Skocz do zawartości

[Obręcze] Do Enduro


Kubus18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Które z poniższych obręczy byłby lepsze dla 70 kg górskiego rajdera:

 

-Dt 4.2 Disc 32 szprychy przód 2-1.8-2 Dt Comp tył 2.0 DT

-Mavic XM 717 Disc 32 szprychy przód i tył 2-1.8-2 DT Comp

 

Dt lżejsze o ponad 100 gram, z tyłu aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia wsadziłbym niecieniowane szprychy DT...jak myślicie? Waga czy wytrzymałość?

 

Pozdrawiam

 

P.S.Korzystając z tematu. Jaka jest różnica wagowa między szprychami niecieniowanymi Dt a cieniowanymi COMPETITION 2-1.8-2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie PS: na 32 szprychach w moim kole różnica wyszła wg kalkulatora DT około 30gramów. Waga gotowego koła w jednej z konfiguracji zgadzała się z tą z kalkulatora, więc sądzę, że różnica wyliczona z niego też jest w miarę precyzyjna.

 

A na podobny temat polecam lekturę też tu: http://www.forumrowerowe.org/topic/19901-obrecze-jakie-polecacie-do-enduro/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT jest mniej sztywna, za to bardziej plastyczna od Mavica, który jest zupełnym przeciwieństwem. Nie wiem jaki masz styl jazdy, czy to bardziej am przechodzące w enduro czy też enduro przechodzące w fr, jednakże mimo wszystko kupiłbym Mavica, te 120g raczej Cię nie zbawi.

 

Championy ważą ok. 445g, Competition 380g, oczywiście na komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Które z poniższych obręczy byłby lepsze dla 70 kg górskiego rajdera:

 

-Dt 4.2 Disc 32 szprychy przód 2-1.8-2 Dt Comp tył 2.0 DT

-Mavic XM 717 Disc 32 szprychy przód i tył 2-1.8-2 DT Comp

 

Dt lżejsze o ponad 100 gram

 

Obręcze do enduro mogą ważyć 500-600g (a może i więcej) i nikt im tego nie powinien mieć za złe. Jeżeli waga jest dla Ciebie aż tak ważna że myślisz o cieniowanych szprychach to radzę sprawę przemyśleć - enduro jest stylem jazdy w którym wyposaża się rower w troszkę grubsze oponki (np powyżej 2,2) i nie patrzy się aż tak na wagę. Ja osobiście polecam zestaw 36 szprych (do wszystkiego oprócz XC i szosy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaniam,

Ino pomysl jak szeroka opone tam wsadzisz. Bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze ponad 2.3 cala to sie slabo na XM719 uklada. Troche zarowka sie robi... To w koncu tylko 19mm wewnetrznej szerokosci.

 

Szacunek...

I.

Witam. Siedzieć tam będą Ardenty 2.25.

 

Z tym enduro to chyba trochę przesadziłem, po prostu wygodna turystyka górska(wiadomo, zjazdy nie do uniknięcia), jazda zarówno w dół jak i pod górę, dlatego nie mam zamiaru obciążać się za bardzo ciężkimi obręczami, podobnie jak oponami czy dętkami. Wcześniej miałem 420 gramowe Laserdisc XC od WTB i poza lekką centrą spowodowaną przywaleniem w rynnę odpływową na Mogielicy, dzielnie wytrzymywały moje wygłupy ponad 6 tys. km, także myślę że cięższe Mavici również dadzą radę. OBY :)

 

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

No to luz. Mavic sugeruje do 719-tek szerokosc opony max 2.3 cala takze miescisz sie :wallbash:

 

A z tym enduro to nie ma co sie zzymac. Jeden widzi w tym to inny tamto. A z reszta calosc to i tak tylko makretingowy belkot...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...