psp360 Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Witam ! modernizuje napęd, wiąże się z tym także zmiana koła. Jednego, bo tylko jedne jest konieczne do wymiany, przednie natomiast sprawuje się w miare dobrze. chciałem poznać opinie o tym kole http://allegro.pl/item880488691_kolo_tyl_alivio_airline1_typhoon_grandrock.html na obręczy VUELTA AirLine1 czy jak na tę cenę jest ok ? waże niecałe 80kg. przednie koło mam z czarnymi szprychami wiec sprzedawca zaproponował czarne szprychy powlekane ucp nierdzewneza dopłatą 20zł, czy opłaca się ? co oznacza ucp i czy takie szprychy wystarczą do tego koła ? i jaką wybrać szerokość kółka 19 czy 21 do opony Author Cross ? A może macie jakies lepsze propozycje ? Pozdrower !
KhaH Napisano 4 Lutego 2010 Napisano 4 Lutego 2010 UCP oznacza, że szprychy mają powłoke z chromu. Ma to być tańsze w zamyśle od nierdzewki. Ja mam zwykłe szprychy i jakoś rdzewieć nie zaczęły. Wg mnie zbędny wydatek. Obręcz mam Remerex GrandRock i uznaje, że jest ona bardzo dobra jak za swoją cene (Czechom produkt się udał, a przynajmniej 3 lata temu się im to udawało ). Używam jej w terenie, jak i na drodze i ani razu jej jeszcze nie centrowałem, tyle że i też waże mniej bo 65kg. O Vuelcie się nie wypowiem bo nie jeździłem, ani opinii nie czytałem/słyszałem. A szerokość to bez różnicy w tej klasie sprzętu raczej, chyba że masz zamiar męczyć je w warunkach do których nie były projektowane Niby opona lepiej się układa w szerszej i trzyma w zakrętach przez to, ale jak widze masz opone Authora czyli raczej nie enduro czy downhill Więc szerokość to bierz co wolisz bardziej.
jgkurczak Napisano 5 Lutego 2010 Napisano 5 Lutego 2010 Pozwolicie że skorzystam bo ja także szukam jakiegoś taniego kółka na tył. Czy jest sens poskładać graty samemu ? Obręcz Remerex ze starego bym miał, kwestia piasty i szprych. Bo zależy mi na jakiejś normalnej i firmowej piaście, teraz mam wolnobieg a chcę kasetę 8. Jest sens, czy taniej kupię w sklepie jakieś kółko ?
_Grooby_ Napisano 9 Lutego 2010 Napisano 9 Lutego 2010 Wydaje mi się że ciekawa opcja to taki zestaw (Deore LX + Alexrims PC19). Na allegro ten sklep prowadzony jest przez użytkownika pienk. Jest możliwość zakupu oddzielnie tych kół. Przód 99 zł a tylne kiedyś było za ok 150. Piasty powinny być ok, szprychy to jakieś ocynki pewnie, obręcz niestety nie kapslowana... no ale cena też niewygórowana . Mam w planach uruchomienie mojego starego roweru jako drugi do jazdy po mieście i zastanawiam się nad zakupem tych kółek. Jak myślicie - wytrzymają moje 100 kg przy spokojnej jeździe po asfalcie?
psp360 Napisano 10 Lutego 2010 Autor Napisano 10 Lutego 2010 Co powiecie mi o obręczy Alexrims x2100 ? Czy jest ona az taka ciezka jak na miasto / asfalt ? Z jednej strony chce żeby się lekko jechało, z drugiej żeby sie nie pogieły od naszych wspaniałych dróg i kraweznikow Lepiej alexrims x2100 + novatec czy Pc19 + deore / deore lx ?
_Grooby_ Napisano 10 Lutego 2010 Napisano 10 Lutego 2010 Jeśli chodzi o tańsze piasty to jakoś do maszynówek nie mam zaufania(zajechałem Ritchey Comp Zero - fatalnie uszczelniona, kumpel miał Boplighta Race ,wcale nie takiego taniego... i po krótkim czasie bębenek zaczął kręcić się w obie strony... ). Jeśli chodzi o Novateca to nie miałem doczynienia ale z tego co czytałem to raczej piasty są chwalone. Ja tam jednak w tej cenie wolę klasyczną sprawdzoną piastę na kulkach, więc LX. Co do obręczy to chyba jest niekapslowana, pomyśl nad alexami ACE19 może? Ja się jeszcze ze względu na moja masę zastanawiam nad ACE19 (katalogowo 490g) albo DM18 (600...), zobaczymy co mi doradza w rożnych sklepach bo powysyłałem kilka maili Ktoś ma jakieś sugestie może? Zwiększyłem trochę budżet i na chwilę obecną moja koncepcja wygląda tak: piasty LX, obręcze DM18, szprychy DT Competition, nyple DT mosiężne. Z przy cenach z centrumrowerowe.pl daje to 133,50 za przód, 166,50 tył - razem równe 300.
psp360 Napisano 10 Lutego 2010 Autor Napisano 10 Lutego 2010 Jesli chodzi o mnie to "zaryzykowałem" i kupiłem kółka z krossa A4 czyli te X2100 + novatec. Mam nadzieje że będę zadowolony
speq Napisano 12 Lutego 2010 Napisano 12 Lutego 2010 Jeśli CI się nie rozsypie bębenek to pewnie nie będziesz miał powodów do narzekań
michalbike Napisano 12 Lutego 2010 Napisano 12 Lutego 2010 Witam ! modernizuje napęd, wiąże się z tym także zmiana koła. Jednego, bo tylko jedne jest konieczne do wymiany, przednie natomiast sprawuje się w miare dobrze. chciałem poznać opinie o tym kole http://allegro.pl/it..._grandrock.html na obręczy VUELTA AirLine1 Koło, które podałeś z aukcji niczym specjalnym się nie wyróżnia, wręcz można je uznać za słabe, i tak pewnie większość zrobi. Jednak zależy gdzie i do czego takie koło będzie wykorzystane. Zabrałem głos w temacie, ponieważ od 2001 mam przyjemność jeździć na takich kołach (w zasadzie miałem, bo od niedawna jestem posiadaczem całkiem nowego sprzętu). Na starym rowerze nie szalałem, na maratonach nie jeździłem, XC również nie, tym bardziej zjazdy itd czasem zdarzyło się zaskoczyć z paru stopni, większego krawężnika, przejechać po większych dziurach. Koła trzymają się do dzisiaj! Nie mogę im nic zarzucić, zrobiłem na nich 17 000km, a one nadal się kręcą. Do centrowania poszły może 2 razy, ostatni raz 2 lata temu. Piasty cały czas są w pełni sił a to w sumie tylko Alivio... Co do mnie, bo to istotne, nie jestem potężnym kolarzem - 170cm przy wadze niecałych 65kg. Każdy kilogram swoje robi, więc przy 80 już pewnie tyle by nie wytrzymały. Generalnie jednak koła mogę szczerze polecić, jeśli nie zamierzasz szaleć oczywiście. EDIT: Teraz dopiero doczytałem, że już jesteś po zakupie. Jednak może inni zaczerpią jakieś informacje z tego wątku. Aukcja za chwilę pewnie wygaśnie, tak więc napiszę, że chodzi o koła na obręczach Vuelta Airline i piastach Alivio.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.