Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A ja złapałem natchnienie i zrobiłem wyliczenia o ile zmniejsza się zakres i jak "zmieniają" się biegi w systemie 2x9.

Więc tak:

-zakres przełożeń. Inaczej mówiąc rozpiętość. Jeśli dla korby 44-32-22 wynosi 100%, to dla 42-28 przy kasecie 34t - 89.5%, 32t - 89%, 28t - 87.5%

-największy (najtwardszy) bieg, jest zawsze lżejszy o 5%

-najlżejszy bieg jest twardszy o 27% i odpowiada wtedy biegowi (pomiędzy) 1-2 a 1-3.

 

Moje zdanie jest takie, że jak ktoś nie ma nogi i często używa przełożeń 1-1, 1-2 to niechaj sobie podaruje :icon_mrgreen:

Trzeba oczywiście wziąć pod uwagę okolice, i czy często wybiera się w góry. Wtedy oszczędność 50-100g na zestawie 2x9 + kas. 28t może się solidnie zemścić ^^

 

 

 

A druga rzecz, którą chciałem poruszyć - to różnica między blatem a młynkiem w zestawie 2x9. To, że w teorii nawet szosowa przerzutka obsłuży 16t różnicy, nie gwarantuje sukcesu w rzeczywistości. Na dokładkę dochodzą powiedzmy błoto i obciążenie, zużyty blat, a efekty przerzucania mogą być frustrujące...

Szczególnie dla zawodników, gdzie 2x9 ma być krokiem naprzód w ergonomii i efektywności pracy napędu.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

No i zdaje się że przerzutka mocno obrywa

Nie wydaje mnie się :icon_mrgreen: (cytat z pewnego filmu)

 

Sporo jeździłem na 2x8, przerzutka to stary odchudzony LX (119g), przebieg pięciocyfrowy z dwójką na początku i nie zauważyłem żeby po przejściu na 2x8 przerzutce się pogorszyło.

Napisano

Przerzutka pękła, bo taki już jej urok i tyle. Plastik to nie metal i wcześniej czy później musiało do tego dojść.

 

A skoro do 2-tarczu wstawia się delikatniejsze, szosowe przerzutki no to siłą rzeczy nie może zbytnio "obrywać"...

  • 2 miesiące temu...
  • Mod Team
Napisano

Odświeżę nieco temat.

 

Ponownie przymierzam się do napędu 2X9.

Uznałem że najlepszą dla mnie konfiguracją byłoby 26-40.

Mam tylko problem z dostaniem blatu 40t.

 

Czy oprócz Rotora jest do dostania takie cudo?

Prosiłbym o propozycje w niezbyt wygórowanych cenach.

 

Gdybym miał kasę na Rotora to bym się nie zastanawiał.

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Napisano

Ciezki wybor z 40t i to luzem.

 

Tak jak podal Gothic TA lub FRM ale nie wiem czy mozna dostac luzem, poza tym sa drozsze ale sporo lzejsze. 40t TA 64g, FRM 44g

 

Sa jeszcze zebatki 40t do DH np FSA ale waga...?

  • Mod Team
Napisano

42t od Truvativa da się wyrwać, ale czy przeskok 16 zębów to nie byłoby za dużo?

 

Muszę zobaczyć jeszcze zębatki FSA.

A jak one wagowo wychodzą?

  • Mod Team
  • 10 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Pozwole sobie odświeżyć temat.

 

Wrzuciłem 42/26 i jest cacy. Pracuje to z kasetą 11-32. Czuję jednak, że przydałoby się nieco ulżyć w temacie. I teraz zasadnicze pytanie. Zamontować większą kasetę 11-34 czy zmniejszyć blat z młynkiem na 40/24? Na prostej 40 zębów raczej by mi wystarczyło. Lubię szybciej zakręcić, a z koronki 11-T do tej pory bardzo rzadko korzystałem. Mam akurat w domu nowy młynek 24-T. Musiałbym dokupić blat 40-T. Jakkolwiek wyszłoby taniej i lżej.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Pozwolę sobie trochę odświeżyć. Czy różnica 15t przy 41/26 będzie sensowna? Wiem, że zmieniarka to obsłuży, ale czy przerzucanie nie będzie mniej płynne i czy nie będzie to za duża różnica dla nóg?

Napisano (edytowane)

W mojej opinii będzie to duża różnica dla nóg (chyba, że nie chcesz unikać przekosów). Sam mam 22/36 i zdecydowanie chce zrobić 26/36. Fakt 36 na asfalcie to mało, ale głównie jeżdzę w terenie ;).

Edytowane przez afly
Napisano

Pozwolę sobie trochę odświeżyć. Czy różnica 15t przy 41/26 będzie sensowna? Wiem, że zmieniarka to obsłuży, ale czy przerzucanie nie będzie mniej płynne i czy nie będzie to za duża różnica dla nóg?

 

Dla nog roznica to bedzie tylko in plus, bo biegi nie beda sie powtarzac i bedziesz latal po calej kasecie jak przy singlu z przodu.

 

41/26 powinno byc ok, ja wlasnie testuje 40/26 z XTR 770, musze tylko wyeliminowac zaciaganie lancucha i wszystko dokladniej ustawic.

Napisano

Też bym polatał po całej kasecie, jednak trwałośc napędu spadnie :( i cały czas to mnie boli :D, może się przełamię, ale jeżdząc na jednym łańcuchu raczej mój napęd więcej jak 6k km nie pociągnie :whistling:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...