Skocz do zawartości

[przerzutka tył] przerzutka działająca "w drugą stronę"

vcppp

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

na wstępie zaznaczam że jak chodzi o rowery jestem niestety kompletnym laikiem (co już pewnie zauważyliście po tytule tematu).

otóż kiedyś wymieniając w serwisie przerzutkę tylną zaproponowano mi wybranie modelu który działa w pewnym sensie "w drugą stronę", tzn naciąganie linki daje efekt przeciwny niż w układzie klasycznym. Efektem tego była konieczność przyzwyczajenia się do kręcenia manetką w przeciwną stronę, oraz ogromna łatwość zmiany biegów ;)

teraz szukam nazwy tego "rozwiązania" gdyż powoli przymierzam się do kupowania nowego roweru i zależy mi na właśnie takiej przerzutce.

niestety, stara jest do tego stopnia zniszczona że odczytanie nazwy jest niemożliwe ...

pozdrawiam i z góry dziękuje,

vic.

Napisano

W niższych grupach osprzętu shimano stosowało też nazwę Rapid-Rise.

W niższych grupach? To znaczy jakich?

Tak k' woli ścisłości. Rapid Rise to była nazwa odwrotnej sprężyny nazywanej przez Shimano do bodajże 2003 roku. To o czym mówi kolega vcpppto jest porzerzutka z odwrotną sprężyną lub jak chcesz zabłysnąć to Low Normal. Dostępne dzisiaj przerzutki z tą sprężyną to Deore RD-M530, Deore LX RD-M580, Deore XT RD-M760 (polecam) i RD-M770, Saint RD-M800 i XTR RD-M960 oraz RD-M970.

Napisano

W niższych grupach? To znaczy jakich?

W grupach trekingowych, miejskich z symbolem C201, c101, C50. One miały wielkimi wołami nadrukowane "Rapid Rise". W XT, XTR itd stosowano chyba od początku nazwę Low Normal (choć mogę się mylić) I tak miałoby to tylko znaczenie znaczenie marketingowe.

Technologicznie to jest to samo.

Edit: mój błąd. Termin Rapid Rise stosowano też w opisie XTR (RD-M951). Człowiek uczy się całe życie :D

Napisano

W grupach trekingowych, miejskich z symbolem C201, c101, C50. One miały wielkimi wołami nadrukowane "Rapid Rise".

Dobrze wiedzieć. Człowiek uczy się całe życie :)

Napisano