Skocz do zawartości

[Obręcze] Do Enduro


Kubus18

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Które z poniższych obręczy byłby lepsze dla 70 kg górskiego rajdera:

 

-Dt 4.2 Disc 32 szprychy przód 2-1.8-2 Dt Comp tył 2.0 DT

-Mavic XM 717 Disc 32 szprychy przód i tył 2-1.8-2 DT Comp

 

Dt lżejsze o ponad 100 gram, z tyłu aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia wsadziłbym niecieniowane szprychy DT...jak myślicie? Waga czy wytrzymałość?

 

Pozdrawiam

 

P.S.Korzystając z tematu. Jaka jest różnica wagowa między szprychami niecieniowanymi Dt a cieniowanymi COMPETITION 2-1.8-2?

Napisano

DT jest mniej sztywna, za to bardziej plastyczna od Mavica, który jest zupełnym przeciwieństwem. Nie wiem jaki masz styl jazdy, czy to bardziej am przechodzące w enduro czy też enduro przechodzące w fr, jednakże mimo wszystko kupiłbym Mavica, te 120g raczej Cię nie zbawi.

 

Championy ważą ok. 445g, Competition 380g, oczywiście na komplecie.

Napisano

Chyba ktoś tu myli pojęcia, Mavic do Enduro to EN 521 Disc, Xm 717 ? (chyba raczej Xm 719) to poprostu mocna obrcz XC dla ciężkiego bikera, lub jak kto woli obręcz AM .

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

Ino pomysl jak szeroka opone tam wsadzisz. Bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze ponad 2.3 cala to sie slabo na XM719 uklada. Troche zarowka sie robi... To w koncu tylko 19mm wewnetrznej szerokosci.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Witam. Które z poniższych obręczy byłby lepsze dla 70 kg górskiego rajdera:

 

-Dt 4.2 Disc 32 szprychy przód 2-1.8-2 Dt Comp tył 2.0 DT

-Mavic XM 717 Disc 32 szprychy przód i tył 2-1.8-2 DT Comp

 

Dt lżejsze o ponad 100 gram

 

Obręcze do enduro mogą ważyć 500-600g (a może i więcej) i nikt im tego nie powinien mieć za złe. Jeżeli waga jest dla Ciebie aż tak ważna że myślisz o cieniowanych szprychach to radzę sprawę przemyśleć - enduro jest stylem jazdy w którym wyposaża się rower w troszkę grubsze oponki (np powyżej 2,2) i nie patrzy się aż tak na wagę. Ja osobiście polecam zestaw 36 szprych (do wszystkiego oprócz XC i szosy).

Napisano

Klaniam,

Ino pomysl jak szeroka opone tam wsadzisz. Bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze ponad 2.3 cala to sie slabo na XM719 uklada. Troche zarowka sie robi... To w koncu tylko 19mm wewnetrznej szerokosci.

 

Szacunek...

I.

Witam. Siedzieć tam będą Ardenty 2.25.

 

Z tym enduro to chyba trochę przesadziłem, po prostu wygodna turystyka górska(wiadomo, zjazdy nie do uniknięcia), jazda zarówno w dół jak i pod górę, dlatego nie mam zamiaru obciążać się za bardzo ciężkimi obręczami, podobnie jak oponami czy dętkami. Wcześniej miałem 420 gramowe Laserdisc XC od WTB i poza lekką centrą spowodowaną przywaleniem w rynnę odpływową na Mogielicy, dzielnie wytrzymywały moje wygłupy ponad 6 tys. km, także myślę że cięższe Mavici również dadzą radę. OBY :)

 

POzdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

No to luz. Mavic sugeruje do 719-tek szerokosc opony max 2.3 cala takze miescisz sie :wallbash:

 

A z tym enduro to nie ma co sie zzymac. Jeden widzi w tym to inny tamto. A z reszta calosc to i tak tylko makretingowy belkot...

 

Szacunek...

I.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...