Skocz do zawartości

[rower] Scott sportster P6, co powiecie o nim?


Biiker

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co powiecie na temat tego roweru,[www.scott.pl/product.php?id_cat=244&id_prod=1361] opłaca się kupić taki rower trekkingowy za taką cenę.Jak dla mnie wygląd rewelacja cena również. Zawsze jeździłem na MTB i zastanawiam czy się przerzucić na taką 'szosówkę' bo raczej wolę i więcej jeżdżę po ulicy. W ostateczności można do niego jeszcze do kupić jakiś fajny amortyzator i wtedy miód malina.

Napisano

Też się zastanawiam nad tym modelem i będę wdzięczny za opinie. Dodam jeszcze pytanie - czy warto dopłacić do wyższej wersji P5 lub P55? Są to modele z amorkiem. Jako alternatywę sprzedawca proponuje mi kellys saphix z 2009 roku za 1200-1300. czy lepiej brać scotta P6 czy tego kellysa : http://www.kellys-bicycles.com/index.php?id=pl_archive_detail&product_id=17953&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=225&subcat_id=232

Napisano

Było ostatnio trochę opinii o Sportsterach w tym P6 i P55, ale nie ważne powtórzę się. mam Sportstera P4 i jestem mega zadowolony. Rama sztywna i relatywnie lekka (zaznaczam relatywnie). P6 jest na wolnobiegu więc jak będziesz/będziecie chcieli przejść na kasetę to trochę to kosztuje. Moim zdaniem najbardziej się opłaca model P55 - mam podstawowy amor i już jest na kasetę. Dodatkowo hamulce tarczowe(mechaniczne) co szału nie robi ale w wypadku chęci montażu hydraulików nie zmusi do budowy nowych kół. Dodatkowo ma fajną stylistykę, bo P5 wygląda trochę w stylu macrocash.

Napisano

Też się zastanawiałem nad p6 i p55. Gdyby nie ten wolnobieg to brałbym P6 od razu (chociaż jak ktoś nie jeździ tysiącami km to nie przeszkadza raczej). Jaki jest koszt wymiany na kasetę z dobrym osprzętem? Pozdrawiam.

Napisano

Też się zastanawiałem nad p6 i p55. Gdyby nie ten wolnobieg to brałbym P6 od razu (chociaż jak ktoś nie jeździ tysiącami km to nie przeszkadza raczej). Jaki jest koszt wymiany na kasetę z dobrym osprzętem? Pozdrawiam.

 

Zależy czy przechodziłbyś na 8ke czy 9tke. Tak czy tak jednak piasta + koszt przeplecenia + prawdopodobnie szprychy + klamkomanetki + niekoniecznie przerzutka + kaseta.

Jak widać sporo...

Napisano

Wolnobieg ma mechanizm zapadkowy w kasecie która jest nakręcana na piastę, obecnie stosuje się piasty z mechanizmem zapadkowym w tzw. bembenku, na który nakłada sie kasetę.

Rozwiązanie z bembenkiem jest trwalsze, łozysko piasty jest bardziej oddalone od haków koła więc osie sie wyginają, ponadto największa ilośc tarcz w wolnobiegu to 8 a w mechaniźmie z bembenkiem 9.

Na kołach 28" znacznie lepiej jeździ się po asfalcie i ubitych szutrówkach.

Napisano

Ale na 28 raczej chyba się nie jeździ ciężko.

 

Mam pytanie jeszcze, czy można do roweru MTB wpakować jakieś cienkie opony z trekkinga, żeby nie było takiego tarcia jak w oponach MTB.

Oczywiście na koła 26.

Napisano

Całkiem niezłe ale trochę drogie, znasz może jakieś podobne do tych w przedziale cenowym 50-70zl za jedną

Napisano

Dzięki, ja chyba się będe decydował na Schwalbe Road Cruiser, NA Allegro jedna 39zł, a za dwie 90zł z przesyłką.

Zdaję mi się że całkiem niezłe na asfalt do roweru MTB i raczej nie będą mieć dużego tarcia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...