avet Napisano 24 Lutego 2010 Napisano 24 Lutego 2010 Chciałbym wymienić w moim Cypres DX 28" amortyzator . Mam rurę sterową 1 1/8 i niestety gwintowana . Oferta gwintowanych amorów jest nędzna (zwłaszcza dla 28"),ale nie chcę wymieniać sterów na ahead .Chciałem się was poradzić czy możliwe jest nagwintowanie rury ahead bez szkody dla techniki sterowania ( oczywiście gwarancja na amor przepada)Czy może ktoś to już przerabiał ?
paweu Napisano 24 Lutego 2010 Napisano 24 Lutego 2010 Jasne że można nagwintować rurę, nie będzie się różnić od fabrycznie gwintowanych. Jednak prościej chyba było by wymienić stery, ale tu niestety dochodzi jeszcze koszt mostka ahead.
avet Napisano 24 Lutego 2010 Autor Napisano 24 Lutego 2010 Jasne że można nagwintować rurę, nie będzie się różnić od fabrycznie gwintowanych. Jednak prościej chyba było by wymienić stery, ale tu niestety dochodzi jeszcze koszt mostka ahead. Wiem że stry można wymienić , ale rower zmienił by całkowicie wygląd .Stery ahead są trochę takie bumbiaste toporne ,potrzebne w rowerach narażonych na większe przeciężenia . Ja wolę bardziej delikatne dla oka , zwłaszcza że rower wykorzystują do trekingu.. .Ciekawe ... dzisiaj dzwoniłem do Cykloturu i powiedzieli mi że nie bardzo można to zrobić że utrata gwarancji , w końcu że rura do ahaed ma cieńsze ścianki i po nagwintowaniu może być niebezpiecznie , ale nie wydaje mi się to prawdopodobne ...rury sa w jednym standardzie .Też wydaje mi się że można ją nagwintować . Dzięki za szybki odzew ... .
tompoe Napisano 24 Lutego 2010 Napisano 24 Lutego 2010 Moimskromnym zdaniem gwintowanie rury ahead na pewno nie jest bezpieczne i odradzam takie pomysły.
avet Napisano 24 Lutego 2010 Autor Napisano 24 Lutego 2010 Moimskromnym zdaniem gwintowanie rury ahead na pewno nie jest bezpieczne i odradzam takie pomysły. Właściwie czemu ma to osłabić zestaw . Rura skrętnie w zwykłych sterach obciązona jest głównie w środkowym odcinku w miejscu gdzie rozpręża ją klin . Gwint potrzebny jest do wyregulowania nacisku łożtska-bieznia . Jego rola zapobiegająca wypadnięciu amora nie obciąza go prawie ... .No ale już sam nie wiem ... już prawie wybrałem powietrznego Suntoura za prawie 600...., a tu znowu jakieś watpliwosci . Może jeszcze ktoś coś mi doradzi...specjalnie się dzisiaj zarejestrowałem na Forum .Pozdr.
Miecho87 Napisano 24 Lutego 2010 Napisano 24 Lutego 2010 Jeździłem parę lat na RST z nagwintowaną rurą - kompletnie nic się nie działo. W wielu serwisach robią to bez problemu (pomijając gwarancję). Co ciekawe moim zdaniem bezpieczniejsze jest gwintowanie rur aluminiowych - mają grubsze ścianki przez co nacięcie gwintu zmniejsza przekrój rury w mniejszym procencie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.