PiPoLiNiO Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Witam. Mam problem, próbuje wyregulować tylniego SLX. Ustawiam przód na środek, tył na najmniejszy tryb, puszczam linke, naciągam i przykręcam. Teraz pojawia sie problem, bo przeskakując trybami w góre (tzn. na największy tryb czyli tzw. 1 bieg), dochode do przedostatniego i nagle nmusze użyć wielkiej siły aby wejść na ostatni, co kończy sie zazwyczaj puszczeniem linki przy przerzutce. Jakies pomysły?
plubart Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 zakres górny masz dobrze ustawiony? kąt opasania? co znaczy "puszczeniem linki przy przerzutce"? ze ja wyrywa z mocowania?!
PiPoLiNiO Napisano 7 Lutego 2010 Autor Napisano 7 Lutego 2010 zakres górny masz dobrze ustawiony? kąt opasania? co znaczy "puszczeniem linki przy przerzutce"? ze ja wyrywa z mocowania?! Dokładnie, tak mocno musze nacisnąc żeby wskoczyło na największy blat, że po chwili wyrywa się linka z mocowania:) Zakresy mam dobrze ustawione, po prostu żeby wejść na największy blat trzeba użyć DUŻEJ ilości siły.
Kamil515 Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Spróbuj odkręcić śrubkę od regulacji ograniczenia ( tą która ogranicza to, żeby łańcuch nie spadał za kasetę ). Przykręć linkę i spróbuj wtedy wrzucić na najwyższą koronkę. Może jednak te zakresy masz minimalnie za mocno skręcone.
PiPoLiNiO Napisano 8 Lutego 2010 Autor Napisano 8 Lutego 2010 Spróbuj odkręcić śrubkę od regulacji ograniczenia ( tą która ogranicza to, żeby łańcuch nie spadał za kasetę ). Przykręć linkę i spróbuj wtedy wrzucić na najwyższą koronkę. Może jednak te zakresy masz minimalnie za mocno skręcone. To nie to, bo jak uzyje dużej siły aby zmienić przełożenie to on wejdzie na ten największy blat. Tyle że wtedy puści linka z naprężenia. Nie wiem dlaczego po prostu linka jest już tak bardzo naciągnięta na przedostatnim przełożeniu, ze trzeba tak duzo siły aby wejsć na ostatnie...
Mod Team bogus Napisano 8 Lutego 2010 Mod Team Napisano 8 Lutego 2010 Koledzy dobrze radzą, sprawdź górny ogranicznik. Chyba, że już to zrobiłeś to będziemy szukać gdzie indziej. Daj może jakieś fotki, a nóż coś pomogą.
crus Napisano 8 Lutego 2010 Napisano 8 Lutego 2010 Spróbuj też rozruszać przerzutkę ręcznie i sprawdź czy są jakieś opory przy wykręconej wyżej wymienionej śrubce.. może coś się dostało do środka i blokuje.. sprawdź również linkę w pancerzach czy gdzieś nie jest uszkodzona a jeżeli to nie pomoże to sprawdź manetkę na luźno czy dobrze pracuje..
PiPoLiNiO Napisano 8 Lutego 2010 Autor Napisano 8 Lutego 2010 Spróbuj też rozruszać przerzutkę ręcznie i sprawdź czy są jakieś opory przy wykręconej wyżej wymienionej śrubce.. może coś się dostało do środka i blokuje.. sprawdź również linkę w pancerzach czy gdzieś nie jest uszkodzona a jeżeli to nie pomoże to sprawdź manetkę na luźno czy dobrze pracuje.. Napisze może jak ją reguluje, bo do tej pory regulowałem przerzutki bez Shadow i problemu nie było. Może tu coś trzeba inaczej:) Sprzęt jest nowy, wiec watpie aby coś było uszkodzone. 1. Przód ustawiam na środkowy blat, tył na najmniejszy blat. Odkręcam linke, przy manetce zakręcam tą ,,srubkę", naciągam linke i zakręcam. 2. Przód biore na największy blat i ustawiam śrubę przy przerzutce aby nie wypadł łańcuch poza kasete. 3. Wchodze na największy blat z tyłu i najmniejszy z przodu po czym znów śrubą ustalam aby łańcuch nie wpadł w szprychy. 4. Reguluje śrubę B czyli tą co ustala odległość kółka od blatu. (chociaż w sumie nie widze w tym ustawieniu różnicy). Czy tak to powinno wyglądać przy Shadow? Proszę mnie poprawić jak coś robię źle.
crus Napisano 8 Lutego 2010 Napisano 8 Lutego 2010 Wkradł się błąd otóż górna śrubka jest do regulacji cięższego biegu (małej koronki) a dolna śrubka jest do regulacji lekkiego biegu (dużej koronki)..
TocaS Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 Ja bym powiedział, że jest to ewidentny problem śruby ograniczającej ruch przerzutki. Manetką chcesz się wpiąć na pierwszy bieg, nie możesz, bo jest ograniczenie nastawione śrubą, a następstwem tego jest ślizgająca się linka. W taki sposób możesz też uszkodzić manetkę. Najlepiej jak faktycznie rozkręcisz te dwie śruby na maxa. Jeśli to nie problem śruby to problem samej przerzutki.
Mod Team michuuu Napisano 19 Lutego 2010 Mod Team Napisano 19 Lutego 2010 Podepnę się bo też problem z tym sprzętem. Regulacja i ustawienie zgodnie ze sztuką. Problem pojawia się przy zazębianiu z wyższymi zębatkami. Albo nie zazębia (wtedy słychać klekotanie - chce ale nie może) albo omija zębatkę i ładuję się o dwie do góry. Brakuje mi już cierpliwości, podpowiedzcie gdzie robię błąd.Regulacja śrubą przy manetce daje efekt zmiany ze skrajności w skrajność W dół pomyka super. Czy przy krzywym haku byłby taki efekt (na oko jest prosty ale może krzywe oko)
Mod Team bogus Napisano 19 Lutego 2010 Mod Team Napisano 19 Lutego 2010 Ciężko coś doradzić jeśli jest jak mówisz regulacja "zgodna ze sztuką". Jakie masz manetki, może one coś niedomagają? Ten przeskok o dwa biegi następuje zawsze w tym samym miejscu?
Mod Team michuuu Napisano 19 Lutego 2010 Mod Team Napisano 19 Lutego 2010 Klamkomanetki slx. Przeskok jest w różnych momentach, w zależności jak kombinuję ze skracaniem lub wydłużaniem linki. Generalnie dobrze chodzi do czwartego trybu od dołu no chyba że totalnie przeciągnę linkę na plus lub minus. Później jest skok manetki bez ruchu łańcucha, drugi skok i łańcuch leci dwie koronki 4/5 lub wyżej5/6 itd. W związku z tym że nie przywiązuję wielkiej wagi do kompletowania pełnej grupy napędu zapodam to co mam - korba lx582 mtb 2008r., przerz. przód slx, tył slx shadow, kaseta deore HG50 9rzędów, łańcuch sh. HG50 9rzędowy. Może tutaj tkwi błąd. Przedtem cały tył to alivio 8rzędów. Dużym dyshonorem będzie zawiezienie roweru do serwisu.
tompoe Napisano 19 Lutego 2010 Napisano 19 Lutego 2010 A jak wygląda sprawa pancerzy i linek. Bo czasami tak jest , że jedna żyłka z linki sobie pójdzie swoją drogą i potem jest coraz trudniej przerzucać nie mówiąc już o precyzji.
Mod Team michuuu Napisano 19 Lutego 2010 Mod Team Napisano 19 Lutego 2010 Fakt nie pomyślałem, jutro wymienię. A w międzyczasie jeszcze pytanie czy ewentualne skrzywienie haka dałoby taki efekt że pod górę jest kicha a w dół ok.?
premier2 Napisano 19 Lutego 2010 Napisano 19 Lutego 2010 Mam nadzieję, że śrubę przekręcasz nie od razu o cały obrót, tylko np o ćwierć. Jeżeli masz łańcuch i kasetę na 9s, to nie ma znaczenia, co to za grupa. Krzywy hak może powodować takie przeskoki o 2-3 biegi. Sprawdź dokładnie, czy jest w linii prostej z przerzutką i dopiero reguluj.
TocaS Napisano 19 Lutego 2010 Napisano 19 Lutego 2010 Ja miałem ostatnio przypadek w XTRze tylnym taki, że nie mogłem za nic jej dobrze wyregulować. Problem był gdy z tyłu chciałem wrzucić z 5 na 4 koronkę, musiałem jej pomagać dociągając manetką. Przyczyną były zasyfione pancerze i ciężko już chodząca w nich linka.
tompoe Napisano 19 Lutego 2010 Napisano 19 Lutego 2010 Dokładnie o tym pisałem. Miałem podobny przypadek i też szukałem przyczyny wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.