Skocz do zawartości

[rower] Unibike Evo '05


bendus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Uznałem, że niekoniecznie musze śmigać wokół Łodzi na bardzo górskim fullu i w mej głowie zrodził się pomysł na zbudowanie roweru na bardziej cywilizowane nawierzchnie. Założenia były proste MTB+slicki oraz oparcie się w maksymalnym stopniu na juz posiadanych częściach pozostałych po "apgrejdach" rodzinych rowerków.

Przejrzałem swój przepastny karton z częściami, pogadałem z ojcem i okazało się, że nie wydając złotówki mógłbym złożyć praktycznie cały rower.

Skoro znalazło sie aż tyle gratów, uznałem, że mogę troche zaszaleć, wydać kilka złotych i troche bardziej dopracowac rower. Kupiłem używany, sztywny widelec Dartmoor Cromax (ciężki jak grzechy komunizmu, ale za to mający odpowiednią wysokość, uchwyt tarczówki i lżejszy od RST Gila TnL, która pierwotnie miała tu zagościć) i oddałem ramkę z widelcem do malowania proszkowego.

Zestawik wrócił z lakierni, przykręciłem graty i rower prawie jest.

Czeka mnie jeszcze kilka zakupów. Nadal nie wiem, czy załozyć kasetę górską, czy tez pójść na całość i przykręcić szosową. No i niestety okazało się, że odziedziczona po dziewczynie kiera Holzfeller jest po jej glebie w Beskidzie Śląskim troche krzywa.

 

Rama: Unibike Evolution 19" 2005

Widelec: Dartmoor Cromax

Stery: FSA Orbit Z

Przerzutka przód: Shimano Acera

Przerzutka tył: Shimano Deore LX (w przypadku obu przerzutek fajnie byłoby dorwać komplet "starych", grafitowych LX, żeby komponowały sie z korbą :))

Manetki: Shimano STX (bądź STX-RC)

Hamulce: Shimano Deore BR-M525 (z tarczami Avid CleanSweep 2 - 203/185)

Korba: Shimano Deore LX

Suport: Shimano BB-ES51

Łańcuch: póki co, brak

Kaseta: jak wyżej

Kierownica: Truvativ Holzfeller (do wymiany, bo krzywa)

Mostek: Bontrager Select

Sztyca: Kalloy

Obejma: no name

Siodło: Author Oxygen

Pedały: Wellgo WAM-M919

 

Piasta przód: BikeTrial BT A12

Piasta tył: WTB Speed Disc XC

Obręcze: WTB Speed Disc XC

Opony: Kenda K924 1,75"

Szprychy p/t: Richman/DT Champion

 

Fota:

984c76649b468c67m.jpg

Napisano

Wielkość tarcz trochę razi :) Opony to też pozostałość? Może warto założyć coś cieńszego, skoro i tak z przodu wylądował sztywny widelec?

 

Ale ogólnie bardzo fajnie wyszedł. Podoba mi się.

Napisano

Wielkie tarcze założyłem z premedytacją. Miałem jeszcze do dyspozycji zestaw 160/160 no-name i 185/160 Avid G3CS od Elixirów, ale zainspirował mnie Hooligan kopaczusa (tarcza 203mm w kole 20") ;) Jakbym miał to założyłbym dwie dwusetki :)

Opony są takie, bo po prostu takie miałem. Typowe slicki, więc toczą sie ładnie. Poza tym na łódzkich drogach i z moją wagą nie można wsadzać zbyt cienkich gum. Zwłaszcza, że minie sporo czasu, zanim nauczę się, że dziury się omija.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Tarcze znalazły już nowy dom w rowerze ojca, więc nici z zamiany.

Żeby było LB-owo, to podam orientacyjną wagę grata. Wyszło 12.5kg. lajt-bajk jak cholera. Te slicki ważą więcej niż Fat Alberty 2.35" ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Rower skończony. Jeszcze nie miałem okazji go sprawdzić, bo pogody nie zachęcają.

Ciekwi mnie bardzo jak będzie jeździł, bo jest w nim sporo rzeczy, z którymi od dawna nie miałem styczności. Prosta kierownica, sztywny widelec... minęło kilka lat odkad miałem okazję pojeździć na czyms takim.

Zastanawiam się też, czy zostawić go w takiej wersji jak jest, czyli 26" i w razie czego mieć możliwość wsadzenia terenowych opon i pomykania poza utwardzonymi duktami, czy też może przepleść koła na obręcze 28". Sprawdziłem - koła z oponami 700x26c wchodzą spokojnie do ramy MTB więc mógłbym zaszaleć i zrobić z grata prawdziwie szybki rower.

Co wy na to? :)

Napisano

Zostaw 26", załóż jakiś amortyzator i będziesz mieć dobry rower na płaską okolicę. Sam jakiś czas temu złożyłem ht na przejażdżki po okolicy i jakoś nie brakuje mi ciężarnego fulla który zostaje na górskie eskapady. Co Cię skłoniło do prostej kiery ? Ja mam u siebie giętą 640mm i jakoś nie wyobrażam sobie jazdy na wąskiej prostej kierze.

Napisano

Amorka nie chcę zakładać niezależnie od tego którą wersję kół wybiorę. Rower ma być jak najprostszy. Pierwotnie miał być w ogóle single speed, ale potem dziewczyna zakupiła szosówkę i musiałem założyć przerzutki, żeby móc za nią nadażyć :P

Muszę sprawdzić, czy tył łyknie koło 28" z trekkingową, troszkę grubsza oponką rzędu 35-40mm z jakimś wyraźniejszym bieżnikiem. Na większość wycieczek wokół Łodzi wystarczyłoby to w zupełności.

Prostą, wąską kierownicę włożyłęm, bo była tania... Jak się nie sprawdzi, to ją wywalę i zabiorę dziewoi z Arsena jej giętego Eastona 685mm.

Napisano

Dobierz odpowiednie przełożenie i bez problemu nadążysz. Jazda będzie trochę bardziej męcząca na początku ale po jakimś czasie nawet nie będziesz myślał o założeniu przerzutek :P

Napisano

Na singla póki co się nie zdecyduję, ale postanowiłem bardziej uszosowić grata. W drodze jest kaseta 12-23. Do tego wywalę tarczę 22 z korby.

Mam zamiar poeksperymrntować też z moją bardzo starą przerzutką Shimano 600 (taką). Może być trochę pracy, bo w czasach, gdy ją wyprodukowano nikt nie słyszał o indeksowanej zmianie biegów, a co dopiero o kasetach (wtedy jeszcze wolnobiegach) 8-rzędowych. Może jednak uda się jakoś, bez większej ingerencji w jej konstrukcję, wszytko to uruchomić.

Bardzo bym chciał, bo byłby to taki sentymentalno-historyczny akcent w rowerku. Na tej przerzutce smigał kiedys mój ojciec, a później jeździłem na niej ja w moich pradawnych, szosowych czasach. No i bajer by był, bo nieczęsto się już takie cuda dzisiaj widuje :thumbsup:

Napisano

ef5f009e26e53ea5m.jpg

O dziwo nawet działa z kasetą 8-rzędową.

Precyzja trochę kuleje, ale to może wynikać z faktu, że przerzutka ma trochę luzu, bo wiek jakby mocno dwucyfrowy.

Na sucho daje radę. Zobaczy się podczas jazdy, czy zostanie.

Ale aż się łezka w oku kręci... kiedyś miałem sporo takich gratów w szosówce... Teraz została mi się jeszcze tylko przednia przerzutka. Niestety średnica obejmy nie ta..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...