Biniu Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Jak w temacie, co byście wybrali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logith Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 To wszystko zależy od rodzaju/modelu i rocznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Biniu przed zalozeniem tematu zapoznaj sie z regulaminem pkt 2b, tym razem poprawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biniu Napisano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Chcę wybrać pomiędzy Epiconem (09) LOD a Torą Sl air. Interesują mnie amortyzatory pod Vki ponieważ nie chcę zakładać tarczówek. Mój roczny przebieg to 7 tys km 50/50 szosa i lekki teren. Za epiconem przemawia niższa waga i to, że mam blisko do dystrybutora i jego serwisu. Za torą głownie wrażenie trwalszego wyrobu ( nie chciałbym za rok szukać nowego amortyzatora) Aktualnie po 12 tys km zamontowany w moim rowerze XCM ma już spore luzy i chciałbym go wymienić na coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Epicon trzema sie o wiele lepiej niz xcm, mialem model RLD z 08 r i polecam, zwlaszcza 09 ktory jest lzejszy. Wydaje sie mi ze zakladajac epicona poczujesz roznice w wadze, bo tora wazy chyba tyle co xcm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakobs Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Za Torę przemawia renoma firmy (aczkolwiek z dartami dali ciała) a SR z roku na rok robi coraz lepsze produkty. Ja jednak wybrał bym Torę choć ona ma jeden minus wagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Moja Tora Solo Air SL 09 z nieprzyciętą aluminiową sterówką ważyła 1906g. Sid to to nie jest, ale też nie ma co porównywać do kowadła zwanego xcm'em. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 W podobnej cenie jak Tora , to raczej Axon : http://www.allegro.pl/item916459396_nowy_amortyzator_sr_suntour_axon_rld_wyprzedaz.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biniu Napisano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Myślałem o tej Torze: http://www.allegro.pl/item907900704_rock_shox_tora_sl_100mm_nowy_gwarancja_pl.html Czy ten AXON jest lepszy, trwalszy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Axon to amor przeznaczony do xc, natomiast epicon zahacza o tzw all moutain. Chodzi o to ze posiadaja rozne tlumiki i epicona mozna wyciagnac nawet na 140mm bez starty na sztywnosci i tlumieniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biniu Napisano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Słabo czuję te róznice. Czy to znaczy, że axon będzie lepiej przacował w lekkim terenie? Dlaczego axon jest droższy od epicona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Dlatego,że Axon jest amortyzatorem zaprojektowanym do maratonów i wyścigów XC. Epicon jest amorkiem do XC/AM i pracuje troche inaczej. Epicon jest mniej czuły na małe nierówności ,ale jest bardziej wytrzymały. Jesli nie potrzebujesz amorka semiwyczynowego to kup Epicona. Jesli potrzebujesz amorka,który "robi wrażenie"- kup Torę. Ale prywatnie uważam,że kupno Tory mija się z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Jeżeli się nie boisz to za około 650 zł możesz kupić używaną Rebe. Serwis jej wykonasz sam, bo jest prosty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grondag Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Myślę że do jazdy szosa/lekki teren Reba jest zbędna, a dochodzi ryzyko wadliwego lub uszkodzonego egzemplarza. Jeśli się nie ścigasz to 200g w te czy we wte nie jest tak okropną róznicą, tylko na papierze strasznie wygląda(np 1800 i 2000g) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Jeżeli się nie boisz to za około 650 zł możesz kupić używaną Rebe. Serwis jej wykonasz sam, bo jest prosty Axon i Epicon są prostsze w serwisie i w regulacji. Generalnie wszystko jest prostsze niż Reba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Generalnie wszystko jest prostsze niż Reba. Oprócz Marochów z poprzednich lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biniu Napisano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Dzięki wszystkim za opinie. Faktycznie Epicon wg producenta przeznaczony jest do ENDURO. TORĘ producent ulokował w grupie cross country - czyli Tora powinna być czulsza na mniejsze nierówności? Jeśli tak to jednak TORA byłaby odpowiedniejsza - czy dobrze rozumuję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Tak na chłopski rozum - jeśli Epicon zaleca max tarczę hamulcową 185 mm , a Tora 210 mm, to który więcej zniesie ? Obydwa na upartego mogą być do XC lub AM zależnie od wykonania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biniu Napisano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Witam, jeszcze jedno pytanie, jak się ma do omawianych amortyzatorów taki: Marzocchi MX Pro ETA 2007 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Tak na chłopski rozum - jeśli Epicon zaleca max tarczę hamulcową 185 mm , a Tora 210 mm, to który więcej zniesie ? Obydwa na upartego mogą być do XC lub AM zależnie od wykonania. Nie jest to takie oczywiste.R7 też ma tarczę max 185mm a jest mniej sztywna od Epicona.Minute ma 210 i czy to znaczy ,że Tora jest tak samo dobra ? Średnica tarczy nie jest jedynym wykładnikiem sztywności i wytrzymalości amorka. Poza tym to co zniesie amor zależy od użytkownika. Biniu- sam fakt przynalezności Tory do cross country nie determinuje jego charakteru pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 11 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Dopiszę się na sępa - też dylemacik. Epicon czy Bomber mx pro - 100mm. Rower generalnie w teren, czasami jakiś niewymagający maraton i okazjonalnie szosa. Do udźwignięcia 90kg mięcha. Co do epiconów - różne opinie na temat szczelności, bombery -legenda. Ile w tym prawdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Ja bym wybrał bombera. Epicon, który nie ma kąpieli olejowej nie jest w stanie mu dorównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Nie jest to takie oczywiste.R7 też ma tarczę max 185mm a jest mniej sztywna od Epicona.Minute ma 210 i czy to znaczy ,że Tora jest tak samo dobra Zastanów sie co napisałeś, czy to znaczy, że R7 zniesie wiecej niz Tora lub Minuta ? - chyba jednoznacznie oznacza, że z mniejszą tarczą jest do lżejszych zastosowań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Rulez, czy przeczytałeś co napisałem? Całość? Czy tylko pierwsze zdanie? Specjalnie dla Ciebie powtórzę, że średnica tarczy nie jest jedynym wykładnikiem tego ,co amor zniesie. Tyle w temacie średnic . Ale lubię jak wyrywasz zdania z kontekstu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Średnica tarczy jest wykładnikiem, do jakich obciążeń jest przystosowana konstrukcja amortyzatora Osobiście uważam, że ograniczenie średnicy tarczy do 185 mm świadczy o słabszej konstrukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.