Poczwar Napisano 13 Lutego 2010 Napisano 13 Lutego 2010 Tak jak w temacie planuje złożyć koła i nie wiem jakie nyple wybrać. Konfiguracja kół: -piasty-->Dartmoor X-Force -Obręcze-->Dartmoor Trixie -Szprychy-->DT -Nyple-->? DT (mosiężne czy aluminiowe????) Koła mają posłużyć do ostrzejszego XC i enduro,oraz mają być pod hamulce tarczowe (prawdopodobnie Avid Elixir 5) PoZdRo
micha09 Napisano 13 Lutego 2010 Napisano 13 Lutego 2010 A może tak nyple dartmoor?? U mnie w najblizszym sklepie 60gr sztuka.
Poczwar Napisano 13 Lutego 2010 Autor Napisano 13 Lutego 2010 Słyszałem że nyple Dartmoora są kiepskie,że pękają albo że lakier schodzi dlatego wole coś sprawdzonego jak DT. A poza tym bardziej mnie interesuje jaki rodzaj nypli (alu czy mosiężne ) niż jaka firma. No wiadomo alu jest lżejsze ale czy tak samo wytrzymałe? Chodzi mi o to czy aluminiowe mogę spokojnie zamątować do kół z hamulcami tarczowymi i do powiedzmy ostrzejszej jazdy.
kipps Napisano 13 Lutego 2010 Napisano 13 Lutego 2010 Do takich zastosowań jak piszesz to zdecydowanie mosiężne.
pawel1315 Napisano 14 Lutego 2010 Napisano 14 Lutego 2010 Bierz mosiężne. Parę gram więcej, ale nie masz żadnych obaw w ich użytkowaniu. Do tego posłużą dłużej, bo aluminiowe przy centrowaniu się wyrabiają.
pawel1315 Napisano 14 Lutego 2010 Napisano 14 Lutego 2010 Mosiężne też się wyrabiają, tak dla jasności. To oczywiste, ale dużo wolniej niż alu. Jest to mało zauważalne, chyba że centruje koła po każdej jeździe.
miskov17 Napisano 14 Lutego 2010 Napisano 14 Lutego 2010 Do tego posłużą dłużej, bo aluminiowe przy centrowaniu się wyrabiają. Jak się używa klucza do mosiężnych nypli do centrowania alu to tak potem jest... http://velo.pl/www/produkt/?m=11&pk=%&id=650 Poza tym pękanie alu nypli to najczęściej wina źle dobranej długości szprych, i nie ma znaczenia czy to będą Dartmoory, DT czy Pillary, każdy w takiej sytuacji pęknie. Na lb jest projekt roweru FR z alu nyplami, co uważam w zupełności za wystarczającą argumentację.
goldbloom Napisano 14 Lutego 2010 Napisano 14 Lutego 2010 Do alu nypli powinieneś mieć dobrej jakości klucz, który obejmuje nypel z czterech stron (a nie tylko z dwóch). Nypel może pęknąć z powodu swojej słabej jakości, kiepskiego zaplotu, z powodu tego, że dłuższe nyple są bardziej podatne na "skręcanie" (wokół własnej osi). Ważne też, żeby stosować nyple mosiężne od strony kasety (w MTB). Dla zastosowań typu DH, raczej ryzykowne jest stosowanie alu nypli. Dobrze stosować nyple tego samego producenta, co szprychy. Na lb jest projekt roweru FR z alu nyplami, co uważam w zupełności za wystarczającą argumentację. Zadziwia mnie, jak wiele określeń na np. "sztywny" można znaleźć na tamtym forum. Nie sugerowałbym się akurat tym przykładem Choć część ludzi stamtąd jest bardzo dobrze zorientowana w temacie. Żeby nie było, że się wymądrzam - wszystko, co napisałem, zaczerpnąłem z kilku książek, które akurat mam. Wszyscy autorzy zgadzają się, że zaplot na nyplach mosiężnych jest pewniejszy, choć mają różne zdania, co do zastosowania tych nypli.
tompoe Napisano 19 Lutego 2010 Napisano 19 Lutego 2010 Ja jestem zwolennikiem szkoły z "Art of wheelbuilding" czyli przód - alu , tył DS -mosiężne NDS - alu. Odnośnie forum lb to często tam przeglądam tematy ale nie uważam, że to iż ktoś ma rower fr na alu nyplach jest rekomendacją. Szosówka o wadze 3 kg może fajnie wygląda i w ogóle wszystko jest za######iste, ale zawodnik pokroju Contadora, Schlecka czy kogokolwiek kto używałby takiego roweru w 100% zgodnie z przeznaczeniem rozniósł by go w drobny mak.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.