Kubus18 Napisano 22 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Witam. Które z poniższych obręczy byłby lepsze dla 70 kg górskiego rajdera: -Dt 4.2 Disc 32 szprychy przód 2-1.8-2 Dt Comp tył 2.0 DT -Mavic XM 717 Disc 32 szprychy przód i tył 2-1.8-2 DT Comp Dt lżejsze o ponad 100 gram, z tyłu aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia wsadziłbym niecieniowane szprychy DT...jak myślicie? Waga czy wytrzymałość? Pozdrawiam P.S.Korzystając z tematu. Jaka jest różnica wagowa między szprychami niecieniowanymi Dt a cieniowanymi COMPETITION 2-1.8-2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 22 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Odnośnie PS: na 32 szprychach w moim kole różnica wyszła wg kalkulatora DT około 30gramów. Waga gotowego koła w jednej z konfiguracji zgadzała się z tą z kalkulatora, więc sądzę, że różnica wyliczona z niego też jest w miarę precyzyjna. A na podobny temat polecam lekturę też tu: http://www.forumrowerowe.org/topic/19901-obrecze-jakie-polecacie-do-enduro/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 4,2 to obręcz do XC , daleko jej do Enduro, do tego celu będzie obręcz - 5.1d XM 717 nazwał bym raczej obręczą do AM. Różnica wagi szprych (waga 64 szt): http://www.dtswiss.com/Products/Components/Spokes.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 22 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 DT jest mniej sztywna, za to bardziej plastyczna od Mavica, który jest zupełnym przeciwieństwem. Nie wiem jaki masz styl jazdy, czy to bardziej am przechodzące w enduro czy też enduro przechodzące w fr, jednakże mimo wszystko kupiłbym Mavica, te 120g raczej Cię nie zbawi. Championy ważą ok. 445g, Competition 380g, oczywiście na komplecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Chyba ktoś tu myli pojęcia, Mavic do Enduro to EN 521 Disc, Xm 717 ? (chyba raczej Xm 719) to poprostu mocna obrcz XC dla ciężkiego bikera, lub jak kto woli obręcz AM . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 nie wiem co rozumiesz przez "ryzyko uszkodzenia" - przy cieniowanych szprychach może ucierpieć sztywnośc - jeśli juz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 23 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Będą XM 717 Edit: PHU, XM 719 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Klaniam, Ino pomysl jak szeroka opone tam wsadzisz. Bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze ponad 2.3 cala to sie slabo na XM719 uklada. Troche zarowka sie robi... To w koncu tylko 19mm wewnetrznej szerokosci. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 23 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Witam. Które z poniższych obręczy byłby lepsze dla 70 kg górskiego rajdera: -Dt 4.2 Disc 32 szprychy przód 2-1.8-2 Dt Comp tył 2.0 DT -Mavic XM 717 Disc 32 szprychy przód i tył 2-1.8-2 DT Comp Dt lżejsze o ponad 100 gram Obręcze do enduro mogą ważyć 500-600g (a może i więcej) i nikt im tego nie powinien mieć za złe. Jeżeli waga jest dla Ciebie aż tak ważna że myślisz o cieniowanych szprychach to radzę sprawę przemyśleć - enduro jest stylem jazdy w którym wyposaża się rower w troszkę grubsze oponki (np powyżej 2,2) i nie patrzy się aż tak na wagę. Ja osobiście polecam zestaw 36 szprych (do wszystkiego oprócz XC i szosy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 23 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Klaniam, Ino pomysl jak szeroka opone tam wsadzisz. Bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze ponad 2.3 cala to sie slabo na XM719 uklada. Troche zarowka sie robi... To w koncu tylko 19mm wewnetrznej szerokosci. Szacunek... I. Witam. Siedzieć tam będą Ardenty 2.25. Z tym enduro to chyba trochę przesadziłem, po prostu wygodna turystyka górska(wiadomo, zjazdy nie do uniknięcia), jazda zarówno w dół jak i pod górę, dlatego nie mam zamiaru obciążać się za bardzo ciężkimi obręczami, podobnie jak oponami czy dętkami. Wcześniej miałem 420 gramowe Laserdisc XC od WTB i poza lekką centrą spowodowaną przywaleniem w rynnę odpływową na Mogielicy, dzielnie wytrzymywały moje wygłupy ponad 6 tys. km, także myślę że cięższe Mavici również dadzą radę. OBY POzdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Klaniam, No to luz. Mavic sugeruje do 719-tek szerokosc opony max 2.3 cala takze miescisz sie A z tym enduro to nie ma co sie zzymac. Jeden widzi w tym to inny tamto. A z reszta calosc to i tak tylko makretingowy belkot... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.