Skocz do zawartości

[rower] Trek 7.5 FX


Pitof

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich,

 

sprawa wygląda tak, że niedawno sprzedałem swojego starego hardtaila no i powoli rozglądam się za czymś nowym. Mocno zastanawiam się na Trekiem 7.5 FX:

www.ssc.pl/trek2010/75FX.html

 

Praktyka pokazała, że jeżdżę w zasadzie tylko po mieście, ale dość szybko. Stąd właśnie pomysł na wspomniany rower. No i teraz pytanie do Was czy ktoś może użytkuje tak sprzęt lub podobny? Jak to się sprawuje w warunkach miejskich? Głównie chodzi mi o to czy taki rower zapewni minimum niezbędnego komfortu na krzywych warszawskich chodnikach? :icon_wink:

 

Rower ma przedni widelec z carbonu, ale czy to wystarczy, przy oponach 700x32? Zdaję sobię sprawę, że to będzie sztywny sprzęt, ale jeżdżę tylko dla własnej przyjemności, więć choćby odrobina komfortu jest wymagana. Pomyślałem, że dobrym rozwiązanie byłaby wymiana oppon na szersze, np. 35 lub nawet 37. Wysłałem zapytanie do Treka czy jest taka techniczna możliwość i czekam na odpowiedź. Zawsze pozostaje mi kupno jakiegoś dobrego crosa, ale nie ukrywam, że jakoś ciągnie mnie do takiej hybrydy.

 

Byłem wczoraj w salonie Treka, ale powiedziano, że jestem dopiero drugą osobą w przeciągu ostatnich dwóch lat, która w ogóle pyta się o taki rower :icon_mrgreen:

 

No więc wie ktoś coś? :icon_mrgreen:

 

Pozdrawiam.

Napisano

No właśnie tego samego się obawiam. Ten Trek 7500 to nic innego jak zwykły cros, tyle, że z ,,autorskim'' widelcem Keitha Bontragera. Tam jest elastomer, a więc taki trochę półśrodek. To już chyba lepiej kupić coś z normalnym amorem, jeśli odpuszczamy fitnes.

 

Oglądałem crosa Kellys Definite. Świetny osprzęt, powietrzny amor, tylko te koła jakoś mnie odrzucają. Są takie same jak w ich najtańszym crosie za 1000 PLN...

  • Mod Team
Napisano

Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy po nierównych chodnikach + wielkich krawężnikach takim bikiem. Po ulicach a i owszem może się fajnie jeździć bo opony cieniutkie a pozycja wygodna wyprostowana.

 

Jak już jesteśmy przy Treku to może pomyśl o takiej hybrydzie http://www.ssc.pl/trek2010/7500.html

 

Klaniam,

No nie przesadzajmy. Opony 32c to juz naprawde bardzo szerokie sa jak na szosowe/chodnikowe standardy. Wbija sie w nie 50-60PSI i jest naprawde przyzwoicie.

Sam na codzien jezdze na 25c z przodu (cisnienie w okolicach 80PSI) i na 30c z tylu (cisnienie w okolicach 60PSI)i czesto gesto skracam sobie drogi przez chodniki i krawezniki.

 

No a weglowy widelczyk powoli dolozyc kolejne procenty odczucia komfortu. Jak dla mnie zupelnie niepotrzenie chcesz sie pchac w amory. Hybryda na pewno bedzie dynamiczniejsza od krosa.

 

Szacunek...

I.

Napisano
Moze tylko nieco rzadziej umiejscowione.

 

No i po przeciwnej stronie niż nasze :)

 

No ja z góry założyłem, że opona musi mieć ponad 30. Jeśli Trek odpisze mi, że wejdzie tam coś szerszego niż fabryczna 32 to chyba jednak się zdecyduję. Wtedy, poza pewnie trochę inną geometrią (chyba wygodniejszą) taki rower nie będzie się różnił od niektórych crosów na sztywnym widelcu.

 

Patrząc na ilość odpowiedzi to widzę, że takie rowery to prawdziwa terra incognita :icon_wink:

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam Wszystkich,

 

sprawa wygląda tak, że niedawno sprzedałem swojego starego hardtaila no i powoli rozglądam się za czymś nowym. Mocno zastanawiam się na Trekiem 7.5 FX:

www.ssc.pl/trek2010/75FX.html

 

Praktyka pokazała, że jeżdżę w zasadzie tylko po mieście, ale dość szybko. Stąd właśnie pomysł na wspomniany rower. No i teraz pytanie do Was czy ktoś może użytkuje tak sprzęt lub podobny? Jak to się sprawuje w warunkach miejskich? Głównie chodzi mi o to czy taki rower zapewni minimum niezbędnego komfortu na krzywych warszawskich chodnikach? :icon_wink:

 

Rower ma przedni widelec z carbonu, ale czy to wystarczy, przy oponach 700x32? Zdaję sobię sprawę, że to będzie sztywny sprzęt, ale jeżdżę tylko dla własnej przyjemności, więć choćby odrobina komfortu jest wymagana. Pomyślałem, że dobrym rozwiązanie byłaby wymiana oppon na szersze, np. 35 lub nawet 37. Wysłałem zapytanie do Treka czy jest taka techniczna możliwość i czekam na odpowiedź. Zawsze pozostaje mi kupno jakiegoś dobrego crosa, ale nie ukrywam, że jakoś ciągnie mnie do takiej hybrydy.

 

Byłem wczoraj w salonie Treka, ale powiedziano, że jestem dopiero drugą osobą w przeciągu ostatnich dwóch lat, która w ogóle pyta się o taki rower ;)

 

No więc wie ktoś coś? :icon_mrgreen:

 

Pozdrawiam.

  • 9 miesięcy temu...
Napisano

Witam!

Od 4 lat jestem szczesliwym posiadaczem w/w modelu i nie moge powiedziec ani jednego zlego slowa... po prostu żyleta... Rower bardzo wytrzymaly i niemalze niezniszczalny. Bardzo szybki (szczegolnie po wymianie napedu na drogowy - polecam po zluzyciu starego). Opony bez problemu do 36max - chyba ze blotniki planujesz zalozyc, wtedy max 34. J na swoim mam 2x 25 ale jezdze raczej po drodze. Wegiel z przodu daje rade bez problemu nawet na polskich chodnikach. Jesli cie stac to jest to najlepsza hybryda moim zdaniem. Bedziesz pod wrazeniem jego MOCY stary. Bardzo lekki (Alfa aluminium - hydroformed i wegiel z przodu). Robie na nim ponad 3000 rocznie , 4 pory roku bez przerwy na zime i jeszcze mnie nie zawiodl. Polecam, wart swej ceny. Jesli masz jakies pytania pisz... Respect

Napisano

Kolega za moim pośrednictwem kupił podobny rower ale ze stajni Cuba. Bardzo zadowolony, rower jest szybki, mocny, zwrotny. Używa go w podobny sposób, a więc szybka jazda po mieście. Sprawdza się.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

witam serdecznie

podbijam temat i czekam na dalsze opinie na temat tego modelu gdyz sam zastanawiam czy sie go nie kupic

 

glownym dylematem sa polskie drogi w konfrontacji do bardzo cienkich opon i braku amora w tym modelu

domyslam sie ze na utwardzona droge gruntowa to nie ma co marzyc zeby wjechac ? no chyba ze wymienie opony ja troche szersze z jakims lekkim bieznikiem :)

 

o co chodzi z tym napedem ? ktos napisal ze jak wymienil na drogo to jest szybszy tzn jaki tam teraz jest zamontowany ?

 

bede wdzieczny za kazda szybka odpowiedz

pozdrawiam

Napisano

Odpowiadając na Twoje pytanie to widzę to tak:

 

- jeśli asfalt/ścieżki w Twojej oklicy są w bardzo dobrym stanie i tylko nimi będziesz sie poruszał to tak, taki Trek z oponami 32 mm sprawdzi się

- jeśli natomiast chcesz traktować ten rower ogólnie, jako tzw. miejski, czyli asfalt, ścieżki, ale również chodniki, krawężniki itp. to uważam, że już nie bardzo. Wg mnie na tzw. ,,polskie miasto'' rower powinien mieć opony minimum 35 mm, a jeszcze fajniej jak da się tam wepchnąć 37-40 mm.

 

Oczywiście powyższa opinia jest siłą rzeczy subiektywna.

 

Odnośnie wymiany napędu na drogowy to Kolega powyżej prawdopodobnie wymienił sobie mechanizm korbowy na typowo szosowy, z przednią tarczą 50 zebów.

 

Zobacz sobie też te dwa rowery: Cube SL Cross Pro oraz Cube SL Cross Comp. Podobnie jak Treki FX mają krótkie ramy.

  • 6 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...