julek106 Napisano 2 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Witam, posiadam przy rowerze amortyzator Rock Shox Tora 318 powietrzny i nie działa mi w nim blokada z początku myslalem ze nie ma powietrza w srodku wiec dalem do napompowania lecz to duzo tez nie dalo a w sklepie rowerowym powiedzieli mi ze nie da naprawić jedynie wymiana nie wiem moze akurat sprzedawca nie wiedzial albo nie chcial sie podjac zadania prosze o pomoc !!!! z góry dziękuje pozdrawiam julek ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 2 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Masz manetkę pop lock do blokady? Tora jest prościutka w budowie, wystarczy poszukać schematu budowy/serwisu i widać elementy odpowiedzialne za blokadę widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julek106 Napisano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Masz manetkę pop lock do blokady? Tora jest prościutka w budowie, wystarczy poszukać schematu budowy/serwisu i widać elementy odpowiedzialne za blokadę widelca. tak dokładnie to ten oto model http://www.sklep.rowery.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1395 ale jak już znajde ten schemat to czy mam sie sam zabrać za to czy lepiej poszukać innego serwisu rowerowego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 2 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 To zależy od twoich zdolności manualnych i posiadanych narzędzi (chociaż tutaj akurat nie potrzeba wiele). Tutaj jest instrukcja serwisu: http://www.wrower.pl/instrukcje/RockShox/2006-ToraSG.pdf Ciebie interesuje prawa goleń (ta z blokadą i tłumikiem motion control). Być może sprężynka znajdująca się w środku wypadła z przeznaczonej dla niej dziurki, na stronie 8 manuala jest napisane co nieco o blokadzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Witam. Mam taką TORE i miałem identyczny problem, amortyzator chodził dobrze a blokada zupełnie nie łapała. Wiec stwierdziłem, że sam zserwisuje. Jak rozłożyłem amortyzator to okazało się, że było za mało oleju w goleni z blokadą. Po wyczyszczeniu wszystkiego, nalałem oleju (wszystko jest opisane w manualu do którego linka dał arroyo) i blokada działa przepięknie, amortyzator działa płynnie. Polecam serwis samemu, jest to naprawde proste tylko trzeba postępować zgodnie z instrukcją. Jeśli chodzi o olej to zamiast oleju do amortyzatorów może być silnikowy, oczywiście o odpowiedniej gęstości. Z niestandardowych narzędzi do serwisu, trzeba sobie sprawić szczypce segera (ok 12zł w sklepie z narzędziami). Jeśli chodzi o części, to zamiast dedykowanych uszczelek rock shox można dobrać odpowiednie o-rngi w sklepie motoryzacyjnym, bądź innym jakimś z uszczelkami (generalnie grosze). Pozdrawiam, mam nadzieje, że byłem pomocny. Jeszcze może się przydać ten film , jeszcze jest kilka innych filmow serwisowych pod tym linkiem: http://www.youtube.com/user/SRAMtech , generalnie przydatna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweel Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 To ci się może przydać http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html szczypce segera polecam takie http://www.yato.pl/product_card.phtml?cat_product_id=6538&brand=yato Narzędzia yato są dobrym kompromisem między ceną a jakością. Do dostania w narzędziowych, na allegro, a ja swoje kupiłem w realu i jedne szczypce pasują ci do wszystkich pierścieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julek106 Napisano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Witam. Mam taką TORE i miałem identyczny problem, amortyzator chodził dobrze a blokada zupełnie nie łapała. Wiec stwierdziłem, że sam zserwisuje. Jak rozłożyłem amortyzator to okazało się, że było za mało oleju w goleni z blokadą. Po wyczyszczeniu wszystkiego, nalałem oleju (wszystko jest opisane w manualu do którego linka dał arroyo) i blokada działa przepięknie, amortyzator działa płynnie. Polecam serwis samemu, jest to naprawde proste tylko trzeba postępować zgodnie z instrukcją. Jeśli chodzi o olej to zamiast oleju do amortyzatorów może być silnikowy, oczywiście o odpowiedniej gęstości. Z niestandardowych narzędzi do serwisu, trzeba sobie sprawić szczypce segera (ok 12zł w sklepie z narzędziami). Jeśli chodzi o części, to zamiast dedykowanych uszczelek rock shox można dobrać odpowiednie o-rngi w sklepie motoryzacyjnym, bądź innym jakimś z uszczelkami (generalnie grosze). Pozdrawiam, mam nadzieje, że byłem pomocny. Jeszcze może się przydać ten film , jeszcze jest kilka innych filmow serwisowych pod tym linkiem: http://www.youtube.com/user/SRAMtech , generalnie przydatna sprawa. Pewnie że się przydało tylko mam jeszcze jedno pytanie ile wlac i jakiego oleju? Napisałeś że obojetnie jakiego jakiego byle w odpowiedniej gęstości czyli jakiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Instrukcja PDF strona 11. U góry 130ml oleju o gęstości 5w, na dole 15ml oleju o gęstości 15w (jednakże można równierz wlać 5w dla oszczędności), ja użyłem oleju motorex taki jak tu: http://www.allegro.pl/item907931606_olej_motorex_5_w_1_litr_najtaniej_bike_arena.html 2 razy tańszy od oleju rock shoxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweel Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 15W w dolnych goleniach będzie lepszy bo jest gęstszy i przez to lepiej będzie smarował i tak RS zaleca ale dużo ludzi leje 5w i jest ok. Ja stwierdziłem że wystarczy mi że oszczędzę na serwisie a olej dam taki jak zalecają. Motion control nie rozbierałem jeszcze ale do niego tez kupie taki sam tyle że 5W. A 15W mam taki http://www.liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.browse&category_id=42 syntetyczny więc wolniej się starzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MM85 Napisano 16 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Mi też przestała działać blokada skoku, niestety po wymianie oleju, zdiagnozowałem przyczynę, podczas montażu po pękały uszczelki. Gdzie można kupić takie uszczelki, szczególnie chodzi o dolną, bo ma specjalnie wyprofilowany rant i ile może kosztować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.