Dornif Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 A ja złapałem natchnienie i zrobiłem wyliczenia o ile zmniejsza się zakres i jak "zmieniają" się biegi w systemie 2x9. Więc tak: -zakres przełożeń. Inaczej mówiąc rozpiętość. Jeśli dla korby 44-32-22 wynosi 100%, to dla 42-28 przy kasecie 34t - 89.5%, 32t - 89%, 28t - 87.5% -największy (najtwardszy) bieg, jest zawsze lżejszy o 5% -najlżejszy bieg jest twardszy o 27% i odpowiada wtedy biegowi (pomiędzy) 1-2 a 1-3. Moje zdanie jest takie, że jak ktoś nie ma nogi i często używa przełożeń 1-1, 1-2 to niechaj sobie podaruje Trzeba oczywiście wziąć pod uwagę okolice, i czy często wybiera się w góry. Wtedy oszczędność 50-100g na zestawie 2x9 + kas. 28t może się solidnie zemścić ^^ A druga rzecz, którą chciałem poruszyć - to różnica między blatem a młynkiem w zestawie 2x9. To, że w teorii nawet szosowa przerzutka obsłuży 16t różnicy, nie gwarantuje sukcesu w rzeczywistości. Na dokładkę dochodzą powiedzmy błoto i obciążenie, zużyty blat, a efekty przerzucania mogą być frustrujące... Szczególnie dla zawodników, gdzie 2x9 ma być krokiem naprzód w ergonomii i efektywności pracy napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Tylko stosowanie lajtowych zębatek trochę pewnie mija się z celem. Trwałością to one pewnie nie grzeszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 21 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 Szczególnie blatu, który raz, że mocniej pracuje, a dwa, że w 2x9 tylko on "przerzuca". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FUNKYKOVAL Napisano 15 Marca 2010 Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 No i zdaje się że przerzutka mocno obrywa ,miskov jak myślisz to przez za mocne skręcenie czy właśnie przez nowy napęd ci padła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 15 Marca 2010 Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 No i zdaje się że przerzutka mocno obrywa Nie wydaje mnie się (cytat z pewnego filmu) Sporo jeździłem na 2x8, przerzutka to stary odchudzony LX (119g), przebieg pięciocyfrowy z dwójką na początku i nie zauważyłem żeby po przejściu na 2x8 przerzutce się pogorszyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Przerzutka pękła, bo taki już jej urok i tyle. Plastik to nie metal i wcześniej czy później musiało do tego dojść. A skoro do 2-tarczu wstawia się delikatniejsze, szosowe przerzutki no to siłą rzeczy nie może zbytnio "obrywać"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Odświeżę nieco temat. Ponownie przymierzam się do napędu 2X9. Uznałem że najlepszą dla mnie konfiguracją byłoby 26-40. Mam tylko problem z dostaniem blatu 40t. Czy oprócz Rotora jest do dostania takie cudo? Prosiłbym o propozycje w niezbyt wygórowanych cenach. Gdybym miał kasę na Rotora to bym się nie zastanawiał. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Specialites TA Chinook za circa 180 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Ciezki wybor z 40t i to luzem. Tak jak podal Gothic TA lub FRM ale nie wiem czy mozna dostac luzem, poza tym sa drozsze ale sporo lzejsze. 40t TA 64g, FRM 44g Sa jeszcze zebatki 40t do DH np FSA ale waga...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 42t od Truvativa da się wyrwać, ale czy przeskok 16 zębów to nie byłoby za dużo? Muszę zobaczyć jeszcze zębatki FSA. A jak one wagowo wychodzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 TUTAJ masz TA za 150zl i FRM luzem duzo drozsze. FSA sa w cenie ok 75zl, niestety nie znam wagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Mógłbyś podać stronę z zębatkami FSA, najlepiej polską. Szukam i szukam i jak na razie mam tylko stronę producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 USA https://www.ebikestop.com/fsa_dhss_mtb_40t_104mm_chainring_3mm_thick_black-CR3753.php ale widzialem gdizes w uk za ok 17funtow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 30 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 OK. Dzięki, będę jeszcze szukał w sklepach w PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 30 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 http://aebike.com/product/fsa-dh-ss-mtb-40t-104mm-chainring-3mm-thick-black-sku-cr3753-qc30.htm FSA ale niestety nie w pl http://aebike.com/product/e.13-40t-104bcd-guide-ring-platinum-sku-cr1140-qc30.htm http://aebike.com/product/tangent-4-bolt-chainring-40t-104mm-black-sku-cr5538-qc30.htm http://aebike.com/product/tangent-4-bolt-chainring-40t-white-sku-cr5544-qc30.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 mały odkop, wie ktoś może gdzie można dostać zębatkę Extralite Octaramp 30T? bo szukam szukam i znaleźć nie moge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 7 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 W Polszy - tylko w Jumarze... http://www.roweryjumar.pl/ Za granicą - np. http://r2-bike.com/Extralite-Kettenblatt-30-Zaehne-4-Loch-Chain-Ring i http://www.extralite.com/products/octaramps_anglo.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 21 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Pozwole sobie odświeżyć temat. Wrzuciłem 42/26 i jest cacy. Pracuje to z kasetą 11-32. Czuję jednak, że przydałoby się nieco ulżyć w temacie. I teraz zasadnicze pytanie. Zamontować większą kasetę 11-34 czy zmniejszyć blat z młynkiem na 40/24? Na prostej 40 zębów raczej by mi wystarczyło. Lubię szybciej zakręcić, a z koronki 11-T do tej pory bardzo rzadko korzystałem. Mam akurat w domu nowy młynek 24-T. Musiałbym dokupić blat 40-T. Jakkolwiek wyszłoby taniej i lżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yeti1232 Napisano 21 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 ja bym chyba zmienił kasete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 21 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Wszystko zależy od tego czy zależy Ci na wadze, bo pierwsze rozwiązanie bardziej ją faworyzuje. Ja bym jednak też zmienił kasetę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 No i wyjaśniło się. 42/26 + 11-32 jest extra. Pod każdą górkę podjechałem bez większych problemów na 26x28 Po przejechaniu 200km stwierdzam, że 2x9 to bardzo fajna opcja. Wygoda i szybka zmiana biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlyjogurt Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Pozwolę sobie trochę odświeżyć. Czy różnica 15t przy 41/26 będzie sensowna? Wiem, że zmieniarka to obsłuży, ale czy przerzucanie nie będzie mniej płynne i czy nie będzie to za duża różnica dla nóg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 (edytowane) W mojej opinii będzie to duża różnica dla nóg (chyba, że nie chcesz unikać przekosów). Sam mam 22/36 i zdecydowanie chce zrobić 26/36. Fakt 36 na asfalcie to mało, ale głównie jeżdzę w terenie . Edytowane 16 Sierpnia 2011 przez afly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Pozwolę sobie trochę odświeżyć. Czy różnica 15t przy 41/26 będzie sensowna? Wiem, że zmieniarka to obsłuży, ale czy przerzucanie nie będzie mniej płynne i czy nie będzie to za duża różnica dla nóg? Dla nog roznica to bedzie tylko in plus, bo biegi nie beda sie powtarzac i bedziesz latal po calej kasecie jak przy singlu z przodu. 41/26 powinno byc ok, ja wlasnie testuje 40/26 z XTR 770, musze tylko wyeliminowac zaciaganie lancucha i wszystko dokladniej ustawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Też bym polatał po całej kasecie, jednak trwałośc napędu spadnie i cały czas to mnie boli , może się przełamię, ale jeżdząc na jednym łańcuchu raczej mój napęd więcej jak 6k km nie pociągnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.