xoar Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 Witam, chciałbym się przesiąść na hamulce tarczowe, szukam piast przód i tył, na 6 śrub. Poguglałem i poallegrowałem i znalazłem: - Rotaz Disc - 480 PLN (134g/251g) - Boplight Super Race - 482 PLN (152g/280g) cena podobna, stąd pytanie które wziąć (kolor w sumie nie tak ważny, czarne albo białe). piasty mają być porządne, lekkie, mało awaryjne, w miarę ciche. Nie jestem jakimś maniakiem DH czy FR, jeżdżę po asfalcie i po dróżkach leśnych, czasem się trafi jakaś górka, czasem mikro-hopa, ale mikro stąd waga > wytrzymałość na obciążenia. Dobrze, żeby cena za bardzo nie wzrosła. dodatkowo pytanie odnośnie hamulców, na razie celuję w shimano xt, same hamulce, ktoś mi powie, czy nie lepiej Avid jakiś takiś odpowiedni cenowo? xt chyba są do wzięcia za ok. 600 pln bez tarcz. Tarcze mi się podobają Accenta. ale to już najmniejszy problem. Z góry dziekuję za pomoc Marcin
miskov17 Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 http://www.allegro.pl/item902304025_novatec_disc_komplet_p_t_tylko_421_g_mtb_xc_kolory.html wg mnie lepsza konstrukcja niż rotaz/boplight, części łatwo dostępne i troszkę tańsza jest Co do hamulców, teraz jest dobry moment na kupno Juicy - już nie produkują, więc trzeba się ich pozbyć. Nie tak dawno temu było można kupić komplet J5 z tarczami za 450zł. Choć XT'ki też są bardzo fajne i poza miękką klamką w niektórych egzemplarzach nic nie można im zarzucić.
xoar Napisano 9 Lutego 2010 Autor Napisano 9 Lutego 2010 Dzięki za reply. Na czym polega ta różnica w konstrukcji? gdzieś ktoś mi mówił o jakichś problemach z zapadkami w rotazie. Rotaz za granicą nazywa się jakoś AZ2, czy A2Z, czy coś takiego. Novateki są ok, trochę cięższe, ale maja renomę, a ktoś może coś o nowych Boplightach powiedzieć? Ja mam kilka komponentów Boplighta, choć nie tak skomplikowanych, w mniejszym bajku siodełko, dwie sztyce, dwa mostki, 2 kiery, jedną parę rogów. Jakość bez zarzutu. Pewnei i tak wszystko produkuje jeden dostawca z tajwanu
Zbyhoo Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 czyli Novatec 711 i 712 cię nie interesuje? http://biketires.pl/pl/lekkie-piasty-novatec-nt-d711-nt-d712-komplet.html
MarcinGoluch Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 Boplight jak mnie pamięć nie myli model SuperRace ma z firmy AC znanej jako AmericanClassic więc renoma wątpliwa. Jeśli chodzi o Novateca to sam uzytkowałem model 811/812 http://www.forumrowe...z-ty-d812sb-qr/ Do samego końca spisywały się świetnie. Płukanie i kąpiele w potokach nie robiły na nich żadnego wrażenia. Nie trafiłem już później piast które tak lekko i płynnie by się toczyły. Zaplecione były z obręczami XM317 i użytkowane pod jeźdźcem ok 90kg netto. Moja rekomendacja brzmi NOVATEC Pozdrawiam! Marcin
pawel1315 Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 A czym różnią się modele nt-d711/712 i nt-d811/812 ?? Po za wagą oczywiście.
bendus Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 812 mają na stronie Novateca dopisek SA, zaś 712 mają w symbolu AA. Strzelam więc: AA - Alloy Axle, SA - Steel Axle? Tłumaczyłoby to różnicę w masie BTW to ostatnio kupiłem do roweru dziewczyny komplet 711/712 w kolorze tytanowym i są śliczne I zazębiają się więcej razy na obrót niż powiedzmy moje DT 340.
nabial Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 rotaz to tez ac jak juz to novatec, choc przyznam, ze kolezkowe 712 kreci sie ubogo w porownaniu do mojego najprostszego modelu z 2 lozyskami, ale wyczuwalne sa szarpania, wiec moze przez jakis syf, czy cus...jak kreca sie wasze 712?
bendus Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 Tutaj piasty 711/712 mają dopiesk SB. Pełna nazwa tylnej to NT-D712SB-AA, a tej drugiej to NT-D812SB-SA Zgodnie ze stroną Nocateca: Pac i drugi raz pac W jednaj opis: "Axle Cr-Mo" w drugiej "Axle AL"
xoar Napisano 9 Lutego 2010 Autor Napisano 9 Lutego 2010 Wielkie dzieki, zaczyna mi sie podobać to forum, bo przynajmniej ktoś chce pomóc Odnośnie piast - przestudiowałem stronę Novatec i inne (wolny czas a kobieta się uczy ), i wygląda na to, że: Zastosowanie: 711/712 to są piasty do lekkiego XC 811/812 to piasty do DH, FR czy innego ciężkiego szaleństwa Różnica w łożyskach: seria 7xx zbudowana jest na łożyskach 6902 o wymiarach 15mm x 28mm x 7mm (średnica wewn, średnica zewn, szerokość łożyska) i posiada 10 kulek seria 8xx zbudowana jest na łożyskach 6001 o wymiarach 12mm x 28mm x 8mm i posiada 8 kulek Oznaczenia: - SB - oznacza Sealed Bearing, czyli po polskiemu łożyska maszynowe (uszczelniane) - SS - steel+steel, stalowy korpus, stalowa oska - SA - steel+alu, aluminiowy korpus, stalowa oska - AA - alu+alu, aluminiowy korpus, aluminiowa ośka tylna 812 występuje w wersji AA (298g), SA (368g), SS (446g) tylna 712 tylko AA (268g) obydwa przody są AA 711/811 w jednej z firm odpowiednio łożysko 7xx kosztuje $6.67 a 8xx $5.18 w wersjach "nieceramicznych" Może to komuś pomoże i dzięki za pomoc, novatec wygląda na porządniejszy sprzęt, dziewczynie kupiłem kiedyś koła na Joytechach, tanim bracie Novatec'a, żyją i mają się dobrze. Pozdrawiam Marcin
Zbyhoo Napisano 13 Lutego 2010 Napisano 13 Lutego 2010 xoar - respekt! Kupiłem te piasty jakiś miesiąc temu a nawet tak głęboko nie szukałem Wiem tylko że moje 711 i 712 AA są lekkie i aluminiowe. Czekają jeszcze w pudełkach. A co do łożysk: pewnie można je kupić dużo taniej, choćby SKF itd. Ja kupowałem łożyska do mojego Hope'a i dałem chyba 6zł za sztukę. W sklepie w Poznaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.