Skocz do zawartości

[piasty] dt swiss 340 vs 370 przód


heniekkrol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

pytanko jak w temacie

 

dodatkowo - czy info dotyczące wagi kół z kalkulatora dt jest wiarygodne ? Czy koła na podzespołach dt ważą tyle ile wylicza kalk. ?

 

na ebay'u znalazłem kółka, które ważyły 120g więcej ( na zestawie ) niż to co podaje kalk. Obręcz, szprychy, piasty te same; jedyna niewiadoma to nyple w zestawie z ebay'a

 

pozdr

heniek

Napisano

ok, dzięki

nie do końca jasno sprecyzowałem myśl,

chodziło mi raczej jak to co na papierze przekłada się na praktykę - trwałość, uszczelnienie (bo chyba w tym zakresie mogą wystąpić ewentualne różnice)

Napisano

Tak, ale tu chodzi o przednią ... nie słyszałem o pęknięciu kołnierza w 340, uszczelnienia w 340 są lepsze ale w 370 są wystarczajace.

Napisano

Konkretna odpowiedź - to lubię

 

Podbiję jeszcze pytanie o wagę kół podawaną przez kalk. dt swiss. Spotkał się ktoś może, z różnicami między wagą deklarowaną, a rzeczywistą ?

Napisano

Z uszczelnieniami nie jestem pewien, ale 340 i 370 pod tym względem są chyba takie same. 340 ma na pewno lepsze łożyska i to zapewne jedyna znacząca różnica...pytanie tylko na ile lepsze.

 

Wg mnie nie ma sensu przepłacać, ja nie miałem żadnych problemów z 370, przód po 4kkm kręcił się jak nowy. Za 130zł masz nową piastę od dystrybutora - czego więcej wymagać? ;)

 

 

Co do kalkulatora, liczy dosyć dobrze katalogowymi wagami ale musisz pamiętać, że każda część ma jakiś tam zakres błędu...może różnica 120g polega na podaniu wagi z zaciskami? Podaj link do aukcji to się dowiemy :)

Napisano

Wiem z doświadczenia, że dane części innych producentów mogą się znacznie różnić, ale dla DT są podane dokładnie.

Miskov, jesteś pewien, że 340 mają lepsze łożyska?

 

Też wydaje mi się, że chodzi tu o uwzględnienie wagi zacisków w przypadku kół, które znalazłeś.

Napisano

Goldbloom, z tego co mi wiadomo to im wyższy model w hierarchi DT to coraz lepsze łożyska; zaczynając od jakiś zwykłych w 370 kończąc na ceramikach w 190 ;)

Napisano

Może tak , ale czy różnica jest między każdym modelem? Bo pomijając fakt, że 190 mają łożyska ceramiczne, nie bardzo wiem na czym miałaby polegać ta różnica między 340 a 370. No i czy w ogóle jakaś jest. Dlatego właśnie chciałem sprawdzić szczegóły z tego pdfa, ale w żadnej przeglądarce nie mogę go otworzyć ;)

Napisano

Dziwne DT Swiss Polska nie ma w ofercie już 370 tylko ma Onyx... Mnie się pdf też nie otwiera, ale jak sobie wybierałem piasty i lukałem te rzeczy to nie widziałem, żadnej różnicy, poza naklejką z nazwą modelu. Wagowo były nawet identyczne.

Przy obecnym kursie opłaca Ci się ściągać te kółka z zagranicy? Nie byłoby taniej je tutaj na miejscu złożyć?

Napisano

Chodziło mi o uszczelnienie samych łożysk ;) Inaczej ogólnie pojętą ich jakość.

 

Swoją drogą, strasznie ciężkie i drogie koła są z linku. Jeśli mają być pod 29er, bierzesz 240s/mack + DT Competition + ZTR Crest 29, przy piatach Macka jakieś 1460g, przy DT + 100g. W najgorszym wypadku ok 2200zł a nie ponad 2kg za 2700zł.

Napisano

Kółka z linku podałem tylko po to by zweryfikować wagę. Nie rozważałem zakupu z tej aukcji. ( cena jest, biorąc pod uwagę łączny koszt części, delikatnie mówiąc przegięta )

Napisano

got3nowi x470 strzelila podczas normalnej jazdy...po prostu pekla, o takich przypadkach czytalem wielokrotnie, prawie zawsze na laczeniu, wiec wez to pod uwage

Napisano

hehe, niestety...tak na dobra sprawe jesli wazysz ponad 75kg to zostaje ci ztr arch, o ile nie przeszkadza ci brak oczek, ja bede celowal w tn719 - chyba najlepsze z tego, co dostepne w pl

Napisano

Dt odpisali mi, że te obręcze rekomendują do jazdy stricte XC i max 90 kg. Trzeba uczciwie powiedzieć, że ważę niewiele mniej, a i górki konkretne dookoła. Chyba faktycznie trzeba się rozejrzeć za czymś innym. Niestety Tn 719 wyjdą mi i drozej, i ciężej. Widziałes może je w wersji 32szpr. w polszy ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...