Skocz do zawartości

[amortyzator] Epicon czy Tora


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcę wybrać pomiędzy Epiconem (09) LOD a Torą Sl air.

Interesują mnie amortyzatory pod Vki ponieważ nie chcę zakładać tarczówek.

Mój roczny przebieg to 7 tys km 50/50 szosa i lekki teren.

Za epiconem przemawia niższa waga i to, że mam blisko do dystrybutora i jego serwisu.

Za torą głownie wrażenie trwalszego wyrobu ( nie chciałbym za rok szukać nowego amortyzatora)

Aktualnie po 12 tys km zamontowany w moim rowerze XCM ma już spore luzy i chciałbym go wymienić na coś lepszego.

Napisano

Epicon trzema sie o wiele lepiej niz xcm, mialem model RLD z 08 r i polecam, zwlaszcza 09 ktory jest lzejszy. Wydaje sie mi ze zakladajac epicona poczujesz roznice w wadze, bo tora wazy chyba tyle co xcm

Napisano

Za Torę przemawia renoma firmy (aczkolwiek z dartami dali ciała) a SR z roku na rok robi coraz lepsze produkty.

Ja jednak wybrał bym Torę choć ona ma jeden minus wagę

Napisano

Moja Tora Solo Air SL 09 z nieprzyciętą aluminiową sterówką ważyła 1906g. Sid to to nie jest, ale też nie ma co porównywać do kowadła zwanego xcm'em.

Napisano

Axon to amor przeznaczony do xc, natomiast epicon zahacza o tzw all moutain. Chodzi o to ze posiadaja rozne tlumiki i epicona mozna wyciagnac nawet na 140mm bez starty na sztywnosci i tlumieniu

Napisano

Słabo czuję te róznice.

Czy to znaczy, że axon będzie lepiej przacował w lekkim terenie?

Dlaczego axon jest droższy od epicona?

  • Mod Team
Napisano

Dlatego,że Axon jest amortyzatorem zaprojektowanym do maratonów i wyścigów XC. Epicon jest amorkiem do XC/AM i pracuje troche inaczej. Epicon jest mniej czuły na małe nierówności ,ale jest bardziej wytrzymały. Jesli nie potrzebujesz amorka semiwyczynowego to kup Epicona. Jesli potrzebujesz amorka,który "robi wrażenie"- kup Torę. Ale prywatnie uważam,że kupno Tory mija się z celem.

Napisano

Myślę że do jazdy szosa/lekki teren Reba jest zbędna, a dochodzi ryzyko wadliwego lub uszkodzonego egzemplarza. Jeśli się nie ścigasz to 200g w te czy we wte nie jest tak okropną róznicą, tylko na papierze strasznie wygląda(np 1800 i 2000g):)

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli się nie boisz to za około 650 zł możesz kupić używaną Rebe. Serwis jej wykonasz sam, bo jest prosty :)

Axon i Epicon są prostsze w serwisie i w regulacji. Generalnie wszystko jest prostsze niż Reba.

Napisano

Dzięki wszystkim za opinie.

Faktycznie Epicon wg producenta przeznaczony jest do ENDURO.

TORĘ producent ulokował w grupie cross country - czyli Tora powinna być czulsza na mniejsze nierówności?

Jeśli tak to jednak TORA byłaby odpowiedniejsza - czy dobrze rozumuję?

Napisano

Tak na chłopski rozum - jeśli Epicon zaleca max tarczę hamulcową 185 mm , a Tora 210 mm, to który więcej zniesie ?

Obydwa na upartego mogą być do XC lub AM zależnie od wykonania.

  • Mod Team
Napisano

Tak na chłopski rozum - jeśli Epicon zaleca max tarczę hamulcową 185 mm , a Tora 210 mm, to który więcej zniesie ?

Obydwa na upartego mogą być do XC lub AM zależnie od wykonania.

Nie jest to takie oczywiste.R7 też ma tarczę max 185mm a jest mniej sztywna od Epicona.Minute ma 210 i czy to znaczy ,że Tora jest tak samo dobra ? Średnica tarczy nie jest jedynym wykładnikiem sztywności i wytrzymalości amorka. Poza tym to co zniesie amor zależy od użytkownika.

Biniu- sam fakt przynalezności Tory do cross country nie determinuje jego charakteru pracy.

  • Mod Team
Napisano

Dopiszę się na sępa - też dylemacik.

Epicon czy Bomber mx pro - 100mm. Rower generalnie w teren, czasami jakiś niewymagający maraton i okazjonalnie szosa. Do udźwignięcia 90kg mięcha.

Co do epiconów - różne opinie na temat szczelności, bombery -legenda. Ile w tym prawdy?

Napisano
Nie jest to takie oczywiste.R7 też ma tarczę max 185mm a jest mniej sztywna od Epicona.Minute ma 210 i czy to znaczy ,że Tora jest tak samo dobra

Zastanów sie co napisałeś, czy to znaczy, że R7 zniesie wiecej niz Tora lub Minuta ? - chyba jednoznacznie oznacza, że z mniejszą tarczą jest do lżejszych zastosowań ;)

  • Mod Team
Napisano

Rulez, czy przeczytałeś co napisałem? Całość? Czy tylko pierwsze zdanie? Specjalnie dla Ciebie powtórzę, że średnica tarczy nie jest jedynym wykładnikiem tego ,co amor zniesie.

Tyle w temacie średnic .

Ale lubię jak wyrywasz zdania z kontekstu:)

Napisano

Średnica tarczy jest wykładnikiem, do jakich obciążeń jest przystosowana konstrukcja amortyzatora :)

Osobiście uważam, że ograniczenie średnicy tarczy do 185 mm świadczy o słabszej konstrukcji :yes:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...