki): Maxxis Ultralight 125 + 125 = 250 gram Wheel Front (Przednie koło): 834 gram -Hub (Piasta): DT Swiss Onyx disc - 197 gram -Rim (Obręcz): Mavic XC 717 disc - 395 gram -Spokes (Szprychy): DT Swiss Competition x32 - 191gram -Nipples (Nyple): DT Swiss mosiądz x32 - 31 gram -Rim tape (Opaska na obręcz): Panaracer Poli-Lite - 20 gram Wheel Rear (Tylne koło): 840 gram -Hub (Piasta): DT Swiss 240s RWS disc - 263 gram -Rim (Obręcz): Mavic XC 717 disc - 390 gram -Spokes (Szprychy): DT Swiss Competition x32 - 154 gram -Nipples (Nyple): DT Swiss mosiądz x32 - 30 gram -Rim tape (Opaska na obręcz): taśma - 3 gram Suma: 10814 gram Computer (Licznik): Sigma BC 1606 DTS - 55 gram Neopren (Neopren): Kross - 20 gram Suma z dodatkami: 10899 Waga można powiedzieć idealnie się zgadza w stosunku do tego co pokazała dzisiaj waga, gdy ważyłem rower całościowo (10.90kg wynik). W ciągu kilku najbliższych dni z pewnością zejdzie jeszcze o 65gram, ze względu na zmianę zacisku na DT Swiss RWS, bo ten AGANG, to tymczasowo jest. Elementy podkreślone to są te wymienione od poprzedniej rozpiski. Można powiedzieć, iż finalnie tak oto rower będzie wyglądał w tym sezonie. Do wymiany na pewno pójdzie jeszcze tylko ciężkie siodło na Selle Italia SLR XC Gel Flow (175g), dzięki czemu zyskam ~100g. Do wymiany z pewnością pójdzie także tylni RR, a że przedni jest w bardzo dobrym stanie, to on trafi na tył, a na przód RR w wersji EVO, więc zyskam na tym kolejne ~50g. To tyle z takich pewniaków... Z rzeczy mniej pewnych to w ramach mojego widzimisie i stanu funduszy będę starał się powymieniać śrubki na alu i Ti, na pierwszy ogień pójdą manetki, klamki, przerzutki i korba. W samej korbie zastanawiam się czy nie wymienić najmniejszej koronki na alu z XT, ewentualnie całej korby co by pasowała klasowo do reszty. I może pozbyć się jednego koszyka, a drugi podmienić na carbon SMUD'a... Także, o ile dobrze pójdzie i stan moich finansów na to pozwoli może koło czerwca waga całości powinna się ulokować gdzieś w przedziale 10550-10750 gram. Jak te zmiany dobiegną końca, to następna zmianą będzie rama ze sztycą, ale to już będzie nowy projekt, prawdopodobnie w przyszłym roku. Jutro albo w weekend postaram się wrzucić kilka fotek na nowych częściach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Usunąłem jeden koszyk, bo uznałem, że zasadniczo i tak rzadko kiedy korzystam z drugiego bidonu. Tylko w największe upały, czyli jak będzie trzeba to tymczasowo sobie go wkręcę. W końcu doszedł także oryginalny zacisk DT Swiss RWS pasujący do piasty, super lekki to on nie jest, liczyłem na wagę około 50 gram... I z przedniego koła pozbyłem się opaski na obręczy wstawiając taśmę, łącznie 107 gram urwane Skewers (Zaciski kół): Dartmoor Bolt + DT Swiss RWS 31 + 67 = 144 gram Wheel Front (Przednie koło): 817 gram -Rim tape (Opaska na obręcz): taśma - 3 gram Suma: 10707 gram Suma z dodatkami: 10792 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 Skewers (Zaciski kół):[/b] Dartmoor Bolt + DT Swiss RWS 31 + 67 = 144 gram Jak dla mnie to 98g : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 Rzeczywiście wtopa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 Zmiany, zmiany, zmiany... Seat (Siodło): Selle Italia SLR XC Gel Flow - 178 gram Skewers (Zaciski kół): Dartmoor Bolt 31 +DT Swiss RWS 31 + 67 = 98 gram Tire (Front) (Opona przednia): Schwalbe Rocket Ron Evolution 26"x2.1 - 385 gram Tire (Rear) (Opona tylna): Schwalbe Rocket Ron Perfomance 26"x2.1 - 451 gram Tubes (Dętki): Maxxis Ultralight 125 + 123 = 248 gram Suma: 10526 gram Suma z dodatkami: 10601 gram Czyli byłby to koniec modyfikacji. Ewentualnie tak jak pisałem wcześniej, jakieś śrubki się może aluminiowe i tytanowe pojawią... No i by trzeba było zacząć zbierać na nową ramę + sztycę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matti95 Napisano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 No ok, ok wszystko super... Ale gdzie te fotki?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi