Skocz do zawartości

[rower- zmiana wagi] - jak odciążyć go trochę?


xoar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam co następuje:

 

Rogi .................. Agogo SuperLight .............. 90g

Korki do kierownicy ... Author ......................... Xg

Hamulec przedni ....... XT BR-M770 ................... 175g

Hamulec tylny ......... XT BR-M770 ................... 175g

Klamki Hamulcowe ...... XT BL-M770 ................... 161g

Pancerze i linki ...... BBB i Accent ................... Xg

Kaseta ................ XT CS-M770 ................... 256g

Łańcuch ............... CN-HG93 ...................... 304g

Korby ................. XT FC-M770 ................... 853g

Przerzutka przednia ... XT FD-M771 ................... 155g

Przerzutka tylna ...... XT RD-M772 GS ................ 227g

Widelec ............... RS Sid Team 2005 RL ......... 1500g

Rama .................. Author Introvert 2003 ....... 1600g

Gripy ................. Author AGR-D277 ............... 86g

Kierownica ............ Boplight Team 25.4 580mm ..... 145g

Stery ................. Accent Airplane ............... 76g

Pedały ................ Author A-Sport 01 ............ 388g

Siodło ................ Token TK9571 ................. 220g

Sztyca ................ Boplight Team 27.2 400mm ..... 235g

Zacisk sztycy ......... Accent ......................... Xg

Manetki ............... Shimano XT SL-M770 ........... 255g

Zaciski koł ........... Dartmoor Bolt-On .............. 68g

Podkładki pod mostek .. Token 10+3 ..................... Xg

Mostek ................ Boplight Team 25.4 90mm ...... 108g

Opony ................. Continental Grand Prix 24mm .. 510g

Dętki ................. Continental Tour Slim 26" S .. 200g

Koła (do wymiany pewnie)

-Piasta P ............. Boplight Team F .............. 141g

-Piasta T ............. Boplight Team R .............. 405g

-Obręcz ............... DT Swiss XR 4.1 .............. 830g

-Szprychy ............. DT Champion .................. 500g

 

Chciałbym trochę jeszcze go odchudzić, ale biorę pod uwagę zmianę na tarczowe XT+Piasty Novatec 711/712 które mi tu polecono + obręcze 4xx od DT, co z pozostałych elementów jest jeszcze "cięższe niż norma zakłada" i gdzie jeszcze można coś odciążyć sensownie i za jakie pieniądze. Zdejmę na pewno najmniejszy blat z korby bo i tak nie używam.

 

Wagi są czasem nierzeczywiste, ale i tak wiadomo po opisie mniej wiecej ile to waży.

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś propozycje

 

Marcin

 

Dodatkowo:

- nie wiem, czy to forum, jak nie, może można mnie przenieść gdzie indziej?

- ważę ok. 72kg przy wzroście 178cm

- nie jeżdżę po trudnych terenach, choć V-ki czasem wymiękały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłeś w dobry dział.

 

Teraz musisz się dogłebnie zastanowić czy przechodzisz na tarcze, czy nie, ew. można zrobić hybryde.

 

Obręcz od DT na pewno 4.2, ale to ani zbytnio lekkie, a super sztywne też nie jest. W podobnej cenie ztr olympic.

 

Po drugie popraw wagi bo są mocno optymistyczne i widać, że nie ważyłeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korki do kierownicy to 5g

Zacisk sztycy Accenta zależnie od modelu 20-35g i śruba czy za wajcha

Podkładki pod mostek alu 15g

 

I to na czym możesz urwać kilka gram to:

1. gripy - Accent Lite 20g

2. zacisk sztycy ja mam jakiś noname na śrubę 17g

3. podkładka pod mostek na carbon 10mm waży 5g

4. opony - Rocket Rony ważą ~400g albo Twister Supersonic ~360g

5. dętki - Maxxis Ultralight 125g

6. obręcze rozumiem, że tyle komplet waży... możesz zejść poniżej 400 dając Mavic'a XC 717, ale tylko pod tarczę

7. szprychy - competition albo revolution i ubędzie trochę gramów

Jak chcesz wstawiać tarczówki to się musisz liczyć z tym, że waga jednak trochę pójdzie w góre zamiast zejść.

I nie bierz jakiś beznadziejnych Shimano na centerlock'a tylko coś na 6 śrub. Piasty weź sobie DT, a hample Elixir'y.

 

P.S. Waga kuchenna na allegro jest za 30zł już z wysyłką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

5. dętki - Maxxis Ultralight 125g

7. szprychy - competition albo revolution i ubędzie trochę gramów

Jak chcesz wstawiać tarczówki to się musisz liczyć z tym, że waga jednak trochę pójdzie w góre zamiast zejść.

I nie bierz jakiś beznadziejnych Shimano na centerlock'a tylko coś na 6 śrub. Piasty weź sobie DT, a hample Elixir'y.

 

6. Ultralight nie ważą tyle. Taka waga jest na pudełku, ale rzeczywiście bywa kapkę ponad 130g.

7. Revo + tarcze = zestaw niepolecany przez większość osób i firm zajmującyc się budową kół.

Czemu nie CL? Lżej i prościej niż IS. Polecane przez Ciebie pisty DT są też w wersjach CL (tylko cena...)

Czemu polecasz Elixiry? Jakieś miłe doświadczenia? Czy po prostu "owczy pęd"? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że dzisiaj rano ważyłem komplet Ultralight'ów i miały dokładnie po 126 i 126/127 gram :) Zresztą różnica tych 5 gramów nie ma znaczenia w przypadku Twoich 200 obecnie :)

Revo rzeczywiście pod same tarczę są spalone, także w grę wchodzi Comp + mosiężny nypel.

Elixir nie miałem okazji sprawdzać, ale to to samo co Juice. Te co podałem to jest niby odpowiednikiem Juice 5. Chociaż jak bawić się w tarcze to w jak najlepsze. Jak masz okazję kupić komplet Juicy 7 z polska gwarancją to bierz bez wahania :yes: Bo tych od bikestacji itp. co są na allegro po ~800zł wystrzegałbym się, jakieś oem z montowni.

Co do piast... Co kto lubi, ja wybrałem IS bo jak coś później jest łatwiej z dostępność tarczy i większy wybór, takiego Avid'a na CL szukanie teraz to jest problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elixir to nie to samo co Juicy. Wręcz mocno co innego. Sam SRAM bardzo podkreśla ten fakt. A nawet jeśli byłoby to to samo, to niekoniecznie byłoby to zaletą.

Juicy (5 i 7) były najbardziej przereklamowanymi hamulcami na jakich miałem okazję jeździć. Pozbyłem się ich z prawdziwą ulgą. A o Elixirach jest ciekawy temat w testach. Nie wszyscy mówią tak o nich dobrze.

A ultralighty najwyraźniej trafiły mi się ciężkie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra:

- dętki to suma 2 :) waga z głowy

- obręcze to suma 2

- opony to suma 2 - to sa conti 1.1/8" :)

 

mam za to pytanie, gdzie ja mogę kupić "śruPki" aluminiowe, bo tytan za drogi :P

 

wagę z allegro zaraz zakupię :)

 

Ja ten rower złożyłem przed rokiem i wyszło nawet nieźle jak na budżet który miałem, coś z 4.600 czy jakoś tak

 

Pozdrawiam

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką opinie słyszałem od osób co miały do czynienia z R i CR...

 

Co do wagi, to fajnie, że jest dokładna do dziesiątej części grama, ale przelew do HK i wysyłka wyjdą drożej niż wartość wagi...

Ja kupowałem na tej aukcji http://allegro.pl/item914547511.html do mnie dotarła w 2dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...