jonypi Napisano 24 Lutego 2010 Napisano 24 Lutego 2010 Mam pytanie: Szukam właśnie komponentów do złożenia lekkich kół w cenie do 900zł. Obrecze, piasty i szprychy mam wybrane. Mam pytanie dotyczace nypli? Chcialbym kolorowe a najbardziej białe, wie ktos gdzie takowe mozna kupic w rozsondnej cenie (widzialem DT ale 1,2zł za sztuke to troche za drogo). A co sądziecie o DARTMORE czy one sa dobre jakosciowo, i jak wagowo czy sa zdecyodwanie ciezsze niz innych firm? (nie jestem maniakiem wagi ale jesli mozna zaoszczedzic niewydajac pieniedzy to dlaczego niemamy tego robic).
marsman Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 ważyłem kpl 32szt nypli Dartmoora-10,76g 32szt DT ( te bez prolocka )-9,87g 32szt DT mosiężne-30,28g Dartmoora używam z przodu z tarczą, DT z tyłu z Vką. różnicy poza kolorem na razie żadnej nie widzę. DT mam od dwóch sezonów, Dartmoory od jednego. i w jednym i w drugim kółku szprychy są mocno dociągnięte tak by pomimo zastosowania Revo było sztywno. z Dartmoorami jest pewien problem przy zaplataniu. Gościowi który mi zaplatał kółko jeden pękł. kolega też dał do zaplecenia kółko na tych nyplach i ok połowa popękała przy zaplataniu ( zaplatal mu to gość wg niektórych najlepszy w cze-wie zaplatacz ). czyli musisz dać kółko gościowi który naprawde jest najlepszy
radomir82 Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 Do nypli aluminiowych radzę podchodzić ostrożnie, na pewno nie pchał bym się w jakiś no name typu Dartmoor, jeżeli już to tylko markowe, i tak jak napisał kolega marsman, gość który będzie składł Ci koła musi "wiedzieć co robi"
micha09 Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 Dartmoor to no name? Nie wydaje mi sie teraz robia bardzo dobry sprzet tylko, ze wiekszosc rzeczy jest bardziej wykorzystywana do tzw. extreme a nie do xc. Mój kolega ma nyple dartmoor i nie wydają się gorsze od innych
Flash3M Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 Ja swoje koła do ostrego koła złożyłem na pięknych, czerwonych nyplach Dartmora i koło sprawowało się świetnie, zero problemów, a moje OK nie miało łatwo - nietypowo dużo terenu... i wszystko było dobrze do czasu, gdy jakiś blachosmród wjechał mi w tylne koło, ucierpiały właśnie same nyple (ze 4 wymieniłem, niestety na srebrne), drugie koło trzyma się świetnie, zero problemów, a nie jestem jakimś wirtuozem od składania kół... chociaż już kilka kół złożyłem i tuziny wycentrowałem
radomir82 Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 Hmm, Dartmoor to tylko Tajwański katalog Ps. To że nyple pourywały się przy uderzeniu wcale dobrze nie świadczy o ich jakości
miskov17 Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 Ps. To że nyple pourywały się przy uderzeniu wcale dobrze nie świadczy o ich jakości To co miało pójść, obręcz? Bardzo dobrze, że się zerwały, nyple to można by rzecz bezpiecznik, który w razie czego ma się zerwać w pierwszej kolejności aby uchronić obręcz od zniszczenia...
radomir82 Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 Fajna teoria A tak na poważnie to nic nie miało "pójść"
miskov17 Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 Nie, lepiej niech pójdzie całe koło od razu niż kilka nypli
radomir82 Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 Co to wogóle za bzdurna teoria że niby nyple to taki "bezpiecznik"? Nypel nie ma prawa się zerwać, jeżeli tak się dzieje to znaczy że jest do dupy. Poza tym Dartmoor sam przedstawia sie jako firma oferująca sprzęt do ostrzejszej jazdy, wyobrażasz sobie kolesia który sadzi dropa na trzy metry i przy lądowaniu pękają mu nyple w kołach?, przecież to jakiś absurd
Rzadzu Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 "wyobrażasz sobie kolesia który sadzi dropa na trzy metry" mając koła z aluminiowymi nyplami? "przecież to jakiś absurd "
radomir82 Napisano 25 Lutego 2010 Napisano 25 Lutego 2010 Dla mnie żaden, proponuję zapoznać sie bliżej z budową kół.
Zbyhoo Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 jak dla mnie nyple to tylko markowe np DT. Przecież koło budujesz na długo, nypli nie zmienisz tak łatwo na lepsze jak to się dzieje w przypadku jakieś innej części np przerzutki. Nie ma co na tym oszczędzać. Chodzi o bezpieczeństwo !
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.