Skocz do zawartości

[korba] SLX 2x9 - 766g


miskov17

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam Wam mój pierwszy projekt komponentu a mianowicie korbę Shimano SLX. Założeniem była jak najniższa waga przy jednoczesnym braku ingerencji w ramiona.

Oto 2 końcowe efekty:

 

3x9

Standardowy wariant zębowy 44-32-22, takiej wersji będę używał raz-poraz na górskie wypady i trudniejsze XC. Blaty pochodzą ze starszej wersji XT, największy został wylightowany, powiększono w nim otwory względem standardowego a także wyszlifowano zęby. Jego waga to 60g. Środkowa (42g) oraz mała (21g) zębatka nie były ruszane. Śrubki i kominy mocujące tarcze wykonane są z aluminium, podobnie jak śrubki trzymające młynek. Waga wskazała 809g.

IMG_0251.JPG

 

2x9

Wersja, którą będę użytkował przez pozostałe 95% jazdy na rowerze. Blat jest ten sam co powyżej, zaś środkowa zębatka zostaje zmieniona na Extralite octaramp 30T z zintegrowanymi kominami (27g). Młynek oraz śruby go mocujące oczywiście wyparowują ;) Wraz z kasetą 11-28, zestaw ten jest w zupełności wystarczający na wielkopolskie "pagórki" i te piękne, płaskie maratony. No i najważniejsze; waga to 766g czy poniżej seryjnej M970 ;)

IMG_0228.JPG

 

 

I w rowerze:

IMG_0254.JPG

 

Wszystko na wadze hier:

http://picasaweb.google.pl/miskov17/KorbaShimanoSLX766g#

 

Komentarze mile widziane ;)

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wlasnie sa jakies w miare tanie blaty pasujace do SLX'a 40-42t oraz 26-30t, ale bez zbednych kombinacji z dopasowaniem tarcz? Oczywiscie maslo nie wchodzi w gre :)

 

Nie powiem zaczynam myslec o 2x9, ale tak jak miskov, XC race to sie nie nadaje - przynajmniej na takich trasach co ja jezdzilem wiec w rachube wchodzi tylko zmiana tarcz bez zbednego kombinowania na maratony i wycieczki.

Chociaz nie mowie nie, testowac 2x9 w warunkach XC race mam gdzie pod samym nosem w Lublinie i moze jednak przy tak lekkim bike'u daloby rade? :yes:

Edytowane przez Sorcerer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26t - Nino ma taką od XT, alu za 7 euro.

 

Reszta jest droga...dzisiaj na lb jakieś 2h wisiało ogłoszenie z TA Specialites 42-28, poszły za 250zł. Normalna cena 350zł, wg mnie o ile nie złapiesz okazji to raczej nie opłacalne to to jest...jeszcze wspomniany Nino ma super-ekstra-hiper-lekkie zębatki ale nie wiem w jakiej cenie http://luckynino.blogspot.com/2009/12/superlight-chainrings.html

 

Najpierw spraw sobie ramę bo u mnie okazało się, że nie mogę dać dużej na środek i dość pojemnego młynka (czyt. normalnego 2x9), po prostu mam za mało miejsca...

 

Co do 2x9 - właśnie zostało stworzone do XC :) przy np. 40/26 i kasecie 11-34 uzyskujesz takie samo przełożenie co przy 44/32/22 i 11-28. Tu jest fajny artykuł http://bikeboard.pl/index.php?d=porady&g=34&art=3489

 

boguś, z racji mufy 73mm, podkładka jest z lewej strony (nie-napędowej).

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubki celowo są czarne, zdecydowanie dodają uroku...

 

Jeszcze na tym komplecie nie śmigałem, jedynie w rękach...nawet nie ma co marzyć o takiej sztywności jak w seryjnym truvativie.

 

3x9:

60zł za małą i średnią zębatkę, śruby 20zł, blat i śrubki do młynka miałem swoje

 

2x9

100zł za obie zębatki, śruby i 2 łańcuchy XT :)

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 2x9 - właśnie zostało stworzone do XC :yes: przy np. 40/26 i kasecie 11-34 uzyskujesz takie samo przełożenie co przy 44/32/22 i 11-28.

 

Tyle ze 40/29t i 32t z tylu to juz tak srednio, chociaz mowie.

Jezdzilem w innych warunkach, na 22-32-42t i 11-28t bez SPD z rowerem 13kg i to bylo zdecydowanie za slabe. I mysle iz fakt ze 4h przed wyscigiem wrocilem z ostro zakrapianego wesela bez sniadania i czegokolwiek do regeneracji przed wyscigiem mialo znaczenie co do moich wynikow i odczuc z jazdy. Zobaczymy na wiosne, na pewno jak zloze rower do kupy bede mial gdzie testowac bo trasa przez caly rok jest dostepna w centrum miasta kilka metrow od domu, wiec jest gdzie cwiczyc i testowac. Slaby na pewno nie jestem i az dziw ze wtedy na tamtym sprzecie i okolicznosciach dokopalem kilku zawodowcom :)

Z drugiej strony moze dobrze ze nie mam u siebie jeszcze kasety bo byc moze dzieki temu wezme 34T

 

Mufa w XTC jest 68mm i mam nadzieje ze wejdzie opcja z 40/29t, ale to sie dopiero okaze bo zalety systemu sa pewne, kwestia tylko wlasnych nog.

Edytowane przez Sorcerer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy swój maraton ( Olsztyn k/cze-wy ) przejechałem mając 32/44x11-28t. Jura więc dużych górek niema. w ok połowie trasy straciłem tylną przerzutke i reszte przejechalm mając 4 biegi-32/44t z przodu 11/12t z tyłu. połowa stawki była...

w zeszłym sezonie mając 32/44x11-30t przejechałem całą ŚLR i czasem bylo trochę ciężko.

obecnie szukam czegoś 29/30t. 30t z tylu i będzie super :)

co do XTCka to 44t chyba się mieści w miejsce środkowej ( korba LX ) przy dwóch podkładkach z prawej. teraz nie chce mi się tego sprawdzać bo mam w ramie już inny suport. 40t jestem pewien że będzie pasować :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati, zobaczymy jak się będzie sprawować, mam jeszcze stary blat w razie czego...

 

marsman, jak dawałeś sobie radę w pagórkowatym terenie to u mnie problemu nie powinno być żadnego :) jeśli nie będzie problemów na xc, to porzucam wersje 3-blatową i z przodu zagości szosowa zmieniarka.

 

 

eee nie, bo musiałbym zmieniać ciąg :D

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogus92 to zalezy jaka masz korbe i ile wolnego miejsca pozostaje przy przesunieciu 'duzej' zebatki na pozycje srodkowej.

Np moja mufa 68 korba tez i 0 podkladek, optimum dla napedu 2x9.

 

Jak nie jest tak idealnie to staraj sie wrzucac podkladki na lewa strone tak aby jak najbardizej przyblizyc duza zebatke do ramy, zmniejszyc linie lancucha.

miskov17 tanszy jest speen ok 18euro, ciut ciezszy 1-2g :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też idę w 2x9, zestaw 42t/28t specialites dostałem za 280zł. Tylko u mnie w blurze i tak musi być podkładka z prawej, bo konstrukcja tylnego trójkąta nie pozwala przysunąć blatu bliżej.

Ale oszczędność wagowa niewielka - ca 40g na korbie względem oryginalnego noira. Ciekawe jak będzie ze sztywnością, ale do testów na zewnątrz na razie się nie palę :)

 

BTW Ładny projekt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...