Skocz do zawartości

[tarcza] Mocowanie tarczy na 4 śruby


RepcaK

Rekomendowane odpowiedzi

Masz 3 wyjścia:

- szukać archaicznych tarcz na 4 śruby niekoniecznie po sklepach a raczej po aukcjach, giełdach i potwór wie gdzie jeszcze.

- zmienić piastę na 6 śrub albo centerlocka i dokupić do niej normalną tarczę.

- poszukać jakiegoś adaptera lub coś na ten kształt, który umożliwi Ci założenie 6 śrubowca na 4.

 

A tak a propos to nigdy nie spotkałem się z takimi tarczami, więc to musi być niezła ciekawostka przyrodnicza, przynajmniej dla mnie :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Ciebie może i ciekawostka. Jak tarcze były jedynie dla wybranych to Formula robiła właśnie tarcze na 4 śruby. Coda dla Cannona też zdaje się była na 4 śruby.

 

Podejrzewam, że masz tarcze 140mm, bo takie właśnie były najpopularniejsze. Ciężko by to teraz zaadaptować do nowych hampli bo powierzchnia cierna jest wielka a tarcza malutka. Jedynym rozsądnym wyjściem jest kupno nowych piast pod 6 śrub i montaż normalnych tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 3 wyjścia:

- szukać archaicznych tarcz na 4 śruby niekoniecznie po sklepach a raczej po aukcjach, giełdach i potwór wie gdzie jeszcze.

- zmienić piastę na 6 śrub albo centerlocka i dokupić do niej normalną tarczę.

- poszukać jakiegoś adaptera lub coś na ten kształt, który umożliwi Ci założenie 6 śrubowca na 4.

 

A tak a propos to nigdy nie spotkałem się z takimi tarczami, więc to musi być niezła ciekawostka przyrodnicza, przynajmniej dla mnie ;)

Lub porostu przykręcić na 4 śruby !! :icon_mrgreen: Ps;jeśli to mozliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=41704

 

Tutaj można kupić tarczę Avida na 4 śruby więc możesz się zapytać czy ktoś nie chce np z Brytanii ściągać...

 

Po chwili zastanowienia dochodzę do wniosku że jednak kiepski biznes. Taka tarcza wychodzi jakieś 160-170zł. Drogo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary patent coda, praktycznie już zapomniany. Prawdę mówiąc znalezienie tarcz graniczy z cudem. Jeśli nie giełda czy aukcje, są firmy które zajmują się wycinaniem tarcz na zamówienie. Z tym, że nie kojarzę żadnej z Polski. Adapterów z tego co pamiętam też nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Dobra - jestem nowy na forum wiec dajcie znać jesli coś nie tak....

 

4 śrubki pod tarcze - trudny temat, byłem tam, mam tiszerta.

 

Konkretnie:

 

Mam koła na piastach Formula (carbon+ceramiczne łozyska), mają swoje lata, ale są znakomite - kręcą się jak opętane, lepiej niz XTR, Fulcrumy Red Metal 1, czy nawet DT Swiss 240... tak tak, sprawdzałem i sam uwierzyć nie mogłem.... Problem - piasta pod tarcze 4 śrubki, co oznacza kompletna kaplicę z wymianą czesci. Skończyłem na F RM 1, a Formułki leżą. Chętnie sprzedam ;-). Tarcze - 140 + 180 mm, pływające (!!!!)

 

Formułki to na 100% nie jest standard Rohloff - najpewniej Coda, ale pewności nie mam. Też chetnie usłyszę cos na temat tarczek na zmianę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...