Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock Shox TORA 289


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Posiadam amortyzator jak w temacie i mam w nim od spodu takie małe pokrętło które przy przekręcaniu przeskakuje i można go też wyciągnąć (po wyciągnięciu jest to taki malutki imbusik) i moje pytanie brzmi do czego służy te pokrętło. Dodam jeszcze że można tylko przekręcić o jakieś 180stopni tylko.

Napisano

To pokrętło służy do regulacji tłumienia powrotu.

Czyli do szybkości powrotu amortyzatora.

 

Amortyzator albo będzie szybko wracał albo zrobi się mułowaty przy powrocie.

Nie zmienia to czułości ani szybkości ugięcia.

 

Ustawienie tego zależy od terenu po jakim się poruszasz, stylu jazdy Twojego tym bardziej.

 

Generalnie ciąg następujących po sobie szybko nierówności powinien lepiej stłumić bardziej mułowato ustawiony, nie będzie Ci wtedy tak sprężynował i szybko odbijał i przelecisz nad nierównościami płynniej, za ta w specyficznych sytuacjach trakcja może się pogorszyć bo koło może nie zdążyć powróć i docisnąć do podłoża.

 

To tak w teorii, w praktyce kilka jazd i sam zobaczysz co Ci pasuje.

 

To pokrętło jest zakończone imbusem i steruje zaworkiem w tłumiku, który to znajduje się w goleni i jest zatopiony w oleju. To przepływem tego oleju steruje otwarcie lub zamknięcie tego zaworku.

Napisano

A czy można np: przekręcić następnie wyciągnąć ten imbusik ustawić w pozycji pierwotnej i znów przekręcić? Jeśli tak to czy to jest zablokowane w pewnym momencie?

Napisano

No i jeszcze jedno pytanie laika czy jeśli ma się fulla to sag dla amortyzatora tylnego i przedniego powinien być taki sam? Bo u mnie w tylnym amortyzatorze mam ok 15% gdy siadam na rower a w przodzie jest to około 8% dodam jeszcze że amortyzatory są całkiem nowe i jeszcze nie były używane pomiary te zostały wykonane na "sucho" a z czasem pewnie się dotrą.

Napisano

Sag z tyłu tak naprawdę definiuje rama a nie damper.

Sonix wymaga precyzyjnych nastawień powinno być ok 20%.

Co do przodu to też kwestia indywidualna, ale jeśli w tej sprężynowej Torze masz 8%, to najprawdopodobniej masz ciut za twardą sprężynę.

Z czasem po paru km sam ocenisz twardość, możesz ją wymienić w przyszłości na bardziej miękką. Są to koszta ok 80zł

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam.

Dziś troszeczke pojeździłem na rowerze ( w sumie na rowerze zrobione około 30km) i pobawiłem się regulacją twardości amortyzatora(pokrętło po lewej stronie amortyzatora). Zauważyłem że jak odkręcę pokrętło na max - to amortyzator się troszeczke zapada bez obciążenia. Czy to jest normalne w tych amortyzatorach czy może jest coś nie tak? Dodam jeszcze że goleni niczym nie smarowałem bo dopiero czekam na brunoxa no ale jak posmaruje to jeszcze łatwiej chyba amorek będzie się poddawał. A może jak zostawie poluzowane na maxa na jakiś czas to sie to zniweluje?

Napisano

Wszystko jest ok. Zmiana naprężenia wstępnego w Torze tak działa.

Regulacja ta powoduje niewielką zmianę skoku.

Jak naprężenie jest duże to wypychasz sprężynę tym pokrętłem i ono trochę podnosi amor.

Napisano

Wszystko jest ok. Zmiana naprężenia wstępnego w Torze tak działa.

Regulacja ta powoduje niewielką zmianę skoku.

Jak naprężenie jest duże to wypychasz sprężynę tym pokrętłem i ono trochę podnosi amor.

 

Na Ciebie to tu można liczyć dzięki. Może pomożesz mi jeszcze w wątku z hamulcami http://www.forumrowerowe.org/topic/55851-hamulec-tarczowy-uwaga-nieszczelnoae-zacisku-br-m485/ co ?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Zauważyłem że jak odkręcę pokrętło na max - to amortyzator się troszeczke zapada bez obciążenia. Czy to jest normalne w tych amortyzatorach czy może jest coś nie tak?

 

U siebie tego nie zauważyłem. Ile zrobiłeś km na tym amortyzatorze ?

Mój ma dopiero ok. 200 km przebiegu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...