Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Tora 318 - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam przy rowerze amortyzator Rock Shox Tora 318 powietrzny i nie działa mi w nim blokada z początku myslalem ze nie ma powietrza w srodku wiec dalem do napompowania lecz to duzo tez nie dalo a w sklepie rowerowym powiedzieli mi ze nie da naprawić jedynie wymiana nie wiem moze akurat sprzedawca nie wiedzial albo nie chcial sie podjac zadania prosze o pomoc !!!! z góry dziękuje pozdrawiam julek ;] post-126667-1265129379,87_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz manetkę pop lock do blokady? Tora jest prościutka w budowie, wystarczy poszukać schematu budowy/serwisu i widać elementy odpowiedzialne za blokadę widelca.

 

tak dokładnie to ten oto model http://www.sklep.rowery.com.pl/index.php?products=product&prod_id=1395 ale jak już znajde ten schemat to czy mam sie sam zabrać za to czy lepiej poszukać innego serwisu rowerowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od twoich zdolności manualnych i posiadanych narzędzi (chociaż tutaj akurat nie potrzeba wiele).

 

Tutaj jest instrukcja serwisu: http://www.wrower.pl/instrukcje/RockShox/2006-ToraSG.pdf

 

Ciebie interesuje prawa goleń (ta z blokadą i tłumikiem motion control).

 

Być może sprężynka znajdująca się w środku wypadła z przeznaczonej dla niej dziurki, na stronie 8 manuala jest napisane co nieco o blokadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taką TORE i miałem identyczny problem, amortyzator chodził dobrze a blokada zupełnie nie łapała. Wiec stwierdziłem, że sam zserwisuje. Jak rozłożyłem amortyzator to okazało się, że było za mało oleju w goleni z blokadą. Po wyczyszczeniu wszystkiego, nalałem oleju (wszystko jest opisane w manualu do którego linka dał arroyo) i blokada działa przepięknie, amortyzator działa płynnie. Polecam serwis samemu, jest to naprawde proste tylko trzeba postępować zgodnie z instrukcją. Jeśli chodzi o olej to zamiast oleju do amortyzatorów może być silnikowy, oczywiście o odpowiedniej gęstości. Z niestandardowych narzędzi do serwisu, trzeba sobie sprawić szczypce segera (ok 12zł w sklepie z narzędziami). Jeśli chodzi o części, to zamiast dedykowanych uszczelek rock shox można dobrać odpowiednie o-rngi w sklepie motoryzacyjnym, bądź innym jakimś z uszczelkami (generalnie grosze). Pozdrawiam, mam nadzieje, że byłem pomocny.

 

Jeszcze może się przydać ten film

, jeszcze jest kilka innych filmow serwisowych pod tym linkiem: http://www.youtube.com/user/SRAMtech , generalnie przydatna sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ci się może przydać http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html

szczypce segera polecam takie http://www.yato.pl/product_card.phtml?cat_product_id=6538&brand=yato

Narzędzia yato są dobrym kompromisem między ceną a jakością. Do dostania w narzędziowych, na allegro, a ja swoje kupiłem w realu i jedne szczypce pasują ci do wszystkich pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taką TORE i miałem identyczny problem, amortyzator chodził dobrze a blokada zupełnie nie łapała. Wiec stwierdziłem, że sam zserwisuje. Jak rozłożyłem amortyzator to okazało się, że było za mało oleju w goleni z blokadą. Po wyczyszczeniu wszystkiego, nalałem oleju (wszystko jest opisane w manualu do którego linka dał arroyo) i blokada działa przepięknie, amortyzator działa płynnie. Polecam serwis samemu, jest to naprawde proste tylko trzeba postępować zgodnie z instrukcją. Jeśli chodzi o olej to zamiast oleju do amortyzatorów może być silnikowy, oczywiście o odpowiedniej gęstości. Z niestandardowych narzędzi do serwisu, trzeba sobie sprawić szczypce segera (ok 12zł w sklepie z narzędziami). Jeśli chodzi o części, to zamiast dedykowanych uszczelek rock shox można dobrać odpowiednie o-rngi w sklepie motoryzacyjnym, bądź innym jakimś z uszczelkami (generalnie grosze). Pozdrawiam, mam nadzieje, że byłem pomocny.

 

Jeszcze może się przydać ten film

, jeszcze jest kilka innych filmow serwisowych pod tym linkiem: http://www.youtube.com/user/SRAMtech , generalnie przydatna sprawa.

 

Pewnie że się przydało tylko mam jeszcze jedno pytanie ile wlac i jakiego oleju? Napisałeś że obojetnie jakiego jakiego byle w odpowiedniej gęstości czyli jakiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja PDF strona 11.

 

U góry 130ml oleju o gęstości 5w, na dole 15ml oleju o gęstości 15w (jednakże można równierz wlać 5w dla oszczędności), ja użyłem oleju motorex taki jak tu: http://www.allegro.pl/item907931606_olej_motorex_5_w_1_litr_najtaniej_bike_arena.html 2 razy tańszy od oleju rock shoxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15W w dolnych goleniach będzie lepszy bo jest gęstszy i przez to lepiej będzie smarował i tak RS zaleca ale dużo ludzi leje 5w i jest ok. Ja stwierdziłem że wystarczy mi że oszczędzę na serwisie a olej dam taki jak zalecają. Motion control nie rozbierałem jeszcze ale do niego tez kupie taki sam tyle że 5W. A 15W mam taki http://www.liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.browse&category_id=42 syntetyczny więc wolniej się starzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mi też przestała działać blokada skoku, niestety po wymianie oleju, zdiagnozowałem przyczynę, podczas montażu po pękały uszczelki. Gdzie można kupić takie uszczelki, szczególnie chodzi o dolną, bo ma specjalnie wyprofilowany rant i ile może kosztować?

 

zdjecie,600,85176,rock-shock-tora-motion-control.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...