Biiker Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Mam pytanie skierowanie do wszystkich osób które miały problemy z hamulcami Tektro Auriga Comp a mianowicie z przeciekaniem oleju na klamkach. Inne wady też by mnie bardzo interesowały, zarazem te duże jaki małe są dla mnie istotne. Mam jeszcze jedno pytanie, jak często trzeba wymieniać olej w takich hydraulikach, uwzględniając to że bym na nich bardzo łagodnie jeździł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Oleju się wcale nie wymienia, chyba że jest potrzeba w postaci: -skrócenie przewodów -zapowietrzenie układu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biiker Napisano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Jak się nie wymienia? Chodzi mi że po jakimś dłuższym czasie. To co olej w hydraulikach trzyma ile wlezie, minie 5lat a ja będę miał taka samą objętość? Nie do lansu tylko po to żeby nie latać z nimi co miesiąc do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 6 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 [...]minie 5lat a ja będę miał taka samą objętość? Nie wiemy czy będziesz miał taką samą objętość. Być może przytyjesz to Twoja objętość się zwiększy. Nie do lansu tylko po to żeby nie latać z nimi co miesiąc do serwisu. Jeśli nie chcesz latać co miesiąc do serwisu no to kup porządne V-ki,a nie najtańszą hydraulikę. Np. Avid SD7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biiker Napisano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Akurat w tym rowerze co go chce kupić są takie hydrauliki i chce coś o nich wiedzieć a rower szanuje. A co do tej objętości to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 6 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Akurat w tym rowerze co go chce kupić są takie hydrauliki i chce coś o nich wiedzieć No to poszukaj. Na forum już były o nich tematy... Np. http://www.forumrowerowe.org/topic/21758-hamulec-tarczowy-tektro-auriga/ A co do tej objętości to Naucz się pisać poprawnie, no to może się dogadamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biiker Napisano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Odkrywczy jesteś nie powiem, dałem tu temat z konkretną wadą, przeciekaniem jakbyś nie zauważył. Naucz się czytać, to może się dogadamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 6 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Akurat w tym rowerze co go chce kupić są takie hydrauliki i chce coś o nich wiedzieć. Czytać jeszcze umiem. Odpowiadałem na ostatniego posta. Mam pytanie skierowanie do wszystkich osób które miały problemy z hamulcami Tektro Auriga Comp a mianowicie z przeciekaniem oleju na klamkach. Inne wady też by mnie bardzo interesowały, zarazem te duże jaki małe są dla mnie istotne. Mam jeszcze jedno pytanie, jak często trzeba wymieniać olej w takich hydraulikach, uwzględniając to że bym na nich bardzo łagodnie jeździł. Temat rzeczywiście dotyczy przeciekania klamki, jednak zawartość postu rozszerza obszar zainteresowań. EDIT: Przeciekaniem oleju na klamkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackus Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Mam pytanie skierowanie do wszystkich osób które miały problemy z hamulcami Tektro Auriga Comp a mianowicie z przeciekaniem oleju na klamkach. Inne wady też by mnie bardzo interesowały, zarazem te duże jaki małe są dla mnie istotne. Mam jeszcze jedno pytanie, jak często trzeba wymieniać olej w takich hydraulikach, uwzględniając to że bym na nich bardzo łagodnie jeździł. Mój brat je miał i o ile dobrze pamiętam to może być baryłka rozwalona, ale w tłoczku uszczelki uszkodzone. Wszystkie części spokojnie znajdziesz, jak byś czegoś potrzebował to pisz, ale zobacz na BIGBIKE tam jest sporo drobiazgów. A co do oleju to się go nie wymienia tak jak w amortyzatorach, wiadomo po pewnym czasie jakoś może zrobić się szary, ale to nic, gorzej jak będziesz miał tam jakiś opiłki to wtedy przydało by się go przelać. Pamiętaj że tektro ma olej mineralny!!! nie dot 3, 4, czy 5,1!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biiker Napisano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 A twój brat miał jakieś szczególne problemy z nimi czy jakoś mu się dobrze sprawowały. Wiesz może czy narzekał na nie czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilku17 Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Witam, jestem nowy i to jest tu mój pierwszy post Nie będę tworzyć nowego tematu dla podobnego problemu z takim samym sprzętem. Otóż ostatnio zupełnie bez powodu moja klamka (od hamulca tylnego) zaczęła przeciekać. Hamulec wciąż działa, ale obawiam się trochę jeździć, skoro ubyło mi już oleju. Jestem posiadaczem Focusa Cypress, a moje hamulce to Tektro Auriga Comp. Jest to także mój pierwszy rower - nie makrokesh, więc jestem zielony i proszę o dokładne i proste instrukcje. Co wypadało by zrobić w takim wypadku? Samo dolewanie oleju chyba mija się z celem, zresztą nawet nie mam pojęcia jak go dolać bez zapowietrzania układu :/. Może da się to uszczelnić w miarę domowymi sposobami? Do dobrego serwisu mam kawałek i nie mam jak przetransportować mojego roweru. Załączam zdjęcie, by unaocznić problem, ze wskazanym miejscem wycieku. Dodam jednak, że zgodnie z prawami fizyki olej przemieszcza się w dół, strzałkę natomiast skierowałem z braku możliwości na górną część klamki. Najistotniejsze jest to, że wycieka na tej "śrubie(?)", tylko od dołu. Warto wspomnieć, że w przeciągu bodajże 2 tygodni wyciekło tyle oleju, że hamulec działa, o czym zresztą już wspomniałem. Proszę o jakąś pomoc, bo zaczyna mnie to martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilku17 Napisano 30 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Podbijam, bo problem wciąż jest aktualny. Może ktoś posiada informację, jaki gwint powinna mieć końcówka do odpowietrzania, bo kupowanie oryginalnego zestawu to spory wydatek? Hamulce nie wyglądają na zapowietrzone, ale tym sposobem chociaż mógłbym uzupełniać od czasu do czasu olej. Jeśli ktoś miałby niepotrzebną taką końcówkę/zestaw - proszę o kontakt na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crashpl Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Podbijam, bo problem wciąż jest aktualny. Może ktoś posiada informację, jaki gwint powinna mieć końcówka do odpowietrzania, bo kupowanie oryginalnego zestawu to spory wydatek? Hamulce nie wyglądają na zapowietrzone, ale tym sposobem chociaż mógłbym uzupełniać od czasu do czasu olej. Jeśli ktoś miałby niepotrzebną taką końcówkę/zestaw - proszę o kontakt na PW. Mam te hamulce i zestaw do odpowietrzania zrobiłem za 3 PLN. Kupiłem w aptece zestaw do kroplówki plus 2 strzykawki. Poucinałem wężyki i pozakładałem strzykawki jedną przy zacisku na odpowietrznik, a drugi wężyk wcisnąłem w otwór w zbiorniczku. i pompując od strony zacisku udało mi się przepłukać układ i odpowietrzyć. Gwint o ile dobrze pamiętam jest tam M5. Mam już teraz przerobioną kalamidkę (smarowniczkę) z wyrzuconą kulka i przetoczoną z M6 na M5 ale jeszcze nie próbowałem czy pasuje. Podobno niektórzy stosują ze stare przerzutki tylnej śrubę regulacyjną do odpowietrzania. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Ja bym popytał w serwisie. Można dostać śrubkę do odpowietrzania z taką końcówką do węża jak przy zacisku. ja od serwisanta coś takiego wydębiłem za 5zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilku17 Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Dobrze, że coś się dzieje w tym temacie. Dzięki za odpowiedzi. @Crashpl - czyli mam kupić strzykawki o średnicy wylotu pasującej do miejsca po śrubce i wepchać ją tam, tak po prostu? Jeśli tak, to powiedz tylko, jaką strzykawkę wybrać - jakie powinny być jej wymiary. Propozycja jest kusząca za tak niewiarygodnie niską cenę. @gruber69 - jeśli tylko jest serwis w Małopolsce, bardziej południowej, to bardzo chętnie bym zakupił oryginalną część. Problem jednak w tym, że chyba go nie ma . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crashpl Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 Dobrze, że coś się dzieje w tym temacie. Dzięki za odpowiedzi. @Crashpl - czyli mam kupić strzykawki o średnicy wylotu pasującej do miejsca po śrubce i wepchać ją tam, tak po prostu? Jeśli tak, to powiedz tylko, jaką strzykawkę wybrać - jakie powinny być jej wymiary. Propozycja jest kusząca za tak niewiarygodnie niską cenę. Nie. zestaw do kroplówki z którego uciąłem sobie wężyki. Jeden wężyk (ok. 10-15 cm) założyłem na odpowietrznik na zacisk. Do drugiego końca wężyka włożyłem strzykawkę z olejem. Podobnie zrobiłem przy klamce. Pamiętaj o tym, żeby najpierw przekręcić zbiorniczek z klamką do poziomu. Odkręciłem śrubę, włożyłem w otwór wężyk. Można tam zastosować drugą strzykawkę. Ja jednak napełniałem układ bez niej tylko sam wężyk. Odkręcasz odpowietrznik przy zacisku i wciskasz olej ze strzykawki. I wtedy u góry przez wężyk powinien wypływać olej z ewentualnym powietrzem. Strzykawki kupiłem chyba 20 ml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.