Skocz do zawartości

[10526g] Kross Level A6 Race by Fludi


Fludi

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Ends: Zoom MT-105 - 172 gram

Bar Plugs: nieznane - 8 gram

Bottle Cage: Author ABC-30 - 42 gram

Bottle Cage: Kelly's Squad - 44 gram

Brake (Front): Avid Juicy 7 160mm - 413 gram

Brake (Rear): Avid Single Digit 7 175+50= 225 gram

Brake Levers: Avid Speed Dial - 90 gram

Cables: nieznane szacunkowo - 180 gram

Cassette: SRAM PG-950 11-32 - 370 gram

Chain: Shimano CN-HG53 - 266 gram

Crankset: Shimano SLX FC-M660 - 891 gram

Derlr (Front): Shimano SLX FD-M661 - 168 gram

Derlr (Rear): Shimano SLX RD-M662-SGS - 263 gram

Fork: Rock Shox SID Race - 1451 gram

Frame: Kross Level A6 2009 20" - 1910 gram

Grips: nieznane - 98 gram

Handlebar: Truvativ Stylo Race - 188 gram

Headset: Accent Airplane - 71 gram

Pedals: Shimano PD-M540 - 352 gram

Seat: San Marco Blaze - 281 gram

Seatpost: PRO lt - 297 gram

Seatpost clamp: Kross noname - 17 gram

Shifters: Shimano SLX SL-M660 - 270 gram

Skewers: Dartmoor Bolt 31+37 = 68 gram

Spacers: Accent Carbon 15mm - 9 gram

Starnut: Accent Airplane - 9 gram

Stem: Truvativ XR 5A 110L - 178 gram

Tire (Front): Schwalbe Smart Sam - 612 gram

Tire (Rear): Schwalbe Smart Sam - 614 gram

Top Cap: Accent Airplane - 16 gram

Tubes: Shwalbe SV13 2x 181 = 252 gram

Wheel Front: 834 gram

-Hub: DT Swiss Onyx disc - 197 gram

-Rim: Mavic XC 717 disc - 395 gram

-Spokes: DT Swiss Competition x32 - 191gram

-Nipples: DT Swiss mosiądz x32 - 31 gram

-Rim tape: Panaracer Poli-Lite - 20 gram

Wheel Rear: 1190 gram

-Hub: Novatec NT-802 - 398 gram

-Rim: Alexrims X2100 - 540 gram

-Spokes: CN SPOKE STD14 x32 - 230 gram

-Nipples: CN SPOKE SN12 x32 - 27 gram

-Rim tape: nieznana - 5 gram

 

Misc:

Neopren: Kross - 20 gram

Computer: Sigma BC 2006 DTS - 55 gram

Fork Remote: Rock Shox Pushloc - 71 gram

Front Light: Cateye HL-EL530 - 207 gram

Rear Light: Cateye TL-LD170-R - 65 gram

 

Suma wagi roweru: 11920 gram (12265 gram z lampkami i licznikiem).

 

 

Wagi podkreślone są katalogowe lub znalezione gdzieś w necie. Waga ramy została podana za sierpniowym BikeBoard'em.

 

Rower przed chwilką skończony, po wymianie amorka wraz z przednim kołem i hamulcami, jutro będę miał dopiero się okazję na nim przejechać i przetestować nowe nabytki jak i zważenie go w całości.

 

W najbliższych dniach zmienię to co najbardziej mi dodaje wagi, a mogę wymienić niskim kosztem czyli:

- chwyty - będą Accent Light, zysk na wadze ~80 gram

- rogi - z tandetnego Zoom'a na Accent Airplane, uzysk ~105 gram

- dętki - Maxxis Ultralight uzysk 2x ~65 = 130 gram

- śrubki - część śrubek ze stalowych pozmieniam na aluminium lub coś lepszego...

 

Z pozostałych rzeczy koło kwietnia będzie na nowy sezon kaseta XT i łańcuch XTR, na tej zmianie uzyskam ~110 gram. W następnej kolejności do zmiany czeka tylne koło, będzie złożone identyczne jak przednie tylko pod tarczę. Tylko hamulec możliwe, będzie to Juicy 7 (zależnie czy go gdzieś dostanę w czerwcu), a jakby się nie udało, to mam może Juicy Carbon albo Elixir CR.

Finalnie w wakacje po zdarciu obecnych założę nowy komplet, a dokładniej to Schwalne Rocket Ron Evo 26x2.1, na których zarobię 2x ~210= 420 gram.

I to by była taka końcowa przebudowa, chociaż myślę jeszcze o wstawieniu przerzutek XT i lekkiego mostka Accent Airplane.

 

Wszelkie uwagi na czym mógłbym jakoś dobrze zejść z masą mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kurna ale to jest fajne kiedy na jednej rzeczy małym kosztem można zbić ponad 100g albo i lepiej

 

1) Śrubki sobie odpuść to raz - w obecnej chwili poza wyglądem nic nie zmienią.

2) Chwyty i rogi, na samych chwytach do zbicia ~80g zmień np na Authora piankowe waga ok 26-30g cena 12zl(tyle dałem swego czasu za swoje), rogi może być accent lub smica waga identyczna i schodzisz o kolejne 114g w dół.

3) Z dętkami się przeliczyłeś Maxxisy FW ważą do mtb odrobinę więcej (niż 65g), może na szosowe patrzyłeś tu możesz zejść o ok ~50g ( nie 130) :thumbsup: /// Choć teraz to już sam nie wiem - masz błąd w rozpisce przy dętkach 2x181 za chiny nie wyjdzie 252g :)

4) Zmiana koła to dobry pomysł

5) Sztyca i siodło to tu masz dopiero kowadła :thumbsup: I pole do popisu

6) Opony .... :)

 

 

Co do kolorków to git tylko nie zrób z niego choinki i będzie dobrze :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski już mam poobcinane to była fotka na szybko robiona zanim wszystko wykończyłem, tak samo skróciłem już przewód pushloc'a zyskując szaloną wartość 6 gram. Przewód hampla na razie zostawię póki nie muszę zmieniać płynu hamulcowego czy też odpowietrzać, szkoda mi generować takie nic szczególnego nie wnoszące koszty, ale na pewno blisko 10cm go zniknie za jakiś czas...

Siodełko i sztyca - siodło jest dla mnie wygodne, póki jest całe niech jest, a sztyca no niestety jestem wysoki i tylko 400mm wchodzi w grę. Myślałem o PRO Plt carbonowej 350mm, ale brakuje jej 30mm :(

Rogi - mają już poprawione ustawienie :D

Dętki faktycznie błąd w przeliczeniu chociaż finalnie dobra jest waga roweru 2x 181 = 362, a będzie 252 gramy jak wrzucę Maxxis Ultralight, nie chcę się bawić w jakieś FW, bo coś czuję, że po zmianie opon na lżejsze/cieńsze łapałbym częściej kapcia... A te 65 to chodziło o to, jaki jest uzysk 181-126, chociaż też się machnąłem bo będzie 55 :D

Opony to jak pisałem wcześniej do zajechanie, które jest bliskie szczególnie dla tyłu :D

 

Ogólnie jest chodzi o te zmiany, to akurat się trafił mi dzisiaj nagły zastrzyk gotówki, więc myślę, że do końca tygodnia będą już nowe rogi, gripy i dętki. Z resztą rzeczy nie pozostaje mi nic innego jak tylko i wyłącznie czekać i radykalnie oszczędzać stypendium by jak najszybciej zakupić nowe koło, bo szczerze poza napędem najbardziej mi na nim zależy.

 

A co do choinki... Amorka miałem mieć czarną Rebe Team 09 z czerwonym napisem, ale wyszło jak wyszło i za kilka kilka złoty więcej dostałem SID'a nie powiem żeby amorek mnie nie cieszył, ale jednak to malowanie zielone trochę zepsuło moją koncepcję czarno-biało-czerwną... Dlatego też stwierdziłem, że nalepię w końcu ten zestaw naklejek Mavic'a <_< Myślałem jeszcze o naklejce RS jeszcze na ramie, ale nigdzie nie pasowała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z planami są już dzisiaj zmiany w rowerku, no poza jedną rzeczą, a dokładnie chwytami, bo mają przyjść do zaprzyjaźnionego sklepu rowerowego niestety dopiero w ciągu najbliższych 2 tygodni, ale zmiany w rozpisce już są:

Bar Ends: Accent Airplane Pro - 70 gram

Tubes: Maxxis Ultralight 2x 125 = 250 gram

 

Suma wagi roweru: 11746 gram (dodać zatyczki kiery) (12158 gram z lampkami i licznikiem).

 

Dętki Maxxis'a ważą zgodnie z katalogiem po 125 gram, jeszcze ich nie zakładam, bo nie chce się mi z tym bawić, ale wkrótce jak będę miał więcej wolnego czasu to się z tym uporam. No chyba, że szybciej złapię kapcia gdzieś na trasie...

Natomiast rogi, troszkę mnie zawiodły z katalogowymi 64 gramami mają niewiele wspólnego, bo ważą 70 gram (chyba jakiś chińczyk jak ważył śrubek do tego nie dołożył), ale dobre i tyle w tej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. musisz mieć naprawdę mały przebieg tego roweru... Mi takie same siodło z tej samej stajni starło się po niecałych 3500km(tzn napisy, loga).. eh i mam takie całe czarne :icon_wink:

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany, zmiany, kolejne gramy zaoszczędzone... Dzisiaj w końcu dostałem nowe chwyty kierownicy, ale lekko jestem rozczarowany. Bo znów waga nie jest taka, jak podana na stronie Velo. Wg. katalogu miało być 20gram przy 130mm długości, a jest o 6 gram więcej :(

 

Bar Plugs: Accent Lite - 3 gram

Grips: Accent Lite - 26 gram

 

Suma wagi roweru: 11661 gram (12073 gram z lampkami i licznikiem).

Uzysk wagi 86 gram.

 

Póki co do kwietnia, to tyle tych zmian. Wraz z nastaniem nowego miesiąca, jak pogoda będzie lepsza, nie działając tak destruktywnie na sprzęt zakupię kasetę i łańcuch. Do tego jeszcze w między czasie chyba skrócę przewód przedniego hamulca o jakieś 20cm i zmienię śrubki manetek i hamulca na aluminiowe, także i tutaj kilka gram zyskam.

Waga ~11kg już jest bliska :)

Edytowane przez Fludi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ;)

Problem w tym, że rama jest stosunkowo nowa bo mam ją od lipca, więc myślałem o zmianie ramy dopiero jak ją trochę zajadę, czyli w przyszłym roku jak coś. A też jest nie wiele ram, które dadzą mi te 400 gram uzysku, głównie ze względu, że muszę mieć większy rozmiar przez wzrost. Póki co z takich co na obecną chwilę rozważam to: Author Egoist, No Saint Angel, Poison E605, Cube Reaction, Scott Scale 40. Jeszcze się mi z carbonowych kilka podoba, ale jak sądzę będą one raczej poza moim zasięgiem, chociaż to się okaże od tego jaką pracę po obronie znajdę...

Aha i chyba się skuszę na wymianę jeszcze sztycy na wyższy model PRO, najprawdopodobniej będzie to carbonowa PLT 400mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fludi, weź pod uwagę, że inwestowanie w drogą sztyce może mijać się z celem. Jeżeli będziesz wymieniał za rok ramę to pewnie sztyce też będziesz musiał kupić nową (duża część ram wyższej klasy jest na sztyce grubsze niż 27.2mm w Krossie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...