Skocz do zawartości

[narzędzia] zestaw w walizce


Tankian

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak wspomniał jeden z przedmówców, kupując osobno może wyjść taniej. Jednak nie musi, dlatego znajdź kilka pojedynczych kluczy i porównaj jak cena wychodzi.

Jeśli nie zamierzasz prowadzić serwisu, tylko od czasu do czasu coś dokręcić/odkręcić, to nie ma sensu inwestować w super jakości klucze, dlatego coś takiego powinno spełnić Twoje wymagania. Przykładowo kupując Parktool'a, za cenę tego zestawu kupiłbyś 3, może 4 klucze.

 

No i jeśli cena wychodzi atrakcyjnie, porównując z narzędziami kupowanymi osobno oraz zdecydowana większość z tej skrzynki będzie przez Ciebie wykorzystana, to uważam, że możesz brać. Też jestem w trakcie kompletowania zestawu niezbędnych narzędzi, jednak takiego kompletu już bym nie mógł wziąć, z racji, iż połowa nie byłaby mi potrzebna.

 

Życzę udanego wyboru ;)

Napisano

Hej,

 

Co myslicie o takim zestawie:

 

http://www.xtrabike.pl/?co=59&nr=2216&strona=0

 

warto? czy lepiej osobno kompletowac narzedzia?

 

Mam taki sam, tylko że "oryginał?" z SuperB

http://www.bikekatalog.pl/2009/akcesoria/1478/SuperB.96500/

wgląda identycznie tylko moje narzędzia mają logo SuperB

Pytanie czy płaci sie za jakość narzędzi czy tylko za napis?

 

Mimo wszystko nie warto kupować zestawu w walizce, połowy narzędzi nie potrzebuje, a nie których narzędzi nie ma w tym zestawie,

Lepiej kupić osobno narzędzie które sie potrzebuje.

Napisano

Dokladnie, pozatym jak widze te narzedzia z tych walizek to mam wrazenie ze na mocno dokreconej srobie klucz zmieni sie na rozmiar wiekszy. Ogolnie wyglada to troche lipnie

Napisano

Taka walizka nie za bardzo się sprawdzi bo na pewno znajdzie sie coś, czego tam nie ma i nie będziesz miał juz jednej walizki z narzędziami. Lepiej kupić normalną skrzynkę na narzędzia, i kupować klucze pojedynczo.

Napisano

A jeśli masz klasyczne, kulkowe piasty to od razu wyrzuć te "uniwersalne" klucze do konusów. Temu multirozmiarowemu kluczowi do pedałów też nie wróżę dobrze. Składaj walizkę sam. Może pierwotnie nie wyjdzie taniej, ale nie będziesz co pięć użyć wymieniał klucza.

Napisano

Można też inaczej. Czy klucze te potrzebujesz tylko i wyłącznie do roweru, czy mają też służyć jako narzędzia do np. pojedynczych prac domowych itp.? Jeśli tylko do roweru, to podaj jaki masz konkretnie model, jakąś specyfikację techniczną. Będzie widać jakie klucze potrzebujesz. Uzbieramy wspólnie komplet, a Ty ostatecznie dokonasz wyboru :)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

od 2 dni próbuje zamówić klucze do roweru,jedne tanie badziewiaste a inne kosmicznie drogie ,jakie narzędzia wybrac aby był kompromis między ceną a jakością ??W tej chwili potrzebuję klucz do kasety,do suportu hollowtech oraz ściagacz do korb isis

Napisano

Najlepiej kupić te lepsze, jak nie jesteś w stanie kupić ich wszystkich na raz kupuj stopniowo. Kasety czy suportu, co miesiąc się nie zmienia, więc zakup, któregoś z nich możesz odłożyć o kilka dni...

Napisano

Są dość drogie, ja dzisiaj kupiłem klucz do kasety + bacik firmy BIKEHAND, kiedyś używałem tego kilka razy na serwisie i mi pasowały, szczególnie, że dałem za ten komplet 40zł. Będę musiał za jakiś czas wrócić tam po klucz do HT2.

Napisano

Zobaczymy jak będzie, wygląda ok... Ogólnie to co kupiłem, to jest to co ja używałem z półki, bo zostało to przeze mnie charakterystycznie pobrudzone i takie nabicie od koronek kasety na ogumieniu rękojeści bacika.

Nie będzie to używane przeze mnie co dnia, a raz na kwartał dla mnie i jak się trafi ktoś co będzie potrzebował drobnej pomocy, więc myślę, że starczy na dłużej. A jak nie, trudno majątek to nie był kiedyś kupi się coś lepszego.

 

Edit

 

Tak luknąłem narzędzia bikehand'a na allegro i jak tak na nie patrzę, to wydaje się mnie, że można kupić ich wszystko poza obcinaczkami do linek. Wyglądają na strasznie gówniane, jak już coś je chyba lepiej wziąć Pedros'a albo Parktool'a.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam.

Pozwólcie że odświeżę. Też przymierzam się do kupna zestawu serwisowego do samodzielnego majsterkowania przy rowerze. Nie interesują mnie podróby, chcę w miarę porządne klucze, które nie będą się niszczyć a i przy okazji nie będą niszczyć sprzętu w rowerze. Znalazłem na allegro tylko jeden interesujący zestaw:

http://www.allegro.pl/item1024813668_wyprzedaz_walizka_z_profesjonalnymi_33_narzedz.html

Trochę drogi, ale wydaje mi się że kupno takich narzędzi osobno wyjdzie znacznie drożej. No chyba że by kupować najtańsze badziewie jakie tylko można znaleźć. Ale z tego co się orientuję to sam klucz do korb jakieś 60zł, ściągacz też jakieś 60zł, już mamy 120zł. Doliczyć resztę narzędzi i stuknie ze 4 stówki. Nie mogę tylko znaleźć żadnych informacji o tym zestawie. Co myślicie, warto?

Napisano

Profesjonalna walizka narzędziowa marki marka (XLC) za 250zł. To samo co i wcześniej...

Czytnij troszkę ten temat wyżej i zobaczysz jakie masz dobre narzędzia i za jaką kwotę.

Napisano

Nie chcę żadnego pedrosa czy partoola bo mnie na to nie stać. Poza tym nie będę serwisował ludziom rowerów tylko swój co jakiś czas. Więc jaki sens wydawać 50zł za płaski śrubokręt od pedrosa? O innych narzędziach nie wspomnę bo to kosmiczne ceny.

Napisano

To po co brać "profesjonalny" zestaw za 250zł, jak ma się równie "profesjonalny" za 150zł (przy cenach, które podałeś przy kluczach do korb masz za tą kwotę cały zestaw)?

Jak tam bardzo chodzi Ci o kasę to:

- klucz do kasety

- bacik

- klucz do suportu

- rozkuwacz

To sobie możesz wziąć wcześniej wspomnianej firmy BikeHand - zapłacisz za to około 70zł. I to są narzędzia typowo rowerowe. 20zł wydajesz na pakiet lepszych imbusów, 10zł na łyżki do opon Pedros'a, dwa porządne śrubokręty (płaski i krzyżowy) myślę, że sam znajdziesz w domu; podobnie jak i jakieś kombinerki młotek. Z kolejnych rzeczy, które się przydadzą to jest stojak (30zł), zestaw łatek samoklejek (6zł), pompka stacjonarna (~100zł), maszynka i szczotka do czyszczenia napędu (50zł), komplet smarów (do amorka, odtłuszczacz do napędu, smary do łańcucha, smar do łożysk - 60zł).

Także jak widzisz za troszkę ponad 300zł masz wypasiony zestaw serwisowy do roweru, możesz nawet zejść z ceny biorąc tańszą pompkę z tworzywa, a nie metalową i nie kupując maszynki i szczotki, tylko czyścić napęd w słoiku z ekstrakcyjną.

Także jak widzisz, jak się chce to się da kupić porządne rzeczy i w przystępnej cenie, poza tym też nie jest Ci wszystko potrzebne na raz. A do tego dodam, może z własnego doświadczenia, że kasa wydana (może dzięki dobrym rabatom mniejsza troszkę) na cały ten przybornik serwisowy, już się mi w około 70% zwróciła, na robienie jakimś znajomym drobnego serwisu/przeglądu. Więc jak już inwestujesz kasę w takie narzędzia, to warto by były używane troszkę częściej niż raz na kwartał. Tylko wiadomo, żeby takie fuchy robić, trzeba się jeszcze znać...

Napisano

Ale ja nie chcę takich fuch robić. Poza tym nie chcę zamawiać sprzętu na allegro bo za same przesyłki wyjdę ze stówę. A na miejscu mam tylko w sumie dwa sklepy godne uwagi. Koral i Twomark. I teraz przykładowo:

bacik http://www.koral.bielsko.pl/pl/84935_narz%C4%99dzia/87543_klucze/90048_klucz_bacik_do_kasety.htm - 25zł

klucz do kasety http://www.koral.bielsko.pl/pl/84935_narz%C4%99dzia/87543_klucze/89898_klucz_do_kasety_bike_hand_yc_126_1a_z_prowadzeniem.htm - 23zł

klucz do korb http://www.koral.bielsko.pl/pl/84935_narz%C4%99dzia/87543_klucze/87552_klucz_bbb_btl_27l_bracketgrip_do_wk%C5%82ad%C3%B3w.htm - 59zł

=107zł za 3 narzędzia to dla mnie dużo.

 

Imbusy na razie mam jakieś za 10zł ale wystarczają. Rozkuwacz mam. Napęd czyszczę benzyną ekstrakcyjną i szczoteczką. Torxy mam. Narzędzia do sterów, ale nie wiem czego będę potrzebował żeby rozebrać stery?

Napisano

Wiesz co z tych trzech linków wyżej to ja to wszystko mogę Ci za stówę sam kupić i wysłać, nawet jeszcze pewnie trochę reszty zostanie. A za kolejne 30złociszy jeszcze stojak będzie...

 

O jakich narzędziach do sterów mówisz? Bo jeśli chodzi o zintegrowane to wystarczają imbusy, żeby się do nich dostać (odkręcenie mostku). Misek co czyszczenie roweru się nie wybija, a łożyska w nich siedzące, czy wieńce kulkowe to palcem wyciągasz.

A i zapomniałem wcześniej dodać, po co Ci klucz do demontażu korby? On się przydaje tylko jak masz jakąś korbę na ISI czy Octalink, do tych na zintegrowanej ośce jest to Ci kompletnie zbędne.

Napisano

Wiesz co z tych trzech linków wyżej to ja to wszystko mogę Ci za stówę sam kupić i wysłać, nawet jeszcze pewnie trochę reszty zostanie. A za kolejne 30złociszy jeszcze stojak będzie...

 

O jakich narzędziach do sterów mówisz? Bo jeśli chodzi o zintegrowane to wystarczają imbusy, żeby się do nich dostać (odkręcenie mostku). Misek co czyszczenie roweru się nie wybija, a łożyska w nich siedzące, czy wieńce kulkowe to palcem wyciągasz.

A i zapomniałem wcześniej dodać, po co Ci klucz do demontażu korby? On się przydaje tylko jak masz jakąś korbę na ISI czy Octalink, do tych na zintegrowanej ośce jest to Ci kompletnie zbędne.

No to jak mam niby rozebrać korbę na części pierwsze? Celem wyczyszczenia i nasmarowania.

Napisano

Nie napisałeś jaką masz korbę, ale przyjmuję, że oryginał z tego Rockrider 9.1, czyli Truvativ Blaze. Także do jej demontażu na części pierwsze potrzebujesz:

- samej korby z ośki - imbus, bodajże 8 (dawno tego nie odkręcałem, więc nie pamiętam dokłądnie)

- pedałów z korb - imbus albo jakiś płaski, zależnie jakie masz pedały

- 4 kominów skręcających koronki - imbus 5 albo torx 25 (bo aż tak szczegółowych zdjęć nie widzę korby)

- klucz do wykręcania suportu suportu ISIS - to jest zupełnie inny klucz niż tamten podany wcześniej przez Ciebie w linku, tamten jest do HT2 i jest to klucz, który nakładasz na miski suportu, a Ty potrzebujesz takie, który wkładasz do wkładu suportu.

- finalnie klucz do demontażu korby - tylko ten klucz jest potrzeby po to, żeby korba zeszła z ośki suportu, jak się mocno trzyma, bo jak się postara i umiejętnie to zrobi, rękoma ją zdejmiesz, no ale wiadomo, po co się czasem męczyć :)

 

Tylko jeszcze taka jedna uwaga, przy tej korbie, to sobie ją rozebrać możesz po to by ją tylko wyczyścić. Tutaj nie masz co smarować poprawnie działało. Suport masz w pełni zamknięty, nie do rozbierania, samych koronek korby się też nie smaruje (smarujesz tylko ogniwa pracującego na nich łańcucha). Jedyne co możesz przesmarować do gwinty, po to by się nie zapiekły...

 

A jakbyś miał korbę na zintegrowanej osi, to tak jak wcześniej pisałem, wystarcza klucz do misek (HT2 czy innej) i podstawowe narzędzia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...