lasica1982 Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Zastanawiam się czy są jakieś przeciwwskazania do przewozu rowerów z ramą karbonową na dachu roweru, instalując go w tradycyjnym bagażniku (koła przywiązane do rynienki i mocowanie za ramę). Czy ktoś z was już to robił? Czy macie jakieś patenty jak zabezpieczyć ramę w miejscu gdzie ściska ją mocowanie?
siwyex Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Woziłem tak rower i dalej zamierzam tak wozić...nic się nie dzieje.
rockrider Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Tylko najlepiej obwiń sobie ramę np. dętką aby zacisk bagażnika nie obcierał ramy i się nie przesuwał
Robert Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Nie trzeba nawet nic owijać, chyba że o warstewkę lakieru się rozchodzi. Jeśli boisz się zgniecenia przez łapę bagażnika to na przykładnie Cannona Taurine i tyle w temacie, nie ma o co się bać.
RAFI1784 Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Nie trzeba nawet nic owijać, chyba że o warstewkę lakieru się rozchodzi. Jeśli boisz się zgniecenia przez łapę bagażnika to na przykładnie Cannona Taurine i tyle w temacie, nie ma o co się bać. niesamowity filmik, byłem w szoku....
Zidentyfikowany Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Robert, dobry filmik, też jestem w szoku
rockrider Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Nie trzeba nawet nic owijać, chyba że o warstewkę lakieru się rozchodzi. No o lakier - dokładnie.
Robert Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 A jeśli tylko o lakier to zgoda bagażniki z twardszym plastikiem jako osłona lubią porysować ramę. Ale jeśli bagażnik ma dobrą trwałą gumę to nic się nie stanie. Wszystko od bagażnika zależy. Co do filmiku, tu druga "zabawa" cannonami, tym razem karbon vs. aluminium:
SilverXC Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Nie trzeba nawet nic owijać, chyba że o warstewkę lakieru się rozchodzi. Jeśli boisz się zgniecenia przez łapę bagażnika to na przykładnie Cannona Taurine i tyle w temacie, nie ma o co się bać. O WOW Ciekawe czy w tym Cannondale'u włókna się w strukturze splotu pozrywały lub chociaz lakier popekal (bo trzaski było słychać) Spodziewalem się ze trzasnie elegancko Ciekawe jak inne firmy produkujące ramy karbonowe wypadły by w takim teście.
RAFI1784 Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Myślę że canondale mógłby z tego reklamówkę swoją zrobić... właśnie ciekawe jak inne marki by to przeszły...
Robert Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 O WOW Ciekawe czy w tym Cannondale'u włókna się w strukturze splotu pozrywały lub chociaz lakier popekal (bo trzaski było słychać) Spodziewalem się ze trzasnie elegancko Ciekawe jak inne firmy produkujące ramy karbonowe wypadły by w takim teście. Najprawdopodobniej pękał lakier i może kilka włókien. Po ostukaniu w każdym miejscu rama brzmiała identycznie. Sądzę że znakomita większość ram karbonowych będzie się tak zachowywać. A żeby nie odbiegać od tematu. Boi się ktoś jeszcze przewozić ramy z karbonu na dachu? Na ramy ogólnie nie działają wtedy aż tak duże siły aby uszkodzić ramę.
Sorcerer Napisano 20 Lutego 2010 Napisano 20 Lutego 2010 Szczerze? Rama nawet po tak delikatnym zacisnieciu na imadle jest NIEBEZPIECZNA. Włokna na zewnatrz nie musza wykazywac zmeczenia materialu, to mozna zbadac dopiero specjalnym urzadzeniem i jesli sie nie myle - min. rentgenem. Proponuje poczytac raporty NTSB z wypadkow Airbusow i wynikow badan jesli chodzi o wykorzystanie kompozytow - a dokladnie wykorzystania kompozytow w lotkach i ogonie. Tyle w temacie. I zeby nie bylo, do tej pory nic sie nie zmienilo w temacie, jako ze mam posrednio zwiazek z lotnictwem, technologia itp. A chyba nie musze mowic iz technologia w lotnictwie wyprzedza kazda inna dziedzine?
TocaS Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 właśnie ciekawe jak inne marki by to przeszły... Z ciekawości zobaczył bym kellysa sabotage carbon
1415chris Napisano 8 Marca 2010 Napisano 8 Marca 2010 Myślę że canondale mógłby z tego reklamówkę swoją zrobić... właśnie ciekawe jak inne marki by to przeszły... Ja tez tak mysle szczegolnie zwracajac uwage na brakujace elementy suportu A tak poza tym to te filmiki juz maja niezla brode panowie....
Robert Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Brodę tak i to jaką, ale widać nadal wielu nie widziało
MarcinGoluch Napisano 9 Marca 2010 Napisano 9 Marca 2010 Panowie problem z uszkodzeniem bikea na dachu to jedno a zgubienie to drugie. Nie wiem czy pamietacie jak na bikefoto była fota bodajże Speca w carbonie i na ostrym wypasie który spadł z bagażnika Thule(seria z wadliwymi uchwytami). Chłopaki jechali na maraton, przed autostradą sprawdzili mocowanie sprzętu. Niestety po dojechaniu na maratonik bike'a nie było. I właśnie dlatego kupiłem omege w kombi żeby sprzęt wozić .
emilio3 Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Na dachu nie masz się co bać o rower,pod warunkiem że masz w miare dobry bagażnik i dobrze rower założysz, przed uszkodzeniem lakieru wystarczy dętka, przed zgnieceniem carbonu chroni guma uchwytu bagażnika, też kupiłem omege kombi i tam wchodzi 8 rowerów z wypiętym przednim kołem lub 4 rowery bez rozbierania na leżąco przetestowane w ten sposób i 200km/h możesz jechać i roweru nie zgubisz
mati199 Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Z ciekawości zobaczył bym kellysa sabotage carbon Proszę bardzo ! http://img2.vpx.pl/up/20090818/dscn1183.jpg
TocaS Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Tia super te ramy, bał bym się zamontować taki sprzęt na dachu samochodu.
wojtekkrakow Napisano 10 Marca 2010 Napisano 10 Marca 2010 Co do tej ramy ze zdjęcia to z tego co pamiętam, to jakaś panna miała wypadek na maratonie na którym byłem w Ustroniu. Byłe na stronie bikemaratonu ogromna dyskusja, min przedstawiciela marki Kellys z userami. Wrzało jak cholera, gość bronił się tym że dzięki temu że po najeździe na przeszkodę rama pochłonęła energię (świadomie tak zaprojektowana dodał) i dzięki temu dziewczyna wyszła z tego cało. Choć to pojęcie względne bo i tak jak mnie pamięć nie myli, wylądowała w szpitalu. To tak tytułem małego OT.
Duke Napisano 11 Marca 2010 Napisano 11 Marca 2010 Od dawna wiadomo, że Kellys to jeden wielki złom, (niestety z DOSKONAŁĄ(!) reklamą), łącznie ze swoimi obręczami, ale wiecie co tutaj akurat sprzedawcy się cieszą bo kellysowskie obręcze to najczęściej wymieniane obręcze na cały rynku. Streszczając proces ich produkcji przystaje do procesu produkcji supermarketowych obręcze.
Vantage Napisano 11 Marca 2010 Napisano 11 Marca 2010 Dokładnie, ta Pani to zawodniczka z Teamu Kellys. Znam ją osobiście. Wylądowała w szpitalu, fakt, ale już jest ok. Co do zdania ne temat w/w ramy, cóż, co zaszło, wie najlepiej sama zawodniczka i firma Kellys.
TocaS Napisano 11 Marca 2010 Napisano 11 Marca 2010 Ja bym kellysa dosłownie tak nie przekreślał, choć w swoim wymieniłem już wszytko to rama jeszcze przy mojej wadze nadal wytrzymuje. Nie będę się rozpisywał bo odchodzimy od głównego tematu.
mabu Napisano 14 Maja 2010 Napisano 14 Maja 2010 Witam, Odświeżam troszkę temat. Dzisiaj pierwszy raz będę transportował ( z przymusu) rower na dachu. Cannondale zaleca bagażniki z mocowaniem na widelec, więc mam nadzieję, że nic się z ramką nie stanie. Druga sprawa, jak wygląda transport na dachu w cięższych warunkach atmosferycznych( deszcz) ? Czy jakoś zabezpieczacie rower? W sumie szkoda trochę łożysk w headshoku albo łożysk w korbie. pozdrawiam
jasskulainen Napisano 14 Maja 2010 Napisano 14 Maja 2010 wydaje mi sie ze nie powinno sie nic stac przeciez rowerem tez jezdzisz w deszczu i jakos nic sie nie dzieje ? czego sie obawiasz ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.