Cox Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Mam RS Tora 318 air, na v-kach, posiada dziwny luz: gdy rower stoi np oparty o coś to amortyzator jest ugięty o jakies 2-3 mm, gdy sie podniesie przód roweru do góry to golenie całe wychodza, jest to jakby to nazwac "pusty skok" na razie nie sprawialo to żadnych problemów, ale lepiej chuchać na zimne, cisnienie 140, waga 72, co może być tego przyczyna i czy naprawiać to czy z tym spokojnie jezdzić? gdy sie podnosi go za kierownice tak minimalnie nad ziemię i potem opuszcza z powrotem to słychać taki dziwny dżwięk
Mod Team bogus Napisano 7 Lutego 2010 Mod Team Napisano 7 Lutego 2010 Moim zdaniem należy jeździć, bo każdy amortyzator w mniejszym lub większym stopniu ugnie się pod ciężarem roweru. Choć nie zawsze, zależne jest to od ciśnienia w komorze. Jedyne co mnie dziwi to, że przy ciśnieniu 140 PSI takie coś raczej nie powinno mieć miejsca, bo to według mnie dosyć wysokie ciśnienie. Nawet pod twoją wagę jest za sporo duże.
Andrew Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Twój "problem" związany jest z pracą zaworka w komorze powietrznej. Zawór się zamyka, więc jeżeli masz wyczulone ucho to go słyszysz. W niektórych rock shoxach z SOLO-AIR występowała wada tego zaworu - jeżeli uginało się amortyzator bardzo powoli, to udawało się go ugiąć do samego końca bez żadnego oporu. Dla spokoju sumienia rozebrałbym komorę powietrzną. Tu znajdziesz filmik instruktażowy :http://www.youtube.com/watch?v=_tUUhHR2FbM
MichalK Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 To naturalne dla tory. Jest teoria, że to cylinder od SA przesuwa się na uszczelkach korków, stąd ten luz i lekkie puknięcie.
Cox Napisano 7 Lutego 2010 Autor Napisano 7 Lutego 2010 I wszystko jest dobrze? Na początku tak nie było, to myślałem że coś mogło nawalić, ale dzięki
MichalK Napisano 7 Lutego 2010 Napisano 7 Lutego 2010 Nic złego się nie stanie. Jak strasznie Ci to przeszkadza, to można wymienić oringi w kapslach na grubsze, które wejdą ciaśniej.
Brooce Napisano 23 Lutego 2010 Napisano 23 Lutego 2010 Hej hej Miałem dokładnie taki sam problem. Amortyzator wprawdzie Rock Shox Argyle, ale "sprężyna" również solo-air - więc myślę że to to samo. Wciskając powoli mogłem go ugiąć do końca (jak wspomniał kolega Andrew), również nie miałem tak od początku. Samo serwisowanie amorka (przeze mnie), włącznie z wymianą uszczelek nic nie dawało. Po długich poszukiwaniach, w końcu dostałem odpowiedź na tę zagwostkę: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=561826 Rozwiązanie wydaje mi się jak najbardziej logiczne (wcześniej już zauważyłem że ten "zaworek" nie powinien być luźno, lecz nie miałem pojęcia że czegoś brakuje - podkładki falistej). W tym tygodniu - mam nadzieję - amortyzator przeserwisuję i włożę brakującą podkładkę. Napiszę, czy pomoże
ilicz Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Nie zakładając nowego wątku chciałbym zapytać: Czy słyszalny stuk w prawej goleni tory 318 to jest normalne? Czy taki dźwięk wydaje tłumik mc ?
Timon92 Napisano 19 Marca 2010 Napisano 19 Marca 2010 Jeśli spadnie z niego oring - to tak. Trzeba wyciągnąć tłumik i włożyć z powrotem z założonym oringiem.
Timon92 Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 Tam raczej nie ma co innego stukać. No chyba że stuka goleń z powietrzem, w takim razie trzeba wymienić oring znajdujący się pomiędzy zaworem a tuleją komory.
Arni220 Napisano 23 Marca 2010 Napisano 23 Marca 2010 Aby nie zakładać nowego tematu spytam tu. Nie znam się za bardzo na rowerach, a tym bardziej na amorkach. Dzisiaj kupiłem Unibike Experta. Co mam dostroić z tym amorem (ROCKSHOX TORA SL SA) by był odpowiedni do mojej wagi ok. 105/108kg? Blokada na kierownicy z tego co wyczytałem powinna w pozycji górnej całkowicie zablokować amorek, a tak się nie dzieje. Czy jest to może spowodowane zbyt niskim ciśnieniem? Do ilu PSI go dopompować dla mojej wagi?
nabial Napisano 23 Marca 2010 Napisano 23 Marca 2010 amor nigdy nie bedzie sztywny, na blokadzie spokojnie moze pracowac 1/4 skoku, ile pompowac - nikt ci nie powie, na pewno mniej niz w tabelce, ktora jest na amorze, tyle, zeby amor wykorzystywal pelny skok przy ekstremalnych dla twojej jazdy sytuacjach
Cox Napisano 23 Marca 2010 Autor Napisano 23 Marca 2010 amor nigdy nie bedzie sztywny, na blokadzie spokojnie moze pracowac 1/4 skoku, ile pompowac - nikt ci nie powie, na pewno mniej niz w tabelce, ktora jest na amorze, tyle, zeby amor wykorzystywal pelny skok przy ekstremalnych dla twojej jazdy sytuacjach Ja ważę 75 kg i wg tabeli na moja wag to około 120 psi ma być, napompowane mam na 150 i działa wyśmienicie, o niebo lepiej niż miałem 110 psi, i ten dziwny luz o którym pisałem w pierwszym poście już się zredukował do minimum
Mod Team bogus Napisano 23 Marca 2010 Mod Team Napisano 23 Marca 2010 Skoro w tabelach jest 120 PSI, a wszyscy użytkownicy piszą, że trzeba pompować mniej dla optymalnej pracy, to ty masz w tym momencie sztywny widelec pod sobą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.