heniekkrol Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 witam pytanko jak w temacie dodatkowo - czy info dotyczące wagi kół z kalkulatora dt jest wiarygodne ? Czy koła na podzespołach dt ważą tyle ile wylicza kalk. ? na ebay'u znalazłem kółka, które ważyły 120g więcej ( na zestawie ) niż to co podaje kalk. Obręcz, szprychy, piasty te same; jedyna niewiadoma to nyple w zestawie z ebay'a pozdr heniek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SilverXC Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Na stronie producenta wszytko jest, wystarczy pogooglować linki do 370tki i 340 obejzyj a znajdziesz odpowiedzi http://www.dtswiss.com/getdoc/759e2d77-9f0b-42cd-a219-b6d098bfc5cd/Datasheet.aspx http://www.dtswiss.com/getdoc/ebe28b80-4257-4fa8-a6a2-736afb2e08db/Datasheet.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 ok, dzięki nie do końca jasno sprecyzowałem myśl, chodziło mi raczej jak to co na papierze przekłada się na praktykę - trwałość, uszczelnienie (bo chyba w tym zakresie mogą wystąpić ewentualne różnice) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 370 to dawny Onyx, na tą piastę chyba nikt nigdy nie narzekał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Chyba, to nie znaczy nigdy , były przypadki peknięcia kołnierzy, w tylnych pękały obudowy łożysk bembenka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Podstawowa różnica to system zapadek Ratchet w 340. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Tak, ale tu chodzi o przednią ... nie słyszałem o pęknięciu kołnierza w 340, uszczelnienia w 340 są lepsze ale w 370 są wystarczajace. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Konkretna odpowiedź - to lubię Podbiję jeszcze pytanie o wagę kół podawaną przez kalk. dt swiss. Spotkał się ktoś może, z różnicami między wagą deklarowaną, a rzeczywistą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Z uszczelnieniami nie jestem pewien, ale 340 i 370 pod tym względem są chyba takie same. 340 ma na pewno lepsze łożyska i to zapewne jedyna znacząca różnica...pytanie tylko na ile lepsze. Wg mnie nie ma sensu przepłacać, ja nie miałem żadnych problemów z 370, przód po 4kkm kręcił się jak nowy. Za 130zł masz nową piastę od dystrybutora - czego więcej wymagać? Co do kalkulatora, liczy dosyć dobrze katalogowymi wagami ale musisz pamiętać, że każda część ma jakiś tam zakres błędu...może różnica 120g polega na podaniu wagi z zaciskami? Podaj link do aukcji to się dowiemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Wiem z doświadczenia, że dane części innych producentów mogą się znacznie różnić, ale dla DT są podane dokładnie. Miskov, jesteś pewien, że 340 mają lepsze łożyska? Też wydaje mi się, że chodzi tu o uwzględnienie wagi zacisków w przypadku kół, które znalazłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Faktycznie trochę się zapędziłem - szprychy 2.0 (zamiast 2.0 - 1.8 - 2.0 ) i zaciski też raczej były ważone http://cgi.ebay.com/DT-Swiss-X470-340-Disc-29-Mountain-29er-Wheel-Wheelset_W0QQitemZ170445639153QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item27af5a0df1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Nie mogę ściągnąć pdf'ów ze specyfikacją piast... Też tak macie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Goldbloom, z tego co mi wiadomo to im wyższy model w hierarchi DT to coraz lepsze łożyska; zaczynając od jakiś zwykłych w 370 kończąc na ceramikach w 190 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Może tak , ale czy różnica jest między każdym modelem? Bo pomijając fakt, że 190 mają łożyska ceramiczne, nie bardzo wiem na czym miałaby polegać ta różnica między 340 a 370. No i czy w ogóle jakaś jest. Dlatego właśnie chciałem sprawdzić szczegóły z tego pdfa, ale w żadnej przeglądarce nie mogę go otworzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Ja też nie mogę :/ Różnica może być chociażby w uszczelnieniu, ale i tak dopóki nie zobaczymy manuala to możemy sobie gdybać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fludi Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Dziwne DT Swiss Polska nie ma w ofercie już 370 tylko ma Onyx... Mnie się pdf też nie otwiera, ale jak sobie wybierałem piasty i lukałem te rzeczy to nie widziałem, żadnej różnicy, poza naklejką z nazwą modelu. Wagowo były nawet identyczne. Przy obecnym kursie opłaca Ci się ściągać te kółka z zagranicy? Nie byłoby taniej je tutaj na miejscu złożyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Uszczelnienie pewnie lepsze jest w 340 (gdybam, oczywiście ), ale ja się zastanawiam nad różnicą między samymi łożyskami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Chodziło mi o uszczelnienie samych łożysk Inaczej ogólnie pojętą ich jakość. Swoją drogą, strasznie ciężkie i drogie koła są z linku. Jeśli mają być pod 29er, bierzesz 240s/mack + DT Competition + ZTR Crest 29, przy piatach Macka jakieś 1460g, przy DT + 100g. W najgorszym wypadku ok 2200zł a nie ponad 2kg za 2700zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Kółka z linku podałem tylko po to by zweryfikować wagę. Nie rozważałem zakupu z tej aukcji. ( cena jest, biorąc pod uwagę łączny koszt części, delikatnie mówiąc przegięta ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 www.light-bike.com -> i porównujesz wagę poszczególnych elementów/kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 got3nowi x470 strzelila podczas normalnej jazdy...po prostu pekla, o takich przypadkach czytalem wielokrotnie, prawie zawsze na laczeniu, wiec wez to pod uwage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Nieee ! no błagam, miałem już projekt kół dograny właśnie na x470, a tu takie info... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 hehe, niestety...tak na dobra sprawe jesli wazysz ponad 75kg to zostaje ci ztr arch, o ile nie przeszkadza ci brak oczek, ja bede celowal w tn719 - chyba najlepsze z tego, co dostepne w pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Dt odpisali mi, że te obręcze rekomendują do jazdy stricte XC i max 90 kg. Trzeba uczciwie powiedzieć, że ważę niewiele mniej, a i górki konkretne dookoła. Chyba faktycznie trzeba się rozejrzeć za czymś innym. Niestety Tn 719 wyjdą mi i drozej, i ciężej. Widziałes może je w wersji 32szpr. w polszy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 15 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 tak, jesli jestes zainteresowany, to sa u mnie w lokalnym sklepie za ok 170zl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.