Wawrus Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Jak ma się ergonomia użytkowania manetki poplock? Czy dźwignia nie jest za długa? W jaki sposób ją ustawicie na kierownicy? Czy ktoś może wrzucić fotki? Zależy mi też na ładnym wyglądzie i nie chce aby manetka mi go zepsuła(a że nie jest koniecznością w moim wypadku to może warto wybrać estetykę)
Sol Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Jak ma się ergonomia użytkowania manetki poplock? Czy dźwignia nie jest za długa? W jaki sposób ją ustawicie na kierownicy? Czy ktoś może wrzucić fotki? Zależy mi też na ładnym wyglądzie i nie chce aby manetka mi go zepsuła(a że nie jest koniecznością w moim wypadku to może warto wybrać estetykę) Ale do czego się ma? Jeżeli do amora bez manetki to ma się tak jak ruch kciuka do schylania całego ciała i grzebania ręką przy goleni. Nie polecam tego drugiego gdy się już rozpędzisz na zjeździe . Dźwignia nie jest za długa, a obejmę mam zaraz za obejmą manetki (grip, obejma manetki, obejma blokady). Co do psucia wyglądu to się nie wypowiem, bo to kwestia gustu. Ze swojej strony mogę tylko powiedzieć, że kwestie estetyczne są tutaj dla mnie drugorzędne i przegrywają z ergonomią.
Wawrus Napisano 7 Lutego 2010 Autor Napisano 7 Lutego 2010 Widzę że manetka jest zaprojektowana na założenie na prawą stronę kierownicy(chodzi o przedłużenie w stronę dłoni na końcu dźwigni).Ja wolałbym mieć na lewą rękę.Czy da się tak ustawić, albo czy są manetki z przeciwnie ustawionym przedłużeniem? W jaki sposób działa zwolnienie blokady? I czy po uruchomieniu floodgate(planuje kupić Rebę) dźwignia sama odskakuje?
Logith Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Ja mam manetkę założoną po lewej stronie. Jest to amortyzator Recon Race. Jak działa? Gdy chcesz włączyć blokadę popychasz, gdy wyłączyć naciskasz przycisk i odskakuje Znacznie lepsza sprawa niż na goleni, bezpieczniejsza, szybsza.. miałem na goleni.. a teraz mam manetkę i jest na wielki plus! Pozdrawiam ;-)
Gromosmok Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Włączenie następuje poprzez odsuniecie od siebie dźwigni manetki, co powoduje blokadę amortyzatora. Zwolnienie blokady następuje po naciśnięciu przycisku. Są manetki na prawą lub lewą strone kierownicy.
Logith Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Gromosmok, a jak to się sprawdza na którą stronę jest manetka? Moze i głupie pytanie, ale zainstalowaną juz miałem tak fabrycznie
rainier Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 tak jak napisał gromosmok jest lewa i prawa, i tak sie ją montuje,
ulvgar Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 Jak masz przycisk po prawej stronie to manetka jest prawa.
4Free Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 Pozwólcie że przykleję się do tematu. Kupiłem już rower Rockrider 9.1, czekam na przesyłkę. Amorek w bike'u to Rockshox Tora 302 SOLO Air 120mm ale chyba bez PopLocka. I tu moje pytanie, czy można dokupić taką manetkę PopLock i zamontować w tym amorku? Jeśli nie to trudno, trochę szkoda ale cóż. A jeśli tak to gdzie tego szukać? Dodam że jestem jeszcze trochę zielonkawy w tych tematach. Proszę o pomoc .
Schwefel Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 To zależy jaki kupiłeś, bo te bordowe miały manetkę a te srebrne nie.
4Free Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 Nie wiem, taki http://img705.yfrog.com/i/rower1.jpg/ I co?
Schwefel Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 No nie ma. Potrzebujesz sprężynę powrotną, kółko no i manetkę. Ogólnie konwersja jest kłopotliwa ale do zrobienia.
4Free Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 No nie ma. Potrzebujesz sprężynę powrotną, kółko no i manetkę. Ogólnie konwersja jest kłopotliwa ale do zrobienia. Pytanie czy jest do zrobienia przez laika? To mój pierwszy rower, dopiero zamierzam zacząć ten sport. Mógł byś mi łopatologicznie wytłumaczyć jak miał bym to zrobić? Sprężyna powrotna i kółko, cóż to takiego i gdzie to nabyć?
Schwefel Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 Wymaga to rozebrania amora (wykręcenia tłumika). Dla laika nie polecam tym bardziej, że RS sprzedaje tylko manetki a resztę trzeba sobie skombinować z rozwalonych amorów albo kupić nowy tłumik MC.
4Free Napisano 28 Marca 2010 Napisano 28 Marca 2010 A gdybym zlecił taki zabieg w jakimś servisie rowerowym to myślisz że podjęli by się takiego zadania? Nie zależy mi na tym jakoś specjalnie, prawdopodobnie za rok wymienił bym amorek na coś lepszego, ale mimo to chciał bym mieć blokadę przy kierownicy.
rainier Napisano 29 Marca 2010 Napisano 29 Marca 2010 A gdybym zlecił taki zabieg w jakimś servisie rowerowym to myślisz że podjęli by się takiego zadania? Nie zależy mi na tym jakoś specjalnie, prawdopodobnie za rok wymienił bym amorek na coś lepszego, ale mimo to chciał bym mieć blokadę przy kierownicy. pewewnie by sie podjeli ale skończy sie to tak jak pisze Schwefel, wymiana całego tłumika MC, bo na serwisie nie będą ci "sztukować" a co za tym idzie drogo będzie, jak Cię stać to rób, a jak nie to przemyśl czy jest to dla Ciebie aż tak niezbędne,bo da się bez blokady żyć,
4Free Napisano 29 Marca 2010 Napisano 29 Marca 2010 Nie jest mi to niezbędne. Zwłaszcza że pewnie za rok wymienię cały amor. Więc chyba zrezygnuję z tej operacji. Dzięki chłopaki za informacje.
Schwefel Napisano 29 Marca 2010 Napisano 29 Marca 2010 Ale przecież on ma blokadę tylko realizowaną pokrętłem na goleni a nie manetką.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.