madluki Napisano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 nareszcie fabryka wypuściła w miarę tanią alternatywe 2x10 http://www.bikestacja.pl/korba-shimano-m675-2x10speed-p-28274.html Jestem tylko ciekawy dużej tarczy ,bo wygląda jak alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 Zamontował rockring i teraz wszystko chodzi jak powinno. madluki dzięki za podpowiedz! http://zapodaj.net/8...566f89.jpg.html Jak ktoś planuje wywalić blat z korby 3-rzędowej to bez rockringu nie ma sensu tego robi - takie jest moje zdanie. Środkowa zębatka nie jest przystosowana do tego by być tą ''ostatnią'' na korbie. Ogólnie da się to wyregulować, ale gdy w grę wchodzi ciężki teren, szybkie zmiany to może nas spotkać niemiła niespodzianka w postaci wypadania łańcucha. troche glupoty piszesz jakos ja u siebie ustawilem i nic mi nie spada ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 Tylko pogratulować. Mi też ''działało'', ale teraz działa dużo lepiej. Warto dodać, że nie jestem odosobnionym przypadkiem u którego nie szło tego wyregulować, więc nie są to aż takie głupoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ice81 Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 miałem podobnie wszystko działało do pewnego momentu problem się skończył gdy założyłem taką zębatkę http://www.google.pl/imgres?hl=pl&tbo=d&biw=1152&bih=666&tbm=isch&tbnid=sfmNnPio2aYcaM:&imgrefurl=http://rowertour.com/shimano-saint-slx-tarcza-korby-fc-m665-fc-m810.html&docid=Fcr2kA8ArLtB4M&imgurl=http://rowertour.com/product/image/7748/shimano_tarcza_fc_m810_fc_m665_36z.jpg&w=500&h=490&ei=nlXAUMmuL8Ph4QTkhoHYCA&zoom=1&iact=rc&dur=368&sig=114493339701892899030&page=1&tbnh=138&tbnw=141&start=0&ndsp=29&ved=1t:429,r:0,s:0,i:81&tx=104&ty=70 tylko pytanie dlaczego teraz jest git ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 ice81 potwierdzasz moje przekonanie o tym, że zębatki środkowe dedykowane do 3-rzędowych napędów nie nadają się jako blat. Konstrukcja zębatki 2-rzędowej jest zupełnie inna, niż środkowej od 3-rzędów. Zdjęcia poniżej nie do końca pokazują o co chodzi, ale zębatka 2-rzędowa ma wyraźne fałdy na prawie całej szerokości, które powodują, że łańcuch wręcz sam wpada na 3 koronkę. W korbie 3-rzędowej blat działa jako rockring i dzięki temu łańcuch nie wypada. Zębatka 2-rzędowa nie posiada tych wybrzuszeń i wygląda dokładnie jak blat 3-rzędowej korby, gdzie wyrzucanie łańcucha można ustawić za pomocą przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Nie znalazlem w temacie odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Mam obecnie korbe 3rz a jedzie do mnie DA 7900. Po jej zalozeniu z ktorej zebatki nie dam rady skorzystac? tzn moge ja ustawic tak aby jezdzic na blacie plus "srodku"i mlynek sobie wykrecic i czekac na.przyplyw gotowki czy sprezyna tak sie nie wyciagnie i bede mogl jezdzic na "srodku " i mlynku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorzko Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 Fajna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz1 Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Także mam przerobioną korbę Shimano Slx na dwa blaty 26-40 współpracuje z kompletem przerzutek Sram x5, zdarza mi się że w ciężkim terenie łańcuch spada poza dużą zębatkę na ramiona korby. Dlaczego tak się dzieje, jak uważacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 masz za wysoko przednia przerzutke podejrzewam ze masz wersje pod 3 rzedy, 2 biegowe przerzutki sa nieco inaczej skonstruowane i nie ma tego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 (edytowane) Przerzutka dwurzędowa nic nie da, problem nadal występuje. Ustawienie wysokości to również mało prawdopodobna przyczyna, bo ustawiałem już wszystkie konfiguracje (możliwe, że akurat źle). Ja podejrzewam manetkę 3-rzędową i blokowanie jednego biegu przerzutką. Moim zdaniem trzeba zainwestować w manetkę dyna-sys, gdzie można przełączać skok między 2 / 3 rzędami. Jak zmierzasz pozostać przy przerobionej korbie 3-rzędowej to tylko pozostaje rockring. Jazda jest wtedy bezstresowa, zmiana biegów następuję błyskawicznie, a manetka działa lekko, bo można sobie ustawić max. wychylenie wodzika. Edytowane 9 Października 2013 przez Luk33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Problem może być też blat. Jezeli oryginalnie jest to środa zębatka która robi Ci za blat to nie jest przystosowana do tej pozycji. Blat jest inaczej wyprofilowany, niz pozostałe zębatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz1 Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Zębatkę 40t mam seryjną Shimano Dyna-sys, przerzutkę Sram x5 na system 3x9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 (edytowane) Hej, Ja już zrobiłem u siebie korbę 2x9 która działa absolutnie bezproblemowo. Problemem jest tak jak już pisaliście środkowa zębatka korby - z powodu dość mocnych wybrzuszeń nie może ona za bardzo pełnić roli największego blatu. Pozostaje więc montaż normalnego blatu, czyli dostosowanej do tego zębatki, więc raczej 36 zębów i większe, lub jak ktoś znajdzie inne całkowicie proste zębatki. (bez wyprofilowań) Ja w swojej deorce na hollowtech 2 zostawiłem blat 44T przerzucając go na miejsce środkowej tarczy (oczywiście konieczne było założenie krótkich kominów i śrub żeby nic nie wystawało), zamiast małej zębatki zaś dałem aluminiową zębatkę 28 T z korby truvativa - akurat kupiłem po taniości nówkę. To niestety nie wystarczy do prawidłowego działania, gdyż odległość między zębatkami będzie zbyt duża, przez co w szparę będzie w skrajnych przypadkach zapadać się łańcuch, może się nawet paskudnie zblokować zawijając między zębatki i hacząc o tylne widełki. By tak się nie działo, trzeba zeszlifować nieco montaż pod małą zębatkę. Trudno mi powiedzieć ile dokładnie, robiłem to metodą prób i błędów, tj szlifowałem bardzo małymi partiami i sprawdzałem, czy łańcuch nie będzie się klinował. Oczywiście ktoś może się bać, że zniszczy w ten sposób korbę, ale jak się będzie robić to z głową, to nie można nic zepsuć, a jak przyjdzie ochota ponownie zamontować 3x9, wystarczy zastosować podkładki pod blat. Mamy więc zrobioną korbę, pozostaje problem przerzutki. Przerabiałem kilka, wnioski są następujące: jakiś starszy model Alivio - kompletna padaka, nawet przy standardowym 3x9 nie działało toto prawidłowo. Potem był LX, konkretnie FD-M581, i to była najodpowiedniejsza przerzutka. W górnej części węższa, w dolnej szersza, dało się ją tak wyregulować, by w zasadzie w żadnym ustawieniu biegów łańcuch nie tarł o przerzutkę - nawet w przypadku skrajnych położeń i największych przekosów łańcucha. Teraz zaś mam SLX FD-M661 i jest ona nieco gorzej przystosowana pod napęd 3x9, gdyż ma dodatkowe przetłoczenia, które w standardowej konfiguracji 3x9 na standardowych zębatkach (44/32/22) zapobiegają tarciu łańcucha o przerzutkę. Przy moich zębatkach 44/28 przetłoczenia te są na niewłaściwej wysokości, przez co łańcuch na skrajnych położeniach przy największych przekosach delikatnie trze o przerzutkę. Nie przeszkadza w jeździe, ale jednak w LXie to w zasadzie nie występowało. Manetki zaś to żaden problem, wcześniej miałem 3x9 deore, teraz mam 2x9 sram X-9, na obu praca przerzutki jest bezproblemowa Mam nadzieję, że powyższe jest dostatecznie zrozumiałe Pozdrawiam Edytowane 15 Października 2013 przez TomoTonyHalik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Ja mam zębatkę od korby dwurzędowej SLX m665, teoretycznie dwurzędowej. Niestety łańcuch i tak mi wypadał. Zaznaczyć trzeb, że oryginalnie korba z tą zębatką ma rockring, więc możliwe, że tu jest pies pogrzebany. Budowa zębatki jest zdecydowanie inna niż środkowa z korby trzyrzędowej, ale minimalne wyprofilowania występują. Wniosek jest z tego taki, że faktycznie trzeba się zaopatrzyć w koronkę, która jest przystosowana do pełnienia roli blatu, ale trzeba szlifować, bo nie przerzuci, tylko łańcuch zakleszczy się między zębatkami. Zresztą zębatek takich nie ma za dużo w sprzedaży w rozmiarach 36 , 38. Wydaje mi się, że lepiej zainwestować w nową korbę dwurzędową, których jest teraz sporo na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 (edytowane) A ja do korby SLX 2 blatowej montowalem 36/22 38/22 40/28 38/28 38/26 40/26 40/22 36/28 36/26 blaty alivio 22,26,36,38 do tego SLX i Saint i wszystko działa i super przednia zmieniarka 3x10 SLX manetka Sram X0 grip. 24 nie montowalem poniewaz go nie posiadam , ale 100% bedzie działać . Najbardziej zywotne i najtansze blaty alivio minusem waga. Pasuje PnP ja przy nich zostaje nie potrzeba nic lepszego;) Edytowane 16 Października 2013 przez GhOsTwrc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Jak się przerabia korbę 3rz. na 2rz. to trzeba mieć lewą manetkę z mikroideksem lub dedykowaną pod dwa blaty. Inaczej nie będzie chodzić dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 e tam , ja przerobiłem slx-a na 2x9 i śmiga aż miło , manetka xt ,kwestia podkładek i wyregulowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Dokladnie, nie ma takiej koniecznosci. Jezdzilem z dwoma blatami na manetkach i zmieniarce 3s, manetkach 3s i zmieniarce 2s i w koncu 2s + 2s. Jak jest wszystko dobrze ustawione, zestawy dzialaja tak samo precyzyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 e tam , ja przerobiłem slx-a na 2x9 i śmiga aż miło , manetka xt ,kwestia podkładek i wyregulowania Gdzie te podkładki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Podkładki stosujesz pod śrubę, żeby pasowała z kominem na długość. Ew. możesz zakupić zestaw śrub i kominów na 1 blat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Jak się przerabia korbę 3rz. na 2rz. to trzeba mieć lewą manetkę z mikroideksem lub dedykowaną pod dwa blaty. Inaczej nie będzie chodzić dobrze. Faktycznie nie jest to prawdą, co napisałem. Po ostatecznych testach i sprawdzeniu wszystkiego okazuje się, że w moim przypadku winna była przednia przerzutka. Objaw - wypadanie łańcucha na zew. SLX FD-M667 (z lewej) jest prawdopodobnie dedykowana tylko pod korbę z rockringiem o czym może świadczyć jej konstrukcja wodzika. Ja nie potrafiłem jej ustawić. Po zmianie przerzutki wszystko działa perfekcyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz1 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Jakiej teraz używasz przerzutki ? Nie wiem na co zmienić moją zmieniarkę Sram x5, żeby nic nie wypadało. Edytowane 20 Listopada 2013 przez biegacz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Wymieniłem na XT FD-M786 2rz. pod dyna-sys, ale chodzi z manetką rapidfire. Zastanawiające jest to, że budowa srama X5, wskazuje, że łańcuch teoretycznie nie powinien ci wypadać. W takim razie muszę dodać, że łańcuch na nowej przerzutce mi nie wypada, ale na sucho (stojak). Co będzie w terenie to się okaże, więc 100% pewności ci nie daje. Edytowane 20 Listopada 2013 przez Luk33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz1 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Na sucho też mi nie spada, na treningach też mało kiedy spadnie, gorzej staje się na Maratonach. Edytowane 20 Listopada 2013 przez biegacz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) To trochę dziwne,że spadanie jest u ciebie uzależnione od tego jak jeździsz. Mi wypadał łańcuch na sucho i na treningach, więc na zawody zakładałem rockring. Powiedzmy na 10 przełożeń, zawsze min. raz wypadł. W tej chwili przekładałem kilkanaście razy w każdej pozycji łańcucha i jest dobrze. Dodam jeszcze,że mi wypadał łańcuch w momencie przerzucania z małej na dużą, może mówimy o innym spadaniu łańcucha. Edytowane 20 Listopada 2013 przez Luk33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.